نقد و بررسی موتورسیکلت

نقد و بررسی TVS راکز 125

مقدمه

با ورود هوندا ویو به ایران که اکثر موتورسوارها به این موتورسیکلت و البته سبک کاب (یا آندربن) علاقه پیدا کرده بودن. اما خب قیمت بالایی که ویو به نسبت بقیه موتورسیکلت‌ها داشت باعث شده بود تا بعضی‌ها هم نتونن اون موتور رو بخرن و این خلاء فضای مناسبی رو برای ورود موتورهای ارزون قیمت‌تر در سبک کاب فراهم کرد.

اوایل دهه 90 شرکت جهانرو موتورسیکلت تی وی اِس راکز 125 رو به بازار ایران عرضه کرد که با استقبال خیلی خوبی هم رو به رو شد. البته این موفقیت تازه‌ای برای راکز به حساب نمیومد. چراکه قبل از ایران، این موتورسیکلت فروش خوبی رو در کشورهای آسیای شرقی از جمله فیلیپین تجربه کرده بود.

فاکتورهای مختلفی TVS راکز 125 رو به یه موتور محبوب در بازار ایران تبدیل کردن که از جمله این فاکتورها میشه به قیمت مناسب، کیفیت بالا و استهلاک کم، در دسترس بودن قطعات و آپشن متفاوت سیستم صوتی و … اشاره کرد که البته در ادامه کامل در مورد این موتور محبوب صحبت میکنیم.

همونطور که در پاراگراف‌های بالاتر اشاره کردم این موتور در ابتدا توسط شرکت جهانرو فروخته میشد اما در ادامه شرکت نیروموتور نمایندگی برند TVS هند رو از آن خودش کرد و موتورسیکلت‌های این شرکت خوشنام هندی رو تا الان که در سال 1401 هستیم در ایران به فروش میرسونه.

اگه قصد خرید یه موتور شهری صفر کیلومتر در بازه قیمتی 80 تا 90 میلیون تومن رو دارید این مقاله خیلی میتونه به شما کمک کنه پس حتماً با ما همراه باشید.

راکز 125 - زوموتور

طراحی و ظاهر TVS راکز 125

همونطور که در مقدمه این مقاله اشاره کردم راکز 125 در دسته موتورهای کاب یا آندربن قرار میگیره. طراحی این سبک از موتورها جوری انجام شده که وزن سبکی داشته باشن و برای رفت و آمدهای شهری، بیشترین کاربرد رو دارن.

از اونجایی که بیشتر قسمت‌های ظاهری موتورهای کاب با فلاپ‌های پلاستیکی خوش رنگ و لعاب پوشونده شده، این موتورا یه گزینه جذاب برای جَوون‌هایی هست که به ظاهر معمولی موتورهای استریت علاقه‌ای ندارن و دوست دارن با یه وسیله زیبا تردد کنن.

راکز 125 هم با طراحی جذاب و رنگ‌بندی متنوع و متفاوتی که داره جزو همین موتوراست. حتی اگه بخوایم طراحیش رو با هوندا ویو که محبوب‌ترین کاب ایران به حساب میاد مقایسه کنیم، طراحی این موتور جذاب‌تر و جَوون‌پسند تره.

البته تی‌وی‌اس با گذشت بیش از 10 سال از تولید این موتور زیاد در طراحی راکز تغییر کلی ایجاد نکرده و به قول معروف به ترکیب بَرنده دست نزده!

ابعاد کلی این موتور 1 متر 94 سانت (طول) در 66 سانت (عرض) در 1 متر 7 سانت (ارتفاع) هست.

طراحی چراغ‌های تی‌وی‌اِس راکز

چراغ‌های جلوی این موتور جوری طراحی شدن که با چرخش فرمون، چراغ‌ها ثابت نمیمونن و راهنماهای جلو هم در قسمت جلوی بدنه موتورسیکلت کار شدن.

چراغ‌های راکز 125 - زوموتور

آخرین ورژن راکز 125 به نسبت ورژن قبلی خودش در قسمت چراغ خطر عقب دستخوش تغییرات شده. در نسخه‌های قبلی راهنماهای عقب با چراغ خطر ترکیب شده بودن اما در آخرین نسخه این دو قسمت از همدیگه جدا شدن.

به جز چراغ جلو بقیه چراغ‌های به کار رفته در راکز 125 از چراغ‌های LED بهره میبرن.

فرمون راکز 125

مثل اکثر موتورهای سبک کاب، راکز هم یه فرمون لوله‌ای داره که برای بیشتر شدن جذابیتش، فلاپ‌های پلاستیکی روی اون تعبیه شده و کلید‌های کنترل‌گر موتور هم روی این فلاپ‌ها کار شدن.

سمت راست فرمون کلید کلید روشن خاموش کردن چراغ‌ها (که البته در بعضی نسخه‌ها، این کلید وجود نداره و چراغ یک سره روشنه)، کلید استارت و سمت چپ فرمون هم کلید تعویض نور پایین به نور بالا وجود داره که با کلید Passing یا نوربالا لحظه‌ای ادقام شده. بقیه کلیدها هم شامل کلید راهنما و کید بوق میشن.

نکته‌ای که در مورد این موتور وجود داره این هست که کیفیت ساخت در همه نقاط موتور به شکل قابل توجهی خوب و بالاست و اصلاً نکته منفی در جنس و متریال مواد به کار رفته نمیبینید.

فرمون و کیلومتر راکز 125 - زوموتور

کیلومتر TVS راکز

میتونم بگم طراحی کیلومتر راکز 125 یه جورایی قدیمی هست و کاش تی‌وی‌اِس در طول این سال‌ها این کیلومتر قدیمی رو به یه کیلومتر تمام دیجیتال تبدیل میکرد.

در حال حاضر کیلومتر این موتور همون کیلومتر قدیمی ترکیبی هست که در اون خبری از دور موتور یا RPM نیست و فقط سرعت به صورت آنالوگ به نمایش دراومده. آمپر بزنید و مقدار کیلومتر طی شده توسط راکب (ODO) در یک مستطیل کوچک نمایش داده میشن.

در قسمت پایین این کیلومتر هم نمایشگر دنده‌ها و نمایشگر چراغ راهنما وجود دارن.

کنسول راکز 125

معمولاً در موتورهای کاب آپشن خاصی در قسمت کنسول وجود نداره ولی در راکز ۱۲۵ یکی از متفاوت‌ترین آپشن‌های معمول در موتورسیکلت‌ها رو میتونیم ببینیم!

این موتور به یه دستگاه پخش رادیو و مدیا پِلیر مجهز هست که میتونید با اون در زمان رانندگی آهنگ گوش کنید و لذت ببرید. البته این رو هم بگم که کیفیت و بلندی صدا کاملاً معمولیه و از این بابت خیلی شگفت زده نمیشید!

2 پورت USB هم در قسمت سمت چپ کنسول تعبیه شده که یکیش برای اتصال فلش و پخش موسیقی هست و اون یکی هم برای شارژ کردن موبایل استفاده میشه.

من واقعاً با این بخش از راکز 125 حال کردم چون زمانی که این موتور به بازار ایران وارد شده (یعنی حدوداً سال 90 یا 91) این آپشن رو نمیشد روی هیچ موتور پلاک ملی پیدا کرد و یه جورایی اولین بود. 👌

زین، فضای زیر زین و باک راکز 125

زین این موتور یه تیکه هست و طراحی و نَرمیش برای افرادی که فیزیک بدنی معمولی دارن، کاملاً مناسبه. اگه وزنتون بالاتر از 90 کیلوگرم هست ممکنه در زمان سواری روی راکز 125 احساس راحتی نداشته باشید چراکه عرض این زین به نسبت موتورهای اسکوتر کمتره! در مورد ارتفاع زین از سطح زمین هم باید بگم که ارتفاعش حدود 78 سانتی‌متر هست.

فضایی که راکز 125 در قسمت زیر زین در اختیار شما قرار میده قضای کوچکی هست که و دلیل این کوچک بودن هم به 17 اینچی بودن چرخ‌ها برمیگرده و هم به قرار گرفتن باک در قسمت زیر زین.

حجم باک این موتور هم 4 لیتره که یه مقدار کم به نظر میاد اما باید بدونید که این دسته از موتورها مصرف سوخت پایینی دارن و این حجم 4 لیتری خیلی براتون دردسر ساز نیست.

جاپایی‌ها و جک راکز

محل قرارگیری جاپایی‌ها در این موتور کاملاً ایده آل هست و هیچ برخوردی بین پای راکب و ترک‌نشین وجود نداره.

راکز 125 از هر دو جک وسط و بغل بهره میبره.

مشخصات فنی تی‌وی‌اس راکز

انجین راکز 125

یکی از دلایل پرفروش بودن این موتور در همه‌ی کشورهایی که در اونها عرضه شده، انجین کم استهلاک، کم خرج و کم مصرفش هست که به بهترین مزیت این موتور هم تبدیل شده.

انجین راکز 125 - زوموتور

راکز 125 از یه انجین تک سیلندر، 4 زمانه، 2 سوپاپ SOHC بهره میبره که به وسیله هوا خنک میشه. حجم دقیق این انجین 124.5 سی‌سی هست و از طریق سیستم انژکتور کیهین (Keihin) سوخت رو دریافت میکنه. در ضمن تی‌وی‌اس نسبت تراکم این انجین رو 9.3 به 1 اعلام کرده.

نوشته های مشابه

این انجین کم‌مصرف توانایی تولید 9.8 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 7500 و 9.8 نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور 5500 رو داره که کاملاً پاسخ‌گوی رفت و آمد‌های شهری شماست.

انتقال قدرت و گیربکس تی‌وی‌اس راکز

قدرت گشتاور تولیدی انجین این موتور از طریق زنجیر و یه گیربکس 4 سرعته انجام میشه که نکته جالب توجهی در مورد اون وجود داره!

این موتور کلاچ اتوماته!

یعنی هم میتونید با گرفتن کلاچ تغییر دنده رو انجام بدید هم بدون کلاچ! 👌😮

تی‌وی‌اِس اسم این تکنولوژی انحصاری خودش رو I-Ride گذاشته که انصافاً هم تکنولوژی کاربردی هست.

کلاچ راکز 125 - زوموتور

شتاب و نهایت سرعت راکز 125

راکز در مدت زمان 7.5 ثانیه میتونه از حالت سکون به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت برسه و حداکثر سرعتش هم در بهترین حالت به 120 کیلومتر بر ساعت میرسه.

شاسی و سیستم تعلیق تی‌وی‌اِس راکز

نوع شاسی و وزن

میشه گفت این سبک از موتورا تنها سبکی هستن که اسمشون رو از نوع شاسی‌شون گرفتن! شاسی‌هایی که در این نوع موتورسیکلت‌ها استفاده میشه از نوع آندربُن هست و مهم‌ترین خاصیتشون، وزن سبک و البته شکل و شمایل متفاوتشونه!

اگه دوست دارید بیشتر در مورد انواع شاسی‌ها بخونید بهتون پیشنهاد میکنم مقاله کاملی که در مورد انواع شاسی‌های موتورسیکلت نوشتیم مطالعه کنید.

وزن راکز 125 به همراه تمام مایعات مورد نیازش (بنزین و روغن) 104 کیلوگرمه که وزن خیلی خوبی به حساب میاد. مخصوصاً برا خانم‌هایی که قصد خرید موتور و رانندگی با یه موتور دنده‌ای رو دارن.

کمک فنر و لاستیک راکز 125

در قسمت جلوی این موتور دو کمک فنر تلسکوپی معمولی و در قسمت عقب هم دو کمک فنر گازی وجود داره که در مجموع عملکرد خوبی رو از خودشون به نمایش میذارن.

لاستیک‌هایی که در ابتدا در تی وی اس راکز 125 استفاده میشدن از برند خود TVS بودن اما در طول چند سال گذشته برند اونها به ایران یاسا تغییر کرده. سایز لاستیک جلو 90/90/17 و سایز لاستیک عقب هم 100/90/17 هست.

سیستم ترمز TVS راکز 125

شاید در این قسمت بشه یه انتقاد سختگیرانه به TVS داشت!

این موتور در چرخ جلو از سیستم ترمز دیسکی با یک دیسک 220 میلی‌متری و یک کالیپر 2 پیستونه و در چرخ عقب از سیستم ترمز کاسه‌ای (یا درام) استفاده میکنه که انتقاد سختگیرانه ما برای وجود ترمز درام در چرخ عقب این موتور هست!

معمولاً در دنیای جدید، ترمز درام جایی در موتورسیکلت‌ها نداره و حتی در موتورهای مینی مثل هوندا Grom هم از سیستم ترمز دیسکی استفاده میشه.

حالا چرا از واژه “سختگیرانه” استفاده کردم؟!

دلیلش این هست که خب راکز 125 موتور سبک وزنی هست که حتی با این سیستم ترمز هم شما میتونید به راحتی موتورسیکلت خودتون رو کنترل کنید. حتی وجود همون یک دیسک و کالیپر 2 پیستونه در چرخ جلو میتونه در سرعت‌های بالا ایمنی موتور رو تأمین کنه اما خب اگر چرخ عقب هم از ترمز دیسکی بهره میبرد خیلی بهتر میشد.

تی وی اس راکز 125 - زوموتور

قیمت تی وی اس راکز 125

در حال حاضر که من این مقاله رو دارم مینویسم (اسفند 1401) قیمت این موتور در بازار 145 میلیون تومان هست.

شرایط اقساط تی وی اس راکز 125

راکز به خاطر بازار خرید و فروش خوبی که داره همیشه به صورت نقدی توسط نمایندگی‌های این موتور به فروش میرسیده و الان هم خبری از شرایط اقساط (در نمایندگی‌های نیروموتور) برای این موتور نیست.

شاید بتونید اون رو در فروشگاه‌های متفرقه‌ای پیدا کنید که فروشنده اون رو به صورت اقساطی به شما بفروشه.

جمع بندی و معرفی رقبا

موتورسیکلت‌های کاب یا آندربنِ بازار ایران در بازه‌های قیمتی مختلفی حضور دارن و نمیشه رقیب قیمتی برای تی‌وی‌اِس راکز در نظر گرفت. اما در این بخش ما رقبای مطرح این موتورسیکلت با سابقه هندی رو به شما معرفی میکنیم تا با توجه به انتظاری که از موتور دارید، برای خرید به سراغ اونها برید.

رقبای راکز 125 در بازار ایران از قیمت زیاد به کم شامل یاماها MX King 150 (برای دیدن نقد و بررسی ویدیویی MX King با فیلترشکن روشن کلیک کنید)، هوندا ویو 125 (هوندا فیوچر)، اس‌وای‌اِم لاکی VF3 و لیفان KP135 میشن که من با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف پیشنهاد خودم رو بهتون میدم.

قدرت، شتاب، سرعت

اگه جزو اون دسته از افرادی هستید که شتاب و سرعت خیلی براتون اهمیت داره (حتی زمانی که دارید یه موتور کاب میخرید!) بهترین انتخاب در بین گزینه‌های بالا SYM لاکی VF3 هست. این موتورسیکلت به شتاب و سرعت عجیب و غریبش معروفه و قطعاً میتونه شما رو راضی کنه.

کم خرج و کم استهلاک بودن

اگه دنبال یه موتور با کیفیت و کم استهلاک هستید که در طولانی مدت خیالتون از بابت نداشتن خرابی یا کم هزینه بودنش راحت باشه بسته به بودجه‌ای که دارید میتونید از بین هوندا ویو، یاماها ام ایکس کینگ و البته TVS راکز یک گزینه رو انتخاب کنید.

هر سه موتوری که اسم بردم از کیفیت خوبی بهره میبرن و کیفیتشون در طولانی مدت ثابت شده‌ست.

تأمین قطعات و تعمیرات

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید موتور همین فاکتور هست و از بین موتورهای بالا، تی وی اس راکز 125 از نظر تأمین قطعات وضعیت خوبی داره اما با این که این موتور انجین پیچیده‌ای نداره بعضی از تعمیرکارها، تعمیر اون رو بر عهده نمیگیرن و دلیلش هم داشتن فلاپ‌های زیاد و سخت جا رفتن اونها هست!

TVS راکز - زوموتور

ارزان بودن

ارزون ترین موتورسیکلتی که در بین گزینه‌های ما وجود داشت، لیفان PK135 بود که با توجه به بازخورد نسبتاً مثبت خریداران این موتور، میتونه گزینه خوبی برای افرادی باشه که بودجه محدودی دارن.

نتیجه نهایی

حالا برگردیم و یه جمع‌بندی کوچیک در مورد راکز 125 خودمون داشته باشیم.

از نظر من با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای بالا، تی وی اس راکز 125 در مجموع بهترین انتخاب برای خرید هست. این موتور بازار خرید و فروش خوبی داره، قطعاتش در دسترس هست و کیفیت خوب و استهلاک پایینی داره که این فاکتورها، مهم‌ترین فاکتورهایی هست که یه موتور شهری باید از اونها بهره مند باشه و راکز 125 همه اونها رو داره!

شاید تنها ایرادی که بشه بهش گرفت مربوط به هزینه‌بر بودن تعمیراتش باشه. که این مورد هم به خاطر داشتن فلاپ‌های زیاد و اُجرت باز و بسته کردن اونها هست نه مورد دیگه‌ای!

امیدوارم خوندن این مقاله برای خرید تی وی اس راکز 125 کمک کرده باشه! ❤️

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

مشخصات موتور TVS راکز 125

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)194*66*107 (سانتی متر)
ارتفاع زین78 سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه، 2 سوپاپ (SOHC)، هوا خنک
حجم موتور124.5 سی سی
حداکثر قدرت9.8 اسب بخار در دور موتور 7500
حداکثر گشتاور9.8 نیوتون متر در دور موتور 5500
نسبت تراکم9.5 به 1
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی Keihin
میزان مصرف سوخت (حدودی)2 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، 4 دنده، کلاچ اتوماتیک
سیستم ترمز جلودیسک 220 میلی‌متری 2 پیستونه
سیستم ترمز عقبدرام یا کساه‌ای
سیستم تعلیق جلوتلسکوپی معمولی، Mig
سیستم تعلیق عقبجفت کمک فنر گازی، Mig
لاستیک هاجلو 90/90/17 عقب 100/90/17 برند ایران یاسا
وزن تَر104 کیلوگرم
حجم باک4 لیتر
نهایت سرعت (حدودی)120 کیلومتر بر ساعت

سوالات متداول هوندا راکز 125

هوندا راکز 125 توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت نیروموتور و عرفان سیکلت در بازار عرضه میشه.

حداکثر قدرت و گشتاور هوندا راکز 125 چقدر هست؟

حجم دقیق این انجین 124.5 سی‌سی هست و از طریق سیستم انژکتور کیهین (Keihin) سوخت رو دریافت میکنه. در ضمن تی‌وی‌اس نسبت تراکم این انجین رو 9.3 به 1 اعلام کرده.

نهایت سرعت هوندا راکز 125 چقدر هست؟!

حداکثر سرعتی که میتونید با این موتور تجربه کنید 120 کیلومتر بر ساعته.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

17 دیدگاه

  1. سلام عرض ادب
    موتور سیکلت کم مصرف
    کارکرد بالا
    استقامت موتوری خوب
    لوازم فراوان
    مصرف پایین
    خیلی نرم و خوش هندلینگ
    حواس راکب باس باشه زمین نخوره
    چون قاب زیاد داره و خرجش زیاد میشه
    لاستیک هارو با مشورت مکانیک
    تعویض کنید بهتره

    ابداً یکهو ترمز جلو نگیرید
    حالا حالا ها سر و کارتون به مکانیک نمیفته

    طبق معمول روغن خوب استفاده نموده و سر زمان مشخص تعویض کنید
    در
    مجموع فارغ از قیمت شدید به علت نوسانات بازار
    بکی از بهترین موتور سیکلت های موجود در بازار کشورمون ایران هست
    بخصوص که سواری دلنشینی داره.

    دلخوش باشید و سلامت

  2. شخصا چون تجربه داشتن ویو هندارو دارم و راکز فقط موقتا سوار شدم.همچنین تحقیقاتی که از دارنده اون کردم نتیجه کلی برای من این بود.یک هندی همیشه هندیه و نمیتونه در کلیت جای برندهای با سابقه مثل هندارو بگیره.استهلاکش کمه اما نه به اندازه ویو قطعاتش تو ایران موجوده اما نه به اندازه ویو مخصوصا فلاپها بازارش خوبه اما نه به اندازه ویو اما امکاناتش بیشتر و بروزتره از ویو همچنین رنگبندی قابل توجهی داره.کابها بخاطر ازاد بودن یک دست و صدای بسیار کم اون رانندگی لذت بخشی دارند و دلیل استقبال از این کلاس هم فک کنم همین باشه.من بعد تجربه داشتن تریل و ریس و همین هندا ۱۲۵معمولی این کلاس ایده ال من شد و ۱۵ ساله باهاش زندگی میکنم البته بیشتر برمیگرده به سلیقه و شاید سن که این انتخاب موندگار کردم.

  3. درود بر زوموتور و همراهان عزیز ، از سال ۹۳ این موتور(ابی) رو دارم و از سال ۹۹ هم یک هوندا کلیک تایلندی ( سفید نارنجی ) مدل ۹۹ بهش اضافه شد . با این تی وی اس نزدیک به ۷۵ هزار کیلومتر کارکرد دارم با هوندا کلیک‌ ۳۵۰۰ ،، بیشتر وقتا برای کاری که باید با موتور برم ، همیشه اولین انتخابم این موتور هست ، ( سبک ، خوش دست ، قابلیت مانور بالا، کم صدا و کم مصرف ) من عاشق ژاپن هستم ، گاهی فکر میکنم این موتور اصلا هندی نیست و ژاپنی هست اینقدر بی آزار و با کیفیت هست . بزنم به تخته از دیوار صدا درمیاد از این تی وی اس نه ، نزدیک ۹ سال دارمش و اصلا علاقه ای به فروشش ندارم نا بپوسه ، اما بعید میدونم ، واقعا حیف پول هست آدم بده این موتور های چینی و طرح کلیک

  4. سلام. آقا بین راکز و ویگو کدوم رو برای استفاده شهری مثل رفت و آمد به محل کار و خرید و… پیشنهاد می‌دید؟
    گزینه سومی هم خودتون اگر پیشنهاد میدید بگید.
    مرسی.

  5. سلام مرسی از سایت جامع و کاملتون
    روغنی که تو دفترچه نوشته برای این موتور 20W-40 هست که من پیدا نکردم
    بهترین روغنی که میشه ریخت چیه به نظرتون؟

  6. سلام وقتتون بخیر مرسی بابت مطالب خوبتون من ی موتور می‌خوام در حد ۱۲۰ تومن واسه تو شهر اما بیشتر اوقات دو ترک هستم چی پیشنهاد میدین فرقی نداره بی کلاچ باشه با اتومات

  7. سلام،اول از همه ممنون از سایت خوب و کاملی که فراهم کردین
    قصد خرید یه موتور جهت رفت آمد به محل کارم رو دارم،تهران هستم اما خب تقریبا 20کیلومتر مسافت منزل تا محل کارم هست که ترافیک هم هست،ماشین دارم اما شاید هفته ای یکی دوبار هم 2ترکه استفاده کنم در حد دور زدن یا مهمونی رفتن
    اولین شاخصی که بنظرم خیلی مهمه قد من هست که تقریبا 165 هست و روی انتخابم تاثیر زیادی گذاشته
    دومین شاخص طبق مقاله جامع شما قطعات و خدمات پس از فروش هست و تعمیرات موتور هست
    سومین شاخص هم برام ظاهر هست که مثلا مدلهایی مثلا sym j200 و لاکی و ویو رو اصلا نمیپسندم
    با در نظر گرفتن فاکتورهای بالا 3مدل tvsراکز _ mxKingیاماها _ sym jt200 رو مد نظر دارم و یا مدل مناسب دیگه ای که شما پیشنهاد کنید(رنج حدودی 100تا200 تومن)
    از نظر ظاهر زونتس Z2 G1 و بنلی 250 تک هم خیلی مورد علاقم هست اما زونتس رو بخاطر بحث خدمات و قطعات، بنلی رو هم بخاطر استهلاک، وزن و کنترل سخت(برای من با توجه به قدم) تردید دارم.
    باتوجه به تمام مواردی که عرض کردم خدمتتون شما چه مدل یا مدلهایی رو پیشنهاد میکنید ؟؟(اگر مدلی مد نظرتون هست که من اسم نیاوردم هم حتما بگین)
    ممنون

  8. سلام،اول از همه ممنون از سایت خوب و کاملی که فراهم کردین/
    قصد خرید یه موتور جهت رفت آمد به محل کارم رو دارم،تهران هستم اما خب تقریبا 20کیلومتر مسافت منزل تا محل کارم هست که ترافیک هم هست،ماشین هم دارم اما شاید هفته ای یکی دوبار هم 2ترکه استفاده کنم در حد دور زدن یا مهمونی رفتن/
    اولین شاخصی که بنظرم خیلی مهمه قد من هست که تقریبا 165 هست و روی انتخابم تاثیر زیادی گذاشته/
    دومین شاخص طبق مقاله جامع شما قطعات و خدمات پس از فروش هست و تعمیرات موتور هست/
    سومین شاخص هم برام ظاهر هست که مثلا مدلهایی مثلا sym j200 و لاکی و ویو رو اصلا نمیپسندم/
    با در نظر گرفتن فاکتورهای بالا 3مدل tvsراکز _ mxKingیاماها _ sym jt200 رو مد نظر دارم و یا مدل مناسب دیگه ای که شما پیشنهاد کنید(رنج حدودی 100تا200 تومن) /
    از نظر ظاهر زونتس Z2 G1 و بنلی 250 تک هم خیلی مورد علاقم هست اما زونتس رو بخاطر بحث خدمات و قطعات، بنلی رو هم بخاطر استهلاک، وزن و کنترل سخت(برای من با توجه به قدم) تردید دارم/
    باتوجه به تمام مواردی که عرض کردم خدمتتون شما چه مدل یا مدلهایی رو پیشنهاد میکنید ؟؟(اگر مدلی مد نظرتون هست که من اسم نیاوردم هم حتما بگین)/
    ممنون

  9. سلام، وقتتون بخیر، نظرتون درباره کویر رادیسون چیه؟ برای کسی که نمیخواد هزینه‌ی زیادی بکنه، خرید قسطیش با توجه به پیش‌پرداخت پایین، منطقیه؟

  10. سلام
    بنده حدود 25 ساله که موتور کاب سوار میشم و به تازگی هم تی وی اس راکز خریدم و خواستم نظرم رو با شما به اشتراک بگذارم شاید براتون مفید باشه. درضمن خودم هم فنی هستم .
    1 سواری بسیار نرم
    ۲ شتاب خوب
    ۳ تعویض دنده خوب
    ۴ کیفیت موتور خیلی خوب
    ۵ کیفیت فلاپها به پای ژاپن ومالزی نمی رسه ولی از ایرانی خیلی بهتره
    ۶ترمز عقب خیلی ضعیف
    ۷ هندلینگ خوب
    8 استهلاک بسیار پایین
    9 طراحی ظاهری خیلی خوب
    در مجموع باید بگم توی این بازار آشفته ایران اگه قد بلند با وزن بالایی ندارید یکی از انتخابهای خوب و ارزندس
    امیدوارم نظراتم براتون مفید باشه

  11. سلام وقت دوستان بخیر
    من خودم ویو رادیسون دارم از سال ۹۳ به اینور زیر پامه و اینکه خرج کردم هیچ ولی از نظر قطعات پره تو بازار ولی من توی هیچ موتور سازی ای ندیدم که موتور راکز رو باز کرده باشند یا روغن سوزی داشته باشه واقعا عالیه
    یه خواسته دارم از دوستانی که راکز دارن اینه که سرعتش اگه نسبت ویو رادیسون بالاتره من راکز رو ترجیه میدم چون زیبایی داره هم شارژر داره و ضد سرقت هستش ولی هوندا ویو سواریش می ارزه به همه موتورا حتی لاکی چون واقعا نرم و راحت هستش و هرچه داغ میکنه برو تر میشه
    ولی خداوکیلی راکز کیفیت انجینش یه چیز دیگه اس حتی از هوندا ویو هم بهتره
    لاکی فقط اولش خوبه مثل شیائومی که اولش دهن همه گوشیا رو سرویس میکنه 😄 ولی تو کارکرد زیاد پدرش درمیاد و اینکه قطعاتش بد گیر میاد و با این بازار آشفته هرکی هرچی بگه هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا