نقد و بررسی موتورسیکلت

بررسی زونتس ادونچر Z4 249 T

مقدمه

با ورود زونتس R 250 به ایران و استقبال بازار از این موتور می‌شد انتظار داشت که پای موتورهای با کیفیتی مثل زونتس Z4 249 T هم به ایران باز بشه!

شاید اگه ۶ ۷ سال پیش کنار اسم یه برند چینی از کلمه “با کیفیت” استفاده میکردیم همه با تعجب میگفتن مگه میشه محصول چینی با کیفیت باشه؟! مگه داریم؟!

الان میتونیم بگیم که بله میشه! با ورود برند‌هایی مثل زونتس و سی‌اِف به بازار ایران ما میتونیم این ترکیبِ چینی با کیفیت رو به وضوح لمس کنیم. 👌

محصولات جدید زونتس

دو سه سالی میشه که سری جدید محصولات زونتس به دست شرکت کویر موتور وارد بازار ایران شده و این موتورها با طراحی جذاب و آپشن‌های متعددی که دارن به خوبی تونستن توجه بازار رو به سمت خودشون جلب کنن.

موتورهای جدید زونتس - زوموتور

این مدل‌های جدید اسم‌های سختی دارن ولی من به تفکیک سبک اونها رو نام میبرم تا بتونید به خوبی اونها رو از همدیگه تشخیص بدید.

زونتس Z4 249 R در سبک نیکد، Z4 249 T و Z4 249 X و Z4 249 X GP در سبک ادونچر و V 249 در سبک کروزر طراحی شدن. نکته قابل توجهی که درباره این مدل‌ها وجود داره این هست که تمامی اونها در اصل با انجین 310 و 350 سی‌سی ساخته شدن اما نسخه‌هایی که وارد ایران شدن انجینشون به یه انجین 249 سی‌سی تغییر پیدا کرده و همین مسئله باعث شده تا بازده‌شون زیاد جالب نباشه!

حالا جلوتر در بخش‌های مختلفی بیشتر راجع به این مسئله صحبت میکنیم.

طراحی ظاهری زونتس ادونچر Z4 249 T

همونطور که در مقدمه اشاره کردم زونتس T در سبک موتورهای ادونچر طراحی شده و میتونم بگم که زونتس در بخش طراحی‌های خودش چندین برابر بالاتر از حد انتظار ظاهر شده!

طوری که هرکسی بدون این که اطلاع داشته باشه این موتورا از چه برندی هستن، محو طراحی زیبای اونها میشه و یه جورایی طراحی بی عیب و نقص زونتس یکی از نقاط قوّت اصلی زونتس Z4 249 T به شمار میره.

این موتورسیکلت در 5 رنگ مختلف به فروش میرسه که همه‌ی اونها هم جذابیت خاص خودشون رو دارن.

ابعاد این موتور 2 متر و 13 سانتی‌متر (طول) در 85 سانتی‌متر (عرض) در 1 متر 42 سانتی متر (ارتفاع) هست.

طراحی چراغ‌های زونتس زد ۴

زونتس در طراحی چراغ‌های این موتور کاملاً متفاوت عمل کرده، جوری که نمیتونید بگید طراحی این موتور شبیه به طراحی یکی از مدل‌های ادونچر معروف جهان هست.

زونتس Z4 249 T یه چراغِ کشیده داره که نور بالا و نور معمولی این موتور رو در خودش جا داده. با این که راهنماهای این موتور به صورت مجزا در دو طرف بدنه موتورسیکلت جا گرفته اما باز هم دو LED راهنما در این چراغِ کشیده دیده میشه.

نور پایین و نور بالا در 4 لنز وسط چراغ قرار گرفتن و دیلایت‌ها و راهنماهای موتور هم در اطراف اونها تعبیه شدن.

چراغ خطر عقب زونتس Z4 249 T هم کاملاً مدرن طراحی شده و در پکیج چراغ‌های این موتور همه‌ی فاکتورهای مربوط به یه موتور مدرن و جذاب رو میشه دید.

راستی همونطور که در تصاویر میبینید تمام چراغ‌های به کار رفته در این موتور از نوع LED هستن.

فرمون زونتس Z4 249 T ادونچر

یکی از بخش‌های شلوغ و جذاب زونتس ادونچر T همین بخش فرمونش هست و خیلی از آپشن‌های این موتور مربوط به همین بخش میشه.

فرمون زونتس Z4 T - زوموتور

فرمون زونتس Z4 249 T یه فرمون یه تیکه لوله‌ای هست که با شیب رو به عقبی که داره، کاری میکنه که راکب در حالت کاملاً راحت و مسلط روی موتور سوار بشه.

قبل از این که بخوام به جزئیات فرمون موتور اشاره کنم باید بگم که اکثر قسمت‌های زونتس T به صورت برقی کار میکنن و به خاطر همین دکمه‌های زیادی روی فرمون تعبیه شده!

سمت راست فرمون کلید‌های Kill Switch، روشن خاموش کردن چراغ، استارت، کلید تنظیم حالت‌های کنترل قدرت، کلید باز کردن زین، کلید فعال یا غیر فعال کردن سیستم کی‌لِس و کلید باز کردن درب باک وجود دارن.

تا اینجای کار زونتس T فقط در یک سمت فرمون به اندازه یه موتور معمولی کلید داشته. 😂

بریم سراغ سمت چپ فرمون. در این سمت هم کلید‌های تعویض نور پایین به نور بالا، راهنما، فلاشر، بوق، Passing (نور بالا لحظه‌ای)، کلید تنظیم طلق محافظ باد (یا Wind Shield)، کلید SET (برای تنظیمات کیلومتر) و کلید MOD (برای تنظیم حالت‌های مختلف رانندگی) تعبیه شدن.

شما حدود 15 کلید مختلف در دو طرف فرمون دارید که ممکنه اولش یکم گیج کننده باشه ولی خب به آپشنال بودن موتور کاملاً میرزه!

کیلومتر زونتس T

کیلومتر این موتور از یه پنل TFT تشکیل شده که تماماً رنگی هست و طراحی‌های گرافیکی جذابی هم داره. این کیلومتر چهار تِم مختلف داره که با تغییر حالت‌های کنترل قدرت، تم زمینه هم عوض میشه. نور این صفحه نمایش هم با سنجش نور محیط و به صورت اتوماتیک تنظیم میشه که این هوشمند بودن حس خوبی رو به راکب منتقل میکنه.

کیلومتر زونتس Z4 249 T - زوموتور

راستی زونتس Z4 249 T از قابلیت وصل شدن گوشی هوشمند به موتورسیکلت هم پشتیبانی و شما میتونید با نصب برنامه ZONTES (دانلود از سایت زونتس) به تنظیمات و اطلاعات موتورسیکلت خودتون دسترسی پیدا کنید.

سیستم کی‌لِس زونتس ادونچر

شما برای روشن کردن و راه اندازی زونتس Z4 249 T نیازی به سوییچ ندارید و فقط کافیه که ریموت موتور رو داخل جیبتون داشته باشید. این موتور از آپشن کی‌لِس (Keyless) بهره میبره که با توجه به بقیه آپشن‌هایی که داره، چیز زیاد عجیبی به نظر نمیرسه!

باک و مصرف سوخت زونتس Z4 249 T

موتورسیکلت‌های ادونچر به دلیل کاربری خاصی که دارن در مسیرهای طولانی و مسافرت‌ها استفاده میشن و همین مسئله ایجاب میکنه که باک بزرگی داشته باشن.

باک زونتس Z4 249 T - زوموتور

زونتس Z4 249 T هم دارای یک باک 19 لیتری هست که با توجه به مصرف سوختش (2.5 تا 3 لیتر در هر 100 کیلومتر) به راحتی میتونه مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر رو با یک باک کامل طی کنه. 👌

محافظ یا گارد زونتس Z4 249 T

این موتورسیکلت به صورت فابریک از یه گارد مستحکم لوله‌ای بهره میبره که در زمان خرید موتور باید روی اون وجود داشته باشه و جزو اکسسوری‌های جداگانه زونتس به حساب نمیاد.

این گارد در زمان زمین خورد موتور، محافظت خوبی از فلاپ‌ها، باک و انجین موتور به عمل میاره.

نوشته های مشابه

زین و فضای باربند Z4 249 T

زونتس حتی در طراحی زین هم دست از خلاقیت نکشیده و اون رو با تِکسچِر (یا بافت) جالبی طراحی کرده. البته این طراحی فقط به خاطر جذاب‌تر کردن موتور نیست و یه خاصیت ضد لغزشی ایجاد میکنه و باعث میشه تا راکب و تَرک‌نشین در زمان ترمزگیری یا شتاب‌گیری رو به عقب و جلو سُر نخورن.

ارتفاع زین راکب از سطح زمین 83 سانتی‌متر هست.

در اطراف محل نشستن ترک‌نشین، دستگیره‌هایی طراحی شدن که در اصل جایی برای بستن باکس‌های مسافرتی موتور هستن. شما میتونید زونتس T رو در صورت نیاز با باکس خریداری کنید.

جک و اگزوز زونتس Z4 T

یه ایرادی که میشه به طراحی موتورهای ادونچر زونتس گرفت این هست که جک وسط رو برای این دسته از موتورهای خودش تعبیه نمیکنه و این در حالی هست که تمام موتورهای ادونچر از جک وسط بهره‌مند هستن. حتی موتورهایی مثل BMW R1250 GS و دوکاتی مولتیسترادا!

با این که زونتس Z4 249 T از یک انجین تک سیلندر بهره میگیره اما طراحی اگزوز اون به صورت دوتایی انجام شده و این مسئله به جذابیت موتور هم کمک زیادی کرده.

اگزوز زونتس ادونچر - زوموتور

اگه به تصاویر دقت کنید اگزوز این موتور یه مقدار بالاتر سطح معمول بقیه موتورها قرار گرفته که این مسئله در موتورهای ادونچری، چیز عادی و معمولی هست. زونتس برای جلوگیری از انتقال حرارت اگزوز به پای ترک‌نشین موتور از یک عایق حرارتی استفاده کرده که این مسئله تا حد زیادی حرارت اگزوز رو کاهش میده.

مشخصات فنی زونتس Z4 249 T ادونچر

اگه تا اینجای مقاله با خودتون گفتید که ای بابا زوموتور چرا داره هی از این موتور تعریف میکنه؟!

یعنی انقد خوبه؟ در جوابتون باید بگم که همونطور که در مقدمه مقاله اشاره کردم، زونت در بخش طراحی موتور واقعاً خوب عمل کرده و چیزی غیر از این نمیتونستم راجع بهش بگم.

امّـــــــــــــــــا …

در بخش مشخصات فنی اوضاع فرق داره!

زونتس در این بخش خیلی خوب عمل نکرده و همین مسئله باعث شده تا بعضی افرادی که قصد خرید این موتور رو دارن، به خاطر بازده پایین انجینش (در مقایسه با رقبای هم قیمت یا حتی ارزون‌تر) از خرید اون منصرف بشن.

انجین 250 سی‌سی که در این موتور (و بقیه زونتس‌های جدید) استفاده شده حتی از مدلی که در زونتس R250 متین خودرو هم به کار رفته ضعیف‌تره!

حالا در ادامه مقاله در مورد بازده و مهندسی انجین بیشتر صحبت میکنیم تا متوجه این موضوع بشید.

انجین زونتس ادونچر T - زوموتور

انجین زونتس ادونچر زد ۴ تی

زونتس T از یک انجین 4 زمانه، تک سیلندر، 4 سوپاپ (DOHC) استفاده میکنه و نسبت تراکم انجینش هم 12.5 به 1 اعلام شده که نسبت تراکم بالایی به حساب میاد و طبق گفته زونتس باید از بنزینی با اُکتان بالای 95 در اون استفاده بشه.

سوخت‌رسانی در انجین این موتور به کمک سیستم انژکتور برقی ساخت Bosch انجام میشه و این قوّت قلبی میده که قرار نیست با خرابی‌های متعدد سیستم انژکتور دست و پنجه نرم کنید. 👌

انجین زونتس Z4 249 T حجمی برابر با 249 سی‌سی داره و قدرتی که میتونه تولید کنه 21.6 اسب‌بخار در دور موتور 7500 هست و شرکت واردکننده (کویر موتور) حرفی از حداکثر گشتاور این انجین نزده.

من هم با توجه به سرچ‌هایی که تو اینترنت انجام دادم متوجه شدم این مدل‌های 250 سی‌سی زونتس که در مقدمه بهتون معرفی کردم فقط در ایران حضور دارن و خارج از کشور فقط مدل‌های 310 و 350 اونها به فروش میرسه. به خاطر همین یکم تو بحث بازدهِ انجین اطلاعات موثّقِ کمی وجود داره.

انجین زونتس Z4 249 T - زوموتور

اگه یه مقدار قدرت این موتور رو با رقبای خودش مقایسه کنید متوجه میشید که 21.6 اسب‌بخار، قدرتِ کمی برای یک موتور 250 سی‌سی به حساب میاد. مخصوصاً برای یک موتور ادونچر که قراره در مسیر‌های طولانی و بعضاً با سرعت بالا حرکت کنه.

پایین بودن قدرت انجین زونتس Z4 249 T باعث میشه تا سرعت کروز پایینی هم داشته باشه که این مسئله زیاد برای یه موتور ادونچر خوب نیست!

انجین زونتس Z4 249 T ادونچر به وسیله رادیاتور روغن خنک میشه. البته سیستم خنک کننده روغن این موتور با بقیه سیستم‌های معمولی که در موتورهای داخل ایران دیدید فرق داره و تفاوتش هم در این هست که زونتس Z4 249 T از سیستم روغن‌کاری کارتل خشک بهره میگیره!

توضیح کوتاه در مورد سیستم روغن کاری کارتل خشک

اگه در مورد سیستم روغن‌کاری کارتل خشک اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنم این مطلب رو مطالعه کنید چون نمیشه به صورت کامل اینجا راجع بهش حرف زد!

این سیستم معمولاً در بعضی موتورها یا ماشین‌های پیشرفته مورد استفاده قرار میگیره که مزایا و معایبی داره و در ادامه بهشون اشاره میکنم.

مزایا کارتل خشک

استفاده از این سیستم باعث میشه تا روغن‌کاری قطعات مختلف انجین با کیفیت بهتری انجام بشه و انجین بهتر خنک بشه. براده‌ها و ضایعات انجین هم در کف مخزن روغن ته نشین نمیشن.

معایب کارتل خشک

اماّ در مقابل این مزایا، سیستم کارتل خشک معایبی داره که به نظرم نمیشه در ایران ساده از کنارشون گذشت! استفاده از این سیستم پیچیدگی انجین رو بیشتر میکنه و این مسئله باعث میشه تا تعمیرات موتور هم سخت‌تر باشه.

عیب دوم این سیستم هم این هست که باعث افزایش قیمت موتور و همچنین هزینه نگهداری اون میشه.

انتقال قدرت و گیربکس زونتس Z4 249 T

این موتور یه گیربکس 6 سرعته داره که در کنار زنجیر، قدرت و گشتاور تولید شده توسط انجین رو به چرخ عقب منتقل میکنه.

شاسی زونتس Z4 249 T - زوموتور

شاسی و سیستم تعلیق زونتس Z4 249 T

شاسی زونتس ادونچر از نوع الماسی هست و از آلیاژ فولادی ساخته شده. نکته جالب توجه در طراحی شاسی این هست که از یک بازوی شناور یک طرفه برای اتصال چرخ عقب به موتورسیکلت استفاده شده که این مسئله ظاهر موتور رو جذاب‌تر کرده.

وزن تَر زونتس Z4 249 T طبق اعلام کویر موتور 181 کیلوگرمه که با توجه به قدرت پایین این انجین، روی کاغذ موتور کُندی به نظر میاد.

کمک‌فنرها و لاستیک زونتس ادونچر T

این موتور از دو کمک‌فنر تلسکوپی معکوس در چرخ جلو و یک کمک‌فنر تکی گازی در بخش عقب بهره میبره.

لاستیک‌هایی که زونتس در این موتور استفاده کرده از برند CST چین هست و پهنای مناسبی هم داره. سایز لاستیک جلو 110/70/17 و سایز لاستیک عقب هم 160/60/17 هست.

سیستم ترمز زونتس Z4 249 T

در بخش ترمز زونتس ادونچر با پکیج خوبی رو به رو هستیم. هر دو ترمز موتور رو سیستم ترمز دیسکی تشکیل دادن که جفتشون هم به ترمز ABS مجهزَن.

زونتس Z4 249 T - زوموتور

قیمت زونتس Z4 249 T

شرکت کویر قیمت این موتور رو در حال حاضر 223 میلیون تومان اعلام کرده که به نطر من قیمتش خیلی رقابتی نیست و همین مسئله باعث میشه تا قافیه رو به موتورهای دیگه ببازه.

شرایط اقساط زونتس Z4 249 T

زونتس ادونچر T ب صورت اقساطی هم قابل خرید هست که میتونید با پرداخت 15 تا 45 درصد پیش‌پرداخت، از 14 تا 24 ماه اون رو به صورت قسطی خریداری کنید.

معرفی رقبا

از رقبای این موتور در بازار ایران میشه به (از قیمت کم به زیاد) دایچی و نامی RX 249، بنلی TRK 250، سوزوکی وی‌استروم، کی‌تی‌ام ادونچر 250 و کاوازاکی ورسیس 250 اشاره کرد که با توجه به بودجه و انتظاراتی که از موتور مد نظرتون دارید به سراغ هر کدوم از این موتورها برید.

زونتس Z4 249 T - زوموتور

جمع بندی

زونتس Z4 249 T یه موتور مدرن، جذاب و خوش قیافه هست که در نگاه اول کاری میکنه تا افرادی که به موتورهای ادونچر علاقه دارن به فکر خرید این موتور بیفتن اما پیشنهاد زوموتور به شما چیه؟!

با توجه به سبک این موتور و البته بازده انجینِ پایینی که داره، فکر میکنم خرید این مدل زیاد برای افرادی که قصد انجام مسافرت و طی کردن مسیرهای طولانی رو دارن منطقی نباشه!

به غیر از این مورد، هنوز که هنوزه با گذشت چند سال از ورود این موتور به بازار ایران، همچنان بعضی از دارندگان این موتور از نبود قطعات اون گلایه میکنن و این مسئله‌ی خیلی مهم درباره‌ی خرید موتورسیکلت هست.

مورد بعدی که البته برای بعضی از افراد اهمیت زیادی داره و برای بعضی دیگه بی اهمیت هست بازار خرید و فروش زونتس Z4 249 T هست که میتونم بگم بازار راکدی داره که ممکنه برای فروشش یه مدت معطل بشید.

در نهایت پیشنهاد ما این هست که اگر قصد خرید یه موتور ادونچر دارید و بودجه‌تون به مدل‌هایی مثل سوزوکی وی‌استروم و کاوازاکی ورسیس نمیرسه، میتونید به سراغ مدل‌های ارزون قیمت‌تر مثل بنلی TRK برید.

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

مشخصات موتور زونتس Z4 249 T

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)213*85*142 (سانتی متر)
ارتفاع زین83 سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه، 4 سوپاپ (DOHC)، آب خنک، کارتل خشک
حجم موتور249 سی سی
حداکثر قدرت21.6 اسب بخار در دور موتور 7500
حداکثر گشتاور
نسبت تراکم12.5 به 1
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی Bocsh
میزان مصرف سوخت (حدودی)2.5 تا 3 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، 6 دنده
سیستم ترمز جلودیسکی ABS
سیستم ترمز عقبدیسکی ABS
سیستم تعلیق جلوکمک‌فنر تلسکوپی معکوس
سیستم تعلیق عقبتک کمک فنر گازی
لاستیک هاجلو 110/70/17 عقب 160/60/17 برند CST
وزن تَر181 کیلوگرم
حجم باک19 لیتر
نهایت سرعت (حدودی)140 کیلومتر بر ساعت

سوالات متداول زونتس Z4 249 T

زونتس Z4 249 T توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت کویر موتور در بازار عرضه میشه.

حداکثر قدرت و گشتاور زونتس Z4 249 T ادونچر چقدر هست؟

انجین زونتس Z4 249 T حجمی برابر با 249 سی‌سی داره و قدرتی که میتونه تولید کنه 21.6 اسب‌بخار در دور موتور 7500 هست و شرکت واردکننده (کویر موتور) حرفی از حداکثر گشتاور این انجین نزده.

نهایت سرعت زونتس Z4 ادونچر چقدر هست؟!

حداکثر سرعتی که میتونید با این موتور تجربه کنید 140 کیلومتر بر ساعته.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

18 دیدگاه

  1. موتور از نزدیک دیدم در نمایندگی و به نظرم اصلا به قیمت نمی ارزه با توجه به مشخصات انجین . به نظرم برای خرید موتورهای سبک ادونچر بزرگترین علامت سوال اینکه قراره در کجا و چه جاده ای استفاده بشه ؟
    لطفا در خصوص سبک کروزر هم مطلب کار کنید البته نه در مورد آونجر ، هیوسانگ و کروز عجیب کویر c249 .
    چند وقتی هست می بینم بچه های دست به اچار هارلی های قدیمی مثل شهاب و تورنادو کیوان و جترو بازسازی می کنن .
    ای کاش یه اطلاعاتی در خصوص این موتورها هم می دادید هر چند تولید نمی شن اما تو بازار زیادن و برای عاشقان کروزر هیجان انگیز .
    ممنون از سایت خوبتون . خواننده همیشگی شما هستم .

    1. ممنون از همراهیت دوست خوبم. بله به نظر منم این قیمتا نمیرزه. تنها چیزیم که باعث شده این قیمت نیرزه همون بحث ضعیف بودن انجینش هست. اگه یه مقدار قوی تر بود با توجه به آپشن‌هایی داره ارزش خریدش بالاتر میرفت.
      سعی میکنیم به سراغ موتورهای کروزر هم بریم.
      بازسازی هم دنیای خودشو رو داره و تخصص میخواد ولی اگر تونستم از تجربه دیگران استفاده کنیم حتما یه مقاله راجع بهشون میسازیم. ❤

  2. شاسی، انجین و سیستم تعلیق این مدل با سایر مدلهای جدیدتر زونتس هیچچچ فرقی نداره. همونطور که بنلی تی آر کی هیچ فرقی در این موارد با مدلهای تی ان تی ۲۵ و لیونچینو نداره. فقط به خاطر چندتا فلپ بی کیفیت پلاستیکی میلیونها تومن گرونترن. بماند که قیمت همین موتورها با انجین ۳۰۰ سی سی در هند و پاکستان کمتر از نصف قیمت در ایرانه!!!
    سوال اینجاست که چطور (۱۶بهمن ۱۴۰۱) قیمت یک موتور سیکلت چینی با یک شاسی ساده و ۲تا چرخ و یه انجین حداکثر هفتصد دلاری و ۳چهارتا کمک فنر و مقدار زیادی پلاستیک تقریبا برابری میکنه با قیمت یک تیبا با اون همه آهن و موتور چهارسیلندر و کلی قطعات دیگه؟؟؟؟؟
    یا تولید کننده خودرو پولهای مفتی به دست میاره که ماشین رو زیر قیمت تمام شده میده دست مشتری یا کسانی در وارد کردن موتور سیکلت ملت رو از چند جهت مورد عنایت قرار میدن!!!
    هر دو مورد صحیح است!!!
    دولت از جیب ملت به خودروسازهای از رده خارج و فاسد وامهای کلان بی بازگشت میده و از اون طرف از واردکنندگان موتورسیکلت به اندازه قیمت اصلیش کمرگ میگیره و معلوم نیست پولشو کجا خرج میکنه؟؟؟!!!!
    حالا پیدا کنید دزدان دریایی کارائیب رو!!!!

    1. در عجیب و غریب بودن قیمت موتورهای وارداتی به بازار ایران هیچ شکی نیست محمد جان. تقریباً اکثر موتورها حداقل دو برابر قیمت جهانیشون در بازار ایران به فروش میرسن و حتی خبری از نرخ گمرکی بالا هم نیست. همونطور که میدونی هیچ موتوری به صورت کامل وارد نمیشه و همه به صورت قطعه میان و اینجا سر هم میشن. طبق اطلاعاتی که از نرخ گمرکی واردات بعضی شرکت‌ها دارم حداکثر نرخ گمرکیشون 10 درصد هست! و این در برابر قیمت موتور یعنی تقریباً هیچی! البته اگه موتور به صورت کامل میومد نرخ گمرکیش خیلی بالاتر میرفت.

  3. با سلام
    من جدیدا موفق به خرید یک دستگاه موتورسیکلت
    Zontes Z4 249 T زونتس شدم.
    تا اینجای کار ازش راضی بودم و در سر بالایی خاکی و تقریباً آفرود عملکرد خوبی داشت.
    به نظرم در حین سواری و بکارگیری آپشن ها مقداری باگ طراحی دارد….
    در کل موتور پیگیری در این کلاس نداشتم
    در کل راضی هستم البته هنوز ۵۰۰ کیلومتر اول و پر نکردم.
    از نحوه فروش شرکت راضی نبودم، هنوز بعد از پنج روز از تحویل موتور قرارداد خرید و سند موقت بدستم نرسیده و در نمایندگی های مختلف قیمت های متنوع اعلام می‌کردند.

  4. سلام دوستان
    من فنی موتور و تجربه سپاری مو از مدل زونتس ایکس ۲۵۰ z خدمت شما میگم. بعد از ۶۰۰۰ کیلومتر رانندگی باید خدمتتون بگم موتورسیکلت بسیار خوب و پرشتابی هست. روباتیک بنظر میرسه و تنها موتور سیکلت آپشنال در رده این کلاس در ایران هست. هندلینگ و گرانیگاه موتور بسیار عالی طراحی شده، بعد از آببندی بسیار نرم و شتاب قابل توجهی داره. تاپ اسپید من باهاش ۱۳۵ کیلومتر و تجربه کردم و شتاب صفر تا ۹۰ کیلومتر در ساعت و فوری بهش میرسین. عابرین و سرنشینان خودروها در سطح شهر با تعجب و تحسین نگاهش میکنن. من بنلی ریس، تریل، ان اس باجاج و پالس ۲۲۰ داشتم ولی تجربه رانندگی با اینموتور عالیه. ترمزها عالی عمل میکنن و طراحی آئرودینامیک موتور قابل تحسین هست.

    1. با سلام خدمت دوست عزیز من هم از عملکرد این موتور راضی هستم ، بسیار نرم است ، هندلینگ بسیار خوب داره و البته نور بسیار قوی هم داره ، من توانستم تا سرعت 145 در جاده ساوه پر کنم البته با بنزین سوپر و لباس و کلاه موتور سواری ، در کل از این موتور بسیار راضی هستم

  5. با سلام و احترام
    حدود دوماه هست که این موتور را دارم ، همانطور که دوستمان گفتند هندلینگ بسیار عالی داره ، نور بسیار پر قدرت ، در دست اندازها بسیار خوب عمل می‌کنه ، صندلی خوب و راحتی داره ، من هم در اتوبان تا سرعت ۱۳۵ پر کردم ، طراحی خوب داره .
    پیشنهاد میکنم حتما از روغن باکیفیت و خوب استفاده کنید که البته در کاهش دمای موتور بسیار تاثیر گذاره ، این موتور بدلیل وزن زیاد مناسب افرادی با قد بیش از ۱۸۰ هست .
    با تشکر

  6. سلام خدمت دوستان عزیز
    من چند ماهی هست به مدل z4r رو دارم موتوره خوبی به نظر میاد من تو فصل گرما تو بندرعباس از روغن ۲۰-۵۰ استفاده میکنم در کل موتوره خوبی ه و ضعف خاصی نداره کلا ۴۶۰۰ تا راه رفته فقط الان چند وقته بعد از روشن شدن مجدد بوق میزنه شبیه بوقی که میخای خاموش کنی
    دوستان اگه کسی دلیلش رو‌میدونه بگه ممنون میشم

    1. سلام
      صدای بوقی که میفرمایید مربوط به ضعیف شدن باطری ریموت کی لس هست
      اون رو‌عوض کنید
      اگر ۱۲۲۵ پیدا نکردید ۱۲۲۰ هم بهش میخوره

  7. سلام دوستان منم خیلی وقت نیخوام از این زونتس بخرم واقعیتش پولش رو ندارم یه ادونچر kpt دارم برا شرکت ایران دوچرخ که ساخت شرکت لیفان هستش موتور خودم نسبت به قیمتش که حدود ۱۳۰ تومن موتور فوق العاده ای ولی در برابر این زونتس که دوستمم داره نمیشه حرفی زد و دارم تلاش میکنم یکم پول جور کنم موتورم رو بفروشم تا یکی از اینا بخرم فقط خرید و فروش زونتس یکم سخته ولی موتور من فوری فروش میره دعام کنید که به زودی بخرم تا تابستون تموم نشده

  8. سلام دوستان من میخوام موتور بگیرم همین بگیرم خوب است راستی قیمتش چند است

  9. سلام،دوستان من z4r خریدم،موتور خوبیه،هندلینگ وترمز عالی،فقط یکم زینش خیلی نرم نیست،واینک روغن ۱۰ ۴۰ گفتن بریز ک ب موقع عوض میکنم،فقط آمپر حرارت روغن از ۸ تا خونه یذره گرم شده هوا ۶ تا پر میشه،میخوام بدونم عادیه یا ن؟واینک تابستون درد سر نشه با این حرارت؟کسی اطلاعات داره خواهشن بگه ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا