نقد و بررسی موتورسیکلت

همه چیز درباره پالس NS200

رفیق، اگر حال نداری مقاله بخونی، پیشنهاد میکنم فیلترشکنت رو روشن کنی و ویدیو بررسی موتور رو ببینی. 👇🏼 یادت نره بعد از روشن کردن فیلتر شکن، یکبار دیگه صفحه رو رفرش کنی. 😊

تقریباً نمیتونید موتورسواری رو در ایران پیدا کنید که پالس ns200 رو نشناسه! زمانی که در سال 92 شرکت فارس موتور برای اولین بار این موتورسیکلت رو به بازار ایران عرضه کرد، ns200 با استقبال خیلی خوبی رو به رو شد. دلیل این استقبال بسیار خوب هم قیمت رقابتی، ظاهر بروز و مدرن، شتاب عالی و همچنین سرعت نهایی مناسب بود.

این موتورسیکلت از سال 92 تا 95 در مدل‌های کاربراتوری و در چند رنگ مختلف مثل آبی، مشکی، زرد، قرمز، سفید پرچمی و قرمز پرچمی به بازار عرضه میشد و از سال 96 به بعد با اجرایی شدن قانون منع پلاک شدن موتورسیکلت‌های کاربراتوری، مدل انژکتور NS 200 در رنگ‌های سفید نوک‌مدادی، مشکی‌ نوک‌مدادی و قرمز نوک‌مدادی به فروش میرسید.

البته باید بگم در به دلیل تحریم های مختلف از سمت هند، این موتورسیکلت در سال 99 وارد ایران نشد اما دوباره با باز شدن مرزها شاهد حضور مدل 1400 و 1401 ان اس 200 در ایران هستیم.

طراحی ظاهری NS200

NS200 - زوموتور

میشه گفت که پالس ان اس 200 از سال 92 تا 1400 به جز تغییر رنگ و اضافه شدن یک فلاپ در زیر اِنجین این موتور، تغییر ظاهری دیگه‌ای نداشته. همون ظاهر هجومی و در قابل یک موتورسیکلت نِیکد هنوز هم زیبایی خودش رو داره. البته رنگ‌های جدید این موتورسیکلت باعث شدن جذابیت اِن‌اِس 200 بیشتر از قبل باشه. رنگ خاکستری مات که بر روی فلاپ‌های باله باک و دُمبی عقب وجود داره در کنار رنگ‌های براقِ مشکی‌، سفید و قرمز روی باک هماهنگی خیلی خوبی دارن و چشم‌نوازتر از قبل هستند.

سواری NS200

به لطف استایل نِیکد، حالت نشستن راکب روی pulsar ns200 به صورت عمودی هست و هیچ گونه خمیدگی در کمر فرد مشاهده نمیشه. این موضوع باعث میشه تا این موتور نسبت به موتورهایی در سبک ریس، سواری راحت‌تری داشته باشه. البته در این بخش میشه به فرمون اِن‌اِس 200 نقد به جایی رو وارد کرد و اون هم ساختار خود فرمون هست که به حالت سه تیکه طراحی شده. این نوع فرمون‌ها باعث میشن تا حس فرز بودن و سبک بودن فرمون برای راکب کمتر از فرمون‌های لوله‌ای و یک تکه باشه و این باعث میشه هندلینگ این موتور به نسبت موتورسیکلت‌هایی که دارای فرمان یک تکه هستن کمی ضعیف ‌تر باشه.

اِنجین و گیربکس NS200

این قسمت جایی هست که به راحتی میشه نمره قبولی رو به اِن‌اِس 200 داد. انجین این موتورسیکلت با همکاری کمپانی کی‌تی‌ام ساخته شده و در کل میشه گفت که این موتورسیکلت ورژن ارزون قیمت کی‌تی‌ام دوک 200 به حساب میاد. از نکات مثبتی که میشه در مورد انجین‌های این دو موتورسیکلت گفت بازده بالا و اتلاف قدرت کم در زمان انتقال قدرت هست.

NS200 یک دارای انجین 4 زمانه، تک سیلندر، 4 سوپاپ با یک میل سوپاپ هست که حجم دقیق این موتور ۱۹۹.۵ سی‌سیِ و توان تولید ۲۴.۲ اسب‌بخار قدرت در 9750 دور در دقیقه رو داره. حداکثر گشتاوری هم که ایجاد میکنه 18.5 نیوتون‌متر در 8000 دور در دقیقه هست.

همونطور که در اوایل مطلب اشاره کردیم سیستم سوخت رسانی این موتور در مدل‌های اخیر انزکتور بوده و نکته قابل توجه درباره ورژن انژکتور این موتورسیکلت این هست که مدل‌های انژکتوری حدود یک اسب‌بخار قدرت بیشتری به نسبت مدل‌های کاربراتوری دارن.

انتقال قدرت در پالس اِن‌اِس 200 به کمک یک گیربکس 6 سرعته انجام میشه و این گیربکس به شکل کاملا هماهنگی با انجین کار میکنه و دنده‌ها به نرمی اضافه و کم میشن.

بازده خوب این انجین باعث میشه تا این موتورسیکلت از لحاظ شتاب و سرعت توانایی رقابت با موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی مثل بنلی ۲۵۰ تک‌سیلندر، زونتس آر 250 و سی‌اف 250 رو داشته باشه.

در شرایط آب و هوایی مطلوب و مسیر کَفی ( مسیر صاف و بدون شیب) شما به راحتی میتونید سرعت 150 کیلومتر بر ساعت رو با اِن‌اِس 200 طی کنید. این موتور در مدت زمان 4 ثانیه میتونه از سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت شتاب‌گیری کنه. این زمان برای شتابگیری از سرعت 0 تا 100 هم چیزی در حدود 9 ثانیه هست.

در آخر این بخش میخوام به یک سوال چالشی درباره اِن‌اِس 200 جواب بدم. سوالی که خیلیاتون از ما میپرسید این هست که آیا اِن‌اِس 200 شاتون میزنه یا خیر؟!

جوابی که میتونم به این سوال بدم این هست که شما اگر به خوبی و به درستی از هر موتورسیکلتی نگهداری نکنید، قطعاً با این مشکل یا هر مشکل دیگه‌ای روبرو میشید. دلیل این شاتون زدن ns200 در اوایل دورانی که به بازار اومده بود هم دقیقاً همین موضوع بود. افرادی که این موتورسیکلت رو خریداری کرده بودن، به هر دلیلی اطلاع دقیقی از نحوه سرویس کردن، زمان تعویض فیلتر روغن و … نداشتن و با تعویض نکردن به موقع لوازم مصرفی، باعث آسیب رسیدن به انجین میشن.

میتونم بگم که این مسئله برای هر موتورسیکلتی صدق میکنه و در صورتی که شما از موتورتون به خوبی نگهداری کنید، مثلاً: از روغن با کیفیت استفاده کنید،  روغن، فیلتر روغن، فیلتر هوا و … رو دقیقا در زمان لازم تعویض کنید، مشکل خاصی برای اون پیش نمیاد.

سیستم تعلیق و ترمز NS200

در قسمت جلوی موتور دو کمک فنر تلسکوپی معمولی و در قسمت عقب یک کمک فنر تکی رو میتونید ببینید. سایز لاستیک جلو ۸0/۱۰0 و سایز لاستیک عقب هم 70/130 هست که هر دوی اونها از برند ایران یاسا هستن و روی رینگ های  17 اینچی آلومینیومی پالس اِن‌اِس 200 وجود دارن. نکته‌ای که در مورد لاستیک‌های این موتورسیکلت وجود داره این هست که لاستیک فابریک این موتور از ابتدای حضور پالس اِن‌اِس 200 تا سال 97 از برند MRF بودن که کیفیت بهتری به نسبت لاستیک‌های حال حاظر این موتور داشتن.

ترمز‌های اِن‌اِس 200 در هر دو چرخ دیسکی هستن و در کنار همدیگه به خوبی عملیات متوقف کردن و کاهش سرعت این موتورسیکلت رو انجام میدن. یکی از نقطه ضعف‌های این موتور در این رنج قیمتی نداشتن ترمز ضدقفل یا ABS هست که باعث میشه ترمزگیری با NS200 در معابر خیس و مرطوب یک کار ریسکی به حساب بیاد.

برای جمع‌بندی عملکرد سیستم تعلیق و ترمز اِن‌اِس 200 میشه گفت که عملکرد اونها در مجموع خوب هست و شما در زمان سواری با این موتور، حس خوبی رو توام با ایمنی مناسب تجربه میکنید.

نتیجه گیری: NS200 بخریم یا نخریم؟

در پایان اگر قصد خرید یک موتورسیکلت نیکِد با بودجه‌ای بین 160 تا 170 میلیون تومان رو دارید، قطعا پالس اِن‌اِس 200 یکی از گزینه های مناسب شما در این رنج قیمتی هست. رقبای این موتورسیکلت در این بازه قیمتی و قیمت‌های کمتر آپاچی 200، بنلی 250 تک‌سیلندر، زونتس آر250 و سی‌اِف 250 هستن.

در قسمت پایین هم به نکات مثبت و منفی این موتورسیکلت اشاره میکنیم تا تصمیم‌گیری نهایی شما برای خرید این موتورسیکلت راحت‌تر باشه.

مزایا و معایب NS200

نکات مثبت NS200

کیفیت ساخت مناسب و قابل قبول

استهلاک پایین

سواری راحت

شتاب و سرعت نهایی بالا

در دسترس بودن قطعات و تعمیرکار ماهر

خرید و فروش راحت در بازار دست دوم

نکات منفی NS200

قیمت بالا به نسبت بقیه رقبای خودش مثل اپاچی ۲۰۰

استفاده از لاستیک‌هایی با کیفیت نسبتاً پایین در بازار ایران (ایران یاسا به جای لاستیک های فابریک)

ترفند های کاربردی در NS200

سعی میکنیم در این قسمت که به مراتب آپدیت خواهد شد ترفندهای جالب در مورد ان اس ۲۰۰ رو باهاتون در میون بذاریم.

روش تنظیم ساعت NS200

موتور خاموش و سوئیچ بایستی باز باشه.

نوشته های مشابه

تنظیم ساعت تنها در حالت TRIP 1 امکان پذیر هست.

دکمه Mode رو تا کمتر از 2 ثانیه بزنید، تا به حالت TRIP1 تغییر کنه.

دکمه Mode و Set رو برای بیشتر از 2 ثانیه با هم فشار بدید، تا ساعت شروع به چشمک زدن کنه.

با فشردن دکمه Mode برای کمتر از 1 ثانیه ارقام ساعت افزایش پیدا میکنن.

با فشردن دکمه “Set” برای کمتر از 1 ثانیه ارقام دقیقه افزایش پیدا میکنن.

دکمه Mode و Set رو با هم فشار بدید تا مقدار تنظیم شده ذخیره بشه.

خاموش کردن نشان یادآوری سرویس (آچار) Ns200

1. کلید (mode) رو به مدت کمتر از 2 ثانیه بزنید تا به حالت Trip2 تغییر کنه.

2. کلید (mode) و تنظیم (set) رو به صورت هم زمان به مدت بیشتر از 5 ثانیه به صورت مستمر فشار بدید تا نشانگر زمان سرویس ری استارت بشه.

(حواستون باشه که سرعت انجین و موتورسیکلت باید صفر باشد.)

راهکار دوم

سوئیچ رو ببنید دکمه سمت چپ رو نگه دارید و سوئیچ رو باز کنید و اونقدر دکمه رو نگه دارید تا هشدار آچار به صورت چشمک زن بشه و حالا دکمه رو ول کنید و دکمه سمت راست رو نگه دارید تا خاموش بشه.

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

دفترچه راهنمای ns200

پالس NS 200 توسط چه شرکتی وارد میشه؟

این موتورسیکلت با نمایندگی پیشرو گستر فارس که اخیراً با همراه سیکلت ادغام شده به بازار ایران عرضه میشه.

شتاب و نهایت سرعت NS 200

در شرایط آب و هوایی مطلوب و مسیر کَفی ( مسیر صاف و بدون شیب) شما به راحتی میتونید سرعت 150 کیلومتر بر ساعت رو با اِن‌اِس 200 طی کنید. این موتور در مدت زمان 4 ثانیه میتونه از سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت شتاب‌گیری کنه. این زمان برای شتابگیری از سرعت 0 تا 100 هم چیزی در حدود 9 ثانیه هست.

NS200 چه رنگ هایی دارد ؟

این موتورسیکلت از سال 92 تا 95 در مدل‌های کاربراتوری و در چند رنگ مختلف مثل آبی، مشکی، زرد، قرمز، سفید پرچمی و قرمز پرچمی به بازار عرضه میشد و از سال 96 به بعد با اجرایی شدن قانون منع پلاک شدن موتورسیکلت‌های کاربراتوری، مدل انژکتور NS 200 در رنگ‌های سفید نوک‌مدادی، مشکی‌ نوک‌مدادی و قرمز نوک‌مدادی به فروش میرسید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

30 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید نظر شما در مورد نسخه کاربرات و انژکتور چیست و با در نظر گرفتن شرایط ایران انتخاب شما ns200انژکتور است یا کاربرات؟؟

      1. سلام و خسته نباشین به شما ….
        موتور خوبیه، ۲ ماهه دارمش، از لحاظ شتاب از بنلی ۲۵۰ خیلی بهتره …
        از نظر کیفیت قطعات هم باید بگم که نسبت به موتورهای چینیَ، پالس هندی کیفیت بهتری داره .
        باتشکر از مقاله خوبتون 🤗🤗🤗

      2. سلام وقت بخیر
        چرا انژکتور بهتره ؟ کاربرات پیچیدگی
        خیلی کمتری داره و عیب یابی راحت تره
        پس دلیل برتری نسخه انژکتور باجاج ان اس چیه ؟
        با تشکر از شما

  2. سلام ممنون میشم راهنماییم کنین از بین آن اس200درحد صفر و بنلی250جفت و بلنتا 250 جفت کدوم یکی از کیفیت سواری و شتاب اولیه و تاپ اسپید بهتری برخورداره.

    1. سلام وقت بخیر. از لحاظ کیفیت ان اس ۲۰۰ بهتره. از لحاظ سواری بنلی ۲ سیلندر و از لحاظ شتاب و سرعت بلنتا. حالا شما ببین کدوم مولفه برات مهم تره و همون رو بگیر. البته شتاب و سرعت ان اس به نسبت حجمی که داره خیلی خوبخ.

      1. سلام مجدد نظرتون نسبت به باجاج دومینار 250که جدیدا اومده نسبت به موتورهای بالا چطوره.

  3. سلام وقت بخیر
    نرمترین موتور از لحاظ فنر بندی و تعلیق و کمترین کوبش کدوم موتوره ؟

  4. سلام خدمت تیم زوموتور
    آقا ns 160 چطور هستش؟ از لحاظ مصرفی و خرجی ، سواری ، سرعت و شتاب
    بنده حداکثر بودجه ۲۰۰ میلیونی واسه موتور دارم و زیاد موتور چینی مورد پسندم نیست. ns 200 هم قیمتش نجومی بالاس از طرفی موتور زیر پامم می‌خوام نو باشه

    اگه براتون مقدوره حتما ns 160 رو برسیش کنید
    خیلی ممنون

    1. سلام وقت بخیر ببین موتور بدی نیست اما من خودم بخوام تو اون بازه قیمتی موتور بگیرم میرم سراغ زونتس آر ۲۵۰ متین خودرو. با اینکه چینی هست اما امتحانش رو پس داده و قابل اعتماده.

      1. سلام ممنون از مقاله خوبتون
        میخواستم بدونم با بودجه ۲۰۰ میلیون تومن بنظرتون ارزش داره بجای ns200 که تقدیبا کارکدشون بالاست و اوناییم که پایینه مشخص نیست واقعیه یا نه ns160 1401 تهیه کرد؟چون من چیزی که تو ویدیو های هندی دیدم از نظر شتاب کلا در حد ۲ ثانیه فاصله داشتن و اونقدر بنظر متفاوت نمیان.
        اگر پیشنهاد دیگه ای دارن ممنون میشم نظرتون بگین.
        با سپاس

        1. سلام وقت بخیر. ان اس ۲۰۰ کارکرد بالا باید با تایید مکانیک روی سلامت موتور خریداری بشه. چون یکم ریسکیه. ولی اگه سالم باشه خیلی از ان اس ۱۶۰ بهتره. من زیاد ان اس ۱۶۰ رو پیشنهاد نمیدم. زونتس ار ۲۵۰ متین خودرو تو این قیمت بهتره.

  5. سلام و تشکر بابت بررسی
    من از یوتیوب هم ویدئو رو دیدم و سابسکرایب کردم.
    من اول میخواستم na160 بگیرم اما الان تصمیم گرفتم یا sym na180 بگیرم یا ns200 با کارکرد بالاتر.
    میدونم ns200 گزینه بهتری هست ولی بابت کارکرد بالاتر یکم نگران هستم. شما گفتید باید تایید مکانیک رو گرفت ولی اینم باز ریسک داره. سوال اصلیم اینه آیا در کنار این موارد میشه به کیلومتری که موتور نشون میده اعتماد کرد؟
    مثلا یکی بگه دو سال خواب بوده و بخاطر همین کارکرد پایینه. آیا مثل ماشین روشی برای تشخیص درست بودن یا درستکاری شدن وجود داره؟
    ممنون بابت راهنمایی

    1. سلام محمد جان ممنون از لطفت. تجربه مکانیک میتونه کارکرد کیلومتر موتور رو تایید و رد کنه. یه فاکتورهایی برای تشخیص این داستان وجود داره که فقط افراد ماهر و کاربلد میتونن کیلومتر رو چک کنن. با دستگاه خاصی نمیتونید متوجه بشید.

  6. درود بر شما
    ممنونم بابت این سایت خوبتون
    2تا سوال داشتم اول اینکه بین کاربراتور و انژکتوری کدوم رو پیشنهاد میدین و چرا؟
    و دوم بین ns200 کارکرده یا زونتس آر ۲۵۰ نو کدومو پیشنهاد میدین و ممنون میشم اگر خوبی و ضعف جفتشون رو بگید تا بتونم بهترین انتخاب رو با توجه به نظر تخصصی شما داشته باشم.
    سپاس گذارم از راهنمایی‌های با ارزش‌تون

    1. سلام. خواهش میکنم. انژکتور و کاربرات جفتشون خوبن ولی من انژکتور رو پیشنهاد میدم میلاد جان چون گازخور بهتری داره. اگه ان اس تمیز باشه همه جوره میرزه به زونتس. البته زونتس ار ۲۵۰ هم موتور خوبیه ولی ان اس هم بازار بهتری داره و هم قطعاتش راحت تر پیدا میشه.

  7. سلام
    دو تا سوال دارم چرا اینقدر قیمت ان اس بالاست؟
    یکی دیگه اینکه ان اس 200 نسبت به زونتس ادونچر یا زونتس z4250x چطوره؟کدومشون امکانات و کیفیت بالاتری داره؟

  8. سلام و وقت بخیر
    دوستان بین NS200 و RS200 کدام رو پیشنهاد می کنید.(هر دو مدل سال 1400 و کارکرد نهایت ده هزارتا)
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  9. با سلام و خسته نباشید خدمت تیم زوموتور
    من بین موتور های ns200 و mt15 و بنلی جفت گیر کردم میگن که حرارت بنلی جفت اذیت کننده است و اگه بخوام صفر یکی از این موتور هارو بخرم شما کدومو پیشنهاد میکنید ؟

  10. درود بر شما
    خسته نباشید خدمت شما و همکاراتون
    اگه میشه بگید بین آپاچی ۲۰۰ و ns 200 کدوم ارزش خرید بالایی داره و آیا قطعات آپاچی ۲۰۰ مثل ns به راحتی پیدا میشه یا نه ؟
    و اینکه شما خودتون کدومو پیشنهاد میکنین
    ممنونم از سایت خوبتون

  11. سلام و خسته نباشید
    من قصد خرید پالس ns اون هم کارکرده رو دارم چون بودجم‌ حدود ۷۰-۸۰ تومان هست به نظر شما مناسبه یا مورد دیگه ای رو پیشنهاد میکنید؟

  12. سلام خسته نباشید
    من قصد خرید پالس ns 150 رو دارم بودجم هم به مدل ۹۵ میرسه یعنی کارکرده تو رنج‌۷۰-۸۰ میلیون به نظرتون گزینه ی مناسبیه؟ یا آپاچی ۱۵۰ بهتره یا بنلی ۱۵۰؟

  13. سلام خسته‌ نباشید یه سوال داشتم بین این موتور و آپاچی کدوم برای یه تازه کار مناسب تره؟

    1. سلام به خاطر سابقه خوب این موتور داخل ایرانه که قیمتش رفته بالاتر. وگرنه در بازار جهانی قیمتش پایین تره.

  14. سلام خسته نباشید
    بین ns200تا ۱۴۰ملیون و na180صفر گیر کردم به نظر شما کدوم بهتره بگیرم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا