نقد و بررسی موتورسیکلت

نقد و بررسی سی اف 250: CF 250 NK

سی‌اف داره چیکار میکنه واقعااااً! پیشرفت رو در همه‌ی محصولات جدیدی (مخصوصا CF 250) که به بازار عرضه میکنه میشه دید. بین داداش کوچک‌تر یعنی سی‌اف ۱۵۰ و داداش بزرگه یعنی سی‌اف ۴۰۰ یه عضو کم بود که بالاخره اضافه شد و در حدود سال ۱۳۹۹ بود که شاهد حضورش در بازار ایران به نمایندگی شرکت جهان رو بودیم! سی‌اف ۲۵۰ (CF 250) همون موتوری بود که همه توی کلاس ۲۵۰ سی‌سی تک سیلندر منتظرش بودن.

همونجوری که در مقاله‌های قبلی در مورد تاریخچه و کلاً شرکت سی اف صحبت کردیم انتظاری کمتری از این برند چینی نمیرفت که پیشنهاد میکنم حتما به اون مقاله هم سر بزنید تا بفهمید با چه شرکتی طرف هستین.

همکاری با شرکت Kiska (همون شرکت خفن اتریشی که طراحی موتورهای شرکت بزرگی مثل کی تی ام رو انجام داده بود) باعث شده تا این موتور زیبا رو از سی اف ببینیم.

اگه به دنبال خرید یک موتورسیکلت خوش قیمت و خاص در کلاس ۲۵۰ سی‌سی هستین، پیشنهاد میکنم حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برو بریم …

طراحی و ظاهر سی‌اف 250 (CF 250 NK)

آخ آخ 🙂 در این قسمت از مقاله درباره یکی از جذاب ترین قسمت‌های سی‌اف 250 (CF 250 NK) صحبت میکنیم. سی اف یه موتور در دسته موتورسیکلت‌های نیکد محسوب میشه و با ظاهر اصطلاحاً عضلانی و وحشی که داره، خیلی راحت میتونه ما رو مجذوب خودش کنه! لفظ آیرودینامیک رو راحت میشه در این موتورسیکلت حس کرد.

نوع طراحی فلاپ‌ها، شاسی، پایه پلاک و … کاملاً این موتور رو از لحاظ طراحی بهینه میکنه و این دقت و ریزبینی در طراحی بدنه موتورسیکلت‌های مختلف رو بیشتر در موتور های بالارده بازار میدیدیم ولی سی اف در این رنج قیمتی داره این فاکتورها رو به خریدار ارائه میده.

سی‌اف 250 (CF 250 NK) در بازار ایران در دو رنگ آبی (فیروزه ای)/طوسی و مشکی/طوسی عرضه شده که رنگ رینگ‌ها هم به نوعی طراحی اون رو جذاب تر کرده که این موضوع کاملاً در عکس ها مشخصه.

طراحی چراغ‌های عقب و جلو هم در نوع خودش جالبه و از طرفی استفاده از پنل TFT در طراحی صفحه کیلومتر هم تحسینه! تمام این مواردی که راجع بهشون صحبت کردیم کاری کرده که طراحی سی‌اف 250 کاملا تهاجمی به نظر بیاد. یکم در مورد کیلومتر صحبت کنیم. صفحه نمایش TFT که در سی‌اف 250 به کار رفته خیلی جذابه و اطلاعات زیادی رو بهتون نشون میده.

این کیلومتر در شب و روز با سنسور هایی که داره دو حالت تاریک و روشن رو به شما نمایش میده و نکته جذاب دیگه‌ای که درباره این موتور وجود داره، وجود 2 حالت مختلف رانندگی هست که شامل حالت‌های اسپرت و بارانی میشه. در حالت بارانی (Rain) این موتورسیکلت محدودیت‌هایی رو برای شما لحاظ میکنه که اگه بیش از حد گاز دادید، چرخ عقب موتورسیکلت سُر نخوره در حالت اسپرت هم که تمام قدرت موتور در اختیار شما قرار میگیره!

راستی وزن سی‌اف 250 (CF 250 NK) ۱۵۱ کیلوگرم هست و باک بنزینش هم چیزی در حدود ۱۲ لیتر گنجایش داره که به خاطر سیستم سوخت‌رسانی قابل اعتماد (جلوتر بهش میرسیم) و بازده انجینش، عملکرد خوبی رو در بهینه نگه داشتن مصرف سوخت از خودش ارائه میده.

سواری و هندلینگ سی‌اف 250 (CF 250 NK)

اگر قسمت قبل رو کامل دنبال کرده باشید تقریباً متوجه میشید که با یک موتور خوش رکاب طرف هستیم، البته فقط برای راننده! زین این موتور دو تیکه هست و میتونیم بگیم که شرکت CF راحتیِ ترک نشین این موتورسیکلت رو فدای طراحی زیبای اون کرده. چرا که فضای زین در قسمت ترک نشین کم هست و در سواری‌های طولانی مدت این مسئله ممکنه اذیت‌کننده باشه!

فرمون سی اف 250 به صورت لوله‌ای و یه تیکه طراحی شده و کاملا حس سبکی رو به شما منتقل میکنه. فاصله راکب از فرمون در حالت تقریباً ایده آلی هست و فشاری به مچ دست شما وارد نمیشه.

انجین و عملکرد فنی سی‌اف 250 (CF 250 NK)

سی اف از یک انجین ۲۴۹.۲ سی‌سی در این مدل استفاده کرده که این انجین میتونه تا ۲۷ اسب بخار قدرت رو در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲ نیوتون‌متر گشتاور رو در دور موتور ۷۵۰۰ در اختیارتون بذاره. این انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ (DOHC) و آب خنک هست و از یک گیربکس ۶ دنده بهره میبره. نباید از تکنولوژی شرکت آلمانی بوش در سیستم سوخت‌رسانی این موتور بگذریم! همه این موارد در کنار هم باعث میشه تا سی‌اف ۲۵۰ از لحاظ فنی عملکرد خوبی رو از خودش به نمایش بذاره.

حداکثر سرعت CF 250 حدود ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت هست و شتاب صفر تا صدشم حدود ۸ تا ۹ ثانیه ثبت شده که برای یک موتور تک سیلندر ۲۵۰ سی‌سی اعداد نسبتاً خوبی به شمار میاد.

راستی در مورد صدای این موتور هم باید بگم که صدای باحالی داره و در حالت کلی نباید انتظار صدای یک موتور دو سیلندر رو ازش داشته باشید ولی صدای نرم و باحالی داره.

روغن مناسب CF 250 NK روغنی با گرید 10w40 هست و در زمان استارت اولیه ۱.۶ لیتر، تعویض روغن و فیلتر ۱.۴ لیتر و تعویض روغن ۱.۳ لیتر روغن نیاز داره.

با توضیحاتی که در قسمت سواری سی‌اف دادیم تقریبا فهمیدین که عملکرد سی اف در بحث سیستم تعلیق و سواری به چه صورت هست. ولی این نکته رو هم بگم که سی اف در مسیر های ناهموار و تقریبا پر دست انداز یکم خشک هست و نباید انتظار یه موتورسیکلت خیلی راحت و نرم رو در شرایط خاص از این موتور داشته باشید.

خب بریم سراغ جزئیات. سی‌اف 250 از دو کمک فنر تلسکوپی معکوس در قسمت جلو و یک کمک فنر مونوشاک در عقب موتور بهره میبره.

سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰ و لاستیک عقب ۱۴۰/۶۰ هست و رینگ های این موتور ۱۷ اینچی و از جنس آلومینیوم هستن.

ترمزهای دیسکی سی‌اف یکی دیگه از قسمت‌های جذاب این موتور به حساب میاد که تکنولوژی ABS روی اونها تعبیه شده. این آپشن در کنار حالت رانندگی بارانی کار میکنه که دیگه شما مشکلی برای ترمزگیری در مسیرهای خیس و خاکی نداشته باشید!

جمع بندی در مورد سی‌اف 250 (CF 250 NK)

از نظر من اولین نکته‌ مثبتی که در مورد سی‌اف ۲۵۰ وجود داره ظاهر جذاب و مدرن این موتور هست و سی‌اف در قسمت طراحی و ظاهر نمره خیلی خوبی میگیره. حالت‌های مختلف رانندگی، عملکرد مناسب انجین، ترمزهای ABS، و قیمت رقابتی میتونه دلایل خوبی برای خرید این موتور باشه.

طبق وعده‌های نمایندگی این موتورسیکلت در مورد تامین قطعات انتظار میره که شما مشکل خاصی از این بابت نداشته باشید ولی برای اطمینان بیشتر حتماً سعی کنید قبل از خرید از وضعیت موجودی قطعات سی‌اف 250 در شهرتون مطمئن بشید. قیمت حال حاضر این موتور (پاییز 1401) چیزی در حدود 125 میلیون تومان هست.

نظر شما در مورد این محصول چیه؟ حتما در قسمت کامنت‌ها نظرتون رو بگین و تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم این مقاله رو کامل‌تر کنیم.

راستی حتما صفحه اینستاگرام مارو دنبال کنید. آخرین اخبار و اطلاعات دنیای موتورسیکلت رو هر روز باهاتون به اشتراک میذاریم!

سوالات متداول cf 250 nk

قیمت CF 250 NK چقدر است ؟

قیمت حال حاضر این موتور چیزی در حدود ۱۳۶ میلیون تومان هست.

شتاب و تاپ اسپید CF 250 NK چقدر است ؟

حداکثر سرعت CF 250 حدود ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت هست و شتاب صفر تا صدشم حدود ۸ تا ۹ ثانیه ثبت شده که برای یک موتور تک سیلندر ۲۵۰ سی‌سی اعداد نسبتاً خوبی به شمار میاد.

مشخصات فنی انجین سی اف ۲۵۰ ؟

خب مشخصه که سی اف یک موتور ۲۴۹.۲ سی سی هست و قادره تا قدرت ۲۷ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه رو داره و حداکثر گشتاوری که ایجاد میکنه ۲۲ نیوتون متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه هست . این موتور تک سیلندر،۴ زمانه، ۴ سوپاپه و آب خنک هست و از یه گیربکس ۶ دنده بهره میبره .  نباید از تکنولوژی شرکت آلمانی بوش در سیستم سوخت رسانی این موتور بگذریم که تمام این موارد در کنار هم میتونه عملکرد خوبی رو از این موتور به نمایش بذاره !

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

57 دیدگاه

      1. سلام خسته نباشید.بی زحمت بگید گرانروی روغن cf 250 چیه و حجم دقیق روغنش چقده؟؟؟؟دم شما گرم

  1. کاش لاستیک هاش ایرانی نباشه
    توی سرعت ، پشت موتور روی هواست
    احساس امنیت نمی کنسی.

  2. بین این موتور و زونتس R250 کدوم رو پسشنهاد می‌کنید ؟

    و

    بین زونتس R250 و Z4 R کدوم رو پیشنهاد می‌کنید؟

          1. سلام عزیز خسته نباشید
            یه سوال داشتم و اونم اینه که الان بین ns200 و این موتور کدومشون بهتره

      1. نمیدونم دلیلش چیه که شما این قدر رو زونتس R مانور میدین احتمالا یه پول گنده ای واسه تبلیغات این زباله چینی از متین خودرو دریافت کردین صد در صد مطمئنم من خودم تعمیرکارم تو تهران زونتس معروفه به سرطان دیگه اینا همه میدونن

  3. سلام نظرم رو بعد از ۳۰۰۰ کیلومتر سواری عرض میکنم عقب موتور سر پیچ ها از کنترل خارج میشه که نمیدونم از لاستیک یاسا هست یا نه.شتاب موتور تا دنده ۴ فوق العاده است جوری که می‌ترسی گاز بدی اما از دنده ۴ به بعد انگار موتور گاز نمیخوره. فوق العاده سواری خشکی داره که بعد از طی ۵۰ کیلومتر مسافت تمام بدنت درد میگیره مخصوصا ترک نشین

    1. سلام خواهش میکنم. تو شتاب اولیه سی اف یکم بهتره اما سرعت نهایی جفتشون یه اندازه‌ست.

  4. سلام دوستان وقت همگی بخیر اقا من بین ۳تا موتور موندم تو رنج ۱۷۰تا ۱۹۰تومن.میشه راهنمایی کنید.
    بین ۲۰۰ns و ۲۵۰cfو لئونچینو ۲۵۰ شاید مسیر بین تهران کرج رو بخوام طی کنم شتاب سرعت و بی دردسر بودن برام مهمه.

  5. Cf 250 یکی از بهترینها بازار ایران میشه عنوان کرد سرویس راحتر. استهلاک خیلی کم. قدرت بسیار خوب در تعویض دندها. سیستم سوخت عالی. ظاهری جذاب. و در حالت بارانی مانع گاز خوردن آنی میشه و از سر خوردن لاستیک جلوگیری میکنه. من اکثر موتورها رو داشتم. از 10 نمره. بی انصافی 8 بهش نداد.

  6. سلام و عرض ادب.
    به نظرتون خرید محصول جدید نیکران یعنی keeway k249n با توجه به اینکه فرمودید شبیه همون cf250 هست میتونه ریسکی باشه؟!
    و اینکه امکان داره بعد چند وقت کلا دیگه نیکران حذفش کنه و به قول معروف مشتری اول و آخر خودم بشم؟
    خیلی خیلی ممنونم

    1. سلام داداش. احتمال حذف شدنش خیلی کمه. معمولا نیکران از این حرکتای غیر منتظره نمیزنه.

  7. سلام من بین cf250 خشک و دوک ۲۰۰ ۷هزار کارکرد موندم البته کمی هم باید پول اضافی بدم برای دوک

      1. سلام وقت به خیر

        امیرحسین داداش بین خرید لئونچینو و CF250nk موندم، از هر لحاظ شما کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟!
        سرعت و شتاب برام مهمه.

  8. سلام و خسته نباشید.یه موتور nk250 کیلومتر ۵۰ کارکرد قیمت گذاشته شده ۲۰۰ میلیون؛ از لحاظ قیمت و قطعات یدکی و استحلاک به نظرتون به صرفه هست خریدش؟ ممنون میشم نظر بدین

      1. سلام و درود ممنون از سایت خوبتون یه سوال واسم بپرسم اینکه من بین برنده ۱۵۰ نیو فیس و این موتور می خوام انتخاب کنم فقط اینکه من موتور اول دنده‌ایمه و مسیرم هم نسبتاً زیاد و تو اتوبان قدم هم بلنده و بی دردسر بودن برام مهمه
        ممنون میشم راهنمایی کنی

  9. سلام داداش
    من بین ۲۵۰ cbr (مدل تقریبا ۹۰) و دوک ۲۵۰( مدل تقریبا ۹۵ )که هم قیمتن تو بازار گیر کردم
    اول اینکه: کدوم واسه کارهای روزمره خوبه سواریش؟
    سوال دومم:از نظر قطعات کدوم راحتتر گیر میاد؟
    خودم بیشتر عاشق ژاپنی هستم تا اتریشی

  10. سلام ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین
    میخوام یه cf250 بگیرم میخواسم بدونم اگه مدل 1400 به قبل بگیرم بهتره یا بعد
    چون قبل 400 وارداتی هستن بعد 400 مونتاژ

  11. سلام وقت بخیر . با ۱۴۰ تومن هزینه ، بنلی 250 تک سیلندر مدل ۱۴۰۰ پیشنهاد میدین یا Ns 200 مدل ۹۵ یا cf 250 مدل ۱۴۰۰ ؟ اگه میشه اولویت بندی کنین برام ممنون

  12. سلام
    وقت بخیر
    بین cf250 nk و ns 200 و rs 200 کارکرده و تمیز با توجه به بورس و خدمات و قطعات کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
    استفاده بیشتر در شهر اما بیرون شهر هم میرم ولی خیلی کم
    ممنون

  13. سلام خسته نباشید.بی زحمت بگید گرانروی روغن cf 250 چیه و حجم دقیق روغنش چقده؟؟؟؟دم شما گرم

    1. سلام خواهش میکنم ۱۰ ۴۰ بریزید. حجم روغن روی درب کلاچ هک شده. موقع تعویض ۱.۳ لیتر باید روغن بریزید داخلش.

  14. سلام خداقوت
    آقا cf250 دقیقا از چه تاریخی اسلیپر کلاچ زده ؟ مدلای اول ۴۰۲ دارن؟ و اینکه میگن abs cf دقیقا به خوبی کی وی ۲۵۰ عمل میکنه یا خیر؟
    ممنونم اگه اطلاعاتی دارین

  15. سلام یه راهنمایی خیلی خوب میخوام ممنون میشم راهنماییم کنید
    شما بین آپاچی ۱۸۰
    Cf250استریت
    بنلی۱۸۰s
    گالگسی na180
    کدوم رو میگید
    هم از لحاظ نگه داری و سلامت بهتر کدوم رو میگید
    ممنون میشم راهنمایی کنید❤️

  16. سلام و عرض ادب به نظر شما زونتس 250و سی اف ۲۵۰از نظر سرعت و کیفیت کدوم یک بهترند ممنون میشم جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا