نقد و بررسی موتورسیکلت

نقد و بررسی SYM لاکی ۱۸۰

مقدمه

لاکی ۱۸۰ از اون اسکوترای محبوب میان‌رده‌ای بود که به محض ورودش به بازار ایران خواهان زیادی پیدا کرد. این موتور جزو خانواده سمفونی کمپانی SYM به حساب میاد و در اصل اسم این موتور اون ور آب، SYMPHONY ST هست. موتور‌های سری سمفونی ST در بازارهای جهانی بیشتر در نسخه‌های ۵۰، ۱۲۵ و ۲۰۰ سی سی عرضه میشه و این مدل یعنی سمفونی اس تی ۱۸۰ یه جورایی سفارشی برای یه سری از کشورهایی که محدودیت حجمی و … دارن تولید شده.

سمفونی ST یا همون لاکی ۱۸۰ خودمون توسط شرکت سهندسیکلت سپاهان وارد ایران شده و طبق یه سری منابع گفته میشه این موتور تنها اس‌وای‌امی هست که مستقیما از تایوان وارد شده و بقیه مدلها برای اس‌وای‌ام چین هستن. همونجوری که اول مقاله هم گفتم، لاکی فروش خیلی خوبی رو تونست تجربه کنه. حالا دلیلش چیه؟ تا آخر محتوا همراهمون باش تا کامل این موتورسیکلت رو بررسی کنیم. احتمالاً یکی از گزینه های خریدت بشه. 😉 برو بریم.

طراحی و ظاهر لاکی ۱۸۰

شاید در مقایسه با سایر اسکوترهای بازار، طراحی لاکی ۱۸۰ خیلی مدرن و جوون پسند نباشه ولی باید بگم زود قضاوت نکنید. اسکوترهای سری ST اس‌وای‌ام، از لحاظ مشخصات فنی اینقدر حرف برای گفتن دارن که بهتره از بخش ظاهر که البته سلیقه ای هم هست چشم پوشی کنید. از خدا که پنهون نیست، منم حال نمیکنم با قیافش. 😂 به نظر من، به عنوان یه اسکوتر میان رده، طراحیش خیلی معمولی و بدون ایراده ولی این نکتـــه رو هم باید در نظر داشت که، نسخه‌ی موجود در ایران برای دو سه سال قبله و انصافاً نسخه جدید این موتور خیلی جذاب شده. منو یاد پیاجیو لیبرتی میندازه. 😍

لاکی ۱۸۰ در رنگ‌های متنوعی (حداقل ۶ رنگ)، داخل ایران حضور داره و ابعاد این موتور هم 1985 (طول)، 725 (عرض)، 1195 (ارتفاع) میلی متر هست.

طراحی چراغ‌های لاکی

طراحی چراغ جلوی لاکی به صورت جداگونه ساخته شده و در اصل نور موتور با گردش فرمون حرکت میکنه. نور بالا و پایین در کاسه چراغ به صورت یکجا قرار گرفتن و راهنماهای جلو هم در قسمت پایینی، سمت چپ و راست قابل مشاهده هستن. چراغ عقب هم در تصویر مشخصه. تقریباً اکثر موتورهای اس‌وای‌ام از همین طراحی استفاده کردن. ظاهر چراغ عقب آشناست. در موتورهای جی ۲۰۰، اس آر ۲۰۰ هم دیدیم. ناگفته نماند که چراغ جلو و تمامی راهنماها لامپ معمولی هستن و فقط خطر عقب ال ای دیه.

فرمون لاکی ۱۸۰

فرمون لاکی از نوع لوله‌ای ساخته شده و با فلاپ‌های قسمت جلوی موتور پوشیده شده. سمت راست کلید قطع و وصل برق موتور دیده میشه، پایین‌تر کلید تنظیم نور موتور و کلید استارت. سمت چپ، کلید تعویض نور پایین به بالا و البته کلید صندوق پران و کلید بوق. طبق معمول پشت فرمون خبری از کلید نور پلیسی یا Passing نیست!

یه نکته سوسکی رو این وسط بگم که، به نظر من واقعاً کیفیت قلوه‌ها، کلیدها و … برای این موتور میان‌رده خیلی خوبه.

کیلومتر SYM Lucky

کیلومتر لاکی از نوع دیجیتالی هست که اطلاعات در دو بخش دایره‌ای سمت چپ و چند ضلعی سمت راست دیده میشه. یه سری اطلاعات موتور مثل دور موتور، سرعت سمت چپ و چند مورد دیگه مثل ساعت سمت راست پایین دیده میشه. دو دکمه دایره‌ای هم در قسمت پایین صفحه نمایش مشخصه که میتونید تنظیمات کیلومتر رو باهاش انجام بدین.

کنسول و فضای جلوی پای Lucky 180

فضای جلوی پای این موتور مناسبه حتی برای افراد بلند قد (تا ۱۸۵ سانتی متر تست شده). همونجوری که توی تصویر میبینید یه سری آپشن در این قسمت تعبیه شده مثل شارژر USB، داشبورد و گیره. داخل تصاویر مشخصه که این موتور کی‌لس نیست و به صورت سوییچی کار میکنه.

باک و زین لاکی

زین لاکی فضای خیلی خوبی داره و شیب زین طوری هست که باعث میشه لاکی، برای سواری‌های طولانی مدت هم خسته کننده نباشه. نرمی و کیفیت جنس زین هم قابل قبوله. کمی عقب‌تر دستگیره فلزی نسبتاً بزرگی داریم که هم به فضای بیشتر موتور کمک کرده و هم از آپشن بستن باکس پشتیبانی میکنه، هم کنترل بهتر ترک‌نشین رو براتون محیا میکنه. ناگفته نماند ارتفاع زین ۷۹ سانتی متره و تقریباً ارتفاع مناسبی به حساب میاد. اگر قدتون حداقل ۱۷۵ سانت باشه مشکلی تو سواری این موتور نخواهید داشت.

و اما قسمت زیر زین. به نسبت اسکوترهای دیگه توی این رنج قیمت، جزو فضادار تریناشون هست. تقریباً یه کلاه فک‌دار رو میتونید داخلش قرار بدین. کمی عقب‌تر یک کلید زرد رنگ دیده میشه. با اون میتونید برق موتور رو قطع و وصل کنید و یه جورایی سوییچ مخفی موتور به حساب میاد و برای امنیت موتور نکته مثبتی هست. باک لاکی ۱۸۰ هم زیر زین قرار گرفته و ظرفیتش حدودا ۷ لیتره که برای این موتور ظرفیت خوبیه.

مشخصات فنی لاکی ۱۸۰

انجین

انجین لاکی ۱۸۰، تک سیلندر، ۴ زمانه، ۲ سوپاپ و هوا خنکه. حجم دقیق انجین ۱۶۹ سی‌سی هست و اصطلاحا ۱۸۰ صداش میزنن و نسبت تراکم این موتور هم ۱۰ به ۱ اعلام شده. حداکثر قدرت این موتور ۱۱.۸ اسب بخار در دور موتور ۸۰۰۰ و حداکثر گشتاورش هم ۱۲.۲ نیوتون متر در دور موتور ۶۵۰۰.

تکنولوژی خاصی در انجین لاکی ۱۸۰ استفاده نشده ولی شرکت اس‌وای‌ام همین مشخصات رو اینقدر بهینه در کنار هم قرار داده که شما هیچ عیب و ایرادی نمیتونید به این پکیج بگیرید. سیستم انتقال قدرت لاکی Belt یا تسمه هست و گیربکسشم از نوع CVT اتومات. سیستم سوخت‌رسانی طبق معمول انژکتور برقیه و مصرف سوختشم چیزی حدود صدی ۲ و خورده ای هست؛ بسته به نوع رانندگی شما.

شتاب و نهایت سرعت لاکی

برای موتورهای اسکوتری اصلا شتابی نمیشه در نظر گرفت و آیتم مهمی هم نیست، مخصوصاً در این اسکوترهای شهری معمولی. ولی شتاب صفر تا ۶۰ کیلومتر لاکی ۱۸۰ حدودا ۸ ثانیه و نهایت سرعت این موتور چیزی در حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تست شده.

شاسی و سیستم تعلیق لاکی

خب خب خب، میرسیم به بخشی که لاکی ۱۸۰ حرف برا گفتن داره و توپش پره! چرا؟ ادامه رو با دقت بخونید. وزن خشک لاکی ۱۸۰، ۱۲۹ کیلوگرم اعلام شده و شاسی این موتور از نوع Underbone هست.

کمک فنرهای لاکی

در قسمت جلو یه جفت کمک فنر تلسکوپی معمولی داریم و در قسمت عقب هم یک جفت کمک فنر معمولی.

لاستیک‌ها

سایز لاستیک جلوی این موتور ۱۱۰/۷۰ و لاستیک عقب هم ۱۱۰/۷۰ هست و جفتشون رو رینگ‌های ۱۶ اینچی سوار شدن. این نکته دقیقاً یکی از بزرگترین نقطه قوت‌های لاکی نسبت به اسکوترهای دیگه بازار به حساب میاد.

رینگ‌های لاکی ۱۸۰ دو اینچ از رینگ‌های ۹۰ درصد اسکوترهای بازار بزرگترن و این موضوع تأثیر خیلی خیلی زیادی در کاهش کوبش، لرزش و تکون‌های مسیر داره و سواری موتور رو تا حد خیلی زیادی بهبود میده. اصلاً خیلیا برای همین رینگای ۱۶ اینچی میرن سراغ لاکی. حقم دارن خدایی. اکثر اسکوترا لرزش زیادی دارن و یکی از مهم‌ترین دلایلشم همین کوچیک بودن سایز رینگاشونه.

برند لاستیک‌ها ایران یاسا هست که پیشنهاد میکنم برای تجربه سواری بهتر اونا رو با برندهای با کیفیت تر بازار تعویض کنید. خلاصه، اس‌وای‌ام توی بحث تعلیق و طبیعتاً سواری، معمولاً موتوراش عملکرد خوبی رو نشون میدن و این لاکیِ قصه ما هم همینطوره!

سیستم ترمز لاکی

ترمز جلو از نوع دیسکی با قطر ۲۶۰ میلی متر و عقب هم خوشبختانه دیسکی با قطر ۲۳۰ که کالیپر جفتشون هم 2 پیستونه هست. حالا چرا گفتم خوشبختانه دیسکی؟ چون توی خیلی از اسکوترهای این رنج قیمتی ترمز عقب رو کاسه‌ای تعبیه میکنن. تکنولوژی معروف CBS هم روی لاکی استفاده شده که به ترمزگیری بهتر و ایمن‌تر شما کمک زیادی میکنه.

قیمت لاکی ۱۸۰

قیمت این موتور در حال حاضر (اسفند ۱۴۰۱) حدود 132 میلیون تومان اعلام شده و به نسبت خیلی از اسکوترهای همرده خودش قیمت رقابتی داره. حتی موتورهای خود شرکت اس‌وای‌ام که توسط نماینده‌های دیگه مثل نیروموتور وارد میشن.

جمع بندی

رقبای لاکی ۱۸۰، بیشتر از همین خانواده اس‌وای‌ام به حساب میان. SR 200، FX 150، J200، SF 180 و چند مورد دیگه. به نظر من انتخاب بین اینا کاملا سلیقه‌ایه چون خیلی از بخش‌های این موتورا کاملاً یکسانه. مهم‌ترین وجه تمایز لاکی، SR 200 و SF180 با مدل‌هایی مثل J200 و FX 150 سایز چرخاشون هست که واقعاً هم مهمه. بقیه موارد مثل سیستم ترمز، انجین و … شباهت زیادی با هم دارن.

موضوع بعدی تأمین قطعات و لوازم از طرف شرکته که شرکت سهند سیکلت در این موضوع بد عمل نمیکنه و معمولاً قطعات رو به موقع به دست مشتری میرسونه. پیشنهاد میکنم هر موقع که قصد خرید این موتور رو کردین حتما آمار قطعه و لوازمش رو از نمایندگی‌های شهرتون در بیارید!

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

مشخصات موتور SYM LUCKY 180

ابعاد موتور1985*725*1195 ( میلی متر )
ارتفاع زین۷۹ سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر،۴ زمانه،۴ سوپاپ، هوا خنک
حجم موتور۱۶۹ سی‌سی
حداکثر قدرت۱۱.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰
حداکثر گشتاور۱۲.۲ نیوتون متر در ۶۵۰۰
نسبت تراکم۱۰ به ۱
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )۲ و خورده‌ای لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتتسمه‌ای، گیربکس اتوماتیک
سیستم ترمز جلودیسک ۲۶۰ میلی‌متری، دو پیستونه
سیستم ترمز عقبدیسک ۲۳۰ میلی‌متری، دو پیستونه و CBS
سیستم تعلیق جلوتلسکوپی معمولی
سیستم تعلیق عقبجفت کمک معمولی
لاستیک هاجلو ۱۱۰/۷۰/۱۶ و عقب ۱۱۰/۷۰/۱۶ برند ایران یاسا
وزن خشک۱۲۹ کیلوگرم
حجم باک۷ لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )۱۲۰ کیلومتر بر ساعت

سوالات متداول لاکی 180

لاکی 180 توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت سهند سیکلت سپاهان در بازار عرضه میشه.

حداکثر قدرت و گشتاور لاکی 180 چقدر هست؟

حجم دقیق این انجین 149.3 سی سیه و قدرتی که میتونه تولید کنه به 14.7 اسب بخار در 8500 دور در دقیقه میرسه. گشتاور ایجادی این انجین هم معادل 13.9 نیوتون متر در 6500 دور در دقیقه هست.

نهایت سرعت لاکی 180 چقدر هست؟!

حداکثر سرعتی که میتونید با این موتور تجربه کنید بین 120 تا 130 کیلومتر بر ساعته.

نوشته های مشابه

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

39 دیدگاه

  1. شما توضیح میدید میگید ۱سیلندر ۴ زمانه ۲سوپاپ
    بعد میگید تو مشخصات مربوط ب موتور ۱سیلندر ۴زمانه ۴ سوپاپ …معلوم چی میگید …کجای عمو مگر ۴زمانه ۲سوپاپ میشه .

    1. سلام داش حسن. اقا همچین چیزی در حال حاضر کاملا وجود داره و درسته! میتونی یه سرچ ساده تو گوگل کنی یا از تعمیرکارای موتور بپرسی. موتور هایی که تو بازار داریم به ازای هر سیلندر هم ۲ سوپاپ داریم هم ۴. تعداد سوپاپ ربطی به ۴ زمانه بودن موتور نداره. مرسی از کامنتت داداش ❤️

      1. سلام. وقت بخیر. بین این موتور و لاکی ۲۰۰ کدوم بهتره؟ من خودم یه مقایسه هایی کردم ولی ممنون میشم شما هم کمک کنید 🙏

  2. سلام دوست عزیز و ممنون از مقالات خوب و راهنمای‌های به‌دردبخورت.

    من بعد از کلی پایین و بالا و تحقیق و همچنین خواندن مقالات شما لاکی 180 خریدم (Symphony St). اولین موتوریه که دارم و تا اینجا لذت‌بخش بوده برام.
    ناگفته نمونه از زمانی که تصمیم گرفتم برای خرید، حدود سه هفته پیش، 10 میلیون ناقابل گرون شد ایشون! به‌هرحال…
    دست و دلم به دست دوم نرفت بنابراین یه صفر شرایطی برداشتم.
    حالا سوالاتی دارم که ممنون میشم پاسخ بدید:

    1- قضیه آب‌بندی چیه؟ داخل دفترچه انگلیسی موتور تنها نوشته در ۳۰۰ کیلومتر ابتدایی شتاب ناگهانی نگیرید، بیشتر ۶۰ تا نرید و بذارید یکی‌دو دقیقه موتور قبل از حرکت گرم بشه. تمام! نیازی به کار دیگه هست؟
    2- کیلومتر ۳۰۰ گویا خیلی حیاتیه برای این موتور چون تمامی بازرسی‌ها و روغن موتور و گیربکس باید اینجا تعویض بشن. اما نمایندگی تعمیر اصفهان گفت 100 تا بیا عوض کن. با توجه به هزینه‌ها زودتر این کارو انجام بدم یا نیازی نیست؟
    3- یه مورد دیگه گرانروی 10W40 مورد استفاده نمایندگی تعمیر هست درصورتی که 10W30 یا 5W40 در دفترچه عنوان شده. این مورد چقدر مهمه؟

    ممنون پیشاپیش، روز بر شما خوش!

    1. سلام داداش جان. مبارکت باشه. ببین شما تا 1000 کیلومتر اول باید با موتور مدارا کنی و همیشه بهش فشار نیاری. همون سرعت 60 تا که گفتن درسته اما بهت پیشنهاد میکنم بعد از 300 کیلومتر هر از گاهی گاز رو پر کنی تا موتور تنبل نشه. (دقت کن که گفتم هر از گاهی) و چون روغن کمپانی کیفیت خوبی نداره باید در 200 کیلومتر اول روغنش رو عوض کنی. روغن بعدی روی 1000 کیلومتر تعویض میشه و بعد از اون اگه روغن ایرانی ریختی هر 1000 کیلومتر روغنتو عوض کن.
      در مورد گرانروی روغن هم بگم که مهم اون عدد 10 و 5 هست که نباید تغییر کنه. عدد دوم تغییر کرد اشکالی نداره. 10w30 یا 10w40 یا 10w50 فرقی برای موتور شما نداره.

      1. سپاس از پاسخ شما، از خوندن مطالب شما و بررسی موتورها بسی لذت میبرم! تا الان از دنیای موتور غافل بودم!

      1. سلام فروشگاه ولی زاده این موتور رو به صورت شرایطی میده. توی اینستاگرام سرچ کنید valizadeh0912 و از سمت زوموتور برید تخفیفی هم براتون در نظر میگیرن.

        1. سلام خدمت دوستان.
          در کل موتور بدی نیست اما نمیشه زود قضاوت کرد.جون هنوز از نظر خدمات و کیفیت جواب پس نداده، و در ضمن درسته مارک و برند نسبتا خوبیه نسبت به موترهای بازار . و لی یه عیب کوچک و تقریبا مهم داره که اون جای پاهای عقب خوب و کارشناسی پیش بینی نشده و اینکه نفر پشت سر اذیت میشه و اینکه مرتب با پای راننده برخورد کرده در کل فضای خوبی برای جا پای نفر عقب پیش بینی نشده.

          1. سلام محسن جان ممنون از تجربیاتت که در اختیارمون گذاشتی.

  3. ترمز های این موتور قوت اش
    شتاب و قدرت خوبی داره
    چرخ ها ش نصب به اسکترهای دیگر بزرگتر که باعث حرکت بهتر میشه
    ضعف این موتور قیمت بالای قطعات
    و تعداد کم نمایند گی ها پس از فروش هست
    اگر مثل من حساس باشید صداهای ریز بدنه موتور هم کمی ناراحتتان می کنه

  4. سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون لطفا درباره SYM SF180 نیروموتور هم مطلب بذارید و اینکه این دو موتور چ فرق هایی دارن کدوم ارزش خرید بیشتری داره

    1. سلام سعید جان. از لحاظ فنی کاملا یکی هستن و تنها تفاوتشون مربوط به بحث ظاهر میشه. اما از لحاظ کیفی لاکی ۱۸۰ بهتره و من اون رو پیشنهاد میدم.

  5. اقا سلام به همگی من دو ماهه این موتور رو خریدم ولی حقیقتا از شتابش زیاد راضی نیستم تو سربالایی باشیب حدود 5 درصد بیشتر از 60 تا نمیره تو کفی همبدون ترک نهایتا 100 تا میره که خیلی زود هم به 100 نمیرسه ،کمک هاش هم صدا میدن موقعی که ی نفر ترک میشینه اگر کسی راهی بلده برای افزایش شتابش بهم پیام بده
    موتور من 900 تا دونه راه رفته
    حس میکنم موتور نفس نداره( احتراق ناقصه)البته موتور صدای نرمال داره ولی اون قد که همه راجبش نوشتن خفن نیست
    شماره موبایل:09125475094

    1. سلام امیرحسین جان. اگه موتورت درست آب بندی شده باشه احتمالا مشکلی روی موتورت وجود داره چون ما با لاکی همچین مشکلی نداشتیم. برای مطمئن شدن از این مسئله موتورت رو به تعمیرکار ماهر و البته منصف نشون بده.

  6. سلام دوستان

    موتور sym SF 180 بسیار جدید تر و بهتر است.

    لاکی دوستان مدل دنده ای اش اس که معروف شد نه اسکوتر ش پس بهترین گزینه sf180 آن است که با توجه با اینکه جدید تر هم هست ارزانتر هم است👍

    در stm sf 180 ایرادات لاکی اسکوتری هم رفع شد

    1. چون خودت sym SF 180 داری دلیل نمیشه با لاکی 180 مقایسه کنی چون لاکی 180 سگش میارزه به sym SF 180 چینی

  7. سلام وقت بخیر من بین لاکی 180 و اس اف 180 موندم یه سریا میگن لاکی برای تایوانه و کیفیتش بهترع سهند سیکلت نمایندگی نداره تو شهر ما به خاطر همین نمیتونم بگیرم شما با توجه به تجربتون کدوم مدل رو پیشنهاد میکنید و واقعا تفاوت کیفیت هاشون خیلی زیاده و خرابی های کدومشون کمتره ؟ همچنین قطعات اس اف پیدا میشه ؟

  8. سلام اقای ناطقی من بین لاکی۱۸۰و وگوو ۱۱۰موندم کدومو انتخاب کنم ب نظر شما کدوم بهتره

  9. سلام اقا بی لاکی و وگو کدومو انتخاب کنم موندم ممنون میشم راهنماییم کنید

  10. سلام . لاکی sf . بنظرم دارای وزن زیاد با توجه به جنس بدنه و زین است . سرعت و قدرت ضعیف است. در سرعت بالا در دست انداز فرمون جلو نرمی ندارد و می کوبد و احساس خطر دارد . جای پای مناسب برای سرنشین عقب ندارد . با توجه به قیمت سرویس نمی دهد .
    اما ترمز خوب . ابعاد موتور خوب . نور جلو خوب .

  11. اسم اصلی این موتور سیمفونی 125cc symphony 125cc هستش. با یه سرچ ساده توی سایت اصلی شرکت Sym متوجه میشوید. چیزی با عنوان اسکوتر Sym مدل لاکی با انجاین 180 سی سی در سایت شرکت سازنده وجود نداره.
    به قیافشم نگاه کنید اصلا به یک موتور 180 سی سی نمیخوره
    یا علی

    1. سلام وقت بخیر. مدل ۱۲۵ سی سی آب خنکه در حالی که انجین داخل ایران هوا خنکه. با یه سرچ ساده متوجه میشید. حجم دقیق این موتور ۱۶۹ سی سی که هنوز تو سایت sym موجوده. میتونید ببینید.

  12. سلام و درود
    ممنون بابت مقالات جذاب و مهمتر از اون پاسخگویی به نظرات و سوالات.
    من در حال حاضر حدود ۷۰، ۷۵ تومن بودجه دارم و میخوام یه موتور دست دوم بگیرم.
    با توجه به جستجویی که کردم، لاکی ۱۸۰ با ۳۰، ۴۰ تا کار میشه خرید. آیا خرید این موتور با این میزان کارکرد معقوله؟
    از اون سمت tvs راکز رو هم جزو گزینه‌ها دارم که اون هم مدل قدیمی تر با همین حدود کار میشه خرید.
    با توجه به اینکه مسیر من یه خورده سربالایی تند داره و تقریبا هرروز باید برم و بیام، کدوم رو پیشنهاد می‌کنید؟
    کل مسیر رفت و برگشت هم روزی ۴۰ کیلومتر هست و میخوام سواری اذیتم نکنه.
    با تشکر فراوان

    1. سلام محمد جان خواهش میکنم. تی وی اس راکز برای شما گزینه بهتریه. سعی کن یدونه سالم و کم کارش رو گیر بیاری برای خرید.

  13. سلام
    برادر این موتور کارکرده 14000تا ارزش خرید داره
    قطعات راحت پیدا میشه
    با بوجه ۸۰ تومان این رو بخرم یا طرح ایروکس کبیر مدل1402

  14. سلام
    سوال از کارشناسای محترم سایت و دوستانی هم لاکی ۱۸۰ و هم sf180 داشتن،
    مصرف سوخت این موتورا چقدره؟
    کالیپر ترمز عقب sf180 هم دو پیستونه است؟
    با تشکر

  15. سلام و وقت بخیر
    بین لاکی ۱۸۰ و اس اف ۱۸۰ و راکز ۱۲۵ کدوم پیشنهاد میشه ؟
    یک مقایسه لطف کنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا