تاریخچه ها

تاریخچه شرکت SYM

مقدمه

دیگه فکر نکنم ۵ دقیقه تو خیابون حرکت کنی و موتور های برند اس وای ام رو نبینی!

انواع اسکوتر، موتورهای استریت، نیکد و … رو میتونید تو سطح شهر ببینید و این نشون میده که موتورهای این شرکت تو بدنه موتورهای شهری رخنه کردن! البته تا حدودی خداروشکر! حالا چرا؟ ادامه محتوا رو بخونی متوجه میشی … .

توی چند سال قبل که شاهد حضور موتورای هندی مثل برند تی وی اس و باجاج تو بازارمون بودیم واقعا دلمون از کیفیت و تامین قطعه تا حد زیادی قرص بود ولی با فشارهای تحریم روی کمپانی‌های هندی و از اون سمت هم تورم جهانی باعث شد هم کمتر اون گوگولیا رو داشته باشیم (واقعا خودم فن موتور های هندی هستم واسه همین میگم گوگولی 😄) هم اونایی که داریم رو گرون تر بخریم و از یه طرفم کمتر مدل‌های جدیدشون رو تو ایران ببینیم.

حالا تو نبود اونا یه سری موتور داریم که یا خیلی گرونن و قطعاتشون سخت گیر میاد مثل موتورهای ژاپنی که شرکت نیروموتور و کویر وارد میکنن یا باید از موتورای چینی استفاده کنیم. همین چینی‌ها هم اکثراً جدا از اینکه کیفیت ندارن، قطعه هم ازشون گیر نمیاد.

خداروشکر بین این همه برند و موتور چینی و طرح و بی پدر مادر تو بازار ایران (البته نه همشون!) شرکت SYM به عنوان یه شرکت میان‌رده در تولید موتورسیکلت، واقعا آدم رو امیدوار نگه میداره. یه شرکت تایوانی پدر مادر دار که نسبتاً رزومه خوبی توی تولیدات وسایل نقلیه داره. واسه این گفتم خداروشکر!

توی این محتوا میخوایم با SYM بیشتر آشنا بشیم و تاریخچش رو بررسی کنیم پس تا آخر مقاله با ما باشید. دمتون گرمممممم. ❤

تاریخچه شرکت SYM

Sanyang از سال ۱۹۵۴ در تایوان کارشو با ساخت دینام و لوازم دوچرخه شروع کرد. دو تایوانی به نام‌های Huang Chi-Chun و Chang Kuo An موسس‌های این شرکت بودن و از ابتدا با ۱۰ نفر کار این شرکت تایوانی استارت خورد البته این عکسای پایین برای اون موقع نیست. کلا از قدیم نَدیماشون عکس خیلی گیر نمیاد!

این شرکت تا به امروز به خاطر همکاری‌های هوشمندانه با شرکت‌های مطرح موتورسازی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و تولید موتورهای نسبتاً مقرون به صرفه تونست طی این ۶۰ و خورده‌ای سال دستاوردهای بزرگی رو نصیب خودش کنه که جلوتر در موردش صحبت میکنیم!

رشد شرکت SYM و همکاری با بزرگان

ابتدا امر نام این شرکت Sanyang Motor نبود. اسم اصلی این کمپانی در سال‌های اولیه فعالیتش Sanyang Industry بود که در سال ۱۹۶۱ این اسم رو برای برندش انتخاب کرد.

همون سال‌ها توافقاتی هم در زمینه تولیدات موتور و خودرو و یا قسمتی از تولیدات، با شرکت‌های بزرگی مثل هوندا ژاپن و یا هیوندای کره جنوبی و … صورت گرفت. البته همکاریش با هوندا به دلایلی در سال‌های بعدی لغو شد. در اون روزها اس وای ام پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تولید و صادرات محصولاتش در تایوان، آسیا و حتی به سراسر دنیا داشت و آمار و ارقام عجیب غریبی در زمینه تولیداتش به ثمر رسونده بود.

ثبت سه مرکز در کشور های تایوان، چین و ویتنام و ساخت چند صد هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو در سال نشون میده که ما با یه شرکت تایوانی معمولی طرف نیستیم!

در سال ۲۰۱۵ این شرکت اسم کمپانی رو به Sanyang Motor تغییر داد و این نشون‌دهنده این بود که قراره به صورت تخصصی و حرفه‌ای توی این زمینه فعالیت کنه یعنی صنعت ماشین و موتورسیکلت. در ضمن اس وای ام صاحب چندین برند موفق در صنعت دنیاست از جمله Xiamen در چین و VMEP در تایوان.

شرکت اس وای ام در بازار ایران

توی چند سال اخیر، عمده تولیدات این شرکت تایوانی توسط سه شرکت ایرانی با نام‌های سهند سیکلت، نیروموتور، دینو موتور در بازار ایران وارد شدن که البته کشور مبدأ اکثر این تولیدات، اس وای امِ چین هست. این موتورسیکلت‌ها کیفیت قابل قبولی دارن و از طرفی قیمت به صرفه‌تری نسبت به رقبای بالا دست خودش.

موتورهایی که از این برند میبینیم اصلا ما رو به یاد شرکت‌های چینی بی‌کیفیت نمیندازن. نمونه موتورهایی هم که اتفاقا خودمون بررسی کردیم و واقعا ظاهر و کیفیت خوبی هم دارن نشون دهنده این موضوعه. مثلا همین JT 200 که به تازگی وارد بازار ایران شده و کلی محصول دیگه.

اس وای ام تا به امروز

این شرکت در حال حاضر جزو ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده موتور در دنیاست که محصولاتش رو به کل دنیا از جمله اروپا و آمریکا صادر میکنه و داره پا به پای محصولات خوب دنیا حرکت میکنه.

البته نمیتونیم اس وای ام رو با تولیدات ژاپنی یا آمریکایی مقایسه کنیم ولی اگر قیمت و کیفیت رو بغل هم قرار بدین قطعا اس وای ام رو انتخاب میکنید به خاطر همین کشورهای آسیایی و مخصوصا جهان سومی مقصد خیلی خوبی برای فروش این شرکت به حساب میان.

کمپانی SYM طی این ۶۰ سال حضور در صنایع موتور و خودروسازی مجموعا نزدیک به ۲۰ میلیون تولید داشته و سالانه با تولید بیش از ۶۰۰ هزار موتور و ۲۰ هزار خودرو آورده‌های بسیار زیادی برای شرکت و مخصوصاً اقتصاد تایوان محیا کرده. (این شرکت منو یاد سی اف چین میندازه یه جورایی)

اگر شرکت‌های ایرانی، مافیای موتور و کله گنده‌های وارد کننده و البته تحریم‌های آمریکای لعنت الله ما رو انگولک نکنن، یعنی از بابت وارد شدن موتورها و مخصوصا قطعه خیالمون راحت باشه، موتورهای اس وای ام واقعاً میتونن گزینه خوبی برای قشر پایین، متوسط و حتی پووووولدار جامعه باشن.

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این محتوا بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل اینستاگرام، تلگرام و یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

2 دیدگاه

  1. موتورش موتور بدی نیست من یه جی دویستشو داشتم چنتا ایراد داره که من بعد یک ماه فروختمش.
    یکی اینکه خیلی گاز میخوره تا راه میفته و سریع قفل گیربکسش آزاد میشه مثلا با بیست بیستو پنجتا سرعت آزاد میکنه که تو هوای بارونی خیلی خطرناکه.
    نرمز دستی نداره یعنی یه جا با موبایل کار داری یزره شیب داشته باشه باید حتما یه دستت به ترمز باشه دو دستی نمیشه با موبایل کار کرد.
    یه چراغ پلیسی نداره
    تو دست انداز موتورو حتما سفت بگیرید وگرنه از رو زین پرت میشی اینقدر خشکه.
    یه روز پر میون تو صف بنزین
    خوبیشم اینه ترمزاش دوتاش دیسکه صندوق جاداری داره

    1. سلام علی جان. دقیقا باهات موافقم. تجربه و نظرت خیلی درست و دقیق بود ولی از یه سمتی هم با این قیمتی که موتور های اس وای ام نسبت به رقبای گرون قیمتشون دارن به نظر من ارزش خریدشون بالاست. مرسی از نظرت داداش❤️

  2. من دو سال. جی ۲۰۰ و سه ساله جی ایکس ۲۵۰ رو دارم .

    جی دویست را دوست داشتم ‌‌. ایراداتی که دوستمان در بالا گفتند ، در حی ایکس ۲۵۰ رفع شده . ترمز ABS ، موتور آب خنک ، کمک فنر های عقب قابل تنظیم ، صندوق بسیار بزرگ ، چراغ پلیسی ، بادگیر شیشه ای قابل تنظیم و ..

    ولی تعداد کمی از آن وارد ایران شده . لوازم یدکی هم که کلا نیرو موتور باید سفارش بذاری تا بیارن .

    البته من تو این سه سال بجز بنزین و تعویض روغن. کاری روش انجام ندادم. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا