راهنمای خرید موتورنقد و بررسی موتورسیکلت

موتـور طرح، بخریم یا نه؟

مقدمه

زوموتوریا سلاااام خیلی مخلصم. چند سالیه که تو بازار ایران اصطلاحِ طرح یا موتورسیکلت‌های طرح زیاد شنیده میشه. همشونم قیمت نسبتاً مناسبی دارن و کماکان فروش خوبی هم تجربه میکنن. شما در شبکه‌های ارتباطی مختلف با زوموتور، زیاد در مورد این موتورها پرسیدین و به دنبال خریدشون هستین. بالاخره تصمیم گرفتیم یه مقاله پُر و پِیمون در مورد این موتورها درست کنیم و دل و رودشون رو بریزیم بیرون. پس اگر قصد خرید این موتورها رو دارید یا میخواید اطلاعاتتون در موردشون بیشتر بشه، پیشنهاد میکنم حتـــــما این محتوا رو تا انتها بخونید.

پیدایش موتورسیکلت‌های طرح

قبل اینکه بریم سراغ جزئیات، میخوام در خصوص اینکه این سبک موتورا اصلاً از کجا اومدن، دلیل تولیدشون چیه و مسائلی از این دست صحبت کنم. طرح یا Replica اصطلاحی هست که در مورد این دست موتورسیکلت‌ها استفاده میکنن و به معنی کپی، نسخهِ رونوشت و از این اینجور داستاناست. تولید و عرضه موتور‌های طرح فقط به کشور خودمون ایران ختم نمیشه و چند سالیه که کمپانی‌های مختلف دنیا و علی‌الخصوص شرکت‌های آسیای شرقی مشغول به ساخت این وسیله‌ها هستن و سالانه چند صد هزار از این محصولاتشون رو به مردم می فروووووو شَن 😂.

دلایل تولید موتورهای طرح

تولید و عرضه موتورسیکلت‌های اصطلاحاً طرح، میتونه دلایل مختلفی داشته باشه ولی مهم‌ترین دلیل این کار اینه که یه سری شرکت‌های میان رده و پایین رده صنعت موتور، میان و یه سری موتور با ظاهر و ویترین برند‌های اصلی، تولید میکنن و علاوه بر اینکه با قیمت بسیار کمتر از موتور اصلی اون رو میفروشن، سود زیادی هم از این تولیداتشون میبرن.

پس داستان مشخص شد. فروش و سود زیاد به علت کپی برداری از محصولات اصلی و بازار فروش خوب به دلیل قیمت پایین. هدف و طعمه اصلی این شرکت‌ها، موتورهای محبوب و پرفروش برندهای معتبر موتورسیکلت هست تا بتونن به واسطه ویترین و اسم پر زرق و برق محصولات اورجینال، تولیدات خودشون رو به مردم بفروشن.

پشت پرده موتورهای طرح

تا اینجای کار همه چی خیلی خوب و خداپسندانه هست. رُخ و ویترین کار که عالیه، تقریبا کپی برابر اصل 👌🏼. قیمتشم که برای مصرف کننده خیلی مناسبه 😍. معمولا هم میشه به صورت اقساطی تهیه‌شون کرد و همه جا هم میفروشن 😋. علی برکة الله… آقا یا خانمی که شما باشی الان سوال میاد تو ذهنت، که زوموتـــــور فازت چیه پس!؟ همه چی فوق‌العادست. اصلاً چرا همچین مقاله‌ای نوشتین؟

اگر یه فرد عادی و بدون اطلاع قبلی در مورد دنیای موتورسیکلت و بازار خرید و فروش، این تفاوت قیمت‌ها بین موتورهای اصل و طرح رو ببینه چه چیزی میاد تو ذهنش؟ مثلاً در مورد همین هوندا کلیک اصلی و طرح هوندا کلیک. طرح‌های هوندا کلیک تقریباً نصف قیمت کلیک اصلی هستن. دلیلش چیه که شما دوتا موتور ظاهراً کپی هم دیگه رو داری مثلا به جای ۱۲۰ تومن ۵۰ تومن میدی!؟

خب خب خب، حالا میخوایم بدون هیچ گونه جهت گیری، کاملاً منطقی و تخصصی یه سری به اصل و نَسَب این موتورا بزنیم. برو بریم.

نصف قیمت مدل اصلی، با همون کیفیت؟!

بچه‌ها این یه فکته! واقعیته! اینکه وقتی یه شرکت میاد کپی یه برند رو به شما میده با نصف قیمت، طبیعتاً مجبوره کیفیت کار رو هم نصف کنه! غیرِ اینه؟ نه!

پس بدانید و آگاه باشید، اگر دارید یه موتور طرح رو خریداری میکنید نباید انتظار کیفیت برند اصلی رو ازش داشته باشید. مثلا اگر شما طرح کلیک یا آیروکس میخرید نباید توقع داشته باشید، کیفیت هوندا و یاماها رو تجربه کنید. این موضوع توی همه حوزه‌ها هم هست. سشوار کپی یا های کپی، کتونی کپی یا های کپی و … . هممون دیدیم!

یکم ریز تر بشیم تو این داستان. شرکت‌های تولیدکننده موتورهای طرح در موتورهای خودشون به ناچار و طبیعتاً، از بی‌کیفیت‌ترین متریال، قطعات و لوازم استفاده میکنن تا بتونن قیمت تمام شده اونا رو به حداقل‌ترین حالت ممکن برسونن و در ادامه مشتریان بیشتری داشته باشن و از اون طرف حاشیه سود خیلی بالاتری. از انجین که مهم‌ترین قسمت در موتورسیکلت هست بگیر تــــــــا کیفیت چراغ‌ها، ترمزها، سیستم تعلیق و …

جالبه بدونید جدا از قسمت‌های فنی موتور، در بخش طراحی و ظاهر هم، حداقل کیفیت رو تحویل مشتری میدن. کافیه یکبار از نزدیک یه موتور طرح و یه موتور اصلی رو کنار هم قرار بدین تا بفهمید کیفیت رنگ بدنه، آلیاژهای قسمت‌های فلزی، همه و همه باهم فرق دارن. پس اینکه گفتیم این موتورها ظاهر خیلی شبیه به نسخه اصلی دارن، فقط در حد نگاه اولیه و از فاصله چند متریه 😊.

آپشن‌هایی که وجود خارجی ندارن!

متأسفانه برای فروش بهتر این موتورا، آپشن‌های زیادی هم براشون در نظر میگیرن که خیلی از این آپشن‌ها فقط در حد اسم و تبلیغاته و اصلاً روی موتور یا انجینشون همچین آپشنی فعال نیست.

سهم اکثر موتورسیکلت‌های طرح از آپشن‌هایی مثل ترمز های ABS یا CBS، سیستم VVA در انجین، تکنولوژی ESP یا +ESP و … فقط یک برچسب روی بدنه موتورسیکلت هست و در واقعیت روی اون موتورسیکلت وجود خارجی ندارن. یه سری از این آپشن‌ها و تکنولوژی‌ها قابل تست هستن مثل ترمزهای ABS. ولی یه سری دیگه داخل انجین وجود دارن و تا وقتی که شما اطلاعات و تخصص کاملی در این مورد نداشته باشید، اصلا متوجه عدم وجود این موارد نمیشید!

یه مثال بزنم تا راحت‌تر این موضوع رو درک کنید. یه تکنولوژی در انجین اسکوتر‌های شرکت هوندا وجود داره به اسم +ESP. این تکنولوژی انحصاراً به دست شرکت هوندا تولید شده و یکی از آپشن‌های این تکنولوژی، ۴ سوپاپ بودن انجینشون هست. اینو داشته باش تا بریم سراغ سناریو فروشنده… .

فروشنده موتور اسکوتر طرح هوندا آورده و توی مشخصاتش زده +ESP، دو سوپاپ و …😒. برادر من اصلا تکنولوژی +esp بااااااید ۴ سوپاپ باشه! غیر از این نداریم اصلاً! حالا این داستانو خیلی بیشتر از اینا میشه تعمیم داد. بیخیال… فعلا از این قسمت بگذریم.

از قصد این مثال رو زدم تا تقریباً یه دیدی به انجین این موتورا هم داشته باشید. چیزی که ۹۹ درصد اصلاً توجهی بهش ندارن و فقط از روی ظاهر و مشخصات اعلام شده، خرید میکنن.

خلاصه، بازم میگم وجود این تناقض‌ها خیلی طبیعیه و اصلا هم اشکالی نداره اگر کیفیت پایین‌تره یا این آپشن‌ها و تکنولوژی‌ها گاهاً فیک هستن. ولی درستش این هست که اطلاع رسانی درست انجام بشه و شمایی که قصد خرید این موتورها رو داری بدونی که داری چی میخری و چه انتظارایی باید از اون موتور داشته باشی.

اطلاعات درست موتورهای طرح رو از کجا گیر بیاریم؟!

حالا شاید براتون این سوال پیش بیاد که ما از کجا میتونیم اطلاعات درستی در مورد این موتورا پیدا کنیم یا از کدوم مرجع مطلع بشیم. باید بگم که تقریبا مرجع اصلی و اصطلاحاً مبدأ خاصی برای این موتورا وجود نداره. چون اصلا مبدا خاصی نمیشه براشون در نظر گرفت.

شما حساب کن کلی شرکت و تولیدی کوچیک و بزرگ تو چین و کشورایی این شکلی هستن که نه سایتی دارن نه کاتالوگی و نه اطلاعات مشخصی. با این اوصاف به نظر میاد بهترین مرجع سایت‌های معتبر حوزه موتور مثل خود ما (تبلیغ کنیم یکم 😁) و شرکت‌های وارد کننده هستن. البته اینم بگم که شرکت‌های وارد کننده معمولاً مرجع و اطلاعات روشن و درستی در مورد موتوراشون نمیدن! حالا یا ندارن، یا ارائه نمیکنن! ولی اخیراً اطلاع رسانی بعضیاشون یکم بهتر شده خداروشکر.🤲

پای این موتورا چجوری به ایران باز شد؟!

حالا فکر میکنید چطور این موتورها وارد ایران میشن؟ شرکت‌های خارجی که اسم و رسم درستی هم ندارن و محصولاشون رو در بازار‌های مختلف میفروشن، چجوریاس؟

داستان واقعی 1: یه آقای X نامی به عنوان سرمایه‌دار و وارد‌کننده ایرانی در خیابان‌های چین قدم میزنه و یهو چشمش به یه نمایشگاه موتور میفته که توش کلی موتورهای خوشگل و مامانی و البته معروفه ولی با قیمت‌های باور نکردنی!

میره داخل مغازه و به چینی میگه (مثلا چینی بلده 😂): داداچ این هونداها رو چجوری اینقدر ارزون میدی؟ چجوریاس؟ فروشنده چینی میگه اخوی اینا طرح هونداس! همون ویترین با قیمتی برگ ریزون! آقای X میگه داداچ اگر من از این طرح هونداهایی که داری ۱۰ هزار دستگاه بخرم، برام چند میزنی؟ فروشنده چینی که از این پیشنهاد بسیار خرسنده، میگه داداچ بیااااا تو، برات رو تعداد ارزون میزنم بری کشور خودت با حاشیه سود یک و نیم، دو برابری بفروشی لذتشو ببری.

داستان واقعی 2 که برای زوموتور پیش اومده: همین شرکت‌های چینی بارها در بسترهای مختلفِ زوموتور، پیشنهاد فروش این موتورها رو به ما هم دادن. که آقا مثلا طرح فلان موتور رو داریم با این شرایط و قیمت. میتونیم بهتون بفروشیم و روی تعداد تخفیفات خیلی خوبی هم داریم …

معروف ترین موتورهای طرح در ایران

طرح هوندا کلیک

هوندا کلیک یکی از اون اسکوتر هایی بود که خیلی از رکوردهای زمان خودش رو در تعداد فروش شکست و خیــــلی زود توجه شرکت‌های چینی رو به سمت خود کشوند. طرح‌های کلیک در ایران توسط شرکت‌های مختلف وارد. شرکت‌های ثاقب خودرو، هانی موتور، سالار گستر، کویرموتور، نیروموتور و چنتا شرکت دیگه هم این محصولات طرح رو وارد میکنن. حرف و حدیث در مورد طرح‌ها زیاده که مثلا میگن، طرح کلیک فلان شرکت از بیسار شرکت بهتره، یا خدمات این شرکت از اون یکی بهتره و …

بله درسته! تا حدی تفاوت بین این مدل‌ها هست. مثلا قیمتاشون متفاوته و تقریباً در بازه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومن، شما کلی گزینه طرح کلیک پیش روتون دارید. هر کدوم رو هم یه شرکت وارد میکنه و یه سری تفاوت‌های جزئی باهم دارن.

بهتون پیشنهاد میکنم فقط به این دقت نکنید که توی بازار میگن کیفیت موتورای فلان شرکت از اون یکی بهتره و … بلکـــــه برید آمار قطعات و خدماتشون رو در بیارید. در مرحله اول چک کنید وضعیت قطعات و خدمات پس از فروش کدوم شرکت‌ها بهتره و در مرحله بعد برید سراغ اینکه تفاوت‌های فنی و ظاهریشون چیه؟!

راحت بهتون بگم، همشـــون تقریباً یه چیزن و بیشتر ویتریناشون متفاوته! خیلی درگیر این نشید که کیفیت کدوم بالاتره یا پایین‌تر. حالا حواستونم باشه سعی کنید نرید ارزون‌ترین و بی‌نام و نشون‌ترین شرکت واردکننده رو پیدا کنید و از اون بخریداااااا.

از اون سمت اصلا معروف بودن یا بزرگ بودن هیچ کدوم از شرکتا رو هم مد نظر نگیرید. دوباره میگم، در وهله اول فقط و فقط آمار دقیق قطعه و خدمات رو در بیارید. چون ممکنه مثلا وارد کننده یه موتور طرح، شرکت معروف بـــــــوق باشه، ولی وضعیت ارائه خدمات و تامین لوازمش افتضاح باشه. موضوع لوازم و خدمات نه توی موتورای طرح بلکه تو همه موتورای بازار صدق میکنه.

طرح یاماها آیروکس

یاماها آیروکس هم از اون اسکوترهای موفق چند سال اخیر بود که به خاطر ظاهر اسپرت و البته اسم و رسم برند یاماها، خیلی زود مورد توجه چینی‌های عزیز قرار گرفت. طرح آیروکس رو با نام های NVX، گلکسی، زیگما، بهرو و … میتونید در بازار پیدا کنید. سرتونو درد نیارم! همه اون داستانایی که در مورد طرح هوندا کلیک بهتون گفتم در این مورد هم صدق میکنه.

طرح کاوازاکی Z1000

طرح زد وقتی تو بازار اومد من خودم ذوق کردم چون عشق زد ۱۰۰۰ داشتم و ظاهر این موتور هم با نسخه اصلی مو نمیزد. ولی وقتی سوار این موتور شدم و از نزدیک تستش کردم، دوباره پیش خودم گفتم طرح طرحه! فرقی نمیکنه طرح زد یا طرح کلیک. جفتشون از یه جا میان!

نوشته های مشابه

پیشنهاد میکنم مقاله‌ای که در مورد طرح زد ۱۰۰۰ نوشتیم رو بخونید. این موتور هم تا امروز توسط شرکت‌های ثاقب هانی، ثاقب خودرو، همتاز وارد ایران شده.

طرح هوندا ADV

طرح هوندای ای دی وی داغه داغه. تازگیا به بازار اومده و کپی برابر اصل نسخه‌ی اورجیناله. فعلا شرکت ثاقب خودرو این موتور طرح رو وارد کرده. باید ببینیم در آینده چه شرکت‌های دیگه ای طرح ADV 150 رو وارد میکنن.

طرح باکسر

باجاج باکسر جزو اون دسته از موتورایی بود که سال‌های زیادی در ایران به فروش میرسید و جواب خودش رو خیلی خوب پس داده بود. البته حساسیتش به تعویض به موقع روغن بماند 😁. این موتورم در حال حاضر طرح‌هاش تو بازار حضور دارن. شرکت‌هایی مثل زیگما، همتاز، رهرو و شاهین موتور، طرح‌های باکسر خودشون رو به فروش میرسونن.

سایر موتورهای طرح

تک و توک توی این سال‌ها موتورهای طرح دیگه‌ای هم وارد شد که فروششون به هر دلیلی متوقف شده یا استقبالی ازشون نشد. طرح یاماها ان مکس فیس قدیم یکی از اونا بود.

مزایای خرید موتور طرح

تنها مزیتی که میشه برای این موتورا در نظر گرفت قیمت مناسبشونه که تقریباً نصف قیمت برند اصلی رو بهتون ارائه میدن. ولی این مزیت کوتاه مدته و در بلند مدت یا حتی میان مدت تبدیل به یه عیب بزرگ میشه! تو قسمت معایب بهش اشاره میکنیم. از یه سمتم شرکت‌های وارد کننده معمولا شرایط اقساط خوبی رو برای فروش این موتورا میذارن که گاهاً میتونید به صورت اقساط بلند مدت این موتورها رو خریداری کنید.

معایب خرید موتورهای طرح

معایب این موتورا در وهله اول استهلاک‌شون هست. طبیعتاً شرکت‌های تولیدکننده به خاطر سَرشکن کردن قیمت موتورهاشون، مجبورن کیفیت رو تحت الشعاع قرار بدن. پس مشخصاً نمیتونید روی این موتورا برای استفاده بلند مدت حساب کنید.

عیب دوم این موتورا افت قیمت شدیدشون هست. دلیل این اتفاق هم وجود احتمال خرابی در کارکردهای بالاتره و هر کسی ریسک خرید این موتورها رو در کارکردهای بالا یا حتی معمولی نمیکنه.

عیب سوم کمبود قطعه و لوازم بعضی از این موتوراس که به شدت میتونه گریبان گیرتون بشه. از اونجایی که این موتور‌ها مبدا مشخص و معتبری ندارن هر لحظه ممکنه با کمبود یا نبود قطعه و لوازمشون روبرو بشید. در نظر بگیرید که به خاطر کیفیت پایین قطعات موتور، احتمال خرابی و تعویض زود هنگام اونا زیاده.

عیب چهارم این موتورا این هست که معمولاً به خاطر تازه وارد و کم بودنشون شاید تعمیرکار متخصص اون‌ها به راحتی گیر نیاد یا حداقل اصلاً با این موتورا آشناییت نداشته باشن و نهایتاً این اتفاق‌ها برای مصرف کننده مشکل ایجاد میکنه.

نتیجه گیری

شاید اگر فروشنده یا طرفدار موتورهای طرح باشید، این مقاله براتون قابل قبول نباشه یا فکر کنید ما قصد تخریب این محصولارو داریم. ولی بهتره که هممون خودمونو جای مصرف‌کننده بنده خدایی بذاریم که این موتورها رو به هوای قیمت پایین و ظاهرشون میخره و قصد استفاده بلند مدت یا بدون دردسر داره و نمیدونه ذات این موتورا چقدر با موتورای اصلی فرق داره!

ما با مشخصات یا کیفیت معمولی این موتورا مشکلی نداریم، بحث اصلی اطلاعات اشتباهی هست که به مصرف کننده داده میشه و به هر قیمتی این موتورها فروخته میشه (همونجوری که گفتم حاشیه سود این موتور ها بالاست و تبلیغ اغراق آمیز از سمت یه سری افراد طبیعیه! البته که کارشون کاملاً اشتباه هست.).

بهتره این موتورا با معرفی درست و بدون اغراق در معرض دید مردم قرار بگیره تا همه بتونن منطقی و با اطلاع قبلی خرید کنن. هرچی پول بدی همونقد آش میخوری! این ضرب‌المثل دقیقاً برای موتورهای طرح صدق میکنه. پس شمایی که قصد خرید این موتورها رو داری، بدان و آگاه باش، داری نصف پول موتور اصلی رو میدی و یه چیزی شبیه اون تحویل میگیری، پــــــس انتظارتو از محصول بالا نیار و با برندهای اصلی مقایسه نکن!

رک و پوسکنده بخوام بگم، با بودجه محدودی که داری، قراره یه موتور صفر بخری که نصف قیمت اصلیشه. پس با اطلاع قبلی بخر و بعدشم راضی باش!

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

سوالات متداول خرید موتور طرح

معروف ترین موتور های طرح بازار کدام هستند؟

طرح کلیک، آیروکس، ای دی وی، باکسر، زد هزار و … معروف ترین موتورسیکلت های طرح موجود در بازار ایران هستند.

آیا موتور های طرح ارزش خرید دارند؟

هم خیر هم بله، این مورد رو در نظر داشته باشید که این موتور ها فقط ویترین موتور های اصلی هستند و از لحاظ کیفیت اصلا با اون ها قابل مقایسه نیستن. پیشنهاد میکنم مقاله رو به صورت کامل بخونید تا متوجه بشید که اصلا ارزش داره به این موتور های طرح پول بدید یا نه

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

253 دیدگاه

  1. سلام. بسیار ممنون از مطلب مفیدتون. فقط یه سوال دارم. شرکت ثاقب در مورد واریو کلیک خودش ادعا می کنه که اصلا طرح نیست و انجین همون هونداست و فقط برخی قطعاتش چینیه. حدود 75 میلیون هم قیمت گذاشته. آیدلینگ استاپ و حسگر جک بغل و رادیاتور آب داره. به شده تحریک میشه آدم برای خریدش. آیا اطلاعاتی در این مورد هم دارید؟ طرف حتی می گفت از J200 هم بهتره.

    1. سلام ماهان جان وقت بخیر. انجین هوندا با قیمت ۷۰ میلیونی؟! نه اینطور نیست. همونجوری هم که گفتیم بعضی از شرکت ها به خاطر فروش بیشتر ممکنه هر تبلیغاتی رو برای محصولاتشون کنن. قطعا j200 انتخاب بهتریه چون شما دارید برند میخرید. حتی برند میان رده هم ارزش خرید بیشتری از موتور های طرح و به ظاهر برند دارند

    2. انگار امیر علی نبویان این مقاله رو نوشته همش فکت دقیق
      تارگت من موتور فروش های داخلی هستن ممنون

  2. با سلام، نکات خوبی اشاره کردید، بد نبود به سابقه طرح هوندا و طرح ویو که هم حدود 20سال هست اشاره می کردید و نکته دوم قیمت اصل تقریبا تنزدیک ماشین صفر هست

    1. سلام میلاد جان. درست میگی طرح ها خیلی وقته تولید میشن. قیمت همه چی گرون شده و این اصلا اتفاق خوبی نیست که مردم قدرت خریدشون اومده پایین و مجبورا به جای برند های اصلی این موتورها رو بخرن ولی چه میشه کرد.

      1. گلکسی ایروکس طبق جدول استاندارد مصرف کمتری داره و توان بیشتری داری نسبت به برندهای دیگر
        مصرف 2.3 لیتر در 100کیلومتر
        وتوان 9.3کیلوواتو برند نسبتا معتبر گلکسی
        نظر شما چیه با توجه به قیمت 80تومن

        1. گلکسی صرفاً یه اسم زیر برند هست که نیروموتور روی موتورای خودش گذاشته! یعنی برند معتبری به حساب نمیاد. صرفا اسم گذاری نیروموتور بوده. از اونجایی که این موتورا از لحاظ کیفیت آنچنان حرفی برای گفتن ندارن من بهت پیشنهاد میکنم بری سراغ یه طرح آیروکسی که حداقل از لحاظ تأمین قطعه مشکلی نداشته باشه و اذیتت نکنه!

          1. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم طرح باکسر اس وای ام از نظر کیفتی و تامین قطعه بهتره یا اچ ال ایکس برای کار تو پیک ممنون از راهنماییتون

          2. سلام وقت شما بخیر. اس وای ام طرح باکسر نداره مهدی جان! کدوم مدل مد نظر شماست؟ هر مدلی هم که باشه باز اچ ال ایکس از اون بهتره هم از لحاظ کیفیت هم تامین قطعه.

          3. ببخشید کدوم شرکت الان از نطر تامین قطعه برای طرح آیروکس بهتر هست؟
            زیگما هست، نیرو هست، کبیر هست، ثاقب هست، هانی و …
            من خیلی گیج شدم میخوام یه طرح ایروکس بگیرم

    1. سلام وقت شما بخیر. آره درست میگی رسول جان. خرید یه موتور برند مثل همین اِف ایکس که برای SYM هست خیلی منطقی تر از خرید موتورهای طرح هست

  3. سلام موتور های دایچی کروز ۱۵۰ که طرح وسپا هستند هم شامل این داستان ها میشن چون من فکر میکردم اسمش به نسبت موتورهای دیگه بیشتر شنیده میشه شاید بشه روش حساب کرد برای استفاده مدت دار

    1. سلام وقت شما بخیر. واسه استفاده طولانی مدت زیاد پیشنهاد نمیشه چون هم کیفیت آنچنانی نداره هم این که قطعات ظاهریشون راحت تو بازار پیدا نمیشه.

      1. دوستان من 48 سالمه و تقریبا همیشه بهترین موتورهای اصل(بیکلاج و اسکوتر) رو صفر کیلومتر خریدم و سوار شدم.شغلم هم کارمندی بوده، تاجر و مایه دار نبودم.موتور اصل هم کیفیت سواری لذت بخشی داره، هم استهلاک غیرقابل مقایسه با نسخه های طرح.از طرف دیگه بعد از چندسال سوار شدن براحتی فروش میره، در صورتی که طرحها خیلی بد فروش هم هستن.بنابراین توصیه من به شما عزیزان اینه که تا جایی که شرایطتون اقتضا میکنه، تلاش کنین موتور اصلی بخرین.موفق باشید.

        1. سلام سیامک جان. ممنون از این که تجربیاتت رو در اختیارمون گذاشتی. دقیقاً درسته. 👌 موتورهای طرح حال حاضر بازار در بهترین حالت هم هیچ سودی از بابت سواری یا هر چیزی دیگه ای به خریدار نمیرسونن!

  4. با سلام و احترام
    لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.
    میخوام موتوری بخرم که اصلی باشه و قیمت زیر ۸۰م داشته باشه .

    1. سلام مرتضی جان. وقت بخیر. اگه قصد خرید موتور اسکوتری داری میتونه سراغ مدل‌های دست دوم و در حد صفر برند ‌اِس‌وای‌اِم مثل لاکی صد و هشتاد برید. واقعاً موتور خوبیه. موتورایی مثل تی‌وی‌اِس وگو هم در اون قیمتا در دسترس هستن که خوبن. اگه میخوای موتور دنده‌تی بخری، آپاچی صد و هشتاد مدل نود و پنجِ کم کارکرد گزینه خوبیه! اگه میخوای مدل بالاتر بخری باید بری سراغ اس‌وای‌ام گلکسی صد و هشتاد.

      1. حالا دوست عزیز شما چرا حرص میخوری
        یکی دیگه داره میفروشه ویکی دیگه موتور طرح می‌خره این وسط چرا شما حرص میخوری؟؟
        والا ما که اومدیم هایپرو خریدیم و پول دادیم بخاطره خریدش خیلی هم راضی هستیم و خوشحال از اینکه این موتور رو سوار میشیم وداریمش
        اما مثل اینکه ورود موتورسیکلت های طرح به بازار برای شما نتونسته سود خوبی و منفعتی داشته باشه ویا باعث محدود شدنه سود شما شده که اینقدر بدگویی میکنید در مورد موتورهای طرح؟؟

        من خودم موافق موتورهای طرح هستم میدونی چرا چون باید کمپانی هاو وارد کننده هایی مثل موتورسیکلت‌های کلیک تنبیه بشن و فروش شون بیاد پایین تا دیگه نیام یه موتور پلاستیکی رو به ایران وارد کنن به 8 برابره قیمت واقعیش ویا مثلا شرکت کویر اخه وسپا چی داره که کسی بره 450 میلیون تومان پولش رو بده خوب معلومه طرف میره یدونه طرحش رو می‌خره ویدونه ارم وسپا هم میزنه روش اونم با چه قیمت با یک هشتم قیمت خرید وسپایی اصلی

        توی ایران میدونی برای چی همه میرن دنبال محصولات وکالاهای فیک؟ چون واردکننده ها و تاجرهای ایرانی یه مشت مزدوره کلاهبردار طمع کار هستن که میخوان چون یه کالایی رو دارن وارد میکنن بیام هزاران برابرش سود از دست مردم بگیرن
        یارو تو شرکت کویر یه کلاه کاسکت وسپایی آورده گذاشته 12 میلیون که چی که اصله خوب بدرک که اصله و آیا اون کلاه کاسکت طرح که عین همون اصلی هستش و 1/5میلیون تومان هستش و استاندارد جهانی از نظره ایمنی هم داره مگه چه عیبی داره که طرف بره اصلش رو بخره

        دلیلش اینه داداش من که مردم میرن سمت خریده طرح وفیک تو ایران چون یه مشت طمعکاره پدر سوخته در واردات ایران کار رو دردست گرفتن که احتمالا شما هم این وسط داری ازشون طرفداری میکتی وتبلیغات شون رو میکنی حتما یه چیزی این وسط گیرت میاد

        1. سلام وقتت بخیر دوست عزیز. چون کامنت طولانی گذاشتی تو چند بخش سعی میکنم جواب بدم.

          اول اینکه فکر میکنم با کار ما آشنا نیستی چون ما فروشنده نیستیم که حالا بخوایم از خرید و فروش موتور سود ببریم! تنها دغدغه ما این هست که فروشنده‌ها با اطلاعات غلط این موتورا رو به خریدار مظلوم بی اطلاع نفرونشن. هرکی ندونه ما خوب میدونیم سود فروش موتورای طرح چندین برابر موتورای معمولی هست. اتفاقاً من از ادبیات شما برداشت کردم که شاید شما فروشنده موتورای طرح باشی! حالا کاری به این داستان نداریم. همه باید نون بخورن تو این بازار.

          دوم اینکه تو این بازار داغون که هیچ صاحبی نداره، فروش موتور طرح همه جوره به ضرر مصرف کننده‌ست! چون برخلاف گفته شما هیچ کمکی به کاهش قیمت موتورای اصلی نمیکنه. شاید در بعضی موارد فروششون رو هم افزایش بده! دلیلش هم ایجاد محبوبیت بیشتر واسه مدلای اصلیه.

          سوم اینکه باهات موافقم محصولات اصلی دارن با قیمتی بالاتر از قیمت واقعیشون به فروش میرسن اما صد در صد خرید یه محصول میان‌رده مثل SYM بهتر از خرید یه موتور طرح کلیک یا طرح آیروکسه! حداقلش اینه که با ایرادهای زیاد و مسخره جیب خریدار بدبخت رو خالی نمیکنه.

          در آخر هم بگم که دلیل این که مردم میرن سراغ موتورای طرح این نیست که واردات موتور به قول شما دست آدم‌های نااهل افتاده! چون همونا دارن موتورای طرح رو هم میارن! لطفا اطلاعاتت رو افزایش بده. دلیل اصلی هجوم مردم به سمت این موتورا در مرحله اول قیمت کمترشونه و در مرحله دوم تعریف و تبلیغ اشتباه فروشنده هاست. چون اگه مردم بدونن که واسه چه موتور بی کیفیتی دارن هزینه میکنن، دیگه حتی به خاطر قیمت کمترم نمیرن سراغش.

          ممنون از نظرت و موفق باشی.

        2. یا هنوز متورت خراب نشده یا خیلی خوش شانسی ،وقتی متور برند سوارشی فرقشو میفهمی هیچ ارزونی بی حکمت نیست

  5. سلام خسته نباشید
    بنده پیک موتوری ام و موتورم هنداعه میخوام عوضش کنم
    بین باکسر و طرح هاش گیر کردم و هر جا یه نظری میدن که بد تر گمراه میشم،از اصیل بودن و خوب بودن باکسر که توش هیچ شکی نیست خبر دارم ولی از مصرف کننده های طرح باکسر مثل رهرو و کی ال دی و … خبری ندارم، و قیمت بالای باکسر و فاصله قیمت باکسر و طرح هاش عجیبه
    از طرفی هم باکسر ۹۸ به بعد وارد نشده و خرید صفر مدل ۹۸ هست

    خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید که کدوم رو بگیرم

    1. سلام علی جان وقتت بخیر. اگر بتونی باکسر اصلی رو بخری حتی همون مدل ۹۸ خیلی خوبه و نیازی نیست بابت مدلش نگران باشی. موتور خوب همیشه بازارشو داره فرقی نمیکنه مدلش چی باشه. طرح های باکسر هم بد در نیومدن ولی سعی کن اونایی رو انتخاب کنی که انژکتورشون از برند یسون باشه. تی وی اس HLX هم مد نظر داشته باش. اونم موتور خوبیه برای این کار

  6. سلام و ممنون از مطالب خوبت،
    من حداکثر با بودجه 50 تومن میخوام موتور بگیرم به عنوان وسیله دم‌دست و استفاده شهری، مدل‌های مختلف زیاد دیدم اما گیجم الان!
    دو نفریم، وزنمونم زیاد نیست و اسکوتر میخوایم. ترجیحم اینه که دست‌دو نخرم؛ پیشنهادت چیه؟
    این مدلارو تا الان فقط تو سایتا دیدم و از نزدیک ندیدم: کاوان 125، بنلی ستا، TN110، دایچی 125 و…

    ممنون میشم یه راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام هادی جان. بنلی ستا که دیگه وارد نمیشه به خاطر همین انتخاب خیلی منطقیی نیست. موتور های دایچی هم نه لوازمش پیدا میشه نه کیفیت خوبی داره. کاوان گزینه بدی نیست ولی اگر بتونی بودجتو بیشتر کنی پیشنهاد میکنم تی وی اس وگو رو هم مد نظر داشته باشی

  7. سلام ممنون از راهنمایی شما.منهم نسبت به شغلم موتور قوی و محکمی می‌خوام که باکسر خریدم ولی یمقدار اذیت کرد البته دست دوم خریدم حالا چندتا از همکاران مدلهای طرح خریدن مثل tvs یا kld یا رهرو ..که اونها پنج دنده هستن من از kld خوشم اومده وسوسه میشم بخرم البته نمیدونم دراز مدت چه جوابی میده هرچقدر هم جستجوی اینترنتی کردم غیر از اینجا نسبتا اطلاعات مفیدی نداشت.سپاس

    1. سلام مجتبی چان. انتخاب خوبی داشتی. باکسر موتور خیلی کم استهلاک و با کیفیتیه و البته حساس به روغن. یعنی حتما حواست به تعویض به موقع روغن باشه. مشکلاتی که بهش برخوردی رو با یه تعمیرکار ماهر میتونی رفع کنی و مطمئن باش موتور عمری و خوبی خریدی. ایشالله که چرخش بچرخه داداش ❤️

  8. باسلام و وقت بخیر خدمت شما عزیزان
    من میخواستم یه اسکوتر بخرم که مصرف ساده روزانه مثل یه کارمند داشته باشم.بودجه من هم ۷۵ میلیون هست که بهم طرح های ایروکس پیشنهاد داده بودن.ممنون میشم راهنماییم کنید چی بخرم که زیبا و بروز باشه و من و همسرم دو نفری استفاده کنیم.

    1. سلام علیرضا جان وقتت بخیر. با این بودجه شما میتونی محصولات کارکرده با کیفیت تری رو خریداری کنی. مثل تی وی اس وگو، اس وای ام جی ۲۰۰، fx 150 و لاکی ۱۸۰. حتی میتونی اقساطی هم صفر این موتور هارو خریداری کنی. البته اسکوتر های شرکت اس وای ام که نیرو موتور وارد میکنه مثل j200 و fx 150
      لاکی ۱۸۰ رو شرکت سهند سیکلت وارد میکنه که شرایط اقساطی نداره. وگو هم نیرو موتور داره ولی اقساطی نه

        1. به نظر من موتور های شرکت نیکران (فرقی نمیکنه کدومشون) یا اس وای ام های شرکت نیروموتور رو اگر بتونید بگیرید گزینه های خوبی هستن

          1. داداش نظرت در مورد اس وای ام های شرکت دینو چی هست،ممنون میشم راهنمایی کنی من خیلی تحقیق کردم ولی واقعا الان گیچ هستم ینی از j200 شروع کردم رسیدم به کاوان بعدش فیدل،برای فیدل حتی بیعانه هم داد ولی با پرسوجویی که از تعمیرکار گرفتم و اماری که در مورد خدمات و قطعات گرفتم پشیمون شدم به این نتیجه رسیدم همون هندا 125 از همه بهتره 🙁 لوازمش رو سوپرمارکت سرکوچه هم داره!ولی واقعا دوس داشتم اسکوتر تهیه کنم

          2. برو سراغ لاکی ۱۸۰. گزینه خوب و با کیفیتیه. سهندسیکلت میاره.

  9. سلام .اول از همه خدا قوت میگم به شما زوموتوری های گل که آنقدر قشنگ و زیبا پاسخ نظرات رو‌میدین .
    لطفا راهنمایی بفرمایید .میخوام موتور اصلی بخرم حدود ۱۰۰ میلیون که هم راحت بشه فروخت و هم سواری خوبی داشته باشه.تا حالا هم اصلا موتور نداشتم.😅

    1. سلام مرتضی جان ممنون ازت لطف داری. قبلش بودجه و سبکی که میخوای بخری رو بهمون بگی بهتر میتونیم راهنماییت کنیم

  10. سلام وقتتون بخیر
    بین گلکسی j200 و ۱۵۰ و لاکی۱۸۰ کدومشون کیفیت بالاتری و خرید و فروش راحت تری دارند.لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.
    بین ۶۰تا ۹۰ میلیون میخوام هزینه کنم.

    1. سلام اول لاکی ۱۸۰ بعدش هم انتخاب بین جی ۲۰۰ و اف ایکس خیلی فرقی نداره. فقط حتما قبل از خرید از نزدیک و حضورا سواری موتور هارو چک کن که با قدت هماهنگ باشه.
      در کل لاکی ۱۸۰ موتور خوبیه ولی یکم تو بحث تامین لوازم احتمالا به مشکل بخوری. این موردم در نظر داشته باش

  11. سلام‌عزیز مطلبتون بسیار مفید بود ممنون
    موتور سی اف میخاستم بگیرم بین ۱۵۰ یا ۲۵۰ nk موندم
    الان ک این مطلبتون رو خوندم‌خاستم بدونم شما میشنهاد میدید این موتور رو؟

    1. سلام داداش. وقت بخیر. خواهش میکنم. اگ بودجه‌ت به سی اف 250 میرسه قطعا همون رو انتخاب کن. چون از همه لحاظ بهتره.

  12. سلام و وقت بخیر من می‌خوام به دید سرمایه‌گذاری یه موتور ۲۰۰ بخرم تا ۵۰ میلیون یا ۵۵ بصورت اقساطی میشه راهنمایی کنید چون بعدا می‌خوام بفروشم هم بازارش خوب باشه هم ارزش خرید

    1. سلام داداش. با بودجه ۵۰ میلیون متاسفانه چیز خاصی نمیتونی بخری. یا طرح کلیک یا طرح هوندا میتونی بخری که خیلی نمیشه روشون به عنوان سرمایه گذاری حساب کرد

  13. سلام خسته نباشید
    درحال حاضر بهترین طرح ایروکس بازار چه موتوریه
    و اینکه خودتون طرح ایروکس رو پیشنهاد میدین

    1. سلام داداش وقتت بخیر. طرح آیروکس های توی بازار تقریبا همشون مث همن ولی پیشنهاد میکنم آپشن های هرکدوم رو بررسی کنی و ببینی کدوم یکیشون آیتم های بهتری رو در اختیارت میذاره. ترجیحا به آب خنک بودن و ای بی اس داشتنشون توجه کن. من با قاطعیت نمیتونم برند خاصی رو بهت پیشنهاد کنم چون طرح هستن !😁😉

  14. سلام خسته نباشید
    طرح کلیک زیگما از شرکتای دیگه بهتره؟
    توضیحات اگهی که دیوار گزاشته بودن گفتن که انجین اصلی رادیات آب داره و فروشنده گفته که به صدا نمیفته این داستان صحت داره یانه؟ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام مهدی جان وقتت بخیر. من نمیتونم این موضوع رو تایید کنم چون هنوز این طرح کلیک رو تست نکردم. اما بهتون پیشنهاد میکنم که به حرف‌های فروشنده اکتفا نکنید و تا از بابت کیفیت موتور مطلع نشدید خرید نکنید. چون 90 درصد فروشنده‌ها صرفاً برای فروش محصولاتشون از موتورا تعریف میکنن.

  15. حرف شما درسته ولی اگه به کارشناس نشون بدم انجین اصل باشه دلیل میشه که مثل طرحای دیگ به صدا نیفته؟

    1. منظورت از اصل بودن انجین چیه؟! کیفیت انجین اصل هوندا واریو و کلیک رو حتی روی واریو-کلیک ثاقب که میگه هوندا چین میزنه نمیشه پیدا کرد. پس از این لحاظ بهش اعتماد نکنید.

  16. با عرض سلام واحترام
    وتشکر بابت اطلاعات مفیدتون
    من میخواهم یک مدل طرح باکسر بخرم
    لطفا بفرمایید از بین گزینه های موجود کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد
    بودجه 80 میلیون تومان
    Kld 200 و کی وی 150 و دایچی 180 و لیفان 180 مدل های صفر این 4 مورد
    وhlx 150کارکرده

    1. سلام محمد جان وقتت بخیر. بین گزینه هایی که گفتی کی وی 150 انتخاب بهتریه. اگه hlx سالم و کمکار باشه هم میتونه انتخاب خوبی باشه. در غیر این صورت همون کی وی رو بگیر.

  17. سلام جناب ناطقی از نظر کیفیت برای کارهای سنگین و باری و اینکه همش از موتور کار بکشیم به نظر شما از نظر انجین کی وی بهتره یا تی وی اس اچ ال ایکس۱۵۰؟ ۱- بین این دوتا موتور که گفتم کدوماشون بهتر و قوی تره از نظر انجین و شاسی؟ ۲- وایا باکسر بهتره؟ ۳- به جز اینا برای کارای سنگین چیز دیگه پیشنهاد میکنید؟ و کلا چی خوبه از نظر کارایی بهتر و انجین. ؟

    ممنون اگر کامل و کمی فنی تر توضیح بدید

    1. سلام مهدی جان. برای کار های سنگین و سواری های طولانی مدت اچ ال ایکس و باکسر انتخابای خوبی هستن فقط باکسر به روغن حساسه و باید مراقب این داستان باشی. ولی کیفیت و عمر جفتشون خوبه و از کی وی گزینه های بهتری هستن

  18. ممنون از پاسختون
    فقط یه سوال دیگه داشتم بین اچ ال ایکس و لاکی طرح باکسر(bx185) از نظر کیفیت موتوری در کل کدوم بهتر هستن؟
    بازم ممنون میشم اگر کاملتر بفرمایید که درکل کدومشون بهترن؟
    ممنون از سایت عالیتون

  19. سلام وقت بخیر ممنون از مطالب ارزشمندتون
    حقیقتش من موتور سوار نیستم و برای تردد هر از چند گاهی، دنبال یه اسکوتر میگشتم که توی این بازار،از نظر قیمتی به سمت موتورهای طرح هدایت شدم. یه بنده خدایی از میان موتورهای طرح آیروکس، محصولات پیشرو گستر فارس را پیشنهاد داد (آیروکس 155). البته نظر شما را در مورد موتورهای طرح خوندم. ولی میخاستم نظر شما را بدونم. آیا این شرکت سبقه خوبی توی تامین قطعات و یا کیفیت ساخت (مونتاژ)، نسبت به سایرین داره یا خیر؟

    ممنون

    1. سلام جابر جان وقت بخیر. موتورایی که پیشرو گستر میاره معمولا اینجورین که قطعاتشون تو بازار راحت پیدا میشه. مثل انواع پالس و … . اما در مورد طرح آیروکس فکر نمیکنم همچین اتفاقی بیفته. چون طرح ایروکساش فروش انچنانی به نسبت مدل های دیگه ش ندارن.

  20. سلام خسته نباشید
    من این مقاله رو خوندم و ویدیو های یوتیوبتونم دیدم دمتون گرم ایشالله 100K. من خیلی وقته دارم تحقیق میکنم راجب این قضیه چون میخوام موتور بگیرم و خب بودجه کمی هم دارم. میخوام سرح کلیک دست دوم خیلی کم کار درحد صفر بگیرم ولی نمیدونم چه برندی خوبه. میدونم کلا طرح اشغاله ولی خب چاره ای نیست!
    میدونم شما به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنید ولی اگه مجبور باشید بین طرح های کلیک انتخاب کنید از کدوم شرکت پیشنهاد میکنید؟ یک و دو و سه

    1. سلام محمد جان وقتت بخیر. ممنون از لطفت. اول واریو کلیک ثاقب رو پیشنهاد میکنم. بعد طرح کلیک هانی.

  21. سلام ببخشید گویا پیامم تایید نشده .. طرح کلیک صفر بهتره یا لیفان کی پی اس 200 .. مدل 401 کم کار ؟؟ سبک کاری مهم نیست . به طور کلی عرض کردم .. میخوام بعدا برای فروشش داستان نشه . در حد یک سال داشته باشمش .. دمتون گرم

    1. سلام علی جان وقتت بخیر. هر دو موتور بازار فروش دست دوم راکدی دارن اما در مجموع کی پی اس ۲۰۰ از این لحاظ بهتره و کمتر اذیتت میکنه. افت قیمتش هم کمتره.

  22. سلام. ممنون بابت مطلب و نظراتتون رو گفتید و بهره بردیم.
    منم میخواستم موتور بگیرم، خیلی گشتم تا الان. بین موتورهای طرح و موتورهاای شرکت های چینی مثه اس وای ام و لیفان شک داشتم. موتورهای هندی که یه کم گرونترن از بودجه من.
    مدل ذهنی من برای خرید موتور:
    1)اسکوتر باشه.
    2) رو هیچ اسم و برندی تعصب ندارم و مهم نیس از این نظر.
    3) برام ماندگاری و کم دردسری موتور مهمه. (این مهمترین گزینس برام. کیفیت ساخت و قطعات موتورسیکلت)
    3.1) دردسر از نظر اینکه با رسیدگی روغن و … سالم بمونه
    3.2) درصورت خرابی و نیاز، قطعاتش گیر بیاد.
    3.2) حجم باکش و مصرف سوختش مناسب باشه که نخواد زیاد پمپ بنزین بری (هرچند شاید زیاد مهم نباشه این آپشن)
    4) هرچه قدرت/توانش بیشتر، بهتر.
    5) تا مبلغ 150 تومن هم مشکلی ندارم تقریبا، قسطی بشه بهتر.
    6) نمیدونم کارمندی و غیره چه فرق و ربطی داره، اما کارمندم، 32 سال 🙂
    7) یک درصد فکر کن 5 سال بعد میفروشمش. ولی خب کلا وسیله نگهدارم و تا وقتی احتیاج به مدل بالاتر ندارم، نمیفروشم.
    .
    گزینه هایی که بهش رسیدم
    الف) sym j200
    ب) sym lucky 180
    ج) طرح آیروکس کویر به اسم AVG 150
    د) فیدل هم یه تعمیرکار موتور پیشنهاد داد (که نمیدونم چیه ولی ظاهرا اینم مال شرکت sym هس.)
    .
    از بین چهار موتور بالا، خودت بخوای موتور بگیری ترتیب اولویتت چیه؟ ممنون میشم بگی و قیمت حدودی هم اگر داری بگی. اگرم موتور دیگه ای مدنظرت هس بگی چه بهتر.
    .
    پیشاپیش تشکر بابت پاسخگویی.

    1. سلام نیما جان. وقتت بخیر. ممنون از توضیحات کاملی که دادی. راهنمایی رو آسون تر میکنه.😅 من agv ۱۵۰ رو به دلیل تازه وارد بودن و پس ندادن امتحان از گزینه هات حذف میکنم و گزینه هایی که به ترتیب بهت پیشنهاد میدم ایناست: اول لاکی ۱۸۰ بعد جی ۲۰۰ و بعد فیدل ۳

      1. سلام وقت بخیر اوستا
        بین طرح کلیک شرکت های کویر،نیروموتور و های کلیک ثاقب کدوم و پیشنهاد میکنی
        باتشکر از شما دوست عزیز🙌🏻

  23. سلام وقت بخیر. اول از همه اینکه تشکر میکنم از محتوا های خوب تون، ویدیو های یوتیوب تون رو هم میبینم خدا قوت خیلی عالی هستن. من قصد خرید موتور اسکوتر رو دارم بودجه هم حدود 80 تومن در نظر گرفتم. از اونجایی که علاقه ای به کالای دست دوم ندارم، گزینه ای جز طرح کلیک و طرح وسپا صفر تو بازار نیست. میدونم که کلا موتور های طرح گزینه خوبی نیستن ولی دیگه چاره‌ای نیست.
    استفاده‌م هم برای کار های روزمره ست و شاید میانگین در هر روز 20 کیلومتر باهاش راه برم. روی تعمیر و نگهداری وسیله هم حساسم و کلا تو رانندگی و سرویس های دوره ای حواسم به وسیله نقلیه‌م هست. با این اوصاف کلا خرید موتور طرح برای شرایط من صلاح هست یا نه. اگر هست از لحاظ فنی کدوم موتور رو پیشنهاد میکنید (طرح وسپا یا طرح کلیک) و کدوم شرکت وارد کننده باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    از لحاظ افت قیمت هم که با این تورمی که ما داریم دیگه افت قیمت مفهومی نداره. کسی که پارسال طرح کلیک خریده 50 تومن الان بعد از یک سال استفاده قیمت گذاشته 65 تومن.

    1. سلام امیرجان ممنون از لطف و انرژی مثبتی که بهمون میدی. بین مدل های موجود طرح کلیک ثاقب خرابی کمتری داشتن و صاحباشون به نسبت راضی ترن.

  24. سلام عزیز بنده الان یه موتور هندا دارم که مشکلی نداره و کم ازش استفاده می کنم. با بودجه ۸۰ تا ۹۰ میلیونی چند تا موتور رو انتخاب کردم اما بینشون شک دارم چون نظر هر کس متفاوته ،به نظر شما بین بنلی ۱۵۰ فیس قدیم و kld 200 کدوم رو انتخاب کنم؟ و شما گزینه دیگه ای پیشنهاد میدید؟ بازار فروش و سواری و خرابی موتور برام مهمه. با تشکر.

    1. سلام عرفان عزیز. وقت بخیر. قطعا بنلی ۱۵۰ رو انتخاب کن. چون هم از لحاظ قطعه خیالت راحته هم از لحاظ سواری و خرید و فروش.

  25. سلام و سپاس
    اسکوترِ چرخ بزرگِ ای بی اس دارِ صندوق بزرگِ قیمت مناسب چی پبشنهاد میکنید؟
    پیشاپیش ممنونم

    1. سلام وقت بخیر. در حال حاضر ارزون ترین اسکوتری که با این مشخصات گیر میاد کی وی ویسته هست با قیمت ۲۴۰ فکر کنم.

  26. سلام

    در ابتدا تشکر‌ میکنم از مطالب خوبی که ارائه میکنی ، تازه فهمیدم یوتیوب هم چنل دارید که حتما فالو میکنم و از ویدئو ها هم استفاده میکنم.
    با بودجه حدود ۱۳۰ تومن چه موتوری رو پیشنهاد میکنید؟
    ضمنا بنده موتور سوار حرفه ای نیستم و اسکوتر رو ترجیح میدم.
    برای رفت و آمد به محل کار یه موتور بی دردسر میخوام.
    پیشاپیش از پاسختون سپاسگذارم

    1. سلام مسعود جان. ممنون از لطفت. بهترین انتخاب برای شما لاکی ۱۸۰ هست که شرکت سهند سیکلت اونو میفروشه. ما داخل سایت هم بررسیش کردیم. هم سواری مناسبی داره هم کیفیتش خوبه به نسبت پولی که پرداخت میکنیدو

  27. سلام آقای ناطقی ارادت
    من تازه با سایت شما آشنا شدم مطالبی که خواندم باید بگم واقعا در کارتون خبره هستید و از همه مهمتر صادق
    بنده میخواستم از کویر موتور به صورت اقساطی خرید کنم و فقط برای سرمایه گذاری میخام که اقساط ۱۲ ماهه به پایان رسید بفروش اصلا نمیخام سوار شم
    به نظر شما مگلی ۲۰۰ بهتره یا طرح adv که جدید اومده ؟
    یادمه قدیما مگلی های اطاق قدیم واقعا بی کیفیت بودن و زود از رده خارج شدن

    1. سلام بهنام جان وقتت بخیر. ممنون از لطفت. ببین بین این دو تا موتوری که گفتی در حال حاضر بیشتر میشه روی مگلی حساب باز کرد. چون هم بازار بهتری داره هم مدت زمان بیشتری تو بازار بوده. طرح adv کویر تازه به بازار اومده و نظر قطعی نمیشه در موردش داد. در مورد مگلی های اتاق قدیم هم باید بگم که درسته اما این مگلی ۲۰۰ ها کلا با اونا فرق دارن و نسبتا بهتر هستن. چون سازندشون شرکت لیفانه و نسبت به سازنده مگلی ۲۵۰ کیفیت بهتری داره.

  28. سلام
    منم شرایط مشابه با نیما را دارم ، امروز قصد داشتم لاکی 180 را بگیرم ولی فهمیدم لاکی 200 هم اومده. به نظرتان لاکی 200 خوبه هست؟ تفاوت هاش با 180 ارزش هزینه اضافی را داره؟؟
    ممنون میشم راهنمایی نمائید

  29. سلام
    اطلاعات من در مورد موتور زیر خط فقر هستش. اما سایت شما واقعاً بهم کمک کرد تو انتخاب. دمتون گرم. مخصوصاَ همین مقاله‌تون که کامنت‌ها از خود مقاله‌تون بیشتر اطلاعات نداشت، کم‌تر نبود. انشاالله موفق باشین.

  30. سلام خوبی داداش خسته نباشی راهنماییم میکنی لطفا
    موتور باکسر دارم ولی سنسور دریچه گازش مشکل داره و راه دور راه نمیره فشار هم میاری روغن میده
    طرح باکسر پیشرو سوار شدم خوب بود میخوام بفروشم اینو بخرم به نظرت این کارو کنم یا نه؟
    بعد به نظرت بفروشم چه موتوری بگیرم تو سبکهای باکسر باشه؟

    1. سلام سعید جان. چرا موتورت رو تعمیر نمیکنی؟ چون قطعا هیچ کدوم ار طرح های باکسر به پای خودش نمیرسن.

  31. سلام و ارادت، میدونم ممکنه یکم عجیب غریب باشه سوالم اما اولین باره موتور میخوام بخرم و یه موتور میخوام بگیرم که گاهی جایی خواستم برم وسیله باشه، جوری نیستم که هرشب باهاش بیرون باشم و توی رنج قیمتی ۶۰-۷۰ بین طرح کلیک و مگلی ۲۵۰ گیر کردم «متوجه هستم کلاس‌های موتور کلا باهمدیگه فرق دارن» اما خب خواستم یه موتوری بخرم که حداقل وقتی نگاهش میکنم خودم باهاش حال کنم، به‌نظر شما با بودجه‌ای که دارم کدوم رو انتخاب کنم گزینه بهتریه

    1. سلام اشکان جان. مگلی ۲۵۰ اصلا موتور جالبی نیست. نه از لحاظ کیفیت نه از لحاظ تامین قطعه. از بین طرح کلیک ها هم ثاقب بد نیست.

  32. سلام بر ایاتید عزیز

    من بین موتور طرح کلیک کویر با تریل تی تو کویر موندم کدوم را بخرم بطفا راهنمایی می کتید ممنونم

    1. سلام مجید جان. هر دو موتوری که اسم بردید کیفیت خیلی پایینی دارن و به همین دلیل من هیچ کدوم رو پیشنهاد نمیکنم. بهتره بری سراغ گزینه های دیگه.

  33. سلام وقت بخیر ممنون از سایت و اطلاعات خوب و مفیدی که منتشر میکنید تماما با نظریات و جمع بندی مقالتون موافقم ولی چه میشه کرد که با این قیمت های نجومی مجبوریم..
    یک سوال داشتم و اون اینکه بین طرح آیروکس های موجود در بازار کدوم مدل کیفیت بهتری دارن یعنی در مجموع ارزش خرید بیشتری دارن؟؟؟
    سوال دومم اینکه آیا وجود رادیات خیلی تفاوت داره یعنی ارزش تفاوت تقریبا 15 20 میلیونی رو داره یا خیر؟
    و سوال سوم اینکه این طرح کلیک های جدید که اومدن به اسم 180 یا 170 فروخته میشن اونها چطور از طرح آیروکس ها بهترن یا خیر ؟؟؟

    1. سلام حامد جان خواهش میکنم. من نظرم اینه که طرح کلیک و ایروکس رادیات دار نخری تا حد امکان و. اینکه بین این موتورا ان وی ایکس کبیر گزینه بدی نیست.

      1. بسیار عالی ممنون از راهنماییتون من یه مقدار تحقیق کردم اما با توجه به اینکه این موتور ها ( طرح آیروکس) نهایتا دوسال هست که تو بازار هستن خیلی نتیجه دقیقی نگرفتم به نظر شما بین سه موتور طرح آیروکس کبیر nvx و نیروموتور گلکسی و زیگما 180 کدوم بهتره چون بعضی ها میگن نیرو کیفیت خوبی داره بعضی میگن زیگما چون 180 هست قدرت بیشتری داره توی سربالایی ها و بعضی هم میگن nvx چون زیاده بازار بهتری داره و قطعاتش هم راحت یافت میشه شما خودتون کدوم رو پیشنهاد میکنین بصورت کلی و لطفا دلیلتون رو هم بفرمایید متشکرم

        1. طرح ایروکس نیروموتور اصلا تعریفی نداره. من به ترتیب زیگما و nvx رو پیشنهاد میدم. افرادی که این موتورها رو داشتن تجربه بهتری به نسبت بقیه طرح ایروکسا داشتن.

          1. سپاس بیکران از راهنمایی و لطف شما بعد از کش و قوس های فراوان به این نتیجه رسیدم که طرح آیروکس زیگما 180 نسبت به بقیه بهتره هم از نظر قدرت و هم کیفیت فلاپ و صدای موتور و این موتور رو خریداری کردم باز هم سپاس از شما بزرگواران

  34. ‌سلام.خسته نباشین.خیلی ممنون ازاین مطالب خیلی خوب وعالیتون.
    ببخشید من قصدخرید‌یه موتور کلیک(طرح)دارم اما چون خیلی مدل کلیک توبازارهست حقیقتش گیج شدم .‌‌میخواستم ازشما یه مشاوره و راهنمایی خوب بگیرم واسه خریدش؛ که چه مدلش روبخرم که بین همه بهترین باشه. البته مطالبتون روخوندم ومیدونم که موتورهای طرح هیچکدوم خوب وبهترنیستن .اماخب هزینه خرید طرح رودارم. پس واسه همین هم می‌خوام حداقل یه مدلشوبگیرم که حداقل کمتربه مشکل بخورم؛وکمترخراب بشه؛وقطعاتشم بیشترپیدابشه؛ودرکل بین اینهمه کلیک ها( کویر_کبیر_هانی_لیفان ودلتاشاهین موتور_ نیروموتور_ سالارگستر_و….خیلی مدلهای دیگه )که هست و شما بهتر میدونید من فقط همینابه ذهنم اومد؛ حتی اگه مدلی هست که ازهمه اینابهترهم باشه خودتون بگین . ممنون از اینکه باحوصله ودقت جوابگوی همه دوستان هستین .

    1. سلام فواد جان. ممنون از لطفت. بهتره به سراغ طرح کلیک ثاقب خودرو بری.

      1. سلام
        ممنون از توضیحات و اطلاعات مفیدی که منتشر کردید
        من 150 تومن میخوام هزینه کنم
        هوندا بیت 110
        راکز 125
        بین این دو تا گیر کردم مدل خوب دیگه ای ندیدم
        کلا مدل ایروکس و کاب دوست دارم ولی بودجه من نمیخوره
        پیشنهادی برام دارید؟

        1. سلام وقت بخیر. خواهش میکنم. هوندا بیت از لحاظ کیفیت موتور بهتریه اما چون تازه اومده یکم از لحاظ بازار خرید و فروش و تامین قطعه تکلیف معلومی نداره. راکز هم موتور خوبیه که امتحانش رو کامل پس داده و در حال حاضر خریدش منطقی تره.

      2. سلام امیر حسین جان
        من الان چند ماهه دنبال موتور اسکوتری هستم بین کی وی ویسته و جی تی ۲۰۰ گیر کردم
        میدونید که گیریبکس های ویسته تا ۱۴۰۱ مشکل داره شما چی نظری میدید

  35. درود و خسته نباشید به شما
    اول از همه تشکر میکنم بابت مطالب مفیدتون و پاسخگویی به نظرات دوستان.
    یک راهنمایی میخواستم از شما من در حال حاضر یک وگو کاربرات دارم با اینکه موتور بسیار خوب و تقریبا میشه گفت بی دردسری هست به چند دلیل قصد تعویضش رو دارم
    ۱ اینکه چرخ های کوچکی داره
    ۲ اینکه حجم موتورش خیلی پایینه
    ۳ اینکه خیلی مناسب دو ترک رفتن نیست
    این همه اضافه کنم که اهل سرعت رفتن نیستم
    حالا با توجه به عرایض بنده میخوام کمک کنی تا رنج قیمتی ۱۳۰ و ۱۴۰ چه موتوری پیشنهاد میکنی (فقط اسکوتر)
    میدونم پیشنهاد اولت لاکی هست ولی با ظاهرش اکی نیستم
    خودم تقریبا بین j200 و fx150 مردد هستم
    Fx رو به خاطر ظاهرش میپسندم اما فاصله اگزوزش با بدنه زیاد کمی زده تو ذوقم ولی مهم نیست میشه کنار اومد
    حالمیخوام نطرتون رو راجع به این دو بدونم و اگر پیشنهاد دیگه ای داری هم ممنون میشم بفرمایید

  36. سلام وقتتون بخیر و به خوشی
    بنظرتون خرید طرح کلیک صفر بهتره یا آپاچی مدل 95 با 25000 تا کار؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام وقت بخیر. اگه اپاچی کارکردش واقعی باشه و سالم باشه قطعا اون بهتره.

  37. با عرض سلام و خسته نباشید .ممنون از مطالب خوبتون . من یه اسکوتر میخوام در حد سواری بین منزل و محل کار . حدود 150 بودجه دارم . میخواستم ببینم sym j200 گزینه خوبی هست؟ مشکل تامین قطعات و لوازمش رفع شده ؟ نسبت به طرح ایروکس گزینه ی بهتریه؟ اگر خودتون هم تو این رنج قیمتی پیشنهادی دارین ممنون میشم معرفی کنید . با تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام وقت بخیر. خواهش میکنم. جی ۲۰۰ همچنان مشکل تامین قطعات رو داره ولی از لحاظ کیفیت از طرح ایروکس ها خیلی بهتره. تو این رنج قیمت من لاکی ۱۸۰ رو پیشنهاد میدم. اونو بگیرید از لحاظ تامین قطعه و سواری گزینه بهتریه به نسبت جی ۲۰۰.

      1. با سلام و درود تیم حرفه ای زوموتور
        بین این گزینه ها لطفا نظرتون رو بفرمایید :
        ۱.وگو صفر
        ۲.راکز صفر
        ۳.لاکی ۱۸۰ صفر
        ممنونم
        اگر گزینه ای بهتر از اینها هم سراغ دارید بفرمایید۰🙂

  38. سلام راجب طرح باکسر kld200و همتاز ورهرو و هانی کدوم خوبه یا اصلا هیچ کدام ؟
    بعضیها گفتن همتاز یا هانی
    اگر خوب نیستن طرح هندا چی بگیرم واقعا موندم دگ
    ممنون از راهنماییتون

      1. سلام مهندس گل من بعد سالها میخوام دوباره موتور بگیرم . ما قدیم اون هونداها و آر اس ها رو سوار میشیدم اون کیفیت . الان دوست دارم یه باکسر چون کلا موتور کله چراغ گرد دوست دارم هوندایی قدیم. به نظرت تو طرح های باکسر چی بگیرم ممنون به فکر مردمی

        1. سلام میلاد جان چاکرم. بهترین طرح باکسری که در حال حاضر میتونی بگیری برای شرکت رهرو هست.

          1. استاد سلام می خواهم یک موتورسیکلت لاکی 185 طرح باکسر بخرم می خواستم نظر شما رو در خصوص این مدل موتور بدونم . راستی نظرات شما رو می‌خوندم چند بار تاکید کردید که موتور های باکسر ضعف شون توی دیر عوض کردن روغن موتور شون است، میخواستم بدونم این مدل مدنظر من هم همین ضعف رو داره؟ چون کلا من با تعویض روغن مشکل دارم یا بهتر بگم رکورددار دیر عوض کردن روغن موتور تو گینسم بطوریکه توی ۳۵ سال موتور داری با روزانه ۱۰۰ کیلومتر تردد نهایتاً ۱۰ تا ۱۲ بار روغن عوض کردم

  39. سلام وقت به خیر ممنون از مطالب مفیدتون
    من یه موتور اسکوتری میخام واسه استفاده روزانه تاحالاهم موتور نداشتم میخاستم بدونم بین sym sr200 و واریو رادیات دار ثاقب یا حتی دینو ویند کدوم رو پیشنهاد میکنین یا اگه موتور دیگه ای تو همین رنج ۱۲۰ میلیون بهتره بگید
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر. ممنون. اس ار ۲۰۰ و دینو ویند موتورای خوبی هستن اما طرح واریو و کلیک به دردت نمیخوره.

  40. سلام امیر حسین جان وقت بخیر، امیدوارم که به اهداف زندگیت برسی و موفق باشی توی زندگی و موقعیت شغلیت بخاطر راهنمایی‌های سازنده‌‌ی که میکنی تو این موقعیت اقتصادی کشور تا بهترین انتخاب و بکنن هم‌وطنات 🙏👌🏻
    داداش من میخوام ی موتور طرح هارلی بگیرم که کم استهلاک و بازار خرید و فروش خوبی هم داشته باشه مثل هوندا ویو که نقد هست همیشه با بودجه ۳۰۰ تا ۳۵۰ میتونم ازت راهنمایی بگیرم ممنون میشم مچکر از راهنمایی که میخوای بدی🙏🙏🙏

    1. سلام مرتضی جان ممنونم. تنها موتور طرح هارلی که استهلاک کمی داره و نسبتا بازارش خوبه اونجر ۲۲۰ نیوفیس هست که قیمتش دویست و پنجاه میلیون تومنه. اگه تو قیمتای بالاتر دنبال موتور باشی میتونی سراغ بندا راک هم بری اما دیگه نه بازارش مثل اونجره نه استهلاکش کمه.

      1. سلام وقت بخیر از دیدن سایت خوبتون شاکرم که یکی هست بگه کدوم موتور بهتر و بهتر تره
        بنده سوالی دارم می‌خوام موتور بگیرم طرح باکسر چون هوندا قدیمی گرفتم تازه بهم انداختن خرجش کردم الان باز موتور ساز میگه بفروشش موقع خریدم به فروشنده خواهش کردم من زیاد تعمیرگاه نمیرم دوست ندارم همش برم که خدا رحمت کنه پدر و مادرش رو به ما این و انداخت
        الان مجبورم بخرم تا کارم پیش بره بین طرح باکسر رهرو و kld200 کدوم رو بگیرم؟واگرم پول بذارم tvs(hlx) بگیرم چی؟یه موتوری می‌خوام خوب باشه واقعا خوب باشه چیزیش سریع خراب نشه
        دیگه ام دوست ندارم دست دوم بگیرم این بنده خدا جون زن و مادر و مردهاشو میخورد دیگه به جون هیچکس اعتماد ندارم.
        بی زحمت بگو بین این ۳ستا کدوم و بگیرم خودمم کی وای رو خوشم میاد ولی همه میگن موتور خوب درنیومده و خوب نیست من فقط می‌خوام برم کارام و بکنم و به ترک هم بزنم ولی بار و اثاث کشی نمی‌خوام بکنم.باتشکر از سایتتون و معرفتتون

  41. سلام.
    تشکر از مطالب کاملتون
    بین بنلی ۱۵۰. کاوان و ان وی ایکس ۱۷۰ کبیر گیر کردم.
    مهم برام کم دردسر بودنش هست.

      1. سلام
        من بودجه كمى دارم حقيقتاً
        بين ٧٠ تا ٩٠ تومن
        بين طرح كليك ها شما كدوم رو پيشنهاد ميكنيد ؟
        چون من تو زمينه موتور بى تجربه ام

  42. من بازم مزاحم شدم شرمنده
    من واقعاً بودجه ام كمه و نياز دارم سريعتر موتور بگيرم
    مجبورم برسم سمت طرح كليك
    الان واقعاً گيج شدم
    خيلى زيادن
    به نظر شما موقع خريد بايد به چ ويژگى هايى دقت كنم ؟
    و اينكه بين هانى موتور و توسن و گلكسى سى ال ١٥٠ و … كدوم بهتره ؟

    1. برید سراغ واریو کلیک ثاقب. قیمتش یکم بالاتره ولی از لحاظ کیفیتی از اونا بهتره.

  43. سلام
    ممکنه نظرتون رو در خصوص موتور سیکلت طرح باکسر لاکی bx185 شرکت سهند سیکلت سپاهان بفرمایید
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر محمد جان. ما هنوز اون موتور رو تست نکردیم و نمیتونیم نظر قطعی راجع بهش بدیم. ولی انجین توانمندی روشه. دقیقا همون انجینی که روی لاکی ۱۸۵ استفاده شده روی اینم هست. و اینم بگم که اس وای ام اصلا همچین موتوری تولید نکرده و این یه جورایی به سفارش من دراوردی سهند سیکلت ساخته شده.

      1. سلام وقت بخیر

        برای کار و کلا استفاده تی وی اس نسبت به طرح باکسر های موجود بهتره ؟لطفا نظر شما چیه ؟ باز نشسته شدم میخوام وارد بازار کار بشم!!

          1. سلام وقت بخیر از دیدن سایت خوبتون شاکرم که یکی هست بگه کدوم موتور بهتر و بهتر تره
            بنده سوالی دارم می‌خوام موتور بگیرم طرح باکسر چون هوندا قدیمی گرفتم تازه بهم انداختن خرجش کردم الان باز موتور ساز میگه بفروشش موقع خریدم به فروشنده خواهش کردم من زیاد تعمیرگاه نمیرم دوست ندارم همش برم که خدا رحمت کنه پدر و مادرش رو به ما این و انداخت
            الان مجبورم بخرم تا کارم پیش بره بین طرح باکسر رهرو و kld200 کدوم رو بگیرم؟واگرم پول بذارم tvs(hlx) بگیرم چی؟یه موتوری می‌خوام خوب باشه واقعا خوب باشه چیزیش سریع خراب نشه
            دیگه ام دوست ندارم دست دوم بگیرم این بنده خدا جون زن و مادر و مردهاشو میخورد دیگه به جون هیچکس اعتماد ندارم.
            بی زحمت بگو بین این ۳ستا کدوم و بگیرم خودمم کی وای رو خوشم میاد ولی همه میگن موتور خوب درنیومده و خوب نیست من فقط می‌خوام برم کارام و بکنم و به ترک هم بزنم ولی بار و اثاث کشی نمی‌خوام بکنم.باتشکر از سایتتون و معرفتتون

    2. سلام وقتتون بخیر، میخواستم بدونم با بودجه زیر ۱۰۰ تومن شما چه اسکوتری رو پیشنهاد میدید‌؟ به نظرتون TN110 گزینه خوبیه
      ممنون

  44. سلام وقتتون بخیر، میخواستم بدونم با بودجه زیر ۱۰۰ تومن شما چه اسکوتری رو پیشنهاد میدید‌؟ به نظرتون TN110 گزینه خوبیه، همینطور کاوان ۱۲۵؟
    ممنون

  45. سلام خسته نباشید
    ببخشید میشه بگین بین طرح واریو 170 یا 180 فرقش چیه و اینکه بین این مدل ها با طرح NVX فرقشون چیه و کدوم بهتره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  46. سلام خسته نباشید
    من یه موتور اسکوتر جمع و جور و نسبتا کوچیک میخام.
    بین sym tn110
    Benelli seta 110
    دایچی
    کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام داداش. اگه هوندا ۲۰۰ رو کاربرات بگیری خیلی بهتره برات. چون مدلای انژکتوری هوندا کلا اذیت میکنن. طرح کلیک هم که کلا تکلیفش روشنه.

    2. سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه دادید، یه سوال موتور Avd 150 شرکت ثاقب ارزش خرید داره یا نه؟؟ نقدش زده ۱۷۳ میلیون. اینقدر پول ندارم و میخوام قسطی بخرم ارزش داره یا نه؟

  47. سلام و عرض ارادت
    ممنون از حوصله ، صبر و مطالب مفیدتان
    بنده به دنبال خرید یک اسکوتر یا یک استریت با قیمت پایین هستم برای رفت و امد به محل کارم
    از ظاهر موتورهای طرح آیروکس خوشم اومده بود که بعد از مطالعه مقاله شما به تردید افتادم
    دیدم تو این طرح ها شما همش طرح واریو ثاقب رو پیشنهاد میدید. آیا طرح آیروکس ثاقب هم نسبت به طرح های دیگه برتری انجین و فنی داره؟
    بین گلکسی ns180 دسته دوم ، طرح آیروکس ها و sym j200 دسته دوم تا سقف 130 تومن کدام رو شما پیشنهاد میدید که خرج برنداره و اذیت نکنه و کشش و قدرت بهتری هم داشته باشه. برام سرعت خیلی زیاد مهم نیست ولی حتما تحمل وزن بیشتری رو داشته باشه.
    ضمنا از لاکی بخاطر ظاهرش خوشم نمیاد /
    با تشکر از زحمات و لطفتان

    1. سلام ممنون از لطفت نوید جان. بین همه گزینه هایی که گفتید من چنتا گزینه اضافه میکنم چون اینا بهترن. اولیش تی وی اس راکز دست دوم هست و بعدیش لاکی ۱۸۰ اسکوتر. این دوتا بهترن از لحاظ کیفیتی. طرح ایروکس ها رو بذارید کنار کلا. دینو ویند هم موتور بدی نیست تو این قیمتا.

      1. سلام جناب ناطقی
        خدا قوت به شما و همکارانتون، قبل از هر چیز تشکر میکنم بابت زحماتی که میکشید.راهنمایی که میخواستم ازتون اینه که
        من ۶۰ تومن پول دارم میخوام با موتور کار کنم، میخوام قسطی هم بخرم، شرایطم فقط به طرح باکسر ها میخوره و‌ کبیر kld,یه راهنمایی بفرمایید چه کنم، وزنم هم زیاده و طرح هوندا نمیتونم زمان طولانی بشینم،الان موندم چی بگیرم، طرح باکسر لاکی ؟ همتاز ؟ نیرو موتور ؟ لیفان ؟ کبیر kld ؟ یا چی ؟ تامین قطعاتش هم مهمه دیگه ، باور کنید هر چی شما بگید‌همون رو‌میگیرم

        1. سلام داداش وقت بخیر. بهترین طرح باکسر رهرو هست. اصلا سراغ طرح باکسر نیروموتور و کبیر نرو.

  48. سلام. خسته نباشید. ببخشید من یه طرح کلیک کویر دارم و ازش راضی هم هستم ولی الان دلم میخواد برای تنوع بفروشمش و چیز دیگه ای بگیرم… گزینه های مدنظرم هم طرح آیروکس نیروموتور و بنلی ۱۸۰ اس هستش.. شما کدوم رو پیشنهاد میکنین ک خرابی کمتری و هزینه نگهداری کمتری داشته باشه؟ با تشکر

  49. سلام خداقوت امیدوارم که موفق باشید
    بنده برای مسیر خونه تا محل کارم که ۱۳ کیلومتر بیشتر نیست یه موتور اسکوتری لازم دارم که شرایط زیر برام مهمه:
    ۱.سرعت اصلا برام مهم نیست
    ۲.خدمات و تامین قطعات خیلی برام مهمه
    ۳.کم خرج بودن و هزینه نگهداری خیلی خیلی برام مهمه (اذیت نکنه)
    ۴.خرید و فروش مناسبی داشته باشه(رو دستم نمونه) اصلا موتور خوبی باشه چرا بخوام بفروشم؟. تا آخر باشه باهام

    خود شما بیشتر لاکی ۱۸۰ رو معرفی کردید ولی از طرفی هم گفتید که قطعاتش کم گیر میاد
    طرحهای کلیک هم که کلا پشیمون شدم
    کلیک اصلی هم که گرونه
    در کل یه موتور با مبلغ صد یا صدو خورده ای شهری باشه و گرونتر از این نباشه

  50. سلام.ممنون ازاطلاعات مفیدتون.ی سوال ممنون میشم جواب بدی..دایچی ۱۸۰ccطرح باکسر نظرت درموردش چیه؟چون برنددایچی رونگفتی سوال شد برام.دوبشک هستم برای خریدش..ممنون میشم اطلاعات بدی…

    1. سلام پیشنهاد نمیکنم اون موتور رو فعلا تکلیفش تو بازار معلوم نیست از لحاظ قطعه و بازار.

  51. سلام داداش یع بیکلاج چینی اشیل دارم میخوام بفروشمش راکز یا لاکی۱۸۰ وردارم شما کدومو پیشنهاد میدی بین راکز ۹۸ در حد صفر یا لاکی خشک صفر راستی طرح ایروکس گلکسی رادیاتور دار هم هس که خود فروشنده هم با اینکه ۲۰تا از این موتور رو داشت ولی خودش گفت اگه این موتورو بخری پشیمون میشی حالا بین این دوتا کدوم موتور سواری نرم تر و خرابی کم تری داره ؟؟؟

  52. سلام وقتتون بخیر قربان.بنده متاسفانه بخاطر شرایط مالی مجبورم موتور اقساطی بخرم و فقط میتونم برای موتور های طرح هزینه کنم.میخواستم ببینم شما موتور های هوا خنک رو بیشتر پیشناهاد میکنید یا اب خنک .دردسر کدومشون کمتره؟و با این که میدونم کلا موتور های طرح به درد نخور هستن شما طرح ایروکس رو پیشنهاد میکنید یا طرح کلیک؟

  53. با سلام و احترام
    میخواستم بپرسم کاوان 125 برای استفاده کم داخل شهری چطور هستش؟ و اینکه کاوان 125 بهتره یا موتورهای طرح کلیک؟ از نظر قطعات وخدمات هم ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

  54. من یه موتور می‌خوام گاز بخوره خراب نشه کار اشش بکشم خلاصه تا ز نازی نباشه خوشگل باشه بودجه صد میلیون تا صد بیست میلیون بنلی 180 بنلی 150 تی آن تی یا نیوفیس مگلی200 اپاچی 180 و 200 و دیگه بهم چی پیشنهاد میدید قدم 160 هست

    1. بهترین گزینه بین این موتورایی که گفتی اپاچی ۱۸۰ هست. بقیه مدلایی که گفتی زیاد خرابی میدن.

  55. سلام وقتتون بخیر.ممنون از مطالب مفیدتون
    سوالی که داشتم راجع به سن موتور هست.موتور های با سن بالای 8 یا 10 سال دیگه پلاک نمیشن و مشتری اول و آخرش خودمونیم یعنی؟

    1. سلام وقت بخیر. این قانون برای موتورهای کاربراتور هست که البته اجرایی نشده تا الان.

  56. سلام خسته نباشید
    من با بودجه حدود ۵۰ تومن یه موتور اسکوتر میخوام بگیرم.
    با این قیمتا پرسیدم گفتن وگو مدل ۹۳ یا ۹۴ و طرح کیلیک مدل۹۹ یا ۴۰۰ خوبه بگیری.
    من یه دانشجو هستم و استفاده زیادی ندارم.
    بین این دوتا به نظر شما کدوم برام بصرفه تره و هزینه و استهلاک کمتری داره و اینکه بازار بهتری برای فروش داره؟
    واینکه وگو بخاطر این سال هایی که کارکرده خوب از آب درمیاد یا نه؟
    خیلی ممنون بابت راهنمائیتون🙌

    1. سلام داداش. طرح کلیک اذیتت میکنه پس سراغش نرو. وگو هم اگه بتونی یه کم کار و تمیزش رو پیدا کنی ارزش خرید داره.

    1. سلام وقت بخیر. بنلی ستا بهترین موتوری هست که زیر ۱۰۰ میلیونه و یه جورایی طراحیش شبیه به وسپاست

  57. سلام وعرض ادب
    بین ایتال موتور وهمتاز وکویر یا کاوان (طرح وسپا) کدوم رو بخرم که خدمات پس از فروش داشته باشه یا اگه شما به غیر از اینا پیشنهاد بدین ممنون میشم
    هر کدوم از فروشنده ها جنسای خودشون رو تایید میکنن گیج شدیم

  58. با سلام راهنمایی بفرمایید بین همتاز مدل 1401 با 8000 تا کارکرد و فیدل3 مدل 1397 با 18000 تا کدوم بهتره ؟

  59. سلام خسته نباشید. میخواستم لطفا نظرتون رو بگید بین بنلی ۱۸۰ کم کارکرد و اپاچی ۱۸۰ مدل ۹۵ یا ان اس ۱۵۰ مدل ۹۵

      1. سلام و خسته نباشید
        من بین این سه انتخاب موندم اس وای ام fx150 , لاکی 180 ، تی وی اس وگو 125 ، راستش اولین موتوریه که تصمیم دارم بخرم برام تامین قطعات ‌کیفیت و .. مهمه ، ممنون میشم راهنماییم کنید ، سپاس

  60. سلام و خسته نباشید . ببخشید با بودجه 100 میلیون بین موتور طرح باکسر رهرو و طرح اسکوتری موندم . اگر راهنمایی کنی ممنون میشم . آپاچی هم دوست دارم نمیدونم با این قیمت میدن یا نه

  61. سلام
    مشخصات فني تو سايت هارو چك ميكنم
    نميدونم طرح اروكس ١٣.٨ اسب بخاري ثاقب خودرو يا xadv 13.9 اسب بخاري با آپشناي مشابه اصلي بهتره يا لاكي ٢٠٠ ١١.٨ اسب بخاري ؟
    يا هم كه بريم مث بچه هاي خوب قيد اسكوتر بزنيم بريم يه تي وي اس راكز برداريم؟

  62. سلام ارادت
    میدونم با طرح مخالفید ولی بین طرح آیروکس و طرح واریو ۱۶۰ کدوم رو پیشنهاد میدین ؟
    و کدوم شرکت ؟

  63. آقای زارع آقای ناطقی سلام علیکم_ایام عزای ماه محرم تسلیت _ راهنمایی های خوبتون رو خوندم _ از بین طرح های باکسر ۲۰۰ سی سی (همتاز ، نیکتاز ، پیشرو ، هانی ، دینو ، کی ال دی) : ۱_ کدوم رو از جهت کیفیت قطعات و انجین و تنه همچنین قدرت و شتاب بهتر میدونید ؟ ۲_ اگه ممکنه از بهترین تا بدترین رو لیست بفرمایید ؟ ۳_ لوازم یدکی همه شون به فراوانی باکسر اصلی هست ؟ _ متشکرم

  64. آقازارع آقاناطقی عرض ادب مجدد . یه سوالم یادم رفت . در بین طرح باکسرهای بازار مثل : دینو . هانی . همتاز . پیشرو . نیکتاز . کی ال دی . دایچی ؛ کدومشون زنجیر تایم و چهار سوپاپ هستن ؟ ممنونم

  65. سلام
    وقتتون بخیر
    خسته نباشید
    ممنونم از مطالب مفیدتون
    من راستیتش با توجه به بودجم میخواستم NVX بگیرم
    خیلی ها میگن نگیر بنا به دلایل مختلف
    شما توصیه ای دارید؟
    با توجه به بودجه ۷۰،۸۰ تومنی
    چیزی بهتر میتونم بگیرم؟

  66. سلام خسته نباشید
    من موتور سوار شرکتی هستم
    استفادم از موتور معمولی هستش
    اونقدر زیاد بیرون نمی‌رم
    میخواستم ببینم نظر شما در مورد این سه مورد چیه و کدوم بهتره
    اس وای ام جی 200
    طرح واریو کلیک 150 ثاقب خودرو
    طرح ایروکس ار 155

  67. سلام وقتتون بخیر
    داداش الان با بودجه 80تا90تومن موتور صفر یا درحد
    مدل اسکوتر (بدون کلاج) چی پیشهناد میدی ؟
    طرح کیلیک چه برندی خوبه ؟
    عصای دست باشه .
    ممنون.

    1. سلام محمد جان. طرح کلیک نگیری خیلی بهتره. اذیتت میکنه چون کیفیت خوبی نداره. تو با این بودجه میتونی دست دوم لاکی ۱۸۰ یا تی وی اس وگو بگیری که کیفیت بهتری دارن

      1. سلام..بخشید ی موتور برای کار میخام ک نرم باشه و شتاب خوبی داشته باشه و و تو دور بالا سیلندر روغن نزنه بین . تی وی اس HLX150با کی وی ۱۵۰ گیر کردم کدوم بهتره شتاب و نرمی شاسی محکم ممنون میشم راهنمایم کنید…..انجین شون ساخته چ برندیه

      2. سلام وقت بخیر
        با وجود تمام این صحبتهای درستی که کردید من چاره ای جز خرید طرح آیروکس ندارم با توجه به معیارام…
        فقط بین شرکتهای مختلف گیر کردم بنظرتون از بین زیگما،نیروموتور و کبیر کدوم کیفیت بهتری داره از نظر کلی مخصوصا تامین قطعات و کیفیت مونتاژ

  68. سلام وقت بخیر
    بین ns 160 صفر یا مثلا در حد 10 هزار تا کار
    و ns200 با کارکرد بالای 30 هزار تا کدوم بهتره برای خرید؟؟
    مشکلات ns 160 و ns 200 چیه؟

  69. سلام وقتتون بخیر
    من یه راهنمایی میخام ازتون
    من میخام یه موتور بگیرم با حدودا ۶۵میلیون تومن
    بین طرح کلیک و طرح آیروکس موندم.
    کدومشون بهتره از لحاظ فنی

  70. سلام عزیز
    موتور برای کار میخوام تو پیک کار کنم
    احسان یا کویر ۱۲۵ صفر یا باکسر دست دوم یا اچ ال ایکس،کی ال دی،نامی،هانی،… صفر
    ممنون میشم بفرمایید شما پیشنهادتون چیه؟

  71. سلام ووقت بخیر.
    پیشنهادتون برای خرید یک موتور درسبک تریل (البته غیر ژاپنی) ازبین موتورهای موجود بازار چیه؟ ازنظر کیفیت وخدمات پس ارفروش وقطعات. سپاس از نظرات کارشناسی خوب شما.

  72. سلام و عرض ادب.
    نظر شما در مورد طرح کلیک مدل های ADV از شرکت های کبیر و تکتاز چی هست؟
    با توجه به امکاناتی که دارند و تعریفی که صاحبانشون انجام میدهند، باز هم توصیه شما لاکی 180 هست؟

  73. سلام
    من میخواستم یه اسکوتر بگیرم حدود ۱۰۰ ملیونم میتونم هزینه کنم خواستم طرح کلیلک یا طرح آیروکس بگیرم ولی میگن که کیفیت خوبی نداره و اذیتت میکنه برا همین دو به شکم و یه اسکوتر با کیفیت با همین قیمتا میخوام لطفا راهنمایی کنین . ممنون

  74. سلام عرض شد
    بین این سه موتور کدوم بهتره هر 3 برند خود اصل بنلی هستند دیگه درسته؟بنلی ستا
    بنلی پانارئا ۱۲۵
    کیو جی وی پی اس ۱۲۵

    کدوم بهتر و جدیدتره و لوازمش تو بازار هست

      1. سلام آقای ناطقی
        ممنون از راهنماییتون
        واقعا زحمت کشیدید کلی از مشکلات انتخاب موتورسیکلت را برای بنده حل کردید
        یک موردی بود میخواستم ازتون بپرسم
        آیا موتور طرح ویو گلکسی ۱۳۰ که الان به اسم شوکا ۱۳۰ هست از برند sym ارزش خرید دارد یا راکز مدل ۹۷ پنج سال کار کرده؟

      2. سلام وقت بخیر از دیدن سایت خوبتون شاکرم که یکی هست بگه کدوم موتور بهتر و بهتر تره
        بنده سوالی دارم می‌خوام موتور بگیرم طرح باکسر چون هوندا قدیمی گرفتم تازه بهم انداختن خرجش کردم الان باز موتور ساز میگه بفروشش موقع خریدم به فروشنده خواهش کردم من زیاد تعمیرگاه نمیرم دوست ندارم همش برم که خدا رحمت کنه پدر و مادرش رو به ما این و انداخت
        الان مجبورم بخرم تا کارم پیش بره بین طرح باکسر رهرو و kld200 کدوم رو بگیرم؟واگرم پول بذارم tvs(hlx) بگیرم چی؟یه موتوری می‌خوام خوب باشه واقعا خوب باشه چیزیش سریع خراب نشه
        دیگه ام دوست ندارم دست دوم بگیرم این بنده خدا جون زن و مادر و مردهاشو میخورد دیگه به جون هیچکس اعتماد ندارم.
        بی زحمت بگو بین این ۳ستا کدوم و بگیرم خودمم کی وای رو خوشم میاد ولی همه میگن موتور خوب درنیومده و خوب نیست من فقط می‌خوام برم کارام و بکنم و به ترک هم بزنم ولی بار و اثاث کشی نمی‌خوام بکنم.باتشکر از سایتتون و معرفتتون

      3. درود و خدا قوت، چقدر همه رو راهنمایی کردین تو کامنتا واقعا دم مرامو معرفتون گرم، میشه بگین تو طرح adv کدوم از همه بهتره همتاز یا تکتاز یا.. و اینکه کلا کدوم شرکت پشتیبانیش از همه بهتره؟ راستش یکم فشار بیارم به خودم میتونم غیر طرحم بگیرم، و انتخابم میره بین اسکوتری که دو مدل جا پا داره چون ادم کمتر لیز میخوره جلو! یعنی ان مکس و پی سی ایکس، پی سی ایکس بخاطر لاستیک ۱۴ جلوش بیشتر خوشم میاد اما اصلا دیگه وارد نمیشه میدونین چرا!؟

  75. سلام
    من یه طرح وسپا میخواستم ک لوازمش پیدا بشه و کیفیت خوبی داشته باشه چی پشنهاد میدید بین برند های بازار قیمتش هم فرقی نمیکنه

    Sym بهتره یا benli ک طرح وسپا داشته باشن

  76. سلام . ببخشید چند مدت پیش مزاحمتون شدم .وقصدخرید کلیک داشتم .و ازتون راهنمایی خواستم که یه نوع کلیک بگین که کمترین مشکل وخرج و…. نسبت بابقیه مدلهای دیگش داشته باشه . وخرابی و قطعاتشم موجودتر باشه . که ثاقب خودرو رو پیشنهاد دادین .
    اما متاسفانه ثاقب خودرو تو بندر هیچ نمایندگی وفروشگاهیی نداره.
    میخواستم اگر امکانش هست . یکی دومدل دیگه بجز این ثاقب خودرو رو بهم بگین که حداقل از مارکای دیگه به نسبت بهتر باشه . ( مثلا : هانی _ همراه _ کویر _ کبیر _ دلتا _ شاهین موتور_ نیروموتور _ و خیلی مارکای دیگه که به ذهنم الان نمی‌رسه ) هرکدوم بهترن به ترتیب دوسه تاش بگین .
    بندر کویر کبیر شاهین موتور خیلی زیادتر هستش .
    البته چندین مدالی دیگه هم هست اگر بگردیم . اما اون ثاقب خودرو نیست اصلا .
    بازم ممنون که ایقد باحوصله میخونین وجوابامونو میدین . وبهترین راهنمایی ها رو میکنین .
    البته فقط کلیک هم باشه . چون قصد خرید کلیک رو دارم . می‌دونمم که خیلی موتورهای دیگه هست که خیلی خیلی ازش بهتر وبالاترن . اما خب به دلایلی قصدخرید کلیک رو دارم . فقط میخام یکیش باشه که کمتر به مشکل بندازه . وخدماتش بهتر باشه . وخرابیاش کمتر نسبت به بقیه باشه . متشکرم

  77. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من قصدخریدکلیک دارم؛ وفقط توش موندم که چه برندشو بگیرم که بهترازبقیه باشه؛ وهم اینکه اذیتمم نکنه؛ یکبار ازتون پرسیدم گفتین ثاقب خودرو روبگیرم اما متاسفانه توشهرمون اصلا نمایندگیش نیست. واسه همین دیگه کلااین برندروبیخیال . الان یکی دوتا از بهترین برندهای کلیک که کمتراذیت کنن وخدماتش خوب باشه قطعاتش باشه روچندتابگین . و چندتااز بدترین هاشم بگین که اصلا نرم سراغشون وفکر اون برندا هم نکنم . چون واقعا خیلی برندکلیک هست . مثلا الان چیزایی که مقداری ذهنم رو درگیرکرده ( کویر_کبیر_ شاهین موتور_نیروموتور) هستش که البته خیلی بیشتر برنددیگه هم هست که هم توذهنم خیلی نیست وهم اینکه ایناکه گفتم نمایندگیشون هست و دیدم و تبلیغات زیاد دارن . حالا بین دوسه تاازاونایی که خودتون واقعامیدونین از بقیه بهتره وکمتراذیت می‌کنه روبرام معرفی کنین … .
    ممنون

  78. سلام وقتتون بخیر موتور طرح nvx ۱۷۰ یا ۱۸۰ زیگما بگیرم یا هوندا pcx مدل ۲۰۱۴ و سوال دوم اینکه موتور طرح کدوم شرکت بهتره و خدمات بهتری داره

  79. سلام دوستان عزیز واقعا مطالب مفیدی رو اطلاع رسانی میکنید تو هیچ سایتی من اینطور ندیدم تشکر از زوم‌وتور

    دوستان من میخواستم تریل ایرانی بخرم وبه روان۲۰۰ رسیدم ولی تو شک هستم که برای استفاده خانوادگی و شهری مناسب هست یا نه …ممنون میشم راهنمایی فرمایید

  80. سلام یه موتور میخواستم بگیرم ، نمیدونم طرح ویو کویر رادیسون بگیرم یا طرح کلیک، نظر شما چیه؟ و اگر طرح کلیک رو پیشنهاد میدید از کدوم برند بگیرم تا سقف 76 میلیون ؟

  81. سلام
    تی ی اس و کی وی هم طرح محسوب میشن؟
    کدوم استهلاک کمتری داره و کلا بهتر هست
    میشه بفرمایید قطعاتشونم کدوم بهتر پیدا میشه

    ممنونم ازتون

  82. سلام خسته نباشید، با بودجه ۸٠ تومن موتور کاوان s موتور خوبیه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  83. سلام وقت بخیر.موتور طرح adv شرکت ثاقب بهتره یا کبیر یا همتاز؟
    و بین adv و j200 و تی وی اس راکز کدوم بهتره ؟ ممنونم

  84. سلام آقای ناطقی
    میخواستم ببینم با صد میلیون راکز 125 مدل 98 بخریم یا شوکا 130 مدل 1402 که برند SYM هست؟

  85. سلام و متشکر از سایت بسبار خوبتون
    من می خوام موتدر طرح وسپا بخرم؟
    کدوم مدل ایرانی از همه بهتره؟
    نیرو محرکه ؟(نامی هم می گن)
    نیرو موتور
    کویر
    همتاز
    شاهین موتور
    ایران دوچرخ
    دایچی
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

  86. سلام، وقت شما بخیر.
    واقعا مطالب خوبی توی این صفحه هست، با یه بار مطالعه کامل از بالا تا پایین تقریبا میشه با بازار کشور آشنا شد.
    من و همسرم کارمندیم، برای رفت و آمد روزمره تصمیم گرفتیم موتور بخریم.
    با توجه به بودجه‌مون تا سقف 130-140 رو داریم بررسی میکنیم.
    ظاهر خوب و فانتزی، راحتی استفاده، سواری نرم، هندلینگ خوب، استهلاک پایین، سهولت تعمیرات و قطعات هم برامون مهمه.
    یه سری از موتور ها رو شما خیلی تو کامنت ها تکرار کردی، مثل لاکی 180، J200 و… ولی از قیافه این موتورها خوشمون نمیاد.
    ترجیح اول ما یه اسکوتر طرح وسپاست، مثل بنلی پانارئا، اس‌وای‌ام فیدل کلاسیک، لیفان طرح وسپا کلاسیک. بین این ها به نظرت کدوم بهتره؟
    ترجیح دوم اینه که کلا بریم سراغ یه موتور استریت، مثل بنلی TNT15، یا تی‌وی‌اس HLX150 یا هر گزینه دیگه ای!
    در مجموع با توجه به نکاتی که عرض کردم پیشنهاد شما چیه؟

  87. سلام، وقت شما بخیر.
    واقعا اطلاعاتی که تو این صفحه میشه کسب کرد بینظیره. با یه دور مطالعه از بالا تا پایین صفحه خلاصه‌ای از بازار ایران دستت میاد.
    آقا من و همسرم کارمندیم و میخوایم برای مصارف روزمره موتور بخریم.
    ظاهر جذاب و فانتزی، کیفیت ساخت و قطعات، دوام و هزینه‌های نگهداری، راحتی استفاده برامون اولویته
    گزینه هاییکه توی کامنت ها پیشنهاد کردی، مثل لاکی ۱۸۰ یا J200 ظاهرشون رو دوست نداریم و استایل وسپا رو میپسندم.
    خودم بنلی پانارئا و اس‌وای‌ام فیدل کلاسیک رو خوشم اومده.
    با بودجه 100 تا 130 میلیون چه گزینه هایی رو پیشنهاد میکنید؟

  88. سلام.
    بین طرح هندا ۱۲۵cg کدوم شرکت رو پیشنهاد میکنین؟
    کویر رهرو نیروموتور کبیر؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  89. سلام خسته نباشید❤️
    از نظر شما طرح آیروکس بهتره یا بنلی ۱۵۰ فیس قدیم!؟
    ممنون میشم پاسخ بدید🙏

  90. سلام ممنون از توضیحات کامل و جامع
    من با بودجه 70 تومن یه موتور واسه رفت و آمد به محل کار چی پیشنهاد میدین ؟ مبخوان حتما اتومات باشه

  91. سلام وقت بخیر
    طبق نظراتی ک دادین با توجه به مقایسه و بودجه خودم حدود ۸۰ تومن دارم و این موتور رو برای کار میخوام از خشکی هندا ۱۲۵ خسته شدم و کمردرد گرفتم
    میخوام هم موتور خوشگل تر بخرم هم برای کارم ک روز مره حدود ۷ الی ۸ ساعت با موتور کار میکنم
    مجبورم طرح بخرم
    هندا کلیک بگیرم یا ایروکس زیگما ۱۸۰؟؟گویا مصرف کلیک کمتره توی سایت ها خوندم ولی ظرفیت باکش کلیک کمتره و وزنه کمتری هم نسبت به ایروکس داره
    اگر نظرتون روی کلیک هستش چ شرکتی بگیرم
    چون ایروکس رو ک توی نظرات خوندم گفتین برند زیگما بگیرم

  92. سلام وقت بخیر
    طبق نظراتی ک دادین با توجه به مقایسه و بودجه خودم حدود ۸۰ تومن دارم و این موتور رو برای کار میخوام از خشکی هندا ۱۲۵ خسته شدم و کمردرد گرفتم
    میخوام هم موتور خوشگل تر بخرم هم برای کارم ک روز مره حدود ۷ الی ۸ ساعت با موتور کار میکنم
    مجبورم طرح بخرم
    هندا کلیک بگیرم یا ایروکس زیگما ۱۸۰؟؟گویا مصرف کلیک کمتره توی سایت ها خوندم ولی ظرفیت باکش کلیک کمتره و وزنه کمتری هم نسبت به ایروکس داره
    اگر نظرتون روی کلیک هستش چ شرکتی بگیرم
    چون ایروکس رو ک توی نظرات خوندم گفتین برند زیگما بگیرم
    البته اینم اضافه کنم میخوام موتور صفر بخرم اینو گفتم ک بدونین نظراتو خوندم و میدم شما نظرتون روی لاکی ۱۸۰هستش منتها قیمتش بالاتره نسبت به بودجم

  93. سلام وقت بخیر
    طبق نظراتی ک دادین با توجه به مقایسه و بودجه خودم حدود ۸۰ تومن دارم و این موتور رو برای کار میخوام از خشکی هندا ۱۲۵ خسته شدم و کمردرد گرفتم
    میخوام هم موتور خوشگل تر بخرم هم برای کارم ک روز مره حدود ۷ الی ۸ ساعت با موتور کار میکنم
    مجبورم طرح بخرم
    هندا کلیک بگیرم یا ایروکس زیگما ۱۸۰؟؟گویا مصرف کلیک کمتره توی سایت ها خوندم ولی ظرفیت باکش کلیک کمتره و وزنه کمتری هم نسبت به ایروکس داره
    اگر نظرتون روی کلیک هستش چ شرکتی بگیرم
    چون ایروکس رو ک توی نظرات خوندم گفتین برند زیگما بگیرم
    البته اینم اضافه کنم میخوام موتور صفر بخرم اینو گفتم ک بدونین نظراتو خوندم و میدونم شما نظرتون روی لاکی ۱۸۰هستش منتها قیمتش بالاتره نسبت به بودجم

  94. سلام وقت بخیر
    طبق نظراتی ک دادین با توجه به مقایسه و بودجه خودم حدود ۸۰ تومن دارم و این موتور رو برای کار میخوام از خشکی هندا ۱۲۵ خسته شدم و کمردرد گرفتم
    میخوام هم موتور خوشگل تر بخرم هم برای کارم ک روز مره حدود ۷ الی ۸ ساعت با موتور کار میکنم
    مجبورم طرح بخرم
    هندا کلیک بگیرم یا ایروکس زیگما ۱۸۰؟؟گویا مصرف کلیک کمتره توی سایت ها خوندم ولی ظرفیت باکش کلیک کمتره و وزنه کمتری هم نسبت به ایروکس داره
    اگر نظرتون روی کلیک هستش چ شرکتی بگیرم
    چون ایروکس رو ک توی نظرات خوندم گفتین برند زیگما بگیرم
    البته اینم اضافه کنم میخوام موتور صفر بخرم اینو گفتم ک بدونین نظراتو خوندم و میدم شما نظرتون روی لاکی ۱۸۰هستش منتها قیمتش بالاتره نسبت به بودجم

    و در ضمن کم خرج بودنش مثل هوندا ۱۲۵ برام مهمه ک به روغن ریزی مثل امثال باکسر نیفته و سنگین نباشه و ارتفاعش خیلی بالانباشه چون قدم ۱۷۰هست

  95. با سلام و تشکر. من ۱۷۰ میلیون دارم. و خودم از مدلهای adv و آیروکس خوشم اومده. زیادم موتور سوار نیستم فقط میخوام هم سوار بشم هم سرمایه گزاری باشه . لطفا راهنماییم کنید. البته اسکوتر میخوام ممنون

  96. دوستان اصلا متور طرح رو پیشنهاد نمیکنم چه برسه به اسکوتر من حدودا ۳ ماهه که طرح کلیک نیکتاز گرفتم یعنی دهنمو سرویس کرده دارم از دستش روانی میشم کیفیت قطعات به شدت ضعیفه (قطعات انجین) یعنی اشغال کلا ۱۰۰۰تا راه رفته خداییش دیوونگی محضه بجاش بنلی ۱۵۰ بخرید گول قیافش و اتومات بودنشو نخورید.

  97. باسلام وتشکر از وقتی که میذارید
    مقاله بسیار خوبی بود، ممنونم
    دو سوال داشتم خدمتتان:
    ۱. خرید sym شرکت نیرو موتور رو توصیه می‌کنید؟ قطعاتش پیدا میشه؟ گارانتی واقعی ارائه میدن؟

    ۲. نظر شما در مورد محصولات لیفان چیه؟ به قول شما حداقل جزو طرح و… نیست و کدام محصولش بهتره اگر کلیات اون رو تایید میکنید؟
    باتشکر

  98. سلام
    باتوجه به اینکه الان موتورهای طرح رادیات دار اومده و انجین عوض شده. بازهم ارزش خرید ندارن؟

  99. سلام و وقت بخیر
    میخوام یه مدل موتور سیکلت کاستوم کنم به شکل موتورسیکلت‌های جنگ جهانی دوم..

    چندتا مدل مد نظرم هست که بشه روشون پیاده کرد..
    میخوام بدونم نظر شما چیه!؟
    ۱.احسان شکاری ۲۰۰ نیرو موتور
    ۲.همتاز شکاری ۲۰۰ همتاز موتور
    ۳.باکسر ۱۵۰ باجاج
    ۴.TVS 150HLX نیرو موتور
    اینکه کاربرات بگیرم یا انژکتور برای این پروژه هم راهنمایی بفرمایید..
    بازم اگر مدل خاصی هست که بشه روش کار کرد ممنون میشم ذکر کنید.

  100. سلام
    من حداکثر تا یکسال اینده به موتور نیاز دارم برای سرکارم (در حد رفت و برگشت روزی نهایت ۱۰ کیلومتر)، چند وقته تحقیق کردم برای خرید موتور صفر که تو این یکسال اذیت نکنه و بعد از یکسال هم بتونم راحت بفروشم.
    همه میگن الان طرح باکسر ها رو بورس هستن و اونو بخرم و میگن تو طرح باکسر هم طرفداری KLD200 از همه بیشتره و خوش فروش تره … منو در این زمینه راهنمایی می فرمایید؟

  101. جناب ناطقی عزیز سلام،
    اول تشکر کنم بابت وقتی که میذارید و مطالب مفیدی که نشر میدید. انصافا حوصله تون در پاسخگویی به سوالات قابل تحسینه.
    شاید ی کم سوالم براتون تکراری باشه ولی وقعا تنوع که زیاد میشه ادک گیج میشه. ی زمانی تو بازار فقط هوندا 125 و یاماها 100 و یاماها 125 بود (چقدر پیرم من!!!خخخخ) اما الان انتخاب سخته.
    ی موتور میخوام برای کارهای روزمره. شاید هر چند روزی روشن بشه برای خرید و اینجور چیزا. پس برام مهمه که اسکوتر باشه بخاطر فضاش هم جلو پا داره هم زیر زین. اگه این مساله برام مهم نبود ی پالس یا اپاچی تمیز میگرفتم. منطقی بخوام نگاه کنم باید ویگو110 بگیرم هم برند خوبیه و باکیفیته و از همه مهمتر اینکه بدنه ش فلزیه. اینم خیلی برام مهمه که راحت نمیشکنه. ولی با قیافش خیلی حال نمی کنم. طرح کلیک و ایروکس هم نمی خوام. بیشتر نظرم رو طرح های وسپا هست اما با کیفیتش رو میخوام. که خوندم مدل های بنلی مثل ستا و پانارئا خوبن. حالا ممنون میشم راهنمایی کنید. گزینه هام:
    -ویگو 110،
    -بنلی ستا که ظاهرا اخرین مدلش مال 98 هست (البته صفرش گیر میاد)
    – بنلی پانارئا
    – وسپا اصلی vxl دست دوم ( نمیدونم وضعیت قطعاتش چطوره؟!)
    – ی نیم نگاهی هم به کاوان دارم که ازش خیلی بد نمیگن
    ببخشید طولانی شد.

    1. سلام جناب خواهش میکنم. یه مدل جدیدی از برند TVS اومده داخل ایران که فکر کنم ندیده باشید. مدل ntorq که ظاهر بهتری به نسبت وگو داره. سراغ بنلی ستا نرید چون تولیدش قطع شده ممکنه قطعاتش سخت گیر بیاد. وسپا vxl هم پیشنهاد خوبی نیست چون هم بازار بدی داره هم قطعه نداره. اگه نخواید ntorq بخرید بهتره برید سراغ دینو فیدل ۳ یا فیدل ۴ که شبیه وسپا هستن ولی ساخت SYM هستن. کیفیت خوبی دارن.

    2. سلام بودجه ام ۹۰ تومن هست میخام طرح ایروکس بگیرم ولی نمیدونم خوبه یا نه تو این رنج چی دیگ میشه خرید ؟

  102. با سلام و احترام
    با توجه به انبوه تولیدات محصولات کپی در بازار ایران لطفا در خصوص موتورهای طرح ADV پیشنهاد خود را مطرح کنید که کدام کمپانی ارزش خرید با توجه به کیفیت و متریال و مونتاژ را دارند.؟
    کبیر.کبیر.ثاقب.تکتاز و….. !؟
    با تشکر از شما و باقی همکاران محترم

    1. سلام داداش. ما نظر کلی خودمون رو در این مقاله در مورد موتورهای طرح دادیم و کلیات نظرمون درباره طرح های adv هم همین هست. بهتره که سراغ مدلهای برند هم قیمت این موتورها برید. ارزش خرید بالاتری دارن.

  103. سلام بودجه ام ۹۰ تومن هست میخام طرح ایروکس بگیرم ولی نمیدونم خوبه یا نه تو این رنج چی دیگ میشه خرید ؟

  104. سلام من میخوام با بودجه ۹۰ تومن یه طرح ایروکس بخرم بنظرتون انتخاب بهتری تو این رنج هست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام علی جان. انتخاب خوبی نیست و بعد از یه مدت کوتاه اذیتت میکنه. بهتره بری سراغ مدل کارکرده وگو ۱۱۰ که موتور بهتریه.

    1. سلام. ممنونم. هنوز تستش نکردیم ولی تو اون قیمت موتورای مطمئن تری هم پیدا میشه. مثل تی وی اس ان تورک ۱۲۵ و وگو.

  105. سلام خسته نباشید.من می خواستم sf 180 بگیرم .بنظرتون موتور خوبیه؟واینکه تامین قطعاتش چطوره؟ممنون

  106. سلام آقای امیر حسین عزیز
    ممنون از اطلاع رسانی و دلسوزیاتون
    ی سوال و یه گیر اساسی تو خرید موتور دارم
    ممنونت میشم محبت کنی پاسخ بدین

    یه موتور خانواده میخام بگیرم اغلب دوترکه سوار میشیم
    بین باکسر و hlx و رهرو طرح باکسر موندم

    اگر به تامین قطعات نگاه کنم باید باکسر و رهرو طرح باکسر رو انتخاب کنم
    که باکسر کاربراتوری هم مدل ۹۵ و داستان های روغن ریزی خودشو داره. انژکتوریاش میگن خوب از آب در نیومده

    اگر به استحکام و نرمی و … نگاه کنم باید hlx رو انتخاب کنم ولی تامین قطعاتش میگن بده

    موتوری میخام نرم و با دوام و کم استهلاک و تامین قطعشم خوب باشه
    حالا خواهشم اینه با توجه به همه این مزایا و معایب
    بین hlx و باکسر و رهرو طرح باکسر کدوم رو پیشنهاد میفرمایید؟؟؟

    1. سلام داداش خواهش میکنم. باکسر انژکتور موتور خوبیه و اون ایرادای جزئی که داره بدون مشکل برطرف میشه. من با تعمیرکار تخصصیش صحبت کردم و از این مسئله اطلاع دارم. پیشنهاد من باکسره.

  107. سلام وقت بخیر بین دایچی ۱۸۰ پیشرو طرح باکسر و hlxکدوم بهتره حداقل چهارپنچ سال کار کنیم بی دردسر نرم راحت باشه کمر دردنگیریم؟

  108. سلام دوستان.
    بین موتور های طرح آیروکس کدوم بهتر هست؟
    لطفا دوستانی که تجربه استفاده دارن نظر بدن تا همه از گمراهی در بیایم.
    nvx 150
    nvx 170
    گلکسی نیروموتور
    زیگما
    هانی
    یا …

  109. سلام وقتتون بخیر کامنت های دوستانو مطالعه کردم و خواستم تجربمو بگم که نزدیک به دو دهه موتور سوار میشم چه طرح چه اصل کاری به کیفیت خود موتور ندارم متأسفانه کیفیت قطعات موتورسیکلت چه طرح چه اصل داشته باشی بشدت پایین اومده بنده از اپاچی ۱۸۰ است وای ام لاکی ۱۸۰ و ۱۸۵ طرح ایروکس تی وی اس راکس طرح هوندا ۱۲۵ پالس ۱۸۰ داشتم همشون خوبی و بدی داری ولی با کوچکترین مشکل متأسفانه قطعات با کیفیت خوب پیدا نمیکنی لاکی ۱۸۰ داشتم تسمه موتور اصلی انداختم قیمت بالا ۲ میلیون به 3 ماه نکشید پاره شد لاکی ۱۸۵ داشتم به ۶ ماه نکشید پمپ بنزینیش سوخت و قطعاتش با بدبختی پیدا میشه درمورد طرح ها که اصلا حرف نمی‌زنم چون مفتشم نمی‌ارزه راکز موتور واقعا خوبی هستش ضعفش فلاپ دار بودنشه و هزینه فلاپ بالا وگرنه از نظر موتوری بدون دردسر هستش اپاچی ۱۸۰ موتور خوبی هستش ولی ظعفش بلبرینگ کلاجش هستش و نبودن قطعات اصلی در بازار در کل بخوام بگم درحال حاضر برید سمته موتوری که حداقل لوازم و قطعاتش تو بازار زیاد باشه و جوابشو پس داده باشه سمت موتورهای طرح اصلا نرید چون بعد یه تایم کوتاه بشدت به صدا میوفتن موتورشون بشد ضعیف هستش و پشیمون میشید و ضرر میکنید

  110. سلام خسته نباشید. با عرض معذرت میخواستم ببینم کسانی ک آگاهی لازم دارن منو راهنمایی کنن.
    قصد خرید موتور دارم بین چند موتور گیر کردم میخواستم ببینم اینا واقعا تحت لیسانس هوندا هستن با فقط اسم هوندا روش خورده و از لحاظ کیفیت و سواری کدام بهتر هست و اینکه تواین رنج قیمت۱۲۰/۱۴۰ گزینه بهتری سراغ دارید معرفی کنید؟
    موتورهای 125tvs Ntorq
    Honda Beat110
    Honda activa 125

  111. سلام با تشکرو قدردانی از زحماتی که می کشید و راهنمایی که برای مردم دارید. بنده بازنشسته هستم و برای کار پیک می خواستم موتور بخرم متاسفانه از بحث فنی سردر نمی اورم و می خواهم موتوری بخرم که اذیتم نکند اول باکسر را پیشنهاد دادند که صفر آن موجود نیست و مدل 98 کم کارکردش هم بالای 100 میلیون هست و خیلی ها گفتند مدل انزکتورش خوب در نیامده و مدل کاربرات هم باید سال 95 بگیری. در مورد طرح باکسر هم شما کلا موتور طرح را رد کردید ولی یکجا در پاسخها دیدم که مدل تی وی اس را گفتید نسبت به بقیه بهتره از طرفی جدیدا موتور دینو طرح باکسر را تبلیغ می کنند که هم صفرش هست هم قسطی میده هم 5 دنده و ترمز دیسکس هست و قیمت هم 79 میلیون ولی با این مزایا بنظر کیفیت خوبی نداشته باشد. لطفا راهنمایی بفرمایید که اگر معیار م : 1- با کیفیت و کم خرج 2- لوازم یدکی در دسترس و قیمت مناسب 3 – استهلاک کم و بازار مناسب در زمان فروش باشد بین باکسر باجاج 98 انژکتور 2 – باکسر 95 کابراتور 3 – تی وی اس HLX – دینو طرح باکسر کدام یک را پیشنهاد می کنید؟ یا پیشنهاد بهتری دارید؟
    واقعا از لطفتون و وقتی که می گذارید سپاسگزارم

    1. سلام داداش. خواهش میکنم. اول از همه هر دو مدل باکسر رو پیشنهاد میدم. اول کاربرات و بعد انژکتور (به شرط سالم بودن) بعد اچ ال ایکس.

  112. امیر حسین جان سلام یه خسته نباشی بهتون بگم از زحمات شما زوموتورها در نمایشگاه بی کیفیت تکراری موتور در شهر آفتاب حضور پیداکردید وباعث بزرگی نمایشگاه شدید.
    یه سوالی که دارم انتخاب بین hlx 150 و بنلی۱۵۰قدیم کدام بهتره تو خیابون های تهران و ارزش خرید داره برای راحتی حداقل چندسال ؟

      1. سلام و خدا قوت به تیم خوب زوموتور
        واقعا بررسی هاتون حرف نداره و دقیق و عالیه
        من یه کی وی ۱۵۰ مدل ۹۹ دارم که چهارساله زیر پامه و اصلا اذیت نکرده و میخوام عوض کنم و یه اسکوتر در حد ۱۵۰ میلیون بخرم و فقط برای رفت و آمد به محل کار استفاده دارم و بین j200 و طرح adv شرکت هانی و ثاقب گیر کردم ، با توجه به اینکه طرح های adv آپشن های خوبی داره و سواری نسبتا خوبی هم میده نسبت به قیمتش ادم وسوسه میشه برای خرید ، ولی در عوض j200 خب یه موتوریه که جواب خودشو پس داده و بازار دسته دوم خوبی داره و سواری خوبی هم میده اما خیلی ساده اس و هیچ کدوم از اون آپشن هارو نداره و یه طراحی نسبتا قدیمی تری هم داره و اینکه بین j200 و jt 200 تفاوت قیمتش ارزش خرید داره یا نه ممنون میشم اگه امکانش هست راهنمایی کنید برای یه خرید خوب
        سپاسگذارم

        1. سلام وقت بخیر. سراغ طرح ای دی وی نرید. جی دویست موتور خوبیه ولی تو اون رنج من تی وی اس ان تورک رو بیشتر پیشنهاد میدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا