رپورتاژ آگهی

چطور جلوی دزدی موتور رو بگیریم؟ نگاهی به راهکارهای موثر و کاربردی

چکیده : سالهاست دردسر همیشگی موتورسواران ترس از مورد دزدی قرار گرفتنِ موتور شده، در متن پیش رو نگاهی میندازیم به روش‌های موثر پیشگیریِ از این حادثه‌‌ی کم و بیش بی درمان!

چطور جلوی دزدی موتور رو بگیریم؟ نگاهی به راهکارهای موثر و کاربردی

موتور سیکلت به دلیل ابعاد کمی که داره، توسط هرکسی به راحتی جابه‌جا می‌شه و به همین دلیل بیشتر از بقیه وسایل نقلیه در معرض دزدیده شدن قرار داره. جلوگیری از سرقت موتورسیکلت تبدیل به یک دغدغه‌ بزرگ برای موتورسواران شده و تنها، دقایقی کافیه تا یک موتورسیکلت به سرقت بره؛ پس بهتره به دنبال روش‌هایی در جهت بالا بردن ایمنی موتور و ناکام گذاشتن دزدها باشیم.

با استفاده از بعضی روش‌ها مثل استفاده از ردیاب موتور سیکلت، می‌تونیم زمان سرقت رو طولانی‌تر و احتمال دزدیده شدن رو تا حدی کاهش بدیم. تو این مقاله یک فهرست از مهم‌ترین نکاتی که می‌شه انجام داد تا از سرقت موتور سیکلت جلوگیری بشه رو تهیه و قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

اقدامات لازم برای جلوگیری از دزدیده شدن موتورسیکلت

روش‌های زیادی برای جلوگیری از دزدیده شدن موتورسیکلت و بالا بردن امنیتش وجود داره؛ انجام این کارها باعث می‌شه که موتور شما از خطر دزدیده شدن نجات پیدا کنه. در ادامه این روش‌ها رو با شما به اشتراک می‌ذاریم.

استفاده از دزدگیر موتورسیکلت

دزدگیرها مجهز به سنسورهای حرکتی هستند، هر زمان که دزد قصد کنه سراغ موتورتون بیاد و اون رو بدزده، آلارم دزدگیر به صدا در میاد و با جلب توجه تمام کسانی که در اون محوطه هستند، احتمال دزدیده شدن وسیله شما به شدت کاهش پیدا می‌کنه.

البته لازمه بدونید که دزدگیرها با وجود کارآمد بودن، ایرادایی دارند که یکی از این موارد، حساس بودن بیش از حد سنسورشون هست؛ با این حساب ممکنه در طول روز چندین بار بی‌دلیل به صدا در بیان و مردم نسبت بهشون بی‌تفاوت برخورد کنند. پس بهتره موقع خرید از نمونه‌های با کیفیتی استفاده کنید تا آلارم کاذب کمتری به همراه داشته باشند.

استفاده از قفل دیسک

قفل دیسک با بی‌حرکت کردن چرخ‌های موتورسیکلت، از دزدی موتور رو جلوگیری می‌کنه؛ این محصول کم حجم بوده و به راحتی قابل حمل هست. درواقع قفل دیسک از فولاد ضدزنگ و یک پین قفل ساخته شده که امنیت مطلوبی رو برای موتورتون ایجاد می‌کنه. تازه بعضی از نمونه‌ها، زنگ هشدار هم دارند که با به حرکت درآمدن موتورسیکلت زنگ هشدارشون فعال می‌شه.

Picture 7

قفل و زنجیر موتورسیکلت

استفاده از قفل و زنجیر موتورسیکلت درواقع یک روش قدیمی برای بالا بردن امنیت موتور سیکلت محسوب می‌شه که تقریباً همه موتورسوارا با این روش آشنایی دارند. این قفل شامل یک قفل و زنجیر هست که به کمکش می‌شه موتور رو به نزدیک‌ترین وسیله‌های اطراف خیابون مثل چراغ برق، نیمکت و علائم راهنمایی و رانندگی، قفل و بی‌حرکت کرد.

Picture 3

قفل و اهرم ترمز

قفل و اهرم ترمز هم یکی از امن‌ترین قفل‌ها برای موتورسیکلت محسوب می‌شه که از جنس آلومنیوم هست و با فشردن ترمز، اهرم گاز رو از کار می‌ندازه و سبب جلوگیری از سرقت موتور می‌شه. این قفل خیلی کاربردیه و به آسانی می‌شه اون رو جا به جا کرد. تازه خیلی راحت میشه ازش برای تمام موتورسیکلت‌های سبک، سنگین و حتی اسکوترهای برقی استفاده کرد.

استفاده از ردیاب موتورسیکلت

یکی دیگه از بهترین روش‌هایی که از دزدی موتور جلوگیری می‌کنه، استفاده از ردیاب موتورسیکلت هست که باعث کنترل همیشگی موقعیت مکانی موتور شما می‌شه و امنیت خیلی بالایی هم داره. ردیاب ضدسرقت، یک وسیله عالی و کاربردی هست و ابعادش خیلی کوچیکه، طوری که سارق‌ها به راحتی متوجه وجود اون در موتورسیکلت شما نمی‌شن.

جالبه که استفاده از ردیاب موتور علاوه بر پایین آوردن احتمال دزدی، باعث افزایش شانس پیدا شدن موتورتون بعد از دزدی می‌شه. ردیاب دزدگیر دارای یک سنسور لرزشه که در صورتی که هر اتفاق غیرعادی برای موتورسوارن بیفته، یک پیام هشدار به تلفن همراه ارسال می‌کنه. صاحب موتور هم بعد از اینکه پیام هشدار رو دید، می‌تونه به سرعت تو محل حاضر شده و همه چی رو تحت نظر قرار بده.

images_1691490829_64d21a0d3e553.png

مدل ir-210

ویژگی‌های امنیتی ردیاب

از اون جایی که سارق‌ها همیشه در حال یادگیری مسیرهای جدید برای دزدی هستند؛ بنابراین هر فرد به عنوان راننده باید یک قدم از اون‌ها جلوتر باشه و وسیله خودش مثل موتورسیکلت یا انواع خودروهای سبک و سنگین رو به بهترین دستگاه‌های ضد سرقت مجهز کنه. یکی از این راه‌ها استفاده از ردیاب موتور و اتومبیل هست. بعضی از ویژگی‌های مهم این ردیاب‌ها عبارت‌اند از:

  • ارسال و دریافت اطلاعات از طریق GPRS
  • امکان ردیابی با استفاده از گوشی موبایل و کامپیوتر
  • مجهز به ورودی کارت حافظه
  • برخورداری سنسور تشخیص حرکت
  • دارای حافظه داخلی برای مسیرهایی که تحت پوشش موبایل نیستند
  • امکان پیگیری متوالی و آنلاین
  • دارای باطری پشتیبان داخلی
  • دارای آنتن‌های داخلی قدرتمند
  • دارای سنسور هشدار در صورت خارج شدن از محدوده جغرافیایی

مدل‌های مختلف ردیاب موتور

بعضی از مزایای خوبی که استفاده از ردیاب موتور برای افراد داره، نگهداری سابقه مسافت طی شده و اطلاعات دقیقی مثل ردیابی وسیله با موبایل، آنتن‌های پرقدرت، تشخیص و دقت مکانی بالاست. در واقع این ردیاب‌ها با کارایی بالایی که دارند خیال خیلی از موتورسوارها رو راحت کردند. البته ردیاب‌ها نمونه‌های مختلفی دارند، ردیاب آهنربایی رو میشه خیلی سریع و راحت متصل کرد و جابجا کرد، ولی بهترین ردیاب برای مقابله با سرقت ردیاب‌هایی هست که به سیستم برق وسیله نقلیه وصل میشن یکی از اون‌ها ردیاب موتور سیکلت مدل 210-ir است؛ از امکانات جالب این ردیاب می‌شه به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیابی پیامکی
  • ردیابی آنلاین
  •  ثبت مسیر و ثبت توقف آنلاین
  • هشدار روشن شدن موتور
  • هشدار ضربه
  • هشدار قطع شدن باتری
  • امکان خاموش کردن موتورسیکلت/خودرو از راه دور با قطع برق
  • دارای باتری بکاپ برای زمان قطعی
  • قابل اتصال به آژیر دزدگیر
  • بسیار کوچک، با ابعاد 1.8X3.6X6 سانتی‌متر مناسب جاساز کردن در موتورسیکلت و ماشین‌آلات برقی
  • سیستم موقعیت‌یابی LBS + GPS

شرکت ایران جی‌ پی اس با دقت و کیفیت بالا محصولات خودش رو تولید و روانه بازار کرده که در ارتباط با ردیاب موتور و جی پی اس موتورسیکلت هم چیزی از یک محصول بی‌نظیر کم نگذاشته. با استفاده از این ردیاب‌ها خدمات زیادی از این شرکت دریافت می‌کنید. مثلا خیلی راحت و به صورت زنده می‌تونید به طور خاص موتور و حتی دوچرخه برقی، خودرو و دستگاه‌های برقی سازگار خودتون رو تحت نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌شه با استفاده از مشاوره تلفنی و راهنمایی گرفتن از کارشناسان شرکت ایران جی پی اس، ردیابی که به کارتون میاد رو انتخاب کنید.

images_1691490888_64d21a482e20d.png

امنیت بالا با ایران جی پی اس

خوشبختانه امروزه حفظ امنیت وسایلی مثل موتور به کمک ردیاب موتور تأمین شده، البته برای کاهش هرچه بیشتر امکان دزدی، نباید به یک روش اکتفا کرد. با استفاده از ردیاب‌های ایران جی پی اس، علاوه بر بالا بردن امنیت موتور و کم شدن امکان سرقت، اگر وسیله‌ به سرقت هم رفته باشه، امکان ردیابی و پیگیری لحظه‌ای آن وجود داره. برای مشاوره و خرید این ردیاب‌ها میتونید به سایت ایران جی‌پی‌اس به آدرس Irangps.co نگاهی بندازید.

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین ویژگی‌های یک ردیاب خوب و اهمیتشون در کاهش احتمال سرقت رو بررسی کرده و در اختیار شما قرار بدیم تا با استفاده از این مطالب، نقشه دزدی سارقان رو نقشه بر آب کرده باشیم.

برچسب ها : امنیت موتور,ردیاب موتور,سرقت موتورسیکلت,پیشگیری از سرقت موتور,ردیاب موتورسیکلت,دزدگیر موتور,جلوگیری از سرقت

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا