رپورتاژ آگهی

مقایسه موتور بنلی 250 و پولسار آر اس

بنلی 250 و پولسار آر اس به عنوان دو انتخاب استثنایی برجسته هستند که قدرت، زیبایی و عملکرد را با هم ترکیب می کنند تا تجربه هیجان انگیزی را به موتور سواران ارائه دهند. در این میان وقتی نوبت به طراحی این موتور‌ها می‌رسد، سازندگان با دقت موادی را انتخاب می‌کنند که تعادلی از استحکام، دوام و جذابیت زیبایی را ارائه می‌دهند. یکی از متریال های پر استفاده این موتور ها، فولاد می باشد. از جمله این فولاد ها می توان فولاد ها mo40 و فولاد ck45 اشاره کرد.

فولاد MO40، به عنوان یک فولاد با استحکام بالا و چقرمگی مطلوب شناخته می‌شود که دارای استفاده های مختلف و چند منظوره می باشد به طوری که همین ویژگی آن را در صنعت بسیار پر کاربرد نموده است و فولاد 1191 که با نام فولاد CK45 نیز در بازار فروش فولاد آلیاژی معروف می باشد به عنوان فولاد عملیات حرارتی   شناخته می ­شود که دارای 0.42 الی 0.5 درصد کربن می ­باشد. فولاد 1191 جوشکاری، ماشینکاری، استحکام و مقاومت در برابر ضربه نسبتا خوبی دارد که فولاد حامیران یکی از بزرگترین تامین کنندگان فولاد کشور است که می توانید با مراجعه به نشانی hamiransteel.com از قیمت و اخبار انواع فولاد مطلع شوید.

این موتورسیکلت ها از مواد مختلفی برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری، کاهش وزن و بهبود عملکرد استفاده می کنند. بیایید به مواد مورد استفاده در ساخت این دو دوچرخه استثنایی بپردازیم.

موتورسیکلت از دیرباز مترادف با آزادی، هیجان و لذت جاده باز بوده است. در میان انبوه گزینه های موجود در بازار، در این مقاله، ویژگی‌ ها، مشخصات و ویژگی‌ های بنلی 250 و پولسار آر اس را بررسی می‌کنیم و ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد آن ‌ها و چرایی محبوبیت آن‌ها در بین علاقه ‌مندان به موتورسیکلت را نشان می‌دهیم.

مشخصات بنلی 250

C:\Users\H1122~1.TAH\AppData\Local\Temp\Rar$DRa15148.6215\4.jpg

این موتور از ظرافت و قدرت مهندسی ایتالیایی سرچشمه می گیرد. بنلی 250 که به خاطر زیبایی شناسی چشمگیر و عملکرد خوب خود شناخته شده است، ترکیبی از سواری اسپرت و راحتی را ارائه می دهد. طراحی براق آن، که با خطوط تیز و یک ظاهر طراحی تهاجمی مشخص می شود، همه جا توجه را به خود جلب می کند. بنلی 250 با موتور تک سیلندر 249 سی سی خنک کننده بنزینی، سواری نرم را ارائه می دهد. با پیشرانه قوی خود، می تواند به سرعت های چشمگیری دست یابد و به راحتی در خیابان ها و بزرگراه های شهر کار کند. علاوه بر این، ویژگی هایی مانند دسته ابزار دیجیتال، روشنایی LED و سیستم ترمز پیشرفته به جذابیت آن می افزاید و آن را به یک بسته کامل برای علاقه مندان به موتور سیکلت تبدیل می کند.

ویژگیمشخصات
موتور۲۴۹ سی‌سی، تک سیلندر، آب سرد
حداکثر قدرتتقریباً ۲۵ اسب بخار (۱۸.۵ کیلووات)
حداکثر گشتاورتقریباً ۲۱ نیوتن متر
گیربکسدستی ۶ سرعته
سیستم سوختتزریق الکترونیکی سوخت (EFI)
قاب فریمفولاد
سیستم تعلیق (جلو)شوکر تلسکوپی
ترمز (جلو)دیسک
سیستم تعلیق (عقب)مونوشاک
ترمز (عقب)دیسک
اندازه لاستیک (جلو)۱۱۰/۷۰-۱۷
اندازه لاستیک (عقب)۱۵۰/۶۰-۱۷
طولتقریباً ۲۰۲۰ میلی‌متر
عرضتقریباً ۷۶۰ میلی‌متر
ارتفاعتقریباً ۱۰۹۰ میلی‌متر
ارتفاع صندلیتقریباً ۷۸۰ میلی‌متر
فاصله از زمینتقریباً ۱۸۰ میلی‌متر
وزنتقریباً ۱۵۲ کیلوگرم
ظرفیت سوخت۱۶ لیتر
سرعت حداکثرتقریباً ۱۳۰ کیلومتر در ساعت
ویژگی‌هاصفحه نمایش دیجیتال، نورپردازی LED، سیستم ترمز ABS

پولسار آر اس

C:\Users\H1122~1.TAH\AppData\Local\Temp\Rar$DRa15148.6960\5.jpg

پولسار آر اس نظر موتور سواران حرفه ای را به خود جلب کرده است. پولسار آر اس طراحی پویا و آیرودینامیک، ظاهری تهاجمی و اسپورت دارد. این موتور که به موتور قدرتمند 200 یا 220 سی سی مجهز شده است، تجربه سواری هیجان انگیزی را ارائه می دهد. شتاب خوب و هندلینگ عالی آن را به یک همراه ایده آل برای رفت و آمد روزانه و سواری با روحیه در جاده های پر پیچ و خم تبدیل می کند. آر اس از فناوری‌ های پیشرفته ‌ای مانند تزریق سوخت، خنک‌کننده مایع و ABS بهره می‌برد که عملکرد و ایمنی بهتری را تضمین می‌کند. پولسار آر اس با گرافیک چشم نواز، چراغ‌ های جلوی پروژکتور دوقلو و جذابیت عضلانی، طوری طراحی شده است که سرها را برگرداند و حس آدرنالین را در سواران برانگیزد.

ویژگیمشخصات
موتور۲۰۴ سی‌سی، سیلندر تک، آب سرد
حداکثر قدرتتقریباً ۲۴ اسب بخار (۱۷.۹ کیلووات)
حداکثر گشتاورتقریباً ۱۸.۶ نیوتن متر
گیربکسدستی ۶ سرعته
سیستم سوختتزریق الکترونیکی سوخت (EFI)
قاب فریمناحیه برش‌دار آلومینیوم
سیستم تعلیق (جلو)شوکر تلسکوپی قابل تنظیم
سیستم تعلیق (عقب)شوکر تک توپی قابل تنظیم
ترمز (جلو)دیسک
ترمز (عقب)دیسک
اندازه لاستیک (جلو)۱۰۰/۸۰-۱۷
اندازه لاستیک (عقب)۱۳۰/۷۰-۱۷
طولتقریباً ۲۰۰۰ میلی‌متر
عرضتقریباً ۸۳۰ میلی‌متر
ارتفاعتقریباً ۱۱۵۰ میلی‌متر
ارتفاع صندلیتقریباً ۸۳۰ میلی‌متر
فاصله از زمینتقریباً ۱۵۵ میلی‌متر
وزنتقریباً ۱۶۲ کیلوگرم
ظرفیت سوخت۱۳ لیتر
سرعت حداکثرتقریباً ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
ویژگی‌هاصفحه نمایش دیجیتال، نورپردازی LED، سیستم ترمز ABS

نتیجه

در حالی که بنلی 250 و پولسار آر اس هر دو سواری خوبی را ارائه می دهند اما از برخی لحاظ با هم متفاوت اند. بنلی 250 ترکیبی از عملکرد و راحتی را ارائه می دهد و برای موتور سوارانی که به دنبال تعادل بین اسپرت و کاربردی هستند، جذاب است. از سوی دیگر، پولسار آر اس موتور سوارانی را هدف قرار می دهد که خواهان قدرت و استایل تهاجمی هستند و تجربه الهام گرفته از مسابقه را در اولویت قرار می دهند. هر دو موتور سیکلت در حوزه های مربوطه خود برتر هستند و ویژگی های منحصر به فردی را به نمایش می گذارند که علاقه مندان به موتورسیکلت را مجذوب خود می کند.

به طور کلی بنلی 250 و پولسار آر اس دو گزینه برجسته برای علاقه مندان به موتور سیکلت هستند که به دنبال قدرت، عملکرد و ظاهری جذاب هستند. چه جذابیت ایتالیایی بنلی 250 همراه با سواری نرم و چه طراحی پویا و شتاب آدرنالین پولسار آر اس ، هر دو موتورسیکلت تجربه سواری استثنایی را ارائه می دهند. در نهایت، انتخاب بین بنلی 250 و پولسار آر اس به ترجیحات فردی، سبک سواری و ویژگی های مورد نظر بستگی دارد. هر کدام که قلب شما را تسخیر کند، مطمئناً هر دو موتور سیکلت شادی، هیجان و احساس آزادی را در ماجراجویی های دو چرخ شما به ارمغان می آورند.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

4 دیدگاه

  1. من بنلی ۲۵۰دارم ولی شاید خوب باشه ولی پشتیبانی خوبی نداره شرکت بنلی من برای سردیس رفتم هیچ کاری انجام ندادند همش بهانه پس این چه شرکتی هست که گارانتی درستی نداره فقط پول مهم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا