رپورتاژ آگهی

با موتور برقی مادو آشنا شوید

در دورانی زندگی می‌کنیم که تغییرات واضحی را در اکوسیستم شاهد هستیم و نمی‌توان برای این تغییرات، تاثیر آلاینده‌هایی که توسط وسایل نقلیه مانند موتورسیکلت و اتومبیل تولید می‌شوند را نادیده گرفت.

با توجه به این چالش که اگر جلوی آن گرفته نشود ممکن است تاثیرات جبران‌‌ناپذیری بر محیط زیست بگذارد، موتورهای برقی به عنوان جایگزین موتورهای بنزینی به بازار عرضه شده‌اند.

خوشبختانه این بازار در حال رشد است و برندهای زیادی دست به تولید اتومبیل و موتورسیکلت‌های برقی زده‌اند و نیاز به تولید و استفاده از آن در میان عموم مردم جامعه روزبه‌روز در حال افزایش است. حتی شما می‌توانید با دریافت وام با چک صیادی نیاز خود را بر طراف کنید.

کشورهای بسیاری اقدام به تولید و عرضه‌ی موتورسیکلت برقی کرده‌اند که ایران نیز یکی از این کشورها است.

در ادامه‌ی این مطلب به معرفی برند ایرانی مادو می‌پردازیم که با تولید موتورسیکلت‌های برقی ایرانی، توانسته است جایگاه مناسبی در این بازار پر رقابت پیدا کند.

دوست‌دار محیط زیست مثل مادو

مادو موتور برند ایرانی تولیدکننده‌ی موتورسیکلت‌های برقی است که تمام قطعات موتورهای تولیدشده توسط این برند در ایران تولید می‌شوند. این مسئله باعث شده است تا اگر قطعه و یا قطعاتی از موتور شما با مشکل روبه‌رو شود، بتوانید به‌راحتی آن قطعه را پیدا کنید.

یکی از نکاتی که برند مادو را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است، خدمات پس از فروش 10 ساله‌ای است که این برند به خریداران عرضه کرده است.

لازم به ذکر است که مراکز فروش مادو موتور فقط در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و قم واقع شده است.

مزایای خرید موتور برقی مادو

محافظت از محیط زیست: همان‌طور که به آن اشاره کردیم، موتورهای برقی تاثیر بسیاری در کاهش میزان آلاینده‌های ناشی از سوخت بنزین دارند و  در نهایت استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا آلودگی هوا به‌طور چشمگیری کاهش یابد.

تعمیرات کم: از آنجایی‌که موتورهای برقی استهلاک کمتری دارند، این امکان برای شما به‌وجود می‌آید تا هزینه‌ی نگهداری و تعمیر کمی پرداخت کرده و در نهایت، در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

حذف هزینه‌ی سوخت: با خرید قسطی موتورسیکلت مادو ، دیگر لازم نیست تا هزینه‌ی بسیاری را صرف تامین سوخت موتور خود کنید و می‌توانید به‎جای آن از برق استفاده کنید.

کاهش هدررفت انرژی: موتورهای برقی، تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی را با کارایی بالاتری انجام می‌دهند که این مسئله باعث می‌شود تا هدررفت انرژی به پایین‌ترین میزان خود برسد.

صدا و لرزش کم: حتما برای شما هم پیش آمده است تا از صدای موتورهای انژکتوری کلافه شده باشید. یکی از مزیت‌هایی که موتورهای برقی این است که این موتورها عموما صدا و لرزش کمتری دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا در آرامش و صدای کمتری سواری خود را برانید.

سبک بودن: موتورهای برقی در مقایسه با سایر موتورها معمولا سبک‌تر و چابک‌تر هستند و رانندگی با این موتورها به‌نسبت راحت‌تر هستند.

ویژگی‌های موتور برقی مادو مدل 230

اگر از جمله افرادی هستید که سرعت موتور برقی که خریداری می‌کنید، برای شما مهم است، باید به این نکته اشاره کنیم که حداکثر سرعت این موتورسیکلت برقی، 80 کیلومتر است؛ بنابراین در هنگام خرید در نظر داشته باشید که این میزان سرعت برای شما قابل قبول است یا خیر؛ البته ذکر این نکته ضروری است که موتورسیکلت برقی مادو، به‌سبب داشتن الکتروموتور 3000 واتی، در دسته‌ی موتورهای برقی قوی‌ قرار می‌گیرد و از نظر شتاب می‌تواند شتابی در سطح موتورسیکلت‌های بنزینی داشته باشد.

تنوع رنگی موتورهای تولیدی برند مادو زیاد است و در  7 رنگ متنوع به بازار عرضه می‌شوند که شما با توجه به سلیقه‌ی خود، دست بازتری برای انتخاب دارید.

باتری، رکن مهم موتورهای برقی

همان‌طور که در تیتر هم به آن اشاره کردیم، قطعا برای خرید یک موتور برقی باکیفیت که بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید، توجه به باتری یک رکن مهم است.

اگر بخواهیم اطلاعاتی درباره‌ی باتری موتور برقی مادو بدهیم، باید به این نکته اشاره کنیم که موتورهای برقی تولید شده توسط این برند، با دو نوع باتری متفاوت به بازار عرضه می‌شوند، باتری لیتیومی 31 آمپر و باتری لید اسید 32 آمپر.

هر کدام از این دو نوع موتور برقی، ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به هر کدام اشاره می‌کنیم.

اولین نکته‌ای که به آن می‌پردازیم، عمر باتری است. موتورسیکلت برقی لیتیومی 31 آمپر، عمری 4 الی 5 ساله دارد؛ درحالی‌که عمر موتورسیکلت برقی مادو با باتری لید اسید 32 آمپر، 1.5 الی 2 سال است.

موتورسیکلت‌هایی که باتری لیتیومی دارند، برای هر بار شارژ شدن به 5 ساعت زمان احتیاج دارند؛ درصورتی‌که که موتورهای مادویی که باتری لید اسید 32 آمپر دارند، به 6 ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارند.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که ظرفیت باتری این دستگاه 26 آمپرساعت است.

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد خرید موتور برقی دارند، میزان مسافتی است که آن موتور می‌تواند با یک بار شارژ شدن طی کند.

موتور مادو با باتری لید اسید 32 آمپری، با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی حداکثر 80 کیلومتر را بپیماید؛ اما موتور مادوهایی که با باتری لیتیومی تولید می‌شوند، 90 کیلومتر را می‌توانند با یک بار شارژ شدن طی کنند.

برق مصرفی موتورهای مادو چیست؟

موتور برقی‌های مادو به‌وسیله‌ی برق شهری شارژ می‌شوند و دیگر نیازی نیست تا برای شارژ دستگاه خود به برق‌های فشار قوی متصل شوید و یا به‌دنبال ایستگاه‌های شارژ بگردید.

ایمن برانید

رانندگی و ایمنی، دو رکن گره‌خورده به یکدیگر بوده و به‌عبارتی می‌توان گفت لازم و ملزوم هم هستند.

حتما می‌دانید که رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی، تنها نیاز به گاز و ترمز دارد؛ بنابراین شما در پروسه‌ی رانندگی با موتورهای برقی مادو نیاز به تعویض دنده ندارید. این مسئله باعث می‌شود تا کنترل بیشتری بر موتور خود داشته باشید.

از دیگر مواردی که باعث می‌شود تا از بابت خرید موتور برقی‌ مادو خیال‌تان راحت باشد، داشتن ویژگی‌هایی مانند دزدگیر هوشمند، قفل سوئیچ، ترمز دیسکی، لاستیک تیوبلس و… است؛ که در نهایت باعث می‌شوند تا حسی امن و مطمئن از سواری با این موتور داشته باشید.

اگر با ذکر تمام این موارد تصمیم دارید تا با دریافت وام سریع در اولین فرصت یکی از موتورهای برقی مادو را در پارکینگ خود داشته باشید، می‌توانید از طریق لینک زیر از قیمت مادو موتور مطلع شوید و خرید خود را نهایی کنید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

1 دیدگاه

  1. بنظرتون مادو موتور بهتره یا توسن rl5 ؟
    ممکنه لطفاً مقایسه انجام بدید؟
    هیچ کجا این مقایسه انجام نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا