رپورتاژ آگهی

بهترین موتور های طرح هوندا 125

موتور هوندا ۱۲۵ یک موتور سیکلت با قدمت بوده که توسط شرکت هوندا تولید و استفاده از آن در ژاپن شروع شد. این موتور سیکلت از سال ۱۹۷۶ تا سال ۱۹۸۵ در ژاپن تولید شد و در ادامه پروسه کاری از سال ۱۹۸۵ به بعد، موتور به اروپا و برزیل راه یافت.

همانطور که از نامش مشخص است، از ابتدا هوندا ۱۲۵ حجم موتور ۱۲۵ سی سی داشته و تولید آن در دو نوع CG 125 Dream و CG 125 Deluxe صورت گرفت. تا به الان حجم موتور هوندا ۱۲۵ تغییری نداشته و متخصصین بسیاری معتقدند که دو مدل CG 125 Deluxe (سی جی ۱۲۵ دلوکس) و CG 125 Dream (سی جی ۱۲۵ دریم) از این موتور، از مدل اصلی‌ آن عملکرد بهتری دارد.

موتور هوندا ۱۲۵ به مرور زمان و عبور از سال ۲۰۰۰، توانست به محبوبیت زیادی دست یابد و کپی‌های متنوعی از این موتور مانند Sym Wolf Classic ،Kymco Pulsar 125 ،Hongdou CG 125 و Warrior Dispatch ساخته شد که بیشتر در کشورهایی نظیر کره و تایوان تولید می‌شدند.

جدا از این موارد، موتور اصلی هوندا و نیز اکثر کپی‌های آن از دهه ۲۰۰۰ به بعد، با هدف کاهش آلودگی هوا دوباره طراحی شدند و ویژگی‌های آن‌ها اندکی تغییر یافت. از جمله تغییرات اصلی که این موتور داشته است، قرار دادن میل بادامک در آن می‌باشد. همچنین اندازه سیلندر (Bore) و میزان جابه‌جایی پیستون (Stroke) تغییراتی از ۵۶٫۵×۴۹٫۵ میلی‌متر به ۵۲٫۴×۵۷٫۸ داشته است.

فروش قسطی این موتور در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری انجام میشود. خریداران می‌توانند با وام انلاین بدون ضامن یا وام خرید اقساطی اقدام به خرید کنند.

بهترین مارک موتور سیکلت طرح هوندا ۱۲۵

از آنجایی که این موتور بسیار پرفروش است، اکثر سازنده‌های ایرانی، در بین محصولاتشان موتور طرح هوندا را دارند. به همین خاطر، انتخاب میان برند طرح هوندا، یک چالش بزرگ شده است که خریداران را سردرگم می کند. همچنین شما می توانید با دریافت وام موتور قسطی این محصول را خریداری کنید.

در انتخاب برند یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، اعتبار، ضمانت و همچنین خدمات پس از فروش شرکت است. در حالت کلی، لازم است تا برند و شرکت موتورساز، تمام ویژگی‌هایی که خریدار لازم است تا آن را بداند، رعایت کند. در دسته بهترین مارک‌های موتور سیکلت ایرانی طرح هوندا باید به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • پرواز
  • تکتاز
  • کبیر
  • رهرو
  • بهرو
  • کویر موتور

ویژگی های برجسته طرح هوندا ۱۲۵مشخصات و ویژگی‌های هوندا ۱۲۵

قبل از خرید هر نوع وسیله نقلیه‌ای نظیر موتور هوندا ۱۲۵، با وام انلاین بدون ضامن شما باید به خوبی با مشخصات و جزئیات این محصول آشنا شوید. در این قسمت از جمله ویژگی‌های اصلی موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ را بررسی می‌کنیم.

سیستم الکتریکی و باتری هوندا ۱۲۵

هوندا ۱۲۵ از یک باتری با قدرت ۱۲ ولت برخوردار است که در میان موتورسیکلت‌های دیگری که در بازار عرضه شده‌اند، معمولی‌تر است.

در کنار این‌ها، هوندا ۱۲۵ دارای سیستم احتراق موتور از نوع CDI بوده و به دو صورتِ هندلی و الکترونیکی روشن می‌شود.

مشخصات موتور هوندا ۱۲۵

موتور از جمله مشخصه‌های مهمی است که در هنگام خرید هوندا ۱۲۵ و سایر وسایل نقلیه با وام خرید اقساطی باید به آن توجه کنید. حجمی که موتور هوندا ۱۲۵ دارد، ۱۲۴ سی سی بوده که این حجم نیاز شما را برای رفت‌وآمد و فعالیت‌های شهری رفع می‌کند.

در این موتورسیکلت نوع سوخت‌رسانی، در بعضی از نسخه‌ها انژکتوری و در سایر نسخه‌ها کاربراتوری است. این موتور تک سیلندر بوده، دارای گیربکس ۴ زمانه و سیستم خنک‌کننده است. موتورِ هوندا ۱۲۵ ،۱۰/۸ اسب بخار قدرت دارد.

از جمله دیگر خصوصیات موتور این وسیله گشتاور ۹/۸ نیوتون متری آن است. با این گشتاور امکان پیشرویِ موتور تا حداکثر ۱۰۴ کیلومتر سرعت وجود دارد.

خرید ارزان موتورِ هوندا ۱۲۵

وام انلاین بدون ضامن به شما کمک می‌کند تا بدون پشتوانه مالی قوی، به کمک وام خرید اقساطی موتور هوندا ۱۲۵ را بخرید. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری اقدام به فروش قسطی محصولات خود کرده‌اند. این رویکرد می تواند قدرت خرید مردم را بهبود بخشد.

جمع‌بندی

اگر شما هم در یک روز برای مدت زیادی موتورسیکلت میرانید، کیفیت سواری از جمله نکات مهمی است که باید در زمان خرید موتورسیکلت با وام انلاین بدون ضامن به آن توجه کنید. خوب است بدانید، طراحی هوندا ۱۲۵ از سال 2004 به بعد، تغییرات زیادی کرده و کیفیت سواری در طراحی جدید این موتور بسیار افزایش داشته است.

صندلی که این موتور دارد، به‌صورتی تنظیم شده تا موتورسوار در زمان استفاده طولانی‌مدت، احساس خستگی نکند. همچنین ارتفاع ۷۷/۱ سانتی‌متری صندلی باعث می‌شود تا سواری شما با موتور راحت‌تر باشد.

البته برای افرادی که قد کمی بلند و وزن پایین‌تر از ۸۰ کیلوگرم دارند، رانندگی با این موتور در سرعت‌های بالا ممکن است اندکی سخت باشد. البته شدت این موضوع آنچنان نیست و اهمیت زیادی ندارد.

اگر قد متوسطی دارید و وزنتان پایین‌تر از ۸۰ تا ۹۰ کیلو است، هوندا ۱۲۵ به شما بهترین تجربه موتورسواری را می‌دهد. در حالت کلی، باید بدانید سواری موتور هوندا ۱۲۵ در مقایسه با قیمتی که دارد با سایر رقبای موجود در بازار، مناسب‌تر و با کیفیت‌تر است.

موتورهای هم‌رده هوندا 125 نظیر یاماها YBR 125 یا سوزوکی GS 150 در بازار تقریبا دارای قیمتی معادل با هوندا هستند. همچنین باید بدانید، ویژگی‌هایی که این موتورها دارند، تا حدودی از هوندا ۱۲۵ بهتر است.

با این حال، چنانچه ذهنیت تجاری به این موضوع دارید و می‌خواهید موتورسیکلت خود را در آینده با توجه به شرایط موجود و نوسانات اقتصادی بفروشید، هوندا ۱۲۵ بهترین گزینه برای شماست؛ چراکه این موتور تقاضای بیشتری را در بازار نسبت به سایر رقبای خود دارد.

در پایان خوب است بدانید که موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ از دیگر موتورسیکلت‌های جدید عرضه شده به بازار که دارای تکنولوژی‌های نوین هستند، در حال عقب‌ماندن است. این احتمال وجود دارد که در آینده تقاضا برای این وسیله، روی موتورسیکلت‌های دیگر متمرکز شود. به همین خاطر، چنانچه علاقه‌مندید که از موتورسیکلت استفاده بلندمدت داشته باشید و برای شما تکنولوژی‌های روز اهمیت بالایی دارد، به شما خرید موتورسیکلت اقساطی ‌های جدیدتر را از فروشگاه خرید قسطیپیشنهاد می‌دهیم.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا