نقد و بررسی موتورسیکلت

نقد و بررسی Zontes Z2 150 G1

رفیق، اگر حال نداری مقاله بخونی، پیشنهاد میکنم فیلترشکنت رو روشن کنی و ویدیو بررسی موتور رو ببینی. 👇🏼 یادت نره بعد از روشن کردن فیلتر شکن، یکبار دیگه صفحه رو رفرش کنی. 😊

مقدمه زونتس زد ۲

به قول خارجیا قاتل ایکس اس ار ولی به نظر من یه چینی با کیفیت با ارزش خرید بالاست! زونتس زد ۲ جی وان ۱۵۵ موتوریه که کمتر از یه ساله تو بازار اومده و اگر دیدتون نسبت به موتورای چینی خیلی خوب نیست با سوار شدن روی این موتور نظرتون کلاً عوض میشه!

زونتس جزو اون شرکت‌های چینیه که واقعا حلال‌واری کار میکنه و قضیه‌ش کلاً با برندهای چینی و آسیای شرقی دیگه فرق میکنه. شرکت زونتس محصولاتش رو توی کل دنیا به فروش میرسونه؛ حتی امریکا و اروپا، هم‌رده و شونه به شونه با بهترین شرکت‌های موتورسازی دنیا.

جالبه بدونید شرکت زونتس در سال ۲۰۰۳ با سرمایه‌گذاری بزرگ هلدینگ چینی تاسیس شد. زونتس شاید مثل خیلی از برندهای قدیمی و با اصالت حوزه موتورسیکلت قدمت نداشته باشه ولی در حال حاضر تو سطح همونا داره موتورسیکلت تولید میکنه و فروش بسیار خوبی هم داره!

زونتس زد ۲ در بازار ایران

توی چند سال اخیر شاهد حضور برند زونتس تو ایران بودیم که یکی دوتا شرکت واردکننده‌ی اون بودن؛ ولی الان این موتور توسط شرکت کویرموتور وارد ایران شده. محصول ۱۵۰ سی‌سی زونتس یه خانواده ۳ نفری هستن.

اولیش Z2 150 U و دومیش Z2 150 G1 که همین موتوریه که داریم بررسیش میکنیم و بعدیم Z2 150 U1 هست. اسماشونم خدایی خیلی زیاد و سخته! 😄

قیمت و شرایط Zontes Z2 150 G1

در حال حاضر که این مقاله تنظیم شده، یعنی دی ماه ۱۴۰۱، زونتس زد۲ ۱۵۵ جی ۱، حدودا 124 میلیون تومان قیمتشه که شما میتونید با شرایط نقدی و اقساطی از شرکت کویر موتور خریداری کنید.

شرایط اقساطش هم به این صورت هست که حداقل ۱۵ الی ۴۰-۳۰ درصد از مبلغ کل موتور رو پراخت میکنید و مابقی به صورت اقساط تا ۲۴ امکان پرداخت داره! البته این شرایط ممکنه در زمان‌های مختلف تغییر کنه.

طراحی زونتس زد ۲

ظاهر طراحی موتورای زونتس همیشه ادمو قلقلک میده، یعنی وقتی موتور رو میبینی متوجه میشید که زونتس امضا و دست خودشو روی اکثر موتوراش داره و واقعاً طراحی موتوراش جذابه! 😍

زد ۲ یه موتور اسکرمبلر نئو رترو به حساب میاد. چرا؟ به خاطر اینکه شبیه موتورای کاف‌ریسه ولی یه سری تفاوت‌ها دارن. مثل رینگ‌های پره‌ای، حجم باک بالاتر، سواری بهتر و چند مورد دیگه که باعث میشه شما در آفرود و سواری‌های طولانی مدت، رانندگی و سواری راحت‌تری رو تجربه کنید.

حالا چرا نئو رترو؟ این سبک یه جورایی ترکیب طراحی موتورهای کلاسیک با آپشن‌ها و تکنولوژی‌های مدرنه که توی این موتورم دقیقاً مشخصه. یه ظاهر و طراحی کلاسیک داریم که تکنولوژی و آپشن‌های خفنی روش دیده میشه.

رنگ بندی زونتس Z2 150 G1

تنوع رنگی Z2 کمه و کلا در دو تا رنگ مشکی و فسفری عرضه شدن.

چراغ های زونتس زد۲ ۱۵۰ جی ۱

ظاهر زونتس زد ۲ از جلو واقعاً خوشگله! یه کاسه چراغ دایره‌ای داره که امضای موتورای کلاسیک به حساب میاد و تمام چراغ‌هایی که توی این موتور استفاده شده چه جلو چه عقب، همشون LED هستن.

کاسه چراغ این موتور شامل یه نوار دایره‌ای LED هست و ۵ تا خط هم در قسمت پایینش دیده میشه که دی‌لایت موتور به حساب میان و نما و نور خوبی هم دارن!

فرمون زونتس زد ۲

فرمون زد ۲ یه فرمون لوله‌ای ساده هست که واقعاً وقتی بهش نگاه میکنید حس یه موتور کلاسیک و اسکرمبلر رو بهتون میده. رنگ بژی هم که توش استفاده شده طبق معمول امضای خود زونتسه که توی محصولات مختلفش دیدیم.

همون اول که فرمونش رو از نزدیک میبینید و یه دستی به قلوه‌هاش میزنید متوجه میشید که کیفیت خیلی بالایی دارن و واقعاً توی این رنج قیمت خیلی کم یابه! الان اکثر موتورایی که تو بازار هستن اگر این قلوه هاشو چک کنید متوجه میشید که کیفیت خیلی خوبی ندارن.

یکی دیگه از آپشن‌هایی که روی فرمون این موتور دیده میشه و دوز کلاسیک بودن این موتورو چند برابر میکنه طراحی آینه‌ها و محافظ‌های کتی ترمز و کلاچه. همونجوری که احتمالا خیلیاتون دیده باشید زونتس از اون دسته شرکت‌هایی که تو فرمون موتوراش کلی دکمه و کلید کار میکنه و یکی یکی میخوایم بررسیشون کنیم.

از سمت راست شروع میکنیم: کلید Kill Switch، دکمه تغییر مد رانندگی که دو حالت اکونومی و اسپرت داره که با تغییر اونها قدرت انجین و مصرف سوخت رو میتونید کنترل کنید.

راستی در حاشیه همه دکمه‌هاش یه نواری تعبیه شده که نور قرمز داره و تو شب خیلی زیباست! یه نکته ای هم بگم، اگر میخواید نور بالای موتور به صورت ثابت روشن باشه، حتما باید دکمه نور در سمت راست فرمون رو در حالت روشن بذارید تا بتونید نور بالا رو به صورت ثابت داشته باشید.

بالای فرمون هم جایی برای اتصال آینه های معمولی موتور تعبیه شده که اگر خواستید از آینه‌های معمولی استفاده کنید. آرم و لوگو زونتس هم در اکثر قسمتای موتور هست و نشون میده که چقدر روی طراحی موتوراش تمرکز کرده! در مورد اون هولدر هم بگم که فابریک روی موتور نیست!

میرسیم به سمت چپ: دکمه‌هایی که در این قسمت میبینیم مثل بقیه موتورای بازاره البته به جز فلاشری که در بعضی از موتورها دیده نمیشه.

سوییچ زونتس هم قیافه‌ش شبیه نمای جلوی زونتس آر 250 هست که زونتس برای سری Z2 هم به کار برده. این موتور از سیستم ضدسرقت در قسمت سوییچ هم بهره میبره که ایمنی موتور رو تا حدی بالاتر میبره.

کیلومتر زونتس Z2 تا حد زیادی شبیه کیلومتر موتور NA 180 طراحی شده!

اطلاعات خوبی رو توی کیلومتر موتور میتونید ببینید مثل سرعت، دور موتور، شمارش‌گر دنده، آمپر بنزنین و … که حالت رانندگی هم در قسمت سمت راستش مشخصه! چراغ‌های هشدار هم در قسمت پایین تعبیه شده و دوتا دکمه هم برای تنظیمات صفحه نمایش داریم.

باک زونتس زد ۲ ۱۵۰ جی ۱

یکی از ویژگی‌های مهمی که موتورهای اسکرمبلر باید داشته باشن مربوط به ظرفیت باکشون میشه که باید زیاد باشه تا بتونن با خیال راحت در سواری‌های آفرود و مسافت‌های زیاد حرکت کنن. زونتس زد ۲ هم دقیقاً این آپشن رو داره و باکش ۲۰ لیتر گنجایش داره.

طراحی باک این موتور خیلی تمیز انجام شده و کیفیت بدنه خیلییی خوبه. پایین باک هم دو تا پورت USB فست شارژ داریم! در قسمت پایین انجین هم یه اسپویلر دیده میشه که یه تیکه تا بالا اومده و نکته مهم این قسمت وجود گارد فابریک روی این Z2 هست که کامل میتونه از موتور محافظت کنه.

زین زونتس Z2 155 G1

خب نوبت میرسه به قسمت زین که معمولاً توی این رنج قیمت اصلا موتوری بتونید پیدا نمی‌کنید که زینش واقعا کیفیت خوبی داشته باشه! ولی زونتس توی این قسمت هم کم نذاشته و همونجوری هم شاید توی تصویر هم حس بشه یه زین خیلییی نرم داره که یه تیکه طراحی شده و برای راننده فضای مناسبی داریم. ولی خب یه ذره عقب‌تر برای ترک فضاش خیلی زیاد نیست و این موضوع هم تا حدی به طبیعت موتورای اسکرمبلر برمیگرده!

روی زین از تِکسچِری (بافت) استفاده شده که از سر خوردن راننده روی موتور جلوگیری میکنه. یعنی موقع ترمزگیری و شتاب گیری روی موتور لیز نمیخورید که اینم در نوع خودش جالبه!

ارتفاع زین این موتور ۷۹.۵ سانتی‌متره و خب افرادی هم که قد متوسطی دارن میتونن خودشون رو روی این موتور به راحتی کنترل کنن. این قسمت عقبم یه جایی تعبیه شده که ترک‌نشین شما راحت میتونه خودش رو در حال حرکت کنترل کنه.

جاپایی Zontes Z2 150 G1

طراحی جاپایی‌ها هم کم نظیره! جنس فلزی با روکش پلاستیکی داره و آرم زونتس هم روش هک شد.

نوشته های مشابه

اگزوز و جاپایی زونتس زد۲

دو مورد دیگه هم تو قسمت طراحی وجود داره، یکیش اگزوزه این موتوره و خب یه منبع بزرگی این زیر داره و خود اگزوز هم تو تصویر معلومه. فلزیه و جنس خوبی داره، طراحیشم آشناست! توی موتورای دیگه زونتسم این اگزوز رو دیده بودیم. در مورد جک هم باید بگم که این موتور فقط جک بغل داره و خبری از جک وسط نیست.

مشخصات فنی زونتس زد ۲

این موتوری که داریم در موردش صحبت میکنیم یکی از بهترینا توی کلاس ۱۵۰ سی‌سی به حساب میاد البته روی کاغذ! این موتور یه انجین تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپ (SOHC) داره که توسط یه رادیاتور آب خنک میشه.

نسبت تراکم این موتور ۱۲.۵ به ۱ هست و خب اگر یه نگاهی به رقیبای دیگه‌ش توی این کلاس بندازید متوجه میشید که نسبت تراکم بالایی داره. پس باید حواستون به بنزینی که داخلش استفاده میکنید باشه تا اکتان بالا داشته باشه.

نهایت قدرت این موتور به ۱۸.۸ اسب‌بخار در دور موتور ۹۲۵۰ میرسه و گشتاورشم ۱۶ نیوتون‌متر در RPM ۷۵۰۰ هست. باورتون میشه داریم در مورد یه موتور ۱۵۰ سی سی صحبت میکنیم؟! میخوام دوتا مثال براتون بزنم که خیلی دقیق‌تر بفهمیم با چه انجینی طرفیم! مثلا سی اف ۱۵۰.

قدرتی که سی‌اف 150 میده ۱۲.۵ اسب‌بخاره و گشتاورشم ۱۱.۵ نیوتون‌متر! تفاوت رو کامل میشه فهمید که چقدر زونتس قوی‌تره! این موتور یه جورایی رقیب ایکس اس ار به حساب میاد که اگر بررسی اون موتورم دیده باشید متوجه شدید که یاماها شتاب اولیه خیلی بالایی و خب با این اعداد و ارقامی که ما در مورد این موتور صحبت کردیم زد ۲ باید از اونم بهتر بره!

به نظرتون واقعا اینجوریه یا نه؟ بهتون پیشنهاد میکنم حتما تا آخر مقاله رو بخونید چون مشخصات روی کاغذ با عملکرد واقعی موتور خیلی میتونه با هم فرق داشته باشه!

سیستم سوخت رسانی زد ۲ انژکتور برقی هست و یه اتفاق خوبی که اینجا داریم اینه که از برند بوش استفاده شده. مصرف سوخت این موتورم توی حالت اکونومی حدودا صدی ۲ هست و تو حالت اسپرت صدی ۳ و خب با توجه با باک ۲۰ لیتری این موتور پیش‌بینی میشه که اگر تو حالت اکونومی رانندگی کنید با این مصرف سوخت پایین زمان زیادی میتونید با این موتور حرکت کنید.

گیریکس این موتور یه گیربکس ۶ سرعته‌ هست و نکته جالبی که در موردش باید توضیح بدم اینه که این موتور مجهز به اسلیپر کلاچه! درست چیزی که توی ایکس اس ار دیده بودیم.

این تکنولوژی کمک میکنه تا هم عملکرد گیربکس بهتر باشه و هم کلاچ و دنده نرم تر بشه . اصلا وجود اسلیپر کلاچ با این قیمت و توی این رنج موتورا واقعا یه اتفاق نادره!

خب دیگه مشخصات روی کاغذ زد ۲ تموم شد حالا باید ببینیم در واقعیت این موتور چه عملکردی داره ؟!

(مطالب پایین بعد از سواری کوتاه مدت روی موتور، نوشته شده)

خب نوبت میرسه به بخش سواری و هندلینگ زونتس. این موتور تو بخش هندلینگ واقعاً خیلی خوبه! به خاطر سَبک و البته کیفیت طراحی که داره واقعا شما رو راضی میکنه.

زاویه نشستنتون روی موتور، نحوه قرارگیری دست و پاتون، همه و همه خیلی راحت و عادیه. زاویه چرخش فرمون هم مناسبه و در کل به نظر من این موتور هم برای رفت و آمدهای شهری هم برای مسافت‌های طولانی خیلی میتونه گزینه خوبی باشه. تو بخش سواری هم همین داستانو داریم. لرزش این موتور توی سرعت‌های کم و زیاد کنترل شده و قرص و محکم حرکت میکنه.

سیستم تعلیق و ترمز

این موتور در قسمت جلو یه جفت کمک فنر تلسکوپی معکوس داره و در قسمت عقب هم یه تک کمک که عملکرد خیلی خوبی دارن و ضربات مسیر رو به خوبی میتونن دفع کنن.

لاستیک‌های زونتس زد ۲ هم از برند CST چین هست و سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰/۱۷ هست و عقب هم ۱۳۰/۷۰/۱۷ و مجموعاً لاستیکاشم کیفیت قابل قبولی دارن.

بعد از تست کردن ترمز‌ها هم فهمیدم که این موتور ترمزهای خیلی خوبی هم داره! با وجود ABS کاملاً مطمئن میتونید ترمزگیری رو انجام بدید و ترسی از سر خوردن و قفل شدن چرخ‌ها هم ندارید. سیستم ABS هم از برند معتبر و نام آشنای بوش آلمان هست که اینم خبر خوبیه!

جمع بندی زونتس زد ۲

این موتور با حدود قیمتی 124 میلیون تقریبا میشه گفت رقیبی نداره! یعنی شما نمیتونید موتوری توی این سبک با این پکیج پیدا کنید که قیمتش به زونتس Z2 150 G1 نزدیک باشه. یاماها ایکس اس ار هم هست ولی تفاوت قیمت زیادی با این موتور داره. (الان XSR حدود 190 میلیون تومان قیمت داره)

به نظر من این موتور همه چی تمومه اما یه ضعف خیلی بزرگ داره و یه جورایی پاشنه آشیل این موتور هم به حساب میاد!

اونم بحث تامین قطعه‌ هستو یه موضوع تکراری و خیلی مهم. Z2 150 G1 همونجوری که گفتیم توسط شرکت کویر وارد میشه ولی از بابت تامین قطعه و خدمات خیلی نباید مطمئن باشید چرا که قطعاتی که لازم دارید زود در دسترستون قرار نمیگیره و احتمال داره برای تأمین اونها معطل بشید. امیدوارم این موضوعات زودتر حل بشه از طرف شرکت ها.

ایکس اس ار هم همین داستان رو داره و نمیشه بگیم توی بحث تامین قطعات کدومشون ارجحیت دارن. در کل اگر توان خرید ایکس اس ار رو دارید یه نگاه به اونم بندازید. چون با کیفیت‌تر و البته پرشتاب‌تره؛ برخلاف زونتس که روی کاغذ بیشتر از اینا ازش انتظار میرفت اما در واقعیت در حد و اندازه اعداد روی کاغذش ظاهر نشد!

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این محتوا بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل اینستاگرام، تلگرام و یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

مشخصات موتور zontes z2 150 g1

ابعاد موتور۱۱۱۲*۸۶۹*۱۹۷۶ ( میلی متر )
ارتفاع زین۷۹.۵ سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه،۴ سوپاپ، آب خنک
حجم موتور۱۵۵ سی سی
حداکثر قدرت۱۸.۸ اسب بخار در دور موتور ۹۲۵۰
حداکثر گشتاور۱۶ نیوتون متر در دور موتور ۷۵۰۰
نسبت تراکم۱۲.۵ به ۱
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ( حالت اسپرت ) و ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ( حالت اکونومی )
سیستم انتقال قدرتزنجیر ۶ دنده
سیستم ترمز جلو و عقبجلو و عقب دیسکی ای بی اس از برند بوش
تعلیق جلو و عقبجلو تلسکوپی معکوس و عقب تک کمک گازی
لاستیک هاجلو ۷۰/۱۱۰/۱۴ و عقب ۷۰/۱۳۰/۱۴
وزن خشک۱۲۸ کیلوگرم
حجم باک۲۰ لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

122 دیدگاه

  1. مقاله خوبی بود برا من که قصد خرید یه موتور جدید داشتم مرسی
    و البته مثله همیشه اون لحن خودمونی نوشتن مقاله😊 خیلی باحالتر میکنه مطالبه سایتو

      1. این موتور برای شرکت زونتس هست یا کیدن ؟
        چون تو خود سایت زونتس اصلأ همچین محصولی وجود نداره

  2. سلام
    ممنون از بررسی خودمونی و زیبای شما.
    اگر امکان داره در مورد موتور جدید شرکت دینو که شبیه هارلی دیویدسن هست هم یه
    برنامه بزارید…بازهم سپاس گذارم…

      1. امیدوارم که وارد کنندهای کویر این بیشتر روی موجود بودن قطعات این محصول خوب تمرکز کنند در غیر این صورت ارزشی نداره

  3. تشکر از مقاله خوبتون .
    بابت قطعه یه مقدار مردد هستم . کلا چیزی هست که پیدا نشه ؟ و نمی شه با قطعات سایر موتورها حلش کرد ؟
    تو این رنج پیشنهاد دیگه ای دارید که بشه آفرود و خیابونی استفاده کرد .

    1. سلام رفیق. قطعا تو بحث لوازم به مشکل خواهید خورد. اخیرا یکی از بچه خریده بود و نتونسته بود فیلتر روغنشو پیدا کنه و مجبور شده بود فیلتر روغن یاماها ایکس اس ار رو روش بندازه. در این حد …
      واقعیتش اینه که اینقدر وضعیت بازار و خدمات بد شده که توی این رنج قیمت جز همین زونتس انتخاب مطمئن دیگه ای نداری. دوست داشتی یه نگاهی هم به دلتا AC4 بنداز. مقالش تو سایتمون هست. کیفیت زونتس رو نداره ولی از بابت قطعه خیالت میتونه راحت تر باشه

  4. ممنونم از راهنماییتون ،
    در مشخصات و طراحی به نظرم زونتس بهتر از دلتاست . باز هم می رم دلتا از نزدیک می بینم . البته تحویل زونتس هم نزدیک ترین زمانش شب عیده و نسبت به قیمت مقاله هم ۵ تومن گرون تر شده و ۱۲۰ ثبت نامشه و بیشتر از ۱۰ تا نمایندگی تماس گرفتم ، هیچ کدوم موجود نداشتن . با این وضعیت دلار و افزایش قیمت های سه ماهه به نظرم کسی که قصد خرید داره باید انجام بده .امیدوارم سر تحویلش حداقل بازی در نیارن .

    1. خواهش میکنم. اره درسته قبل عید باید خرید کنید. تحویل هم کاملا بستگی به شانستون داره چون چند نفری که من ازشون سوال کرده بودم یکی دو هفته معطل شدن سر تحویل ولی بعضیا هم با چند روز تأخیر تحویل گرفتن

  5. سلام ممنون از راهنمایی خوب
    با کمک شما تصمیم گرفتم و رفتم یکی خریدم گفته شما همه درسن بود فقط یو اس بی پیدا نمیکنم البته من ۱۲۰ گرفتم

    1. سلام رضا جان. مبارکت باشه داداش ایشالله به سلامتی استفاده کنی. فقط خیلی مراقب موتور باش چون قطعه سخت گیر میاد

  6. سلام
    بسیار عالی بود مطالب همینطور فیلم بررسی
    لطفا بررسی موتور کویر st3 220 هم در سایت قرار بدید
    با تشکر
    🙏🌹

    1. سلام احسان. توی ویدیو یوتوبمون کامل تستشو گرفتیم. پیشنهاد میکنم اون رو کامل ببینی

  7. سلام
    به نظرتون بین G1 زونتس و cf250 nk کدوم بهتره؟
    البته خودم میدونم که کلاس این دوتا موتور با هم فرق میکنه…
    این رو هم بگم که من چندین سال هست که آپاچی180 و ns سوار میشم و تا الان هیچ مشکلی با کیفیت و تامین قطعات این دوتا موتور نداشتم ولی دیگه میخوام یه تنوعی به موتورم بدم…
    فقط میخوام از نظر کیفیت قطعات و تامین قطعات بعد از خرید به مشکل نخورم…
    میخوام نظرتون رو از تامین قطعات و کیفیت این دو تا موتورسیکلت بدونم؟
    شما بودید کدوم رو انتخاب می‌کردید؟
    اگه پیشنهاد دیگه ای توی رنج قیمتی این دوتا موتور دارید که خوب و اقتصادی باشه، ممنون میشم بگید🙏

    1. سلام محمد جان. همین اول کار بگم که هر دوتا موتوری که اسم بردی یعنی زوتس کویر و سی اف از لحاظ تأمین قطعه هیچ جوره به محصولات باجاج و تی وی اس نمیرسن و از این بابت اذیتت میکنن. اگه دنبال موتوری هستی که هم تنوع بدی هم قطعه هاش خوب تامین بشه برو سراغ زونتس R250 متین خودرو. افرادی که داشتن هم از لحاظ کیفیت هم از لحاظ تأمین قطعه تاییدش میکنن.

  8. سلام وقت بخیر مقاله خوبی بود ممنون از شما
    خواستم ببینم داخل سال جدید برای ارائه خدمات بهبودی داشته یا نه؟

    1. لام وقت شما هم بخیر. اگه منظورتون خدمات پس از فروش هست که باید بگم نه! چندین ساله وضع به همین منواله.

      1. مرسی حیلی ممنونم
        جایگزین قطعات چیزی هست یا فقط مارک خودش باید باشه؟

        1. خواهش میکنم. بله برای بعضی قطعات مصرفی جایگزین هست. مثلا برای فیلتر روغن میتونید از فیلتر یاماها XSR استفاده کنید.

      2. سلام و عرض ادب
        جناب ناطقی برای تعمیر موتور کجا رو پیشنهاد میکنید من تازه موتور رو گرفتم و صدای فیلر داخل موتور میاد

        1. سلام عارف جان. برای این مدل جایی رو سراغ ندارم که بهش مطمئن باشم. به همین دلیل پیشنهادم همون نمایندگی موتور هست.

  9. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم توانایی از تهران تا شمال رفتن رو داره به نظرتون؟
    و اینکه در مورد موتور بندا هم اگر ممکنه مقاله و بررسی کنید

    1. سلام داداش وقتت بخیر. اره تواناییشو داره ولی باید خیلیییی مراقب باشی چون خدایی نکرده اگر تصادفی چیزی خدایی نکرده پیش بیاد این موتور لوازم نداره و خیلی سخت گیر میاری. بندا BD منظورته ؟

  10. سلام وقت بخیر. تشکر از بررسی خیلی خوبتون. توی سایت کویر تو بخش اطلاعات زونتس 150u که همون انجین 150 g1 هست توان موتور رو حدود 15 اسب بخار نوشته که با عملکرد موتور تطبیق خیلی بیشتری داره.

    1. سلام ناصر جان خواهش میکنم. ممنون از نظرت. ما زیاد روی اطلاعات سایت واردکننده حساب باز نمیکنیم چون بارها پیش اومده که اطلاعات غلط دادن. این اطلاعاتی که در سایت زوموتور میبینید به صورت مستقیم از سایت زونتس چین برداشته شده. ❤

  11. سلام
    اینکه میگن کویر کیدن g1 رو بجای زونتس اورده درسته از کجا صحت موضوع رو بفهمیم

    1. سلام محسن جان. اون مدل کیدن و زونتس زد 2 جی 1 ربطی به هم ندارن. کویر کیدن 200 رو به جای زونتس N2 داره میفروشه و مدل G1 دقیقا همونی هست که در بازار جهانی به فروش میرسه.

  12. سلام گل پسر
    خوبیم به خوبی خودت…
    کاش توی متن راجع به راید با موتور بیشتر مینوشتی
    خصوصا صفر تا صد
    و البته آفرود کردن

    درضمن چرا این فیلم تست و بررسی رو تو آپارات نمیذاری؟

    1. سلام عارف جان وقتت بخیر. در قالب نوشته زیاد نمیشه اون حس سواری رو منتقل کرد. صرفا نقطه ضعف و قوتا رو اشاره کردیم. خیلی وقته آپارات رو آپدیت نکردیم! سعی میکنیم به زودی راست و ریسش کنیم. ❤

  13. سلام من این موتورو ۲ ماهه خریدم یه ان اس ۲چچصفرم دارم خدایی این خیلی خوش فرمون تره در حدی که ان اس و سوارم‌نمیشم
    راستی فیلتر روغنش با آپاچی یکیه

    1. سلام
      میخواستم بدونم شمایی که چند مدت دارین
      ازش راضی هستین؟؟
      کیفیت ساخت
      رانندگی توی شهر
      قطعات مورد نیاز
      و اینکه هزینه نگهداری همون روغن و فیلتر روغن و… چه قدر میشه حدودی

      ممنون میشم پاسخ بدین

  14. سلام ، پیشنهاد میکنم این موتور رو یک بار دیگه تست درایو کنید ، البته قبلش موتور رو ببرید نمایندگی که مشکل دریچه گاز رو حل کنند. خنده داره ولی مثل اینکه تمام سری اولی های این موتور همین مشکل کم بودن شتاب رو داشتن در واقع چیزی که روی کاغذ بوده با عملی فرق داشته ، تقریبا توی بهمن ماه مثل اینکه فهمیدن دریچه گاز های همه برعکس بسته شده. البته این چیزیه که یکی از بچه های نمایندگی که خودشم این موتور رو داره به من گفت و میگفت زکین تا اسمون شناب موتور متفاوت شده بعد از اصلاح دریچه موتور !

    1. سلام معین جان. اگه واقعا این مشکلی که گفتی در مونتاژ پیش اومده باشه خیلی مسخره و عجیبه! اگه یه مدل اصلاح شده گیرمون بیاد تست میکنیم تا صحت این داستان رو بررسی کنیم.

    1. سلام. مدلی که ما بررسی کردیم در قسمت سمت راست پایین باک زیر قاب بغل به صورت فابریک پورت usb داشت. اونجا رو چک کنید.

  15. سلام خسته نباشید
    ممنون از سایت خوبتون
    من تازه با سایت شما آشنا شدم
    میخواستم چند سوال بپرسم در مورد این موتور
    اول اینکه با این افزایش قیمتی که موتور خورده و شده ۱۷۰ میلیون تومان همچنان ارزش خرید داره؟؟؟
    دوم اینکه مشکل تامین قطعات همچنان وجود داره یا نسبت به قبل بهتر شده؟؟؟
    سوم اینکه موتور با این سبک ولی ارزون قیمت تر هست که پیشنهاد بدین و کیفیت خوب و رانندگی باهاش خوب باشع؟؟؟

    1. سلام مهدی جان. وقت شما بخیر. خواهش میکنم. متاسفانه باید بگم که اگه قصد خرید دارید چاره ای به جز خریدن ندارید و دیگه زیاد ارزش خرید معنا نداره. چون همه موتورها با هم گرون شدن و قرار نیست ارزون بشن.
      مشکل قطعه هم همچنان وجود داره و در این سبک گزینه بهتر و ارزون تری وجود نداره. گزینه ارزون تر هست ولی از این بهتر نیست.

  16. سلام.مرسی از نقد و برسی کاملتون من به شخصه عاشقش شدم بودجم برسه حتما میخرم در حال حاضر قیمتش چقدره؟

    1. دیروز نمایندگی ۱۸۱م قیمت گرفتم
      با ۴۰ درصد پیش دوازده ماهه میشه قسطی برداشت
      البته با تحویل ۲ ماهه!

  17. سلام من دیوانه وار این موتور دوس دارم میخوام بگیرم
    اما نگرانم موتوری دیگه تا این قیمت چی پیش نهاد میدن

  18. سلام مقایسه بین زونتس با بنلی کدام یکی را پیشنهاد می‌کنید سواری بهتر، تعادل و خوش دست تر باشه و با بنزین ایرانی سازگار باشد

  19. سلام خسته نباشید چند وقت قصد خرید موتور دارم با قیمت فعلی این موتور چیزی دیگه پیشنهاد میکنید

  20. درود و خدا قوت ب شما زوموتوریای عزیز و داشتنی بین این مدل و z2 150 زونتس گیر کردم قیمت هم ک گرفتم z2 187 و g1 181 اولویت هندلینگ و قدرت بهتره و کیفیت البته تا جایی ک فهمیدم بسیاری از قطعات فنی یکیه فقط سبک اینا با هم فرق میکند ممنون میشم جواب بدین

      1. من تازه گرفتم اگه بخواین میتونم در اختیارتون بزارم فقط فعلا آب بندیش تموم نشد

  21. سلام دوستان گرامی ، من این موتور را حدودا” دو ماه پیش خریداری کردم رنگ مشکی قهوه ای مدل 1402 اسپوک ریم یا همون رینگ پره ای ،
    سواری خوب ، شیک و از همه مهمتر اینکه زیر پای هر کسی نیست هر جا هم میرم همه نگاش میکنن که چه موتوریه؟!! فقط دو مسئله ، اول اینکه در موتور من خبری از تغییر مد رانندگی ( اکو و اسپرت ) نیست و حتی دکمه اش را هم نداره ، دوم مشکلیه که از زمان تحویل داشت یعنی چراغهای بک لایت روی قلوه ها که به رنگ قرمزه اتصال داره یعنی در حالت خلاص روشنند ولی وقتی میزنم تو دنده ، بک لایت دکمه ها روی قلوه سمت چپ خاموش میشه فقط چپ ، احتمالا” یه اتصال بدنه اشتباهی در زمان مونتاژ موتور دادند که باید برطرفش کنم ولی در کل موتور خوبیه من باهاش تا شمال رفتم عالی بود امیدوارم بهترینها نصیبتون بشه

    1. سلام پیمان جان ممنون از توضیحاتت. تو مدل های جدید دکمه تغییر حالت رانندگی رو حذف کردن کلا. در مورد اون اتصالی هم حتما برو پیگیر شو و حلش کن که مشکلی برای موتورت پییش نیاره.

      1. سلام وققتون بخیر
        بنده هم تازه خریدم موتور زونتس جی۱ رو و اینکه چرا تغییر مد رانندگی حذف کردن؟

        1. سلام حسین جان هنوز دلیل اصلیش رو متوجه نشدیم. ممکنه به خاطر تاثیر نداشتن و به چشم نیومدن عملکردش این کار رو کرده باشن.

    2. سلام وقت بخیر مال منم همین ایراد و داره اگر این مشکلو حل کردین به بنده هم یه راهنمایی بدین

    3. سلام وقت بخیر موتور بنده هم همون ایراد قلوه سمت چپو داره شرکت گعت طبیعیه و ایراد نییتش ممنون میشم در صورت رفع ایراد به بنده هم راهنمایی بدین سپاس

  22. سلام دوستان ، مشکل رو پیدا کردم ظاهرا” هنگام مونتاژ اتصال بدنه رو روی دنده دادن که با یه اتصال بدنه از قلوه روی فرمان ، مشکل حل شد
    مورد بعد اینکه یکی از دوستان اشاره به دریچه گاز کرده بود که برعکس بسته شده بوده از کجا بفهمیم دریچه گاز موقعیتش درسته؟ چون منم حس میکنم موتورم شتاب نداره

  23. سلام
    این دکمه خود تو چند تا موتور دیگه مثه سی آف یا کی وی هم هیچ تاثیری ندارد.در شتاب گیری
    دکوری بیشتر.کاش به حاش قطع و وصل abs می زاشتن

  24. سلام
    ادمین خان لطفا راهنمایی کن
    با بودجه ۱۸۰تومن
    چی پیشنهاد میدی،این موتور بسیار زیباست اما من همیشه دو ترکم، و مسافت دور بخوام برم اذیت نمیشم؟
    بین لیفان ۲۵۰ با قدرت بیشتر و شتاب کمتر ( به نسبت الباقی ۲۵۰ بازار)و جی ۱ فیس بهتر و قدرت کمتر کدوم رو پیشنهاد می کنی؟
    البته من شرایط می خوام موتور بخرم.

  25. سلام
    من موتور رو امروز گرفتم.
    اولین موتورم هست.
    یه موردی که همون ابتدا باهاش مواجه شدم بالا رفتن دما و چشمک زدن نشانگر دما هست
    تا ۱۱۲C می‌ره وبعدش چشمک میزنه
    میخواستم ببینم اطلاعی دارید در این زمینه، جای نگرانی هست؟
    و اینکه نحوه درستِ خلاص کردن موتور چجوریه؟!
    چون باید چند بار بین دنده یک و دو بالا پایین کنم تا شانسی خلاص کنه

      1. من الان بیشتر ده سال هست آپاچی دارم یعنی کار خوبی میکنم اگر بیشتر از 100میلیون پول بذارم رو موتورم و زونتس جی وان بخرم

  26. سلام خسته نباشید من این موتورو چند روزه گرفتم موتور جذاب و خوبیه فقط چندتا نکنه اول این که تو سند موقت برداشتن تاریخ تولد منو زدن امسال جوری که من هنوز به دنیا نیومدم این دقت بالای دوستانو میرسونه بهشون گفتم و گفتن که توی اصلی درستش میکنن و امیدوارم تو سند اصلی درست بیاد نکته دوم در مورد مود رانندگی گفتم چرا نداره گفتن چون هیچ چیزی جز افزایش مصرف بنزین نداشته حذف شده و تاثیزی تو قدرت نداره نکته اخر دوستانی که دارن این موتورو چه روغنی با چه سطح کیفی ریختن و چه مارکی دنده ها سفته و صدا دار احتمال میدم با تعویض روغن بهتر بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. 😂😂😂 سلام حمید جان عجب باگ سمی 🤪. گرانروی روغن رو از دفترچه موتور چک کن ولی برای برندش بگم که پروتک بریز اگه میخوای زیاد هزینه نکنی. اگه با هزینه کردن مشکلی نداری موتول بریز.

      1. مرسی ممنونم ازتون اینم شانس ماس🤣🤣استوری هم کردی جالب بود اگر وقت کنم برم نمایشگاه ایران مال که معرفی کردی برای همین موتور یه کاسکت بگیرم

      2. سلام مجدد خسته نباشید خواستم اطلاع بدم با پیگیری های آقای سروش سند موقت اصلاح شد و رفتم با تاریخ درستش گرفتم 😃

  27. سلام خسته نباشید من چند روز پیش رفتم نمایندگی دیدو تو توضیحات کمک عقب رو زده روغنی و سیستم خنک کننده هم زده روغن خنک ایا تغییر دادن اینارو ؟

  28. سلام داداش لطفا یه راهنمایی کن
    چه روغنی توش بریزیم و چه اکتانی استفاده کنیم

    1. سلام روغن موتول یا موتورکس یا پروتک ۱۰ ۴۰ بریز. اکتان خوب سخت گیر میاد به همین دلیل نمیتونم برند خاصی رو بهت پیشنهاد بدم. سعی کن بنزین سوپر بزنی

  29. سلام وقت بخیر
    آقا الان قیمت این موتور حدودا 175 میلیونه. آیا بازم ارزش خرید داره؟

  30. سلام وقت بخیر موتور بنده هم همون ایراد قلوه سمت چپو داره شرکت گعت طبیعیه و ایراد نییتش ممنون میشم در صورت رفع ایراد به بنده هم راهنمایی بدین سپاس

  31. سلام وقت بخیر مال منم همین ایراد و داره اگر این مشکلو حل کردین به بنده هم یه راهنمایی بدین

  32. سلام مجدد موتور بنده قلوه سمت چپش ایراد داره نور دور کلبدها منضورمه میذاری دنده نورش میره خلاص میکنی میاد نورش اگر ایراده و کسی رفعش کرده ممنون میشم راهنمایی بکنید بندرو

    1. توضیح دادن گفتن اتصال بنده به دنده وصل شده با یه اتصال از قلوه به نقطه دیگری از موتور مشکلش حل میشه

  33. با سلام
    لطفا بررسی Z2 U1 رو هم بزارید ممنون میشم
    و اینکه بین U1 , G1 و موتور250 لیفان SPK کدومو پیشنهاد میدید….از لحاظ قدرت و کیفیت ساخت و بازار فروش به عنوان سرمایه گذاری ؟ تامین قطعه که جفتشون ندارن هیچی…بقیش چی؟

  34. با سلام
    لطفا بررسی Z2 U1 رو هم بزارید ممنون میشم
    و اینکه بین U1 , G1 و موتور250 لیفان SPK کدومو پیشنهاد میدید….از لحاظ قدرت و کیفیت ساخت و بازار فروش به عنوان سرمایه گذاری ؟ تامین قطعه که جفتشون ندارن هیچی…بقیش چی؟ تکرار ی نیست والا

  35. سلام خسته نباشید ممنون بابت زحماتتون من چند روز پیش این موتورو تهیه کردم واقعا از لحاظ کیفی با این قیمت ارزش خرید بالایی داره فقط تنها مشکلم بنزینه اگه بتونید ی برند خوب اکتان معرفی کنید که تهیه کنیم عالی میشه باتشکر

  36. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم تو رنج قیمت120تا 160 بهترین موتور شهری چیه؟

  37. سلام ،من میخام همین موتور خریداری کنم،اما نمیدونم ،تا به امروز هم قطعات سخت گیر میاد؟!😂
    و اینکه برام سواله اون آب خنک کننده هم باید تعویض کرد

    1. سلام تا همین الان هم سخت گیر میاد. آب رادیات رو اول کار عوض کن و بعد از اون سالی یک بار نیاز به تعویض داره.

      1. خیلی ممنون و متشکر از راهنماییتون،میتونم خواهش کنم آیدی اینستا یا تلگرام شما داشته باشم ،و باز اگه سوالی بود از خدمتتون بپرسم؟!

        1. خواهش میکنم. داخل بخش کامنتهای کانال تلگراممون میتونید پیام بدید. گروه زوموتور وصله. تو تلگرام سرچ کنید (زوموتور)

  38. سلام. وقت بخیر. من تا ۱۷۰ تومن میخوام هزینه کنم. بین زونتس g1 و اس وای ام na250 موندم. کدومش پیشنهاد میدین؟ کیفیت و سازگاری با بنزین و خدمات برام مهمه.

    1. سلام داداش. ممنون. از لحاظ کیفیت زونتس جی ۱ دست بالاتر رو داره. ولی از لحاظ خدمات جفتشون ضعیفن. باید بری سراغ گزینه های دیگه.

      1. سلام ببخشید هزینه های مصرفی یه سرویس مثل روغن و فیلتر چند در میاد؟
        و این ک اسپوک بهتره یا رینگ ؟

        1. سلام رضا جان. روغنش حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار در میاد هر لیترش. اما قیمت فیلترش رو الان ندارم. در ارزون ترین حالت اونم ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومنه. اسپوکی و رینگیش فرق انچنانی تو سواری شهری نداره. اما اگه یکم افرود بخواید برید اسپوک بهتره.

          1. با سلام و احترام
            اگه میشه در موردagv150کویر موتور هم نقد و بررسی بزارید ممنون میشم

          2. سلام علی جان. انشالله در اینده بررسیش میکنیم.

    2. این ترمزهای abs که روی موتورهایی مثل g1 150 هست واقعا چرخ قفل نمیکنه و توی بارون لیز نمیخوره؟

  39. سلام.به نظرتون اتومات بگیرم این موتور رو یا دنده ای ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  40. داداش سلام خسته نباشید
    من بین na 180 و زونتس G1 موندم
    استفادم هم روزی تقریبا پنجاه شصت کیلومتر رانندگی هستش دنبال سرعت رفتن این کارا نیستم دنیال یه موتور با تعلیق خوب و اینکه لنگ قطعه نمونم اگر یه موقع لازم شد
    اگر وقت بزاری راهنمایی کنی ممنون میشم

    1. سلام داداش. هر دو موتور مشکل تامین قطعه رو دارن اما اخیرا وضعیت قطعات گلکسی ان ای بهتر شده. هر دوشون هم سواری خوبی دارن.

  41. داداش دمت گرم که جواب دادی انشاالله خودت مغازه بیایم مشتری خودت باشیم

  42. سلام. فیلتر روغن این موتور رو با موتور دیگه ای مشترکه؟ و اینکه کجا میشه تهیه کرد؟ شهرستان موجود نیست…

  43. سلام
    من این موتورو 4 ماهه خریدم به نظرم عالیه و پیشنهادش میکنم
    فقط ممنون میشم نحوه نگهداری راهنمایی بدین
    غیر از روغن و فیلتر دیگه چه چیزهایی نیاز داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا