نقد و بررسی موتورسیکلت

نقد و بررسی FX 150

مقدمه FX 150

اگر دنبال خرید موتور اسکوتر اونم توی رنج اسکوتر های اقتصادی بوده باشین، قطعا sym fx 150 نظرتونو جلب کرده. این موتور محصول شرکت اس وای ام هست که جزو موتور های اسکوتری و میان رده به حساب میاد و چند سالیه شاهد حضورش تو بازار ایران هستیم.

ترکیب علم و تکنولوژی شرقی و غربی در موتور های شرکت سان یانگ موتور باعث تولید محصولات موفقی بوده که یه جورایی همین اف ایکس ۱۵۰ گل سرسبدشونه. البته یکی از گلاشون 😁

به این اسکوتر لقب phoenix یا ققنوس دادن. به خاطر طراحی خاص و جذابشه. اسم اصلی این موتور در بازار های جهانی FNX هست ( ما تو ایران میگیم FX ) و در نسخه های ۱۲۵ و ۱۵۰ تولید شده. در اصل FNX یه جورایی مخفف همون phoenix هست.

Fx 150 توسط شرکت نیرو موتور وارد ایران شد و از همون ابتدا به خاطر طراحی و مشخصات قابل قبولی که داشت تونست فروش خوبی داشته باشه. در حال حاضر هم همینطوره

طراحی و ظاهر fx 150

به نظر من اف ایکس شبیه هیچ کدوم از اسکوترایی که تا امروز دیدیم نیست. نه شبیه موتورای وسپا میشه گفت کلاسیکه، نه مثل آیروکس میتونیم بگیم اسپورته … یه چی بینه! خودشه قشنگ! یه چیز متفاوت … ابعاد این اف ایکس 1980 × 775 × 1120 سانتی متره که این اعداد نشون میده با یه موتور جم و جور و سوسکی طرفیم!

اف ایکس ۱۵۰ در رنگ های مختلفی عرضه شده، طوسی، سرمه ای، سفید، آبی و قرمز که نشون میده تنوع رنگی خوبی هم داره! همونجوری هم که بسیار تابلوعه و نیازی به گفتنش نیست، این موتور تو سبک اسکوتر قرار میگیره. بریم سراغ جزئیات ققنوس اس وای ام …

چراغ های fx

نقطه قوت اف ایکس چراغای خوشگل و خاصشه. هم جلو و هم عقب. جلوی موتور یه حالت دماغی زده بیرون😁ولی متفاوته! نور پایین و بالا جدا از هم و در قسمت بالا و پایین کاسه چراغ تعبیه شدن.

یه سری نوار هم به صورت دی لایت در کنار نور ها دیده میشه که قسمتی هم در تیکه بالای کاسه چراغ اصلی طراحی شده و ترکیبشون با چراغای این موتور خیلی خوبه.

فرمون FX 150

فرمون اف ایکس یه فرمون لوله ای سادست که توسط فلاپ هایی که میبینید پوشونده شده. از سمت راست میریم چپ. سمت راست کلید تنظیم نور پایین و دی لایت هارو میبینید، پایینشم کلید استارته. سمت چپ کلید تعویض نور پایین به بالا، راهنما و بوقه. کیفیت کلید و دکمه های روی موتور هم قابل قبوله.

کیلومتر SYM FX 150

کیلومتر fx150 یه حالت ۶ ضلعی داره و دیجیتالیه. وضوح و روشنایی خیلی خوبی داره و اطلاعات کافی هم در اختیارتون میذاره. دور موتور به صورت دایره پر میشه و سرعت شمار هم در مرکز کیلومتره. اطلاعات دیگه مثل مسافت طی شده و ساعت و … هم همون وسط مشخصه. چراغ های هشدار هم در قسمت چپ و راست تعبیه شدن. برای تنظیمات کیلومتر هم از دوتا دکمه ای که در پایین کیلومتر تعبیه شده استفاده میشه.

سیستم سوییچ fx

سوییچ اف ایکس در قسمت جلو پا، سمت راستی قرار گرفته. خبری از کی لس نیست و با سوییچ باید این موتور رو راه اندازی کنید. همونجوری که توی تصویر مشخصه تو هر جهتی که کلید رو بچرخونید میتونید موتور رو روشن کنید یا فرمون رو قفل کنید یا در باک رو بزنید. یه قطعه ای هم بغل جای سوییچ طراحی شده که بیشتر ما رو یاد موتورای یاماها میندازه. یه جورایی سیستم ضد سرقته موتور به حساب میاد. با زدن دکمه سیاه رنگ، درپوشی روی جای سوییچتون قرار میگیره ( به صورت کشویی ). برای باز کردنش کافیه الگوی پلاستیکی پشت سوییچتون رو در اون چند ضلعی سفید رنگ قرار بدین و بچرخونید تا دوباره به حالت اول برگرده. این کار باعث میشه درپوشی روی جایگاه سوییچتون قرار بگیره و جلوی سرقت احتمالی موتورتون رو بگیره.

باک اف ایکس ۱۵۰

باک این موتور خوشبختانه در قسمت جلوی پا قرار گرفته و برای هر بار سوخت گیری نیازی ندارید زین رو باز کنید. در سمت چپ کنسول جلو، درب باک اف ایکس رو میتونید ببینید. گنجایش بنزین در این موتور هم ۵ لیتره.

کنسول و فضای جلوی پا fx 150

در کل به خاطر سایز این اسکوتر نباید انتظار زیادی از فضای جلوی پاش هم داشته باشید. این موتور به خاطر فضای نسبتا کوچیکی که در قسمت جلو داره شاید برای افراد بلند قد خیلی راحت نباشه. مثلا اگر قد شما بالای ۱۸۰ باشه احتمال داره برای قرار دادن پاتون در قسمت جلوی موتور یکم اذیت بشید که البته خیلی موضوع نگران کننده ای نیست. پیشنهاد میکنم اگر قصد خرید این موتور و کلا هر اسکوتری رو داشتید با توجه به قدتون، حتما اونو از نزدیک تست کنید.

در ناحیه بالای کنسول چنتا مورد هست که باید بهش اشاره کنیم. اولیش محفظه ای هست که اونجا تعبیه شده و میتونید وسایل کوچیکی مثل قفل یا گوشی و … رو در اون قسمت قرار بدین. یکم بالا تر هم یه گیره هست و میتونید وسایلتون مثل کیسه و … رو روش آویزون کنید. سمت راست هم یه درگاه شارژ یو اس بی هست که میتونید گوشی یا هر چیز دیگه ای رو باهاش شارژ کنید.

زین sym fx 150

زین اف ایکس فضای خوبی هم برای راکب هم برای ترک داره. نرمی خوبی هم داره و برای سواری های طولانی مدت مناسبه.در قسمت عقب زین هم یک نگهدارنده فلزی تعبیه شده که کنترل ترک نشین رو راحت تر میکنه. فضای زیر زین خیلی بزرگ نیست و نهایتا میتونید یک کلاه اپن فیس رو توش راحت جا بدین. فک متحرک یا ثابت یا نمیشه یا زووووری جا میشه. اگر بخوایم یه مقایسه سوسکی بین این و j200 بکنیم، باید بگم فضای زیر زین جی ۲۰۰ بزرگتره و اف ایکس به خاطر جسه کوچیکتری که داره این موضوع براش طبیعیه و ایرادی به حساب نمیاد!

مشخصات فنی fx 150

میرسیم به بخش مشخصات فنی و انجین ققنوس. این موتور یه پیشرانه تک سیلندر، ۴ زمانه، هوا خنک داره و حجم انجین ۱۵۰ سی سی هست و قدرتی که میتونه تولید کنه ۹.۴۱ اسب بخاره و حداکثر گشتاور ایجادیش هم ۹.۶۷ نیوتون متره. اف ایکس یه گیربکس اتومات داره و ظرفیت روغنشم نزدیک ۱ لیتره.

سیستم سوخت رسانیش انژکتور برقیه و مصرف سوختشم صدی حدودا ۲ خورده ایه. بسته به نوع رانندگی میتونه کمی بالا پایین باشه.

شتاب و نهایت سرعت fx

نهایت سرعت این موتور حدودا به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت میرسه و شتاب صفر تا صدشم چیزی حدود ۲۰ ثانیست. البته از موتور های اسکوتری مخصوصا توی این کلاس نباید انتظار شتاب خیلی بالایی داشته باشیم ولی این موتور توی شتاب اولیه یعنی ۰ تا ۶۰ رو تو تایم مناسبی طی میکنه. در کل اسکوتر لشی نیست! شتاب قابل قبولی داره …

شاسی و سیستم تعلیق FX 150

شاسی اف ایکس ۱۵۰

یکی از قسمتایی که توی مقاله های مختلف از جمله رسانه خود شرکت اس وای ام به طور خاص بهش اشاره کرده، شاسی این موتوره. شاسی ققنوس از نوع Anti-Lift Engine Hanger یا به اختصار A.L.E.H هست. این نوع شاسی طوری طراحی شده که باعث میشه موتور ثبات و آیرودینامیک بهتری در موتور ایجاد کنه. به همین دلیل تاثیر زیادی در سواری و هندلینگ اف ایکس ایجاد کرده. چیزی که در موتور های اسکوتر میان رده کم تر دیدیم … سواری قرص و محکم، لرزش کم و آیرودینامیک مناسب!

کمک فنر های fx 150

در قسمت جلو یه جفت کمک فنر تلسکوپی معمولی داریم و قسمت عقب هم همینطور. دو کمک فنر معمولی که هر دو عملکرد مناسبی دارن.

لاستیک های fx

سایز لاستیک جلو و عقب مشابه هم هستن. ۱۲۰/۷۰ که هر دو چرخ روی رینگ های ۱۲ اینچی سواری شدن. یکی از نقطه ضعف های این موتور همین رینگای کوچیکش میتونه باشه که توی سواری موتور تاثیر منفی میذاره. برند لاستیکا هم ایران یاسا هستن.

سیستم ترمز FX

ترمز های این اسکوتر جفت دیسک هستن. قطر دیسک جلو ۲۲۶ میلی متر و دیسک عقب هم ۲۲۰ میلی متره. تکنولوژی CBS یا سیستم ترمز ترکیبی هم در این موتور دیده میشه. این تکنولوژی اینطور عمل میکنه، وقتی ترمز عقب گرفته میشه، ترمز جلو هم تا حدی به کار میفته و به ترمز گیری شما کمک میکنه.

قیمت sym fx 150

این موتور در حال حاضر حدود 135 میلیون تومان قیمتشه که میتونید از نمایندگی های نیرو موتور آمار دقیق به روزش رو هم دربیارید.

شرایط اقساطی اف ایکس ۱۵۰

کلا محصولات نیروموتور شرایط اقساطی هم دارن ولی گاهی روی یه سری موتور، هست و گاهی هم نیست. اگر باشه میتونید با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ موتور، مابقی رو به صورت ۱۵ ماهه با ارائه چک پرداخت کنید.

جمع بندی

رقبای اف ایکس

رقیبای این موتور بیشتر محصولای دیگه خود شرکت اس وای ام به حساب میاد ولی چنتای دیگه هم هستن (البته بدون در نظر گرفتن موتورهای طرح یا کپی بازار ). اصلیاش اینان. جی ۲۰۰، لاکی ۱۸۰، اس آر ۲۰۰، بنلی پانارعا (‌فارسیش چه سخته ) و یه چنتای دیگه … .

حرف آخر

اگر قد متوسطی دارید و دنبال یه موتور نرم و راحت مناسب رفت امد های شهری هستید من براتون اف ایکس رو تجویز میکنم 😁. ولی به خاطر رینگ های کوچیکی که داره پیشنهاد میکنم یه نگاهی هم به لاکی ۱۸۰ و جی ۲۰۰ داشته باشید چون سواری اونا تا حدی نرم از این موتوره.

در مورد مشخصات فنی و بقیه چیزا هم بگم که گزینه هایی که گفتیم تقریبا شبیه به هم هستن و فرق خیلی محسوسی توشون نمیبینید مخصوصا رقیبای اس وای ام این موتور. همه این گزینه ها از بابت قطعه و خدمات پس از فروش، وضعیت خیلی خوبی ندارن و ممکنه تو شرایط خاص، گیر کنید یعنی قطعه و لوازمشون راحت گیرتون نیاد یا با تاخیر به دستتون برسه. در کل اگر قصد خرید این موتورا رو داشتین اول از همه آمار قطعشون رو تو شهرتون در بیارید که آیا گیر میاد یا نه؟ بعدش برید سراغش … .

امیــدوارم که این مقاله به دردتـون خورده باشه و ازش استفاده کرده باشین.یادتــون نــره نظرتـــونو در قسمت پـایین ( دیدگاه ها ) برامون بذارید.سوالی هم داشتین حتما بپرسید جواب میدیم .

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق SMS باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

جدول مشخصات فنی SYM FX 150

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)198*77.5*112 (سانتی متر)
ارتفاع زین۷۷.۵ سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه،۲ سوپاپ (SOHC)، هوا خنک
حجم موتور150 سی‌سی
حداکثر قدرت9.41 اسب بخار
حداکثر گشتاور۹.۶۷ نیوتون متر
نسبت تراکم
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )2 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتتسمه، اتوماتیک
سیستم ترمز جلودیسک 226 میلی‌متری، CBS
سیستم ترمز عقبدیسک ۲۲۰ میلی‌متری، CBS
سیستم تعلیق جلویک جفت کمک‌فنر تلسکوپی معمولی
سیستم تعلیق عقبدو کمک فنر معمولی
لاستیک هاجلو 120/70/12 و عقب 120/70/12 ایران یاسا
وزن خشک125 کیلوگرم
حجم باک5 لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )110 کیلومتر بر ساعت

سوالات متداول SYM FX 150

نهایت سرعت FX 150 چقدر است؟

نهایت سرعت این موتور در حدود 110 کیلومتر بر ساعت است.

مشخصات فنی FX 150 چیست؟

این موتور یه پیشرانه تک سیلندر، ۴ زمانه، هوا خنک داره و حجم انجین ۱۵۰ سی سی هست و قدرتی که میتونه تولید کنه ۹.۴۱ اسب بخاره و حداکثر گشتاور ایجادیش هم ۹.۶۷ نیوتون متره. اف ایکس یه گیربکس اتومات داره و ظرفیت روغنشم نزدیک ۱ لیتره.

FX 150 توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت نیرو موتور در بازار ایران عرضه میشه.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

27 دیدگاه

  1. سلام
    چرا اینقدر از نقاط خوب این موتور ها میگید.
    چرا از اینکه این موتور ها خدمات پس‌از فروش وقطعات ندارند چیزی نمی گید.
    اولین وبزرگترین نقطه یک وسیله خوب ویک شرکت خوب ارائه خدمات و تامین قطعات آن میباشد، که متاسفانه در خصوص موتو های وا رداتی وجود ندا رد.

    1. سلام امیرجان وقتت بخیر. ممنون از نظر و انتقادت. ما همیشه سعی کردیم راجع به بحث قطعات و خدمات پس از فروش در بررسی‌هامون صحبت کنیم. در این مقاله هم در قسمت جمع بندی به بحث تأمین قطعات ضعیف این شرکت اشاره کردیم. احتمالا اون قسمت رو مطالعه نکردید. ❤

    2. سلام برادر sym یه شرکت معروف و معتبر در تولید موتور هست که متاسفانه در ایران مردم ما روی یه چیز کلید میکنن دیگه ولش نمیکنن مثلا همین طرح هندا ۱۲۵ هنوز هم می‌خرن باهر قیمتی و جیب شرکت های مسخره و بدرد نخور ایرانی که فقط پیچ های موتور چینی و میبندن پور پوستر میشه در صورتی که همین برند و شما با خرید هر محصولش تا ۱۰ سال از لحاظ اقتصادی و آرامش تضمین هستید و در ایرانی از همون سال اول خرج شروع میشه

      1. سلام علی جان. اره کاملا درسته. محصولای این شرکت به نسبت موتورهای طرحی که به بازار عرضه میشن بهتره و عمر بالاتری داره. 👌

  2. من مدل ۱۴۰۰ خریدم
    نکته بسیار بسیار مثبت و متفاوت fx150 همانطور که گفتید هندلینگ عااالییه نسبت به موتورهای مشابه که حدود ۵ ثانیه در سکون کامل تعادل داره که دوستان موتور سوار میدونن تو ترافیک چقد کاربردیه و نکته خوب دیگه بنزین زدن اسونش

    1. سلام اینده نگر عزیز 😁❤️. دقیقا درست میگی. این موتور سواری خوبی داره به نسبت اسکوترهای همرده خودش. ممنون که تجربتون در اختیارمون گذاشتی

      1. سلام مدل 1400 رو خریدم دست دوم و حسابی راه رفته اما باز باکیفیت هست و به دلم چسبید ،لاکی دویست داشتم اما این بهتر از لاکی هست از نظر تو دست بودن به نظرم ، کاملا مشخص هست با کیفیت هست

  3. سلام دوستان ، من لاکی ۱۸۰ دارم و تا حدودی خشکه و میکوبه ، من مشکل کمر درد دارم و ازارم میده ، میخواستم خواهش کنم کسانی که fx150 دارن ایا این موتور هم خشکه ؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام امیرحسین جان وقتت بخیر. ببین fx150 چرخاش چهار سایز از لاکی 180 کوچیک تره و این یعنی هم لرزش‌های بیشتری رو به راننده منتقل میکنه هم کوبشش بیشتره! فکر نمیکنم اسکوتری رو نرم تر از لاکی در این رنج قیمت پیدا کنی. پیشنهاد میکنم بری سراغ هوندا جنیو و سوارش بشی و تستش کنی. فکر میکنم بد نباشه تا قیمت 115 میلیون. البته اگه بخوای صفر بخری.

      1. اقا خییلی ممنون از لطف و راهنماییت ، ولی اخه من ۴ سال وگو داشتم ، سایز چرخهاشدرست هم اندازه fx بود ،ولی واقعا نرم ترین موتوری بود که تا بحال دیدم ، فکر کنم بخاطر اینکه تک کمک و اونم زیر موتور بود ، فقط موتورش خیلی ضعیف بود و ترمزهای عقب کاسه ایش خوب نبود ،
        شما خودت fx و تجربه سواریش رو داشتی ؟؟

        1. خواهش میکنم داداش. وگو موتور نرمی هست و دلیل نرمیش هم زین و کمک نرم عقبش بوده که کوچیک بودن چرخ ها رو تا حد زیادی پوشش میداده. اما تو اف ایکس همچین مسئله ای نیست و اون چرخا یه مقدار اذیت میکنن. حالا من پیشنهاد میکنم قبل از خرید سوارش بشی و خودت تست کنی. اگه تهران یا کرج هستی من نمایندگی رو میشناسم که قبل از خرید امکان تست موتور رو بهت میده و میتونی تست کنی.

  4. با سلام از عزیزان و اهل فن یه راهنمایی میخواستم
    من از موتور خیلی سر در نمیارم و تا حالا نداشتم
    بخاطر دردسر ماشین و ترافیک
    دنبال یه موتور کم‌ دردسر و اینکه چند سالی زیر پام باشه هستم نه اینکه هر روز تو تعمیرگاه باشی
    روزانه از خونه تا مغازه میرم
    این موتور رو دوست دارم
    بنظر شما بین این و طرح ایروکس کدومش بهتره؟ ایا گزینه بهتری هم هست
    رنج قیمیتی تا ۹۰
    ببخشید طولانی شد
    ممنونم

    1. سلام مصطفی جان وقتت بخیر. بین این دو گزینه‌ای که گفتی اف ایکس گزینه بهتریه اما در مجموع در این رنج من لاکی 180 که توسط سهند سیکلت عرضه میشه رو بهت پیشنهاد میکنم. چون هم کیفیتش بالاتره هم سایز چرخاش بزرگتره و سواری بهتری داره. داخل سایت هم بررسیش کردیم میتونی بررسیش رو ببینی.

  5. به نظر من اگه سایز چرخ اینقدر مهم بود اینهمه مدل از بهترین برندها مثل یاماها با رینگ ۱۲ نبود.
    دقت کنید عرض لاستیک در رینگهای کوچیکتر پهن میشه تا جبران کوچیکی رینگ باشه

    1. سلام دوست عزیز ممنون از نظرت❤️. قطعا سایز رینگ توی سواری تاثیر گذاره و خب شرکتای مختلف و بزرگ با توجه به سایز و استفاده موتور سایز های مختلفی رو اسکوتر هاشون استفاده میکنن و این اقدام بدی نیست اما برای مصرف کننده ای که دنبال یه موتور نرم و خوش سواریه ما پیشنهادمون موتور هایی با سایز رینگ بیشتره! این موردی هم که میگین عرض لاستیک در رینگ های کوچکتر بیشتر میشه احتمالا توی چند مورد خاص این طور بوده.۹۹ درصد موتور های بازار رو چک کنید این موردی که خدمتتون گفتم رو میتونید ببینید.

    1. سلام رضا جان. وقت بخیر. sr 180 نداریم بین موتورا. شما sr 200 رو میگی یا sf 180? در هر صورت هر دو مدل Sr و Sf از لحاظ سواری و شتاب از fx عملکرد بهتری دارن.

      1. قربان منظورم همون sr200 بود ، حالا به نظر شما sr200 بهتره بگيرم يا لاكي ١٨٠ ، من مشكل ديسك كمر دارم راحتي موتور برام خيلي مهمه

        1. از لحاظ سواری خیلی شبیه به همدیگه هستن. اختلاف زیادی بینشون دیده نمیشه. من لاکی رو پیشنهاد میکنم.

  6. با سلام و احترام
    تجربه 2 ماهه استفاده از موتور سیکلت گلکسی FX150 خدمتتان عرض میکنم ، امیدوارم که کمک کرده باشم به کسایی که دنبال خردید یه موتور مناسب هستند. در ابتدا عرض کنم خدمتتون که بنده تجربه موتور سواری نداشتم و این اولین موتور بنده است.
    بعد از کلی تحقیق در خصوص انواع موتور سیکلت این موتور را انتخاب کردم:
    1. سیستم ترمز عالی و cbs هستش ، به طوری که شما ترمز عقب را بگیرید به میزان 40 تا 50 درصد ترمز جلو را درگیر میکنه، (این از این جهت مناسب هست که موتور سوار های وارد تاکید دارند که از هر دو ترمز استفاده بشه)کسایی که مثل من بلد نیستند اگر هر دو دستشون روی ترمز باشه ممکنه اشتباه کنند و بجای ترمز گاز بگیرند و خدایی نکرده اتفاق ناگواری صورت بگیره.
    2. کنترل راحت موتور هست، بدین صورت که چرخ هاش از طرح کلیک پهنتر هست و حفظ تعادل راحتره و احساس امنیت بیشتر، این یکی از آپشن های اصلی تو انتخاب برای منی که اولین موتورم هست.
    3. باک موتور جلو هست و نیازی به زدن زین نیست و سوخت گیری راحتره.
    4. چون باک موتور جلو هست فضای زیر صندلی بسیار زیاد و مناسبه.
    5. قطع کن برق زیر زین تعبیه شده که با زدن اون دکمه کلا برق موتور قطع میشه و به نوعی برای امنیت موتور خوبه.
    6. صفحه کیلومتر دیجیتال و هوشمند که سنسور نور داره و زیر آفتاب نور صفحه بیشتر میشه .
    7. نور موتور برای استفاده در شب عالی ، واقعا عالی از نور ماشین بیشتر و چراغ های زیبا و خاص، مخصوصا چراغ عقبش که خیلی شیکه..
    8. در خصوص شتاب ، با توجه به تجربه کم و عدم تست سایر موتور ها نمیتونم دقیق نظر بدم، دوستان حرفه ای تر نظر بدن.
    9. طراحی موتور انصافا خاص هست (البته این بیشتر یه موضوع شخصی است).
    حالا یکسری نکات تکمیلی عرض منم خدمتتون:
    1. اگر قدتون خیلی بلند هست ممکنه زانوهاتون گیر کنه موقع دور زدن کامل.
    2. احساس میکنم موتور به نسبت حجمش میتونست یکم جمع و جورتر باشه

    انشالله که نظرات بنده حقیر مورد استفاده همه عزیزان قرار بگیره.
    یا حق

  7. من نزدیک به یک سال و نیمه که دارم و ۲۰ هزار تا باهاش رفتم. چون اولین موتورم هستش پس با بقیه نمیتونم مقایسش کنم.
    نسبت به سایز لاستیک نرمه و تعادل موتور به این سادگی به هم نمیخوره.

    از خوبیاش:
    تا الان جز روغن موتور و آچار کشی هزینه دیگه ای نداشته.
    باکش جلو هستش و با ۵ لیتر تقریباً ۲۲۰ کیلومتر میشه رفت.
    باکس بزرگی داره من یک کلاه فول با یک کیف دستی می‌زارم (نمی‌دونم چرا تو مقاله خلاف این گفته شده).
    سیستم روشنایی زیبا و به شدت پر نوری داره.
    دو حالت جا پایی داره که تو مسافت های طولانی کمتر خسته می‌کنه (قد من ۱۸۰ هستش و راحتم باهاش ولی برای دور زدن یکم مشکل دارم)

    نکاتی که مورد پسندم نیستن رو به ترتیب اهمیت میزارم
    خدمات پس از فروش و تامین قطعات افتضاح و گرون بودن قطعات (من شنیدم کاسه چراغ جلوش ۱۵ تومنه)
    لاستیک های بی کیفیت ایران یاسا (و خیلی سُره)

    برای شروع به حرکت باید تا دور موتور ۴ هزار پر کنید که این باعث میشه که موتور با صدای بیشتری کار کنه (واقعا لازمه این همه گاز دادن)
    صدای انجین برای این حجم زیاده و تو سرعت بالا ۹۰ تا هم بیشتر هم میشه
    کیلومتر شمارش نباید آفتاب ببینه چون خراب میشه (مدل jt هم همینطوره)
    وزن خشک موتور بالای ۱۳۰ کیلو هستش که به نسبت انجین یکم زیاده
    بعضی از تعمیر کارا میگن که این مدل زود به لرزش میوفتن.
    بازار فروشش به نسبت جی ۲۰۰ ضعیف تره

  8. دوستان سلام.من مدل ۱۴۰۰ این موتور رو سال ۱۴۰۱ گرفتم.موتور خوبیه ولی دوتا نکته ی بسیار رو مخی داره.یکی بحث تامین قطعات و لوازم که افتضاحه و شرکت نیرو موتور هر روز باید پاسخگوی صاحبان اف ایکس و دیگر مدل ها باشه و نمیتونه تامین بکنه…مهرماه ۱۴۰۱ تصادف کردم و ۸ ماه منتظر قطعات بودم آخرشم از یه موتور انجین سوخته ی شرکت تو شهر قم لوازم و قطعاتی که من میخواستم بازش کردن بهم دادن…دومین رومخی تو دست اندازها کاملا متوجه میشید موتور بدردبخور از این لحاظ نیست.قدمم ۱۸۶ هست که موقع خرید دقت نکردم به این موضوع …فروشنده هم بخاطر فروش موتورش بهم نگفت این موتور بابت قطعات مشکل داره و …ولی چراغ های خیلی پرنوری داره.شبها نور چراغ جلو کل یه خیابان رو روشن میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا