نقد و بررسی موتورسیکلت

بررسی پالس 220 F

مقدمه

امروز قصد داریم با همدیگه پالس 220 رو بررسی کنیم اما شاید با خودتون بگید که چه نیازی هست اصلاً ما بریم سراغ بررسی موتورهای قدیمی بازار؟! 🤔

پس بیاید در مورد این قضیه با همدیگه صحبت کنیم؛ همونطور که از وضع قیمت موتورسیکلت و دلار در بازار ایران خبر دارید، خرید موتور برای خیلیامون سخت شده و وضعیت به این صورته که شما برای خرید یه موتور میانرده مثل NS 200 باید نزدیک به 260 میلیون تومان هزینه کنید! 😯

پس چاره برای افرادی که قصد خرید یه موتور با کیفیت دارن چیه؟! از نظر من بهترین کار اینه که برن سراغ موتورهای با کیفیتی که مدلشون یکم پایینه ولی در عین حال یا صفر کیلومتر هستن یا کارکردشون نزدیک به صفره.

شاید براتون جالب باشه که بدونید من خودم جزو همین دسته بودم! یعنی وقتی موتور قبلیم که RS 200 بود رو فروختم و میخواستم بدون هزینه اضافی یه موتور جدید بخرم، دیدم همه‌ی موتورایی جدیدی که میتونم بخرم کیفیت آنچنانی ندارن و از اونجایی که من آدمی نیستم که سال به سال موتور عوض کنم، ترجیح دادم برم سراغ یه موتور مدل پایین کم کارکرد که هم قیمت مناسبی داره، هم کیفیتش خوبه! 👌

و اون موتور پالس 220 بود و به همین دلیل من تصمیم گرفتم که این مقاله رو براتون بنویسم تا اگه قصد خرید موتور صفر تا قیمت 150 60 میلیون تومان رو دارید بهتون کمک کنه.

پالس 220 - زوموتور

حالا دیگه بیاید بریم سراغ خود موتور. پالس 220 از اوایل سال 1389 به نمایندگی شرکت پیشرو گستر فارس (که اخیراً با همراه سیکلت یکی شده) وارد بازار ایران شد و تولید اون تا سال 1395 ادامه داشت.

 همونطور که میدونید دلیل توقف مونتاژ این موتور استفاده از سیستم کاربراتوری بود و با قانونی که راهنمایی و رانندگی در سال 95 گذاشت، شرکت‌ها دیگه اجازه نداشتن موتورای کاربراتوری رو مونتاژ کنن.

اما نکته جالبی که این وسط وجود داره اینه که با اینکه در ظاهر، 7 سال از توقف مونتاژ شدن پالس 220 میگذره، اما به دلایل مختلفی (که مربوط به دور زدن قانون میشه! 😁) هنوز مدل صفر کیلومتر این موتور پیدا میشه و شما میتونید اون رو در بازار پیدا کنید.

با توجه به سابقه خوب انجین 220 سی‌سی باجاج که به غیر از این موتور روی اونجر 220 هم استفاده شده بود تقریباً میدونیم که با یه موتور کم استهلاک و با کیفیت نسبتاً بالا طرف هستیم. کیفیتی که در موتورهای هم قیمت پالس 220 مثل موتورهای برند SYM، بنلی و … پیدا نمیشه! 💯

پس با زوموتور همراه باشید تا اگه اطلاعات کافی در مورد این موتور کهنه‌کار ندارید، شما رو با اون آشنا کنم.

بررسی ظاهر و طراحی پالس 220

پالس 220 در سبک موتورهای اسپرت-استریت یا اسپرتِ خیابونی طراحی شده که البته کنسول ثابت اون باعث میشه فکر کنید این موتور استریت نیست! اگه احساس میکنید که این طراحی زیاد در بین موتورهای استریت مرسوم نیست بهتره یه نگاهی به مدل‌های مختلف هوندا CB1300 بندازید.

چراکه سی بی 1300 هم در دو نسخه معمولی و Bol D’or عرضه میشه که نسخه دوم دارای کنسول ثابت هست و در زمان چرخش فرمون کیلومتر و چراغ موتور ثابت میمونه.

سی بی 1300 بولدور - زوموتور
Honda CB1300 Bol D’or

اگه بخوام در مورد طراحی کلی پالس 220 نظر بدم باید بگم که طراحیش قدیمیه و یه جورایی حس موتورای 10 سال پیش رو بهتون منتقل میکنه. البته در زمان خودش طراحی خوبی داشت اما برای الان یکم قدیمیه.

جلوی پالس 220 - زوموتور

باجاج اخیراً یه نسخه جدید از پالس 220F عرضه کرده که هم طراحی به روز تری داره هم انجینش 250 سی‌سی شده که اتفاقاً اون موتور هم از اوایل سال 1402 به بازار عرضه میشه و ما هم به طور کامل در این مقاله بررسیش کردیم.

شما میتونید پالس 220 رو در رنگ‌های مختلفی پیدا کنید و این رنگ‌ها شامل مشکی، قرمز، آبی و رنگ‌های پرچمی مشکی/سفید، مشکی/قرمز و مشکی/آبی میشه.

ابعاد کلی این موتور 2 متر 3 سانتی‌متر (طول) در 75 سانتی‌متر (عرض) در 1 متر و 16 سانتی‌متر (ارتفاع) هست.

چراغ های پالس 220

کاسه چراغ جلو شکل متفاوتی با اکثر موتورعهای بازار داره. نور پایین در یک لنز قرار گرفته و نور بالا هم به صورت هالوژن در قسمت بالای اون وجود داره. دو چراغ کوچیک هم در قسمت چپ و راستِ نور بالا دیده میشه.

در مورد چراغ نور بالا هم یه نکته‌ای وجود داره که باید همینجا بهش اشاره کنم. این چراغ روی پالس 220 یکم حساسه و ممکنه زیاد بسوزه یا از کار بیفته که خودم هنوز راه حلی براش پیدا نکردم! 😒

اگه بتونم مشکلش رو بفهمم این مقاله رو آپدیت میکنم.

نور پایین اما کاملاً پایداره و به لطف وجود لنز پخش نور خیلی خوبی داره. 👌

در قسمت عقب هم چراغ خطر معروف موتورهای پالس رو میبینیم که کلا طراحیش منحصر به فرده و با همه‌ی موتورهای بازار فرق داره.

تمام چراغ‌های به کار رفته در پالس 220 به جز چراغ خطر عقب از لامپ‌های معمولی تشکیل شدن.

فرمون و کیلومتر پالس 220

فرمون پالس 220 یه فرمون سه تیکه هست که این سه تیکه بودن باعث شده تا اون حس سبکی و فرز بودن رو نتونید از این موتور بگیرید. معمولاً موتورهایی که فرمون لوله‌ای یک تیکه دارن، هندلینگ بهتری رو از خودشون نشون میدن.

سمت راست فرمون کلید Kill Switch، کلید روشن کردن چراغ‌ها و استارت موتور وجود داره و سمت چپ هم کلید تعویض نور پایین به نور بالا، کلید راهنما، بوق و Passing دیده میشه.

یه نکته جالبی در مورد راهنماهای این موتور وجود داره و اون این هست که راهنماها به قطع کن خودکار مجهز هستن و زمانی که شما بعد از راهنما زدن میپیچید، راهنما به صورت اتوماتیک خاموش میشه!

این اپشن خیلی جالبیه؛ مخصوصاً اگه مثل من همیشه بعد از پیچیدن یادتون بره راهنما رو خاموش کنید. 😁

pulse 220 - زوموتور فرمون

کیلومتر پالس 220 به صورت ترکیبی طراحی شده و دور موتور در قسمت سمت چپ به شکل آنالوگ دیده میشه و در قسمت سمت راست هم سرعت شمار، مقدار مسافت طی شده (ODO)، تریپ‌های مختلف و آمپر بنزین رو میبینید.

چراغ‌های هشدار هم در قسمت پایین کیلومتر و داخل بخش آنالوگ کیلومتر کار شدن.

یه نکته‌ای در مورد یکی از چراغ‌های هشدار وجود داره که باید بهش اشاره کنم. پالس 220 دارای سنسور فیلتر هوا هست که در نوع خودش جالبه!

اگه هر مشکلی برای فیلتر هوای موتورتون پیش بیاد این چراغ روشن میشه و شما رو مطلع میکنه. در 99 درصد مواقع مشکل فیلتر هوا با شست و شو حل میشه و اصلا نیازی به تعویض اون نیست!

نوشته های مشابه

به این میگن موتور کم خرج! 👌😄

باک و زین پالس 220

پالس 220 F یه باک 15 لیتری داره که باعث میشه با مصرف سوخت 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر خیلی دیر به دیر به پمپ بنزین مراجعه کنید. اگه کاربراتتون در تنظیم‌ترین حال ممکن باشه و با یه سرعت معقول حرکت کنید مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر رو با یک باک میتونید طی کنید که مسافت خیلی زیادیه!

زین موتور هم به صورت دو تیکه طراحی شده و خبر خوب اینه که هم برای راکب فضای زیادی داریم هم ترک نشین! چرا به این گفتم خبر خوب؟

چون در اکثر موتورهای جدید بازار یه جورایی راحتی تَرک‌نشین نادیده گرفته میشه و طراحان زین عقب رو فدای زیبایی بیشتر موتور میکنن. در موتورهایی مثل بنلی 180 S، گلکسی 180 و … این داستان رو به وضوح میتونیم ببینیم.

داشتم میگفتم که پالس 220 زین بزرگی داره که در هر دو قسمت راننده و ترک‌نشین نرمی مناسبی هم داره و بابت سواری خیالتون کاملاً راحت باشه.

ارتفاع زین راننده از سطح زمین 79.5 سانتی‌متره و دو دستگیره فلزی هم در قسمت عقب موتور وجود داره که ترک‌نشین به راحتی میتونه خودش رو کنترل کنه.

جک و اگزوز پالس 220

خوشبختانه پالس 220 دارای دو جک بغل و وسط هست که این موضوع خیالمون رو از بابت پارک کردن موتور راحت میکنه.

اگزوز پالس 220 - زوموتور

در طراحی اگزوز هم باید بگم که این موتور یه اگزوز بزرگ داره که به نظر من با اون رنگ استیلش طراحی موتور رو قشنگ کرده اما ابعاد بزرگش باعث میشه در زمان ترافیک یا عبور از جاهای تنگ به اینور اونور گیر کنه و زود خط بیفته!

پیشنهاد میکنم اگه این موتور رو خریدید یه محافظ اگزوز براش نصب کنید.

مشخصات فنی پالس 220

معمولاً انجین‌هایی که کمپانی هندی باجاج میسازه کیفیت ساخت مناسبی دارن و کم استهلاک هستن؛ همین مسئله باعث میشه که شما بتونید با یه سری رسیدگی جزئی و سرویس دوره‌ای‌های معمول تا مدت زیادی با این موتور رانندگی کنید و این موتور خرجی روی دستتون نمیذاره.

از طرفی آشنا بودن اکثر تعمیرکارها با انجین‌های باجاج باعث میشه تا در اکثر شهرها و شهرستان‌ها مشکلی از بابت تعمیر کردن موتور نداشته باشید و این هم نکته مثبتی برای پالس 220 به حساب میاد.

شاید شما هم شنیده باشید که بعضیا در مورد این موتور این حرف رو میزنن که پالس 220 زود لش میشه! اما خب این حرف زیاد با منبع موثق و دلیل محکمی زده نمیشه و صرفاً در حد حرفه.

انجین پالس 220 - زوموتور

چراکه مدل‌های مختلفی از این موتور و اونجر 220 (که انجینش با پالس 220 مشترک هست) وجود دارن که بعد از 10 سال هنوز مثل روز اول راه میرن و مشکلی براشون پیش نیومده.

البته که این مسئله خیلی به رسیدگی شما بستگی داره و طبیعتاً وقتی به موتور برسید اون هم سواری خوبی بهتون میده.

انجین باجاج پالس 220

پالس 220 یک انجین 4 زمانه، تک سیلندر، روغن خنک و 2 سوپاپ (SOHC) داره که نسبت تراکمش 9.5 به 1 هست. انتقال سوخت هم در این انجین به سیستم کاربراتور انجام میشه.

از خوبیای این انجین روغن خنک براتون بگم که حتی اگه مدت زمان زیادی رو با این موتور رانندگی کنید حرارت زیادی ایجاد نمیکنه و اصطلاحاً اصلا داغ کردن تو کارش نیست!

حجم دقیق انجین این موتور 220 سی‌سی هست و حداکثر قدرتی که میتونه تولید کنه 20.4 اسب‌بخار در دور موتور 8500 میرسه و حداکثر گشتاورش هم 18.55 نیوتون‌متر در دور موتور 7000 هست.

گیربکس و انتقال قدرت پالس 220

پالس 220 دارای یک گیربکس 5 دنده هست و انتقال قدرتش هم به کمک سیستم زنجیر انجام میشه.

به نظرم 5 دنده بودنش یه جورایی نقطه ضعف این موتور به حساب میاد و باعث میشه شما در دنده 5 با دور موتور بالایی حرکت کنید که این داستان به مذاق اونایی که با موتور مسافرت میرن خوش نمیاد!

گیربکس 220 - زوموتور

اما نکته خوبی هم در این بخش وجود داره و اون این هست که با اینکه پالس 220 از تکنولوژی اسلیپر کلاچ بی‌بهره هست اما تعویض دنده‌ها کاملاً بی صدا انجام میشه و کلاچش هم خیلی نرمه.

حجم روغنی هم که باید در محفظه کارتل پالس 220 بریزید 1 لیتر و 200 سی‌سی هست.

شتاب 0 تا 100 و حداکثر سرعت پالس 220

حداکثر سرعت باجاج پالس 220 در حدود 130 تا 140 کیلومتر بر ساعت هست.

پالس 220 میتونه در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون و سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسه.

سیستم تعلیق و شاسی پالس 220

شاسی مورد استفاده در پالس 220 از نوع گهواره‌ای دوبل هست و وزن موتور به همراه بنزین و بقیه مایعات ضروری به 160 کیلوگرم میرسه.

کمک فنر و لاستیک‌های پالس 220

کمک فنرهای به کار رفته در پالس 220 مثل بقیه موتورهای باجاج از برند Endurance هند هست که سواری نرمی رو براتون فراهم میکنه. در قسمت جلو دو کمک فنر تلسکوپی معمولی داریم و در قسمت عقب هم دو کمک فنر گازی 5 مرحله‌ای.

لاستیک‌ها هم از برند نام آشنای MRF هستن که کیفیت و طول عمر مناسبی هم دارن. سایز لاستیک جلو 90/90/17 هستن و سایز لاستیک عقب هم 120/80/17.

سیستم ترمز پالس 220

در قسمت ترمز پالس 220 با یه پکیج معمولی طرفیم! جایی که در چرخ جلو یک دیسک 280 میلی‌متری و یک کالیپر 2 پیستونه وجود داره و در قسمت عقب هم یک دیسک 230 میلی‌متری و یک کالیپر تک پیستونه ساخت Bybre.

پالس 220 در بازارهای جهانی به همراه ترمز ABS هم فروخته میشه که متأسفانه نسخه معمولی بدون ABS اون در بازار ایران حضور داره.

قیمت باجاج پالس 220

قیمت مدل 95 و صفر کیلومتر پالس 220 (در اسفند 1401) در بازار ایران حدود 150 میلیون تومان هست.

جمع بندی باجاج پالس 220

با توجه به این که مدل تولید این موتور به سال 1395 برمیگرده و مدل بالاتری از اون وجود نداره؛ پالس 220 برای بعضی از افراد گزینه مناسبی به حساب نمیاد ولی برای بعضی دیگه یه گزینه تمام و کماله!

اگه جزو اون دسته از افرادی هستید که سال به سال موتور خودشون رو تغییر میدن این موتور گزینه مناسبی براشون نیست؛ چراکه اگه مدل صفرش رو خریداری کنن افت قیمت زیادی شامل حال موتورشون میشه و از طرف دیگه بازار خرید و فروش خیلی فعالی هم نداره!

اما اگه جزو اون دسته‌ای هستید که موتورتون رو چند سال نگه میدارید و از طرفی بودجه‌تون محدود هست، پالس 220 بهترین و بی‌دردسرترین گزینه برای شما به حساب میاد. چراکه در رنج قیمتی 110 تا 150 میلیون تومان موتوری با کیفیت و سواری پالس 220 پیدا نمیکنید که مثل این موتور مشکل تأمین قطعات نداشته باشه که بتونید با خیال راحت ازش سواری بگیرید.

در آخر نکات مثبت و منفی پالس 220 رو دسته بندی میکنم تا راحت‌تر بتونید راجع بهش تصمیم بگیرید:

نکات مثبت:

  1. انجین با کیفیت و کم استهلاک
  2. سواری نرم و راحت
  3. وضعیت تأمین قطعات خوب
  4. قیمت مناسب
  5. شتاب و سرعت مناسب

نکات منفی

  1. 5 دنده بودن گیربکس
  2. بازار خرید و فروش ضعیف
  3. مدل (سال ساخت) پایین

مشخصات موتور پالس 220

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)203*75*116 (سانتی متر)
ارتفاع زین79.5 سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه، 2 سوپاپ (SOHC)، روغن خنک
حجم موتور220 سی سی
حداکثر قدرت20.4 اسب بخار در دور موتور 8500
حداکثر گشتاور18.55 نیوتون متر در دور موتور 7000
نسبت تراکم9.5 به 1
سیستم سوخت رسانیکاربراتور
میزان مصرف سوخت (حدودی)2.5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، گیربکس 5 دنده
سیستم ترمز جلودیسک 280 م‌م، کالیپر 2 پیستونه
سیستم ترمز عقبدیسک 230 م‌م، کالیپر 1 پیستونه ساخت Bybre
سیستم تعلیق جلوجفت کمک‌فنر تلسکوپی معمولی
سیستم تعلیق عقبجفت کمک فنر گازی قابل تنظیم
لاستیک هاجلو 90/90/17 عقب 120/80/17 برند MRF
وزن تَر160 کیلوگرم
حجم باک15 لیتر
نهایت سرعت (حدودی)140 کیلومتر بر ساعت

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این محتوا بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شماره همراهتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت توسط زوموتور، از طریق اس ام اس باخبر میشی. یادت نره، اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه‌های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما ما رو در فضای مجازی دنبال کنید.

قیمت پالس 220 چقدر هست؟!

در حال حاضر آپریلیا پالس 220 با قیمت حدودی 150 میلیون تومن به فروش میرسه.

حداکثر قدرت و گشتاور پالس 220 چقدر هست؟

انجین 220 سی‌سی این موتور میتونه قدرتی معادل 20.4 اسب‌بخار در دور موتور 8500 تولید کنه و حداکثر گشتاورش هم 18.55 نیوتون‌متر در دور موتور 7000 هست.

نهایت سرعت پالس 220 چقدر هست؟!

حداکثر سرعت باجاج پالس 220 در حدود 130 تا 140 کیلومتر بر ساعت هست و میتونه در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون و سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسه.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

42 دیدگاه

  1. سلام دم شما گرم خیلی عالی بود اگر جایی را سراغ دارین که بشه صفر یا در حد صفر این موتور را تهیه کرد ممنون میشم راهنمایی کنید .
    مخصوصا مدل چراغ گرد . ویا خفاشی. . این سبک مورد پسندم نیست . کنسول ثابت !!!!

    انجین 180 را شما تایید میکنید یا خرابی داره نسبت به 220

    1. سلام علی جان ممنون از لطفت. متاسفانه مدلهای چراغ گرد یا خفاشی صفر پیدا نمیشن. کنسول ثابتش رو نمایندگی باجاج ولیعصر بالاتر از گمرک داره. انجین 180 هم انجین خوب و کم استهلاکیه.

      1. سلام لطفا اگر ممکنه محبت کنید شماره تماس نمایندگی رو بدین. چون منم یجورایی شیفته این مدل شدم و‌ دنبال یه خوش قیمت و تمیزش هستم. البته ساکن اردکان یزدم.

    2. سلام . توضیحاتتون خیلی عالی بود ، واقعا دستت درد نکنه ،هرچی بود و نبود رو گفتی ، من خودم از این موتور یکی دارم سال ۹۳ خریدم تا به امروز فقط یک بار ،جفت لاستیک عوض کردم ، بقیه فقط روغن بنزین والسلام ،یک بار هم خودش خاموش نشده ، یک ساعت درجا کار کنه ، خم به ابروش نمیاد مثل ساعت کار ، دم شرکت باجاج گرم دزدی تو کارش نیست برا این موتور سنگ تموم گذاشته ، صد در صد از این موتور راضیم

    3. سلام . توضیحاتتون خیلی عالی بود ، واقعا دستت درد نکنه ،هرچی بود و نبود رو گفتی ، من خودم از این موتور یکی دارم سال ۹۳ خریدم تا به امروز فقط یک بار ،جفت لاستیک عوض کردم ، بقیه فقط روغن بنزین والسلام ،یک بار هم خودش خاموش نشده ، یک ساعت درجا کار کنه ، خم به ابروش نمیاد مثل ساعت کارمیکنه ، دم شرکت باجاج گرم دزدی تو کارش نیست برا این موتور سنگ تموم گذاشته ، صد در صد از این موتور راضیم

  2. پالس های چراغ گرد و خفاشی ۲۲۰ ،مثل همین موتور راه میرم و فرقی از بابت سرعت و شتاب ندارن

      1. سلام ممنون که اطلاعات مفیدی در اختیار ما گذاشتین من یه مشکل دارم اگر کسی می‌تونه راهنمایی کنه ممنون میشم من یه دونه مدل 92انجین مشکی دارم کم کار کرده از اول دست خودم بوده ولی تازگی ها موتور که تازه روشن میشه هیچ مشکلی ندارن ولی کمی که راه میرم موتور بیش از حد داغ می‌کنه و صدای ناجور از انجین در میاد و باز که خنک میشه درست میشه انگار هیچ مشکلی نداره .یکی می‌گفت رادیات روغن باید عوض بشه اگر کسی اطلاعات داره ممنون میشم راهنمایی کنه .ممنون

        1. سلام رضا جان وقتت بخیر. زیاد نمیشه نظر قطعی داد از راه دور. بهتره به یه تعمیرکار نشون بدی. ولی بعید میدونم مشکل از رادیات باشه!

        2. سلام ، دوست عزیز من هم تقریبا مشکل شمارو داشتم و به این نتیجه رسیدم که کیفیت روغن خیلی مهمه ، روغن های ایرانی به هیچ عنوان روی موتور من جواب نمیداد، کاسترول هم نه …فقط آترود ۱۲۰۰۰ انجین بدون صدا و در حالت پر فشار مشکلی نداشتم .و دیگه اصلش گیر نمیاد . و بعدش کاسپین نیمه سنتتیک پیشهاد میکنم .این تجربه من بود ، امیدوارم کمکی کرده باشم و مشکل شما هم حل بشه… من پالس ۲۲۰ سری اول ۸۹ دارم و تمام دوران جوونیم کنارم بوده از دانشگاه و سربازی و تا همین الان که یه پسر دارم … البته الان دوساله که موتور گوشه پارکینگ خاک میخوره و امروز رفتم سراغش و تمیزش کنم و یه باتری واسش بخرم و استارت .. خیلی حرف زدم! مخلصیم

          1. سلام معین جان. وقتت بخیر. ممنون از اینکه تجربیاتت رو در اختیارمون گذاشتی.❤️

          2. سلام خواهش میکنم آپاچی ۱۵۰ هم بررسی کنید فقط اونو جا انداختین و نوع روغن لازم براش ممنون بچه های عالیه و حرفه ای

      2. پالس ۲۲۰ باجاج
        حدود۸ سال دنبالش بودم
        که خوشبختانه سال پیش از لاهیجان پیدا کردم و خریدم رنگ مورد علاقه ام سفید ومشکی کله خفاشی بود با کارکرد خیلی کم ۴ هزارتا
        انقدر از این موتور راضیم که اگه خدا بخواد تا عمر دارم نگهش میدارم

          1. سلام
            ربتی به رادیاتور ندار مگر گرفتگی داشته باشه باید لوله خروجی از رادیاتور باز کنید موتور را روشن کنی اگه از رادیاتور روغن با فشار بیرون زد سالم واگر خیل ضعیف یا اصلا نیامد گرفتگی داره باید رفع یا تعویض کنی
            اگر از لوله ای که باز کردی روغن بیرون زد یعنی لوله ورودی اشتباه رو باز کردی اگه هردو لوله رغن نیامد عیب از اور پمپ داخل انجین است ولی اول روغن اترود سبز موتور بریز تعویض کن تست کن انشاالله از روغن بی کیفیت میباشد . نمادی

        1. سلام منم 12سال دارم کاملا ارضیم نصف ایران رو گشتم میخوام کاپتاژ کنم برم اروپا کسی پایه باشه هماهنگ کنه

    1. سلام علی جان وقتت بخیر. حتما سعی میکنیم در اینده این موتور رو هم بررسی کنیم.

  3. سلام خدمت همه دوستان عزیز،ممنون از مقاله خوبتون،موضوعی که در مورد چراغ نور بالا گفتید،من الان ۲ ساله هدلایت جنس خوب گرفتم،نصب کردم(۱۸۰۰ پول هدلایت دادم)خدا رو شکر مشکل نور بالام حل شد،و نور خوبی هم بهم میده،هر مدل لامپی رو هم تست کردم،(زنون،رشته ای)اما ارور میداد،اما بعد از نصب هدلایت‌ مشکلم بر طرف شد،موضوع بعدی من از روغن موتور،(موتورو ایرانول) استفاده می کنم۱۳۰۰ سی سی هست،ایا دوستان روغن بهتری رو معرفی می کنند؟ممنونم از زحمات همگی.

    1. سلام مرتضی جان. ممنون از تجربیاتت. من خودم سوپر پیشتاز و روغن پایا تو این موتور میریزم که عملکرد خوبی داره و سر هزار کیلومتر هم تعویضش میکنم.

  4. لطفا درمورد موتورسیکلت kpt200 لیفان که شرکت ایران دوچرخ ارائه میده هم بررسی کنید.
    ممنون

  5. سلام خسته نباشید ممنون بابت اطلاعاتتون ولی یه سوال صفر این موتور پیدا نمیشه یا اصن فروشگاهیی نیست که کم کارکردشو بده اگر جایی میشناسید ممنون میشم معرفی کنید

    1. سلام وقت بخیر. تهران خیابان ولیعصر پایینتر از مهدیه. نمایندگی باجاج سمت راست خیابون.

  6. ممنون بابت توضیحات کاملتون ولی من همین موتور رو دارم گرفتار یه قطعه کلاچش شدم الان موتورم 4ماهه تو تعمیرگاه افتاده لطفا اگر کسی سمبه کلاچشو سراغ داره اطلاع بدید

    1. سلام شهاب جان. برو تو پیج اینستاگرام ما و هایلایت سعید رو مطالعه کن. شماره ش رو گذاشتیم زنگ بزن بهش و ازش راهنمایی بگیر.

  7. ممنون از اطلاعات کامل و درستتون … من از سال 95 یه 220 صفر خریدم و تاحالا 70 هزار کیلومتر باهاش رفتم واقعا موتور کم خرج و بادوامیه فقط لوازم مصرفی مثل روغن و لنت و فیلتر و باطری … خریدم واسش موتور پلمپ … خیلی پرگاز هم باهاش میرم ولی آخ نمیگه شتاب و سرعتشم خیلی خوبه فقط همون موقع که صفر بود کل فلاپ هاش رو صداگیری کردم و این چند ساله نرم و بی صدا و بدون لرز لذتشا بردم … قبل آپاچی 180 و پالس 200 و ان اس 200 داشتم … ان اس که واقعا سوسوله و با این که از صفر دست خودم بود بعد دو سال و با کارکرد 10 هزار کیلومتر به خرج افتاد… یه زنجیر خوب و یه جفت لاستیک خوب روی 220 انداختم و کل موتور رو فلاپ کشی اصولی کردم واقعا خوش رخ شده … عیبش یکی بازار بدشه دوم ترمز عقب نسبتا ضعیفش چون عقبش سبکه ولی واسه مصرف کننده واقعا عالیه

  8. سلام
    کاشکی پالس UG4 200 رو هم با اینکه قدیمی هست بررسی کنید.اونم موتور خوبیه ولی متاسفانه خیلی کم بهش پرداخته شده از روز اول که اومد به بازار ایران

  9. سلام
    وقت بخیر
    آموزش برای باز کردن فلاد های جلو پالس ۲۲۰ ندارید؟
    کلا موتور سازها باز میکنن بدتر همه چیو وقتی میبندن فقط قاطی میکنن یا یه چیزی هربار میشکنن نسبت به دفعه پیش
    اخرین بار رفتم باز کردن بستن سوکت نوربالا پایین رو جابجا زدن
    پیشاپیش تشکر

  10. سلام
    بین پالس ۲۲۰ سال ۹۰ و آپاچی سال ۹۰ کدوم بهتره؟
    بعد پالس ۲۲۰ سال ۹۰ با قیمت ۶۰ تومن خوبه؟

    1. سلام داداش. اگه سالم باشن جفتشون خوبن. بیشتر برو دنبال اونی که کم کار تر و سالم تره.

  11. سلام
    سری اول 220 مدل 89 دارم خودم فنی ام دست تعمیرکار ندادم موتور هنوز همچی پلمپ درحد صفر فقط کلاج تعویض کردم و لاستیک 140 پهنتر انداختم بره زیبایی قصد رفتن به اروپا رو دارم که نشان اعتماد به موتور ه بعد از 12 سال هنوز در حد صفره تمام مشکی .س
    خریدار موتور شناس با شه میفرشم 09126339334

  12. سلام به استاد عزیز وهمه دوستان. من بتازگی یه گالس 220 خریدم. وقتی روشن میکنم دورمیزنم وخاموش میکنم باید دوباره 20دقیقه صبرکن تا موتور روشن بشه وگرنه روشن نمیشه. حتی باطری نو هم خریدم انداختم. ممنون اگه بهم توضیح بدین. خوش باشین

    1. سلام حبیب جان باید موتور رو به تعمیرکار نشون بدی در غیر اینصورت نمیشه درست حدس زد. 09122204431 با این شماره تماس بگیرید. تعمیرکار همین موتور هستن و کارشون خوبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا