نقد و بررسی موتورسیکلت

بررسی زونتس N2 230n

مقدمه زونتس ان۲

زوموتوریا سلاااام خیلی مخصلیم. توی این مقاله میخوایم (به ظاهر) زونتس N2 230n رو بررسی کنیم که یکی از موتورای پُر درخواست این روزای بازار به حساب میاد. جلوتر میفهمید چرا گفتم به ظاهر! این موتور به تازگی توسط شرکت کویرموتور عرضه شد و همون ابتدا به خاطر ظاهر، مشخصات و البته قیمت رقابتیش تونست فروش نسبتا خوبی هم داشته باشه.

به نظر میاد انجین این موتور با انجین اون یکی محصول کویر یعنی Zontes N2 230 (بدون N) یکی هست و یه جورایی اصل این دوتا موتور یه چیزه. این تا اینجا. من خودم اوایل فکر میکردم این موتور مستقیما ساخت کمپانی دوست داشتنی زونتس باشه ولی یکم سرچ کردم و متوجه شدم صددرصد اینجوری نیست! حالا داستان چیه؟ این محصول چنتا مادر داره. منظورم کمپانی مادره. 😁

این موتور با اسامی مختلفی معرفی شده. Lexmoto معروف ترینشونه و حتی شرکتایی مثل Kiden هم این موتورو گردن گرفتن😁 در کل این زونتسِ ما، در سطح جهان بیشتر تو نسخه های ۱۲۵ سی سی عرضه شده و یه جورایی نمیشه به یه شرکت خاص نسبتش داد.

البته یه احتمالی هم وجود داره. اونم اینکه زونتس تولید کننده اول این موتوره و تو کشور های مختلف این موتورو صادر کرده و هر کشور هم داره با یه اسمی اونو عرضه میکنه. میدونم شاید شما هم مثل من تو ذوقتون خورده باشه که کاش این موتور قطعی و صددرصد تولید همون زونتس بود ولی کلا این موضوعات تو محصولات چینی و آسیایی زیاد دیده میشه که مثلا یه موتور با ظاهری مشابه، با اسامی و انجین های مختلفی عرضه میشه.

حالا با این اوصاف به نظرتون با چه موتوری طرفیم؟ لکس موتو، کیدن، زونتس یا چی؟ در هرصورت مجبوریم توی ایران با یه اسمی صداش کنیم، پس ما هم بهش همون زونتس ان ۲ میگیم. پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله رو همراه ما باشید تا دل و روده این موتورو بریزیم وسط. برو بریم!

طراحی و ظاهر زونتس N2 230n

در نگاه اول این موتور یکم شبیه موتورای پالس و اپاچی به نظر میاد و طراحی به روز و خوبی داره. اگر مقالات مرتبط داخلی و خارجی این موتور رو مطالعه کنید، میبینید که این موتور رو تو دسته نیکد قرار دادن ولی به نظر من زونتس ان۲ خیلی بیشتر به موتورای سبک استریت یا شهری شبیه هست. ابعاد این موتور 1960 × 747 × 1082 میلی متره و در رنگ‌های مشکی، قرمز، آبی و سفید در بازار ایران عرضه شده که به نسبت تنوع رنگی خوبی داره.

زونتس N2

در کل رگه‌هایی از محصولات زونتس توی این موتور به چشم میاد مخصوصا توی رنگ بندی شاسی و قطعات موتور. نگاه کردن به این موتور حتی تا یه حدی ما رو یاد زونتس r250 هم میندازه. (محصول قدیمی تر زونتس در بازار ایران)

طراحی چراغ های زونتس N2 230n

در قسمت جلو ما اینازوما رو میبینیم.😁 کاسه چراغ جلو خیلی منو یاد موتور معروف سوزوکی یعنی اینازوما میندازه. طراحیش جذابه و به نظر من یکی از قسمتای تو چشم این موتور همین چراغ جلوشه. خطر عقب هم کاملا معمولی طراحی شده و نکته خاصی نداره. تمام چراغ‌های استفاده شده در این موتور به جز چراغ اصلی (چراغ جلو) از نوع ال ای دی هستن.

فرمون Zontes N2 230n

فرمون زونتس N2 یه فرمون لوله‌ای ساده هست که یه فرو رفتگی نسبتاً کمی هم در قسمت وسط داریم. رنگ فرمون، قلوه‌ها و کلید های روی موتور مثل بقیه محصولات زونتس که یه جورایی بِژ مانند بود نیست و همشون مشکی هستن.

سمت راست کلید قطع کن و استارت دیده میشه سمت چپ هم تعویض نور بالا به پایین، راهنما و بوق رو داریم. یکی از همون قسمت هایی که گفتم کیفیت و رخ کار با اون یکی زونتسا یکی نیست همینجاست. اون نقش و نگارای زونتسای دیگه اصلا یه چیز دیگس خدایی …

کیلومتر زونتس ان۲

طراحی و ساختار کیلومتر موتور یکممممی آدمو یاد موتورای قدیمی تر مثل آپاچی ۱۸۰ میندازه. یه کیلومتر ترکیبی رو داریم که در سمت چپ آنالوگ و در سمت راست دیجیتاله. اطلاعات خوبی رو در اختیارتون میذاره و وضوح نسبتا خوبی هم داره. با دوتا دکمه سمت راست کیلومتر هم میتونید تنظیمات رو انجام بدین. پایین کیلومتر هم جای سوییچ هست.

باک زونتس ۲۳۰

گنجایش سوخت این موتور ۱۳.۵ لیتر هست و در کل باک و فلاپ های این موتور کیفیت قابل قبولی هم دارن و طراحی بال باک های این موتور هم خیلی جذابه. این موتور میتونست به صورت فابریک دارای گارد هم باشه ولی نداره. پیشنهاد میکنم حتما از پروتکشن روی این موتور استفاده کنید.

زین زونتس N2

زین این موتور فضای خوبی هم برای راکب هم برای ترک داره. جنس و نرمی زین هم قابل قبوله و توی سواری های بلند مدت خستتون نمیکنه. ارتفاع زین زونتس ان ۲، ۷۸۰ میلی متره که ارتفاع مناسبی در بین موتور های بازار به حساب میاد.

مشخصات فنی زونتس N2

انجین

زونتس N2 یه انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، ۲ سوپاپ داره که به وسیله هوا خنک میشه و خبری از روغن خنک و آب خنک نیست! ۴ سوپاپ هم نیست! حجم این انجین ۲۳۰ سی سی هست و قدرتی که میتونه تولید کنه به ۱۷.۱۹ اسب بخار میرسه.

گیربکس و سیستم انتقال قدرت زونتس N2

گیربکس این موتور ۶ دنده هست. دارای کلاچ چند صفحه ای غوطه ور در روغن.

روغن مورد نیاز

زونتس حدودا یک لیتر گنجایش روغن از نوع SAE 10W-40 رو داره.

سیستم سوخت رسانی

سیستم سوخت رسانیش انژکتور برقیه و مصرف سوختشم صدی حدودا ۲ خورده ایه. بسته به نوع رانندگی میتونه کمی بالا پایین باشه.

شاسی و سیستم تعلیق زونتس N2

وزن این موتور ۱۲۵/۸ کیلوگرمه و برای این موتور مناسبی به حساب میاد.

کمک فنر های Zontes N2 230n

در قسمت جلو ۲ کمک فنر تلسکوپی معمولی داریم و قسمت عقب هم یه جفت کمک فنر گازی.

لاستیک های زونتس

سایز لاستیک جلو ۹۰/۹۰/۱۷ و عقب هم ۱۳۰/۷۰/۱۷ از برندایرانیِ ایران یاسا. رینگ ها هم آلومینیومی ۶ پر هستن.

سیستم ترمز

ترمز جلو دیسکی با قطر ۲۱۰ میلی متر و عقب هم دیسک با قطر ۱۸۸ میلی متره. تکنولوژی CBS هم در سیستم ترمزش استفاده شده.

قیمت زونتس ان۲ ۲۳۰ ان

قیمت این موتور در حال حاضر ( اسفند ۱۴۰۱ ) چیزی حدود 107 میلیون هست.

شرایط اقساطی زونتس

این موتور رو میتونید از شرکت کویر موتور با شرایط اقساطی خرید کنید. پیشنهاد میکنم به سایتشون سر بزنید تا از شرایط خرید اقساطیشون مطلع شید.

جمع بندی

معرفی رقبای زونتس N2

رقبای اصلی این موتور کم نیستن ولی با توجه به قیمت و حجم و مشخصات این موتور، این محصولات رقیبش به حساب میان. دینو زد ۲، کی پی اس ۲۰۰ و تا حدی اپاچی ۱۸۰ و ان ای ۱۸۰

مقایسه در سواری و هندلینگ

هندلینگ و سواری زونتس تقریبا با دینو و kps و اپاچی ها یکیه و تا حدی از ان ای بهتره.

مقایسه مشخصات فنی

این به موتور به نسبت حجم انجینش قدرت خیلی بالایی در عمل در اختیارتون نمیذاره به خاطر همین با تمام رقبای دیگش توی یه لول هست و نمیشه گفت کدوم از اون قوی تره. تقریبا از لحاظ قدرت انجین تو یه سطح هستن ولی استهلاک محصولات تی وی اس یعنی اپاچی از همه اینا پایین تره و موتورای عمری تری هستن.

مقایسه خدمات و تامین قطعات

وضعیت خدمات و قطعات زونتس خیلی جالب نیست و شاید خیلی راحت لوازمش گیرتون نیاد. همه رقبای دیگش وضعیت بهتری دارن. مخصوصا اپاچی خیلی راحت گیر میاد لوازمش.

ارزش خرید

زونتس به نسبت قیمتش میتونست بهتر از اینا باشه. ۲ سوپاپ بودن، هوا خنک بودن و ضعف در تامین قطعاتش جزو نکات منفیش به حساب میاد از طرفی طراحی این موتور به نسبت خاص و جدیده، انجینی با حجم ۲۳۰ سی سی داره که از رقیبای دیگش بیشتره ( البته روی کاغذ ) و سواری و هندلینگ نسبتا مناسبی هم داره … به خاطر همین دلایل نمیتونیم بگیم این موتور ارزش خرید بالایی داره ولی خب به خاطر شرایطی که شرکت کویر برای این موتور گذاشته این روزا این موتور رو توی سطح شهر زیاد میبینیم و این دلیلی نه بر خوب بودن یه محصوله نه بد بودن.

حرف آخر در مورد زونتس N2

به نظر من حتما رقیبای دیگشم تست کنید تا بتونید انتخاب بهتری داشته باشید. البته محصولات تی وی اس کیفیت به مراتب بالاتری دارن و خب قیمت بیشتری هم دارن و یه جورایی مقایسشون با این موتور سخت گیرانس ولی سعی کنید با دینو زد ۲ و کی پی اس و حتی ان ای هم این موتور رو مقایسه کنید و نهایتا طبق سلیقه خودتون انتخاب کنید.

امیــدوارم که این مقاله به دردتـون خورده باشه و ازش استفاده کرده باشین.یادتــون نــره نظرتـــونو در قسمت پـایین ( دیدگاه ها ) برامون بذارید.سوالی هم داشتین حتما بپرسید جواب میدیم .

نوشته های مشابه

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق SMS باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

جدول مشخصات فنی زونتس N2 230n

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)196*74*108 (سانتی‌متر)
ارتفاع زین۷8 سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه،۲ سوپاپ (SOHC)، هوا خنک
حجم موتور230 سی سی
حداکثر قدرت17.9 اسب بخار
حداکثر گشتاور
نسبت تراکم
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )۲.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، ۶ دنده
سیستم ترمز جلودیسک 210 میلی‌متری، CBS
سیستم ترمز عقبدیسک 188 میلی‌متری، CBS
سیستم تعلیق جلویک جفت کمک‌فنر تلسکوپی معمولی
سیستم تعلیق عقبجفت کمک فنر گازی
لاستیک هاجلو 90/90/۱۷ و عقب ۱۳۰/۷۰/۱۷ ایران یاسا
وزن خشک125.8 کیلوگرم
حجم باک13.5 لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )۱۲۰ کیلومتر بر ساعت

سوالات متداول زونتس N2 230N

زونتس N2 توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت کویر موتور در بازار ایران عرضه میشه.

نهایت سرعت زونتس N2 چقدر است؟

نهایت سرعت این موتور در حدود 120 کیلومتر بر ساعت است.

مشخصات فنی زونتس N2 چیه؟

زونتس N2 یه انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، ۲ سوپاپ داره که به وسیله هوا خنک میشه و خبری از روغن خنک و آب خنک نیست! ۴ سوپاپ هم نیست! حجم این انجین ۲۳۰ سی سی هست و قدرتی که میتونه تولید کنه به ۱۷.۱۹ اسب بخار میرسه.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

32 دیدگاه

  1. من این موتور رو از اولین نفراتی بودم که خریدم. موتور خوبیه ولی اصلا ارزش قیمتشو نداره. برگردم به قبل دلم میخواست یه اپاچی نیو بردارم ولی قسطی بودن این موتور نکته خوبی برای من داشت
    جمع بندی بخوام بکنم از تجربه خودم:
    هندلینگ عالی
    ترمزای خوب
    کیفیت گیریکس و صفحه کلاج افتضاح
    سنسور امپر بنزین اشغال (باگ داره)
    موتور سر صدای اضافی زیاد داره
    قطعات اصلا نیست براش
    باطری اولیه که کویر روش میندازه گاها بعد ۲ روز خرید از کار میوفته و بدرد نمیخوره حتی با شارژ مجدد
    رخ قشنگ و کلاسیکی داره
    سرعت نهایی بالایی نداره و وقتی دو ترک میکنی عملا موتور نای راه رفتن نداره
    ترک عقب واقعا بده اذیت میشه ترک نشین بخاطر بالا بودن زیاد
    کلا موتور موتور خوبی بود تا قبل اینکه کویل قطعات اشغال روش بندازه.
    راستی شمع فابریک موتور هم اشغاله باید عوضش کنین
    لاستیکا ایران یاساعه انقد لیزه زمینتون میزنه

        1. سلام سعید جان. روی موتورهای ارزون قیمت بازار باتری چینی بی کیفیتی استفاده میکنن که ممکنه برای یکی یک ماه کار بکنه و برای یکی دیگه یک سال. پیشنهاد میکنم از باتریهای تایلندی بازار استفاده کنید.

      1. من یک ساله این موتور رو دارم و کاملا راضی هستم.تورو خدا نزنید بی دلیل تو سر موتور.ما الان توی بازار موتور ۲۳۰ سی سی موجود نداریم غیر این موتور….فوق العاده قدرتی و سربالایی رو مثل آب خوردن میره.من هر روز با این موتور میرم سر کار و برمیگردم.محل کارم همش سربالاییه و راحت و بدون دردسر میره و میاد.فقط باتریش اگر اذیت میکنه باید ببرید کلید قطع کن چراغ جلو براش بزارید اونم پیش آقای محقق نمایندگی زونتس کویر.اون موقع مشکل باتری تون حل میشه

    1. بردرا سلام چراغ جلوی موتور من یه سره روشن چطور خاموش میشه. ممنون میشم یکی راهنماییم کنه

      1. سلام مهران جان. تو موتورای جدید اکثرا چراغ ها به صورت یکسره روشنه و شما نمیتونی خاموشش کنی.

  2. سلام من این موتور 1بهمن همین ماه خریدم و از روز اول اذیتم کرد منو تا خونه نبرد و مشگل از باطری هست اگه یه کی راهنمایی کنه ممنون میشم که چیکار کنم اگه باطری بندازم از گارانتی موتور خارج میشه نمیدونم چیکار کنم

    1. سلام امیرمهدی عزیز. شما هرچه سریع تر با کویر تماس بگیرید و مشکل رو بهشون بگین. اونا بهتر میتونن راهنماییت کنن

    2. سلام داداش گارانتی کویر که کلا شوخیه منم گرفتم دو روز بعد رفتم ۷۰۰ دادم یه باطری خریدم

  3. سلام دوستان من در نظر داشتم این موتور رو بخرم خداوکیلی هرکی واقعا داره و استفاده میکنه بگه بخرم یا نه ارزش داره یا نه تو این گرونی پولم رو با زحمت پس انداز کردم

    1. سلام نظر بنده این هست که سراغ این مدل نری. چون هم کیفیت جالبی نداره و خدمات پس از فروشش ضعیفه.

  4. اصلا جالب نیست، باطری خیلی افتضاحی هم داره. از کویر خریدم که خدمات پس از فروشش افتضاح هست، یک ساله خریدم، کلا یک ماه بیشتر نتونستم ازش استفاده کنم، همش خرابه. از کار و زندگی افتادم. بخش خدمات پس از فروش میگه قطعه باید از تهران بیاد، شماره ها تماس های تهران به هیچ عنوان جواب نمیدن، پیغام گیر میگه به محض در دسترس بودن اپوراتور وصل میشوید بعد از چند دقیقه قطع میشه، با بدبختی شماره موبایل آقای صابری رو پیدا کردم، اول که حسابی داد زده میگه چرا به تلفن همراه من تماس گرفتید بعد میگه قطعه رو فرستادیم، اینجا میگن نفرستادن، معلوم نیست کی راست میگه، فروشگاه میگه برو خدمات پس از فروش، خدمات پس از فروش میگه مگه از من خریدی و خلاصه هیچکس اصلا پاسخگو نیست

    1. سلام غفار جان. متاسفانه تو ایران وضعیت خدمات پس از فروش اصلا خوب نیست. مخصوصا کویر موتور که هیچ مسئولیتی در قبال مشتری ها نداره و فقط موتور رو میفروشه.

  5. سلام من ۶ ماهی هست این موتورو دارم مدل استریتشو البته ۴۰۰۰تا هم راه رفته

    ظاهر خوبی داره از نظر نرمی هم مناسبه
    شتاب اولیه خیلی خوبی داره و صفر تا شصت ان اس ۲۰۰ کاربراتو میزنه یا حداقل پا به پاش میره
    ولی کلا از ۹۰ به بالا موتور جون نداره و قطعا بالای ۸۰ ۹۰ تا ان اس میگیره این موتورو
    برای استفاده شهری خیلی تو دسته راحت میشه از لای ماشینا ردش کرد و ترمز سی بی اس باعث میشه هر دو ترمز ترکیبی عمل کنن و واقعا ترمزش از اپاچی و پالس ۱۸۰ سره
    ایراد خاصی موتور من نداشته به جز باطری که جنس خوب انداختم مشکلم حل شد با توجه به طراحی ساده انجین بهش میخوره موتور کم دردسری باشه و مناسب برای استفاده روزمره

  6. سلام وعرض ادب دوستان
    این نظرو گذاشتم که فقط جوونای مثل من اسیر نشن تو این وضعیت
    دوستان به هیچ وجه نگیرید این مدلو فوق العاده افتضاحه فقط وفقط وفقط فیسش گول زنندس
    شرکت کویر موتورهم اصلا جوابگو نیست درقبال تامین قطعات و کیفیت
    دستتونم جایی بند نیست

  7. سلام من واقعا گیج شدم نمی‌دونم چکار کنم اگه این موتور خوب نیست میشه یه راهنمایی کنید توی این رنج قیمت چه انتخابی دارم و کدوم از همشون بهتره چون من می‌خواستم این موتور رو بخرم یکم سرد شدم

    1. سلام علی جان. اپاچی ۱۸۰ کم کارکرد دست دوم یا پالس ۲۲۰ با همین شرایط میتونید بگیرید.

      1. با عرض سلام و ادب و احترام و تشکر از مجموعه زحمتکش زوموتور.
        امیدوارم حالتون خوب باشه، من کلیپ نقد و بررسی پالس ۲۲۰f که مجموعه شما زحمت تهیشو کشیده بود دیدم لذت بردم و تصمیم به خرید این موتور سیکلت گرفتم.
        بنده الان یکی پیدا کردم که به گفته صاحب موتور۴۳۰۰ تا کار واقعی و مدل ۹۵ هست و به قیمت صد و پنج میلیون میفروشه، منتها دوتا مشکل اساسی هست درواقع بیشتر شک و استرسی هست که الان مثل خوره افتاده به دل خودم، اولین موضوع اینه که من ساکن شهرستان اردکان از استان یزدم، و این موتور اینجا کسی سوار نمیشه (حتی یکنفر!) و من از چنتا مغازه دار بابتش پرسوجو کردم گفتن اگر بخری مشتری اول و آخرش خودتی و قطعاتشم فقط تهران گیر میاد!

        مشکل دوم اینه که موتور تو ارومیه هستش و برای بازدید و کارای انتقال سند و حمل موتور باید با بدبختی فراوان برم و بیام.

        مشکل سوم که از همش بدتره و داره دیوونم میکنه اینه که یه چند نفر گفتن ممکنه کیلومتر موتور رو بسته باشه یا برگردونده باشه! (یعنی ۴۳۰۰ کار نیست و احتمالا بیشتر از این حرفاعه)
        آیا همچین چیزی ممکنه؟ اگه هست لطفا بگید که چطور میتونم از کارکرد واقعی موتور سردر بیارم و‌مطمئن بشم؟ آیا دستگاه دیاگ خودرو به موتور کاربراتوری جواب میده؟
        ممنون میشم حتما حتماجوابمو بدین چون خدا میدونه قراره نصف پولشو با فروختن چند تیکه طلای پس انداز جور کنیم و جواب شما میتونه رو عاقبت تصمیم و سرنوشت ما تاثیر بگذاره🙏
        بغیر از این موتور، یکی همین زونتس دویست سی n2 با فرم آپاچی بهم معرفی کردن که مدل ۴۰۱ هست و هزار تا کار!
        البته من قلبی زونتس رو اصلا پسند نکردم و دلم پیش پالس گیره، چون موتور رو برا لذت سواریش میخوام نه آنچنان منفعت اقتصادیش. اما گفتن اگه میخوای ضرر ندی حداقلش با پولت زونتس بگیر. گفتم از شمام مشاوره بگیرم ممنون.

        1. سلام دادا. درسته بازار خرید و فروش زیاد خوبی نداره. اما اگه قصد خرید و فروش نداری با اون بودجه دیگه موتور به این خوبی بهت نمیدن. زونتس هم از لحاظ خرید و فروش آش دهن سوزی نیست. بازارش خرابه و قطعه هم قطعا نداره. باز قطعات ۲۲۰ رو میتونی از تهران سفارش بدی برات بیارن. اگه بخوای موتور رو نگه داری ۲۲۰ گزینه خیلی خوبیه. مشکل سومت فقط با کارشناسی یه مکانیک ماهر حل میشه. چون اگه کارکردش رو کم کرده باشه افراد معمولی نمیتونن تشخیص بدن. بهتره که یکیو پیدا کنی تا موتور رو از این لحاظ و سلامتی انجین تایید کنه.

          1. سلام دوستان. مکانیک خودرو هستم زونتس ۲۳۰ n2 صفرشو خریدم
            واقعا موتور خوب پرشتاب قدرتی تو حجم خودشه تو هر دنده گاز بدی سریع شتاب میگیره. کمی صندلیش واس عقبی خشکه اما در کل خوبه
            باطریش هیچ مشکلی نداره اگرم داشت گارانتی تعویض داره جای نگرانی نیست ی کلید قطع کن واس چراغ جدیدا خودم متصل کردم
            بخرید ارزش خریدش واقعا خوبه. قبل خرید تحقیق کردم از تعمیرکارا

  8. سلام
    تو ساین کویر موتور باک این موتورو ۱۶ لیتر و انجین این موتورو ۴ سوپاپ نوشتن ؛ حقیقت داره ؟!

  9. سلام
    من موتور زونتس۲۳۰دارم ایسو موتورم سوخته حالا هرچی ایسو برای موتور تهیه میکنم هیچکدوم به موتورم نمیخوره از کجا میشه اصلیشو تهینه کنم چون ایسو خودم ایراد داشت باید سنسور مپ جدا کنم تا روشن بشه اگر کسی تجربه داره راهنمایم کنه ممنون میشم

    1. سلام امیرجان. متاسفم به خاطر این اتفاق. من به جز نمایندگی هاش جای دیگه ای رو نمیشناسم که بشه ازشون پیگیری کرد

    2. برو نمایندگی دم یکیو ببین بعضی نمایندگی ها از رو موتور ای صفر باز میکنن بهت میدن بعد جایگزین میکنن

  10. سلام ممنون از اطلاعات ارزشمندتون خدمتتون که عرض کنم من سه ماهی هست این موتور رو دارم ولی تا حالامشکلی بابت با طریش نداشتم فقط اوایل سنسور اکسیژنش خراب شد که برام تعویض کردن توی ماه دوم دریچه گازش رو مجدد دادم تنظیم وتا حالا دو سفر با موتور تاآمل شهر محمود آباد رفتم که فقط به جهت تست موتور بوداز جاده هراز رفتم تا حالا هیچ مشکل خاصی هم برام پیش نیامده فنی ولی منتظرم ببینم دیسک وصفحه اش کی نیاز به تعویض پیدا می کنه راستی یه خورده سنسور باکش هم گیچ می زنه!

    1. سلام مهدی جان. ممنونم از بابت تجربیاتت. خوبه که خدمات پس از فروشش برای خرابیات پاسخگو بوده.

  11. با سلام خدمت دوستان زوموتور گفته بودم تجربیاتم رو در باره صفحه کلاچ زونتس 230 هم برایتان خواهم فرستاد متاسفانه صفحه کلاچ موتور روی 5500 نیاز به ریگلاژپیدا کردواینکه نهایتا باریگلاژ به 7300کیلومتر رسید وهمزمان باطریش هم تمام شده ودارم جایگزین می کنم.

  12. سلام
    خسته نباشید

    صفحه کلاچ این موتور چی میخوره ، آیا با موتور دیگه ای مشابه هست بتونیم تهیه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا