رپورتاژ آگهی

چطور با سایت فروشگاهی بیشتر بفروشیم؟

چطور با سایت فروشگاهی بیشتر بفروشیم؟

اگر شما هم یکی از دارندگان سایت‌های کسب و کار اینترنتی هستید، شاید به این موضوع فکر کردید که چطور افزایش فروش در سایت خود داشته باشید و به موفقیتی در این برسید. مقاله پیش رویتان پیرامون همین موضوع است و می‌توانید با مطالعه آن فروش در سایت را به بهترین وجه تجربه کنید.

کسب و کارهای اینترنتی با شیوع ویروس کرونا بیشتر از قبل مورد توجه مخاطبان و البته خریداران قرار گرفته است و اکنون کسب‌ و کارهای مختلف به سمت آنلاین شدند رفتند با ارائه محصولات متنوع در سطح فضای اینترنت، به نیاز مشتریان پاسخ دهند. به طور کلی هرچه سایت شما در زمینه ارائه خدمات و محصولات بیشتر و متنوع‌تر باشد، می‌توانید میزان فروش در سایت خودتان را افزایش‌ دهید و همین موضوع برایتان مخاطب بیشتر هم به همراه می‌آورد.

در این راه موفق ما حتی می‌توانیم به سایت‌های فروشگاهی آنلاین بزرگی مثل دیجی‌کالا، دیوار، شیپور و غیره اشاره کنیم که روزانه میزبان مخاطبان بسیار زیادی است و از طرفی هم حجم معاملات بالایی در آن‌ها انجام می‌شود. هر کدام از این سایت‌های بزرگ نیز مسیر یکسانی را برای افزایش فروش در سایت تجربه کردند و ما در این مسیر می‌خواهیم شما را هم با شاکله و تمام مواردی که می‌تواند به ارتقاء سطح فروش در سایت موردنظرتان کمک کند، همراهی کنیم.

در ابتدا باید این موضوع را بدانید که فروشگاه شما از طریق  ثبت دامنه ایران هاست  فعالیتش را آغاز می‌کند و این بهترین مسیری است که می‌توانید به آن برای ساخت فروشگاهتان و البته دیده شدنش کمک کنید. در فضای مجازی، وب سایت شما باید یک آدرس منحصر به فرد داشته باشد تا هم حوزه برندینگ و بیزینسی که در آن فعالیت می‌کنید را مشخص کند و همچنین مخاطبان بتوانند با جستجو کردن آدرس اینترنتی، به سرعت به سایت فروشگاهیتان دسترسی داشته باشند. اگر تا کنون دامنه‌ای خریداری نکردید، برای شروع این کار، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که دامنه اینترنتی مورد نظرتان که باید سه فاکتور ساده بودن، کوتاه بودن و قابل فهم بودن را داشته باشد، با ثبت دامنه در ایران هاست آغاز کنید و آن را به سایت اصلیتان انتقال دهید. برای مدیریت بهتر و افزایش سرعت فروشگاهی که دارید، یک فاکتور مهم دیگر هم وجود دارد و آن خرید هاست ورد پرس ایران هاست است تا بتوانید علاوه بر ارائه تصویری محصولات، تنوع بیشتری هم در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

در حقیقت ثبت دامنه ایران هاست و  خرید هاست وردپرس ایران هاست  از اولین راه‌های شروع کسب و کار اینترنتی است و پروسه آن در کنار مراحل طراحی سایت انجام می‌شود تا قدم اول را محکم بردارید. بعد از انجام این کارها، قدم بعدیتان را برای تجربه بیشتر فروش در سایت را تجربه می‌کنید که آن‌ها هم با تولید محتوا و مدیریت سایتتان انجام می‌شود.

تولید محتوا و مدیریت سایت چیست؟

تولید محتوا، به تمام محتوای موجود در وب فروشگاهتان گفته می‌شود که به مخاطب اطلاعاتی اعم از تصویر، اندازه محصول، برند تولید کننده، قیمت، دسته‌بندی‌ محصولات و در کل اطلاعات تکمیلی می‌دهد. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی از قابلیت تولید محتوای درست و اصولی بهره‌مند نیستند و به خاطر همین موضوع کلیدی است که غالباً فروش خوبی را هم تجربه نمی‌کنند؛ بنابراین شما باید چنین فاکتوری را مدنظر قرار دهید و با تولید محتوای درست چه به صورت شخصی و چه با استخدام افراد متخصص در این زمینه، کیفیت بالای فروشگاهتان را به مخاطب و خریدار نشان دهید.

تک تک محصولاتی که قصد ارائه کردنشان دارید، صفحه جداگانه مربوط به خودشان را دارند که کاربر با مراجعه به آن صفحات، اطلاعات موردنیازشان را به دست می‌آوردند و در نهایت هرچه اطلاعات تکمیلی‌تر وجود داشته باشد یا بتواند دغدغه‌های ذهنی مخاطب را برطرف کند، شانس بالایی برای افزایش فروش در سایت خواهید داشت. البته با توجه به میزان هاستی که رزرو کردید، تا حد معقولی می‌توانید به ارائه محصولات بپردازید و اگر فکر می‌کنید که دسته‌بندی‌های بزرگ و مختلفی برای ارائه مثل سایت دیجی‌کالا دارید، بهتر است که هنگام خرید هاست وردپرس ایران هاست از ظرفیت‌های بالای آن استفاده کنید.

شیوه افزایش فروش در سایت چگونه است؟

برای اینکه فروش در سایت خوبی را تجربه کنید، راهکارهای مختلفی وجود دارد که یا به صورت انفرادی یا به صورت همکاری با سایر سایت‌های بزرگ‌تر امکان‌پذیر می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

روش اول: همکاری با سایر فروشگاه‌های اینترنت

images_1676814656_63f22940712f1.jpg

رسیدن به سطح فروشگاهی مثل دیجی‌ کالا، ترب، ایسام یا غیره شاید برای هر دارنده فروشگاهی آرزو باشد و حتی غیرممکن نیز به نظر برسد، اما یکی از روش‌هایی که می‌توانید محصولات خودتان را راحت‌تر به حجم عظیمی از مخاطبان بفروشید،‌ همکاری با همین فروشگاه‌های اینترنتی است. خوشبختانه هر کدام از سایت‌های یادشده قابلیت همکاری با سایر فروشگاه‌ها را دارند و اگر می‌توانید محصولات را آماده کرده و در معرض فروش قرار دهید، یکی از کم‌ هزینه‌ترین راه‌ها پیش پای شما است.

دیجی کالا در وهله اول به عنوان یکی از بهترین سایت‌های همکاری با فروشگاه‌ها است که البته شرایط خاص خودش را دارد. شما به عنوان فروشنده باید دیجی کالا ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را طی کنید و سپس در وبینارهای رایگان آن شرکت کرده تا در نهایت حساب فروشندگیتان فعال شود. در ادامه محصولاتی که موجود می‌‌کنید را می‌توانید در دسته‌بندی‌های مرتبط موجود در این فروشگاه در معرض دید مخاطبان میلیونی قرار دهید تا در صورت ثبت سفارش،‌ فروش خودتان را تجربه کنید.

روش دوم: تبلیغات مجزا

شاید نیاز داشته باشید که بدون روش اول، منحصراً دایره مخاطبان خاص خودتان را به دست آورید که در این صورت،‌ تبلیغات متنی، ویدیویی و رسانه‌ای بهترین روشی‌ است که می‌توانید کاربران را به فروشگاه تازه تأسیس خود هدایت کنید. در کنار اینکه می‌توانید با ارائه محصولات خاص و متنوع به همراه سئو کردن درست مطالب، در صفحه‌های اصلی گوگل رتبه قابل توجه‌ای به دست آورید؛ خود این موتور جستجوگر نیز قابلیتی به اسم تبلیغات در گوگل یا Google Ads را در اختیار مخاطبان قرارداده تا با پرداخت مبلغی به صورت مستقیم یا سایت‌های واسطه، بتوانید فروشگاه خودتان را بالاتر از هر فروشگاه دیگری در صفحه اول گوگل به نمایش در بیاورید.در خدمات  تبلیغات در گوگل ایران هاست   هر کسب و کاری پنل شخصی خودش را دارد که می تواند توسط متخصصان ایران هاست یا خودشان کنترل شود.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا