نقد و بررسی موتورسیکلت

نقد و بررسی لیفان KPS 200

رفیق، اگر حال نداری مقاله بخونی، پیشنهاد میکنم فیلترشکنت رو روشن کنی و ویدیو بررسی موتور رو ببینی. 👇🏼 یادت نره بعد از روشن کردن فیلتر شکن، یکبار دیگه صفحه رو رفرش کنی. 😊

دویست سی سی اقتصادی یه تعریف ساده از موتوری هست که امروز میخوایم بررسیش کنیم. پس اگه بودجه‌تون محدوده و میخواید یه موتور میانرده بگیرید این مقاله خیلی به کارتون میاد.

تو بازه قیمتی که همه توجه ها به سمت بنلی 180، گلکسی 180 و یه سری موتور دیگه هست، کی پی اس 200 با حدود قیمتی 90 میلیون تومان میتونه جزو گزینه‌هاتون باشه. پس حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید چون در ادامه قراره تجربیات و حس سواریمون با KPS 200 رو با شما به اشتراک بذاریم.

مقدمه لیفان کی‌پی‌اس ۲۰۰

لیفان کی پی اس 200 حدودا از سال 97 وارد بازار ایران شد، البته احتمالا خیلیاتون بیشتر مگلی رو بشناسید که باید بگم این موتور با مگلی 200 دقیقا از یک انجین مشابه استفاده میکنن اما کی پی اس 200 در سبک موتورهای استریت طراحی شده اما مگلی 200 تو سبک موتورهای اسپرت یا ریس!

لیفان یه ورژن جدیدتر هم از این موتور معرفی کرده که ظاهرش خیلی جذاب‌تر شده و یه سری تغییرات هم توی انجینش داده که فعلا توی ایران نیومده.

کی پی اس 200 در حال حاظر قیمتی معادل 90 میلیون تومان هست و به نمایندگی شرکت شاهین موتور وارد بازار ایران شده.

طراحی و ظاهر Lifan KPS 200

اگه بخوایم از لحاظ ظاهری این موتور رو با رقبای هم قیمت خودش مثل بنلی 180 (که البته نیکد هست) مقایسه کنیم شاید خیلی ظاهر امروزی و مدرنی نداشته باشه اما به عنوان یه موتور تو سبک استریت طراحیش خوبه.

این موتور رو میتونید در 4 رنگ مشکی، سفید، قرمز و نارنجی در بازار ایران خریداری کنید.

طراحی جلو لیفان کی پی اس 200

یکم ریزتر بشیم تو طراحی این موتور … .

کاسه چراغ جلوی این موتور از یک لنز و و دو دی‌لایت تشکیل شده که نور بالا و نور پایین این موتور داخل همون لنز تعبیه شدن! در ضمن تمام چراغ‌های به کار رفته در این موتورسیکلت از نوع LED هستن که این میتونه خبر خوبی باشه.

راستی در نسخه‌های جدید این موتور یک طلق بادگیر دقیقا بالای کاسه چراغ اضافه شده که در نسخه‌های قبلی KPS نمیتونید همچنین چیزی رو ببینید.

فرمون لیفان کی پی اس 200

قبل از این که بریم سراغ فرمون باید یه توضیحی درباره دزدگیر و ریموت استارتر این موتور بهتون بدیم. کی پی اس 200 به صورت فابریک از آپشن دزدگیر و ریموت استارتر بهره میبره که دزدگیر به خوبی کار میکنه اما ریموت استارتر یکم بگیر نگیر داره!

فرمون این موتور یک فرمون لوله‌ای ساده هست و تمام قلوه‌ها و دکمه‌هایی که قبلا روی موتورهای دیگه دیدید، روی این موتورسیکلت هم وجود داره.

سمت راست فرمون کلید قطع‎‌کن برق (یا Kill Switch)، خاموش و روشن کردن چراغ‌های موتور، کلید استارت و کلید فلاشر و سمت چپ فرمون هم کلید تعویض نور بالا به نور پایین، راهنما، بوق و کلید Passing رو داریم.

لیفان کی پی اس 200 به صورت فابریک از درگاه USB برای شارژ دستگاه‌های برقی بهره میبره که یک آپشن برای این موتور به حساب میاد.

کیلومتر لیفان کی پی اس 200

این موتور یه کیلومتر تماماً دیجیتال داره که اطلاعات خوبی رو هم به شما نمایش میده. دور موتور، سرعت، میزان بنزین داخل باک، ساعت، مقدار مسافت طی شده با موتور و نشانگر دنده از جمله اطلاعاتی هستن که میتونید از طریق این کیلومتر مشاهده کنید.

در قسمت بالای کیلومتر هم چراغ‌های هشدار KPS 200 کار شده و چراغ راهنمای موتور، چراغ بنزین، چراغ نور بالا، چراغ چک در اون قسمت وجود دارن. دو تا دکمه هم در قسمت سمت راست و چپ کیلومتر وجود دارن که به کمک اونها شما هم میتونید در تنظیمات کیلومتر تغییر ایجاد کنید و هم رنگ نمایشگر کیلومتر رو در 7 رنگ مختلف تغییر بدید که بنظرم چیز جالبیه!

باک لیفان کی پی اس 200

در مورد کیفیت فلاپ‌های بدنه و همچنین استیکرهای استفاده شده در این موتور نباید انتظار خیلی زیادی از لیفان داشته باشید و کیفیت اونها خیلی معمولیه که خب دلیلش هم مشخصه! پایین نگه داشتن قیمت بالاخره باید یه جایی خودش رو نشون بده!

ظرفیت باک این موتور 15 لیتره و روی باک هم به صورت فابریک یه پد باک براتون نصب شده که در تمام رنگ‌های این موتور، پد باک به رنگ طوسی هست.

شاهین موتور تا جایی که تونسته آپشن‌های مختلفی رو به کی پی اس اضافه کرده تا یه جورایی این موتور یه مزیت رقابتی به نسبت بقیه رقبای خودش داشته باشه!

زین لیفان کی پی اس 200

زین این موتور یه تیکه طراحی شده و برای راننده و ترک‌نشین فضای مناسب و راحتی داره. یه دو شاخه آلمینیومی هم در انتهای موتور نصب شده تا ترک‌نشین بهتر بتونه خودش رو روی موتور کنترل کنه.

در مجموع لیفان کی پی اس 200 به نسبت رقبایی که در این رنج قیمتی داره، مثل گلکسی 180 و بنلی 180 از زین بزرگتر و بهتری بهره میبره. در قسمت سمت چپ و پایین زین هم یه گیره نگهدارنده تعبیه شده که وقتی سوییچ موتور رو به سمت راست میچرخونید این گیره میاد پایین و میتونید هرچیزی که خواستید رو به اون آویزون کنید و وقتی هم سوییچ رو به سمت چپ بچرخونید زین موتور باز میشه.

اگزوز و جک لیفان کی پی اس 200

اگزوز این موتور یه اگزوز ساده و تقریبا بزرگ هست که صدای کاملاً معمولی داره و یه محافظ استیل هم روش قرار گرفته که سوختن احتمالی لباس یا کفش ترک دوم شما جلوگیری میکنه.

خوشبختانه تو این موتور ما میتونیم همچنان جک وسط رو در کنار جک بغل موتور ببینیم. حالا چرا گفتم خوشبختانه؟! اگه دقت کرده باشید جک وسط تقریباً تو اکثر موتورای نیکد و استریت جدید حذف شده اما خب اینجا همچنان وجود داره.

مشخصات فنی لیفان KPS 200

انجین این موتور یک انجین 4 زمانه، تک سیلندر، 2 سوپاپ هست که سوپاپ‌ها به کمک یک میل بادامک حرکت میکنن حجم دقیق انجین کی پی اس 198 سی‌سی هست و قدرتی که میتونه تولید کنه معادل 16.7 اسب‌بخار در دور موتور 8000 و گشتاور ایجادیش هم 17 نیوتون‌متر در دور موتور 6500 هست.

سیستم سوخت‌رسانی این موتور هم انژکتور برقیه و نسبت تراکم انجینش هم 11 به 1 هست و این به این معنیه که شما باید حواستون به روغن و بنزینی که در این موتور استفاده میکنید باشه!

مکمل انجین این موتور برای انتقال قدرت یه گیربکس 6 سرعته به حساب میاد و روغنی هم که باید داخلش استفاده کنید روغنی با گرانروی 10W40 هست و شرکت شاهین موتور برای انجین کی پی اس 200 روغن تیتان رو پیشنهاد داده که باید در هر سرویس موتور 1 لیتر از این روغن رو داخلش استفاده کنید.

تقریباً هر نکته‌ای که روی کاغذ وجود داشت رو با هم دیگه مرور کردیم و در ادامه مقاله میخوایم تجربه واقعی خودمون رو درباره لیفان کی پی اس 200 با شما به اشتراک بذاریم.

هندلینگ و سواری لیفان کی پی اس 200

همونطور که تو بخش طراحی فرمون بهتون گفتم، فرمون این موتور یه رنگ استیل براقی داره و خمیدگی بیش از حدش من رو یاد فرمون هوندا CG میندازه. 😂 البته بگم که این یه تعریف منفی نیست. زاویه چرخش فرمون خیلی خوبه و این یعنی شما به راحتی میتونید از شرّ ترافیکای داخل شهر خلاص بشید.

با توجه به این مورد و البته تجربه ای که من از سواریش داشتم میتونم بگم که کی پی اس 200 همونطور که از سبکش انتظار میرفت هندلینگ مناسبی داره برای مسیرهای شهری و رفت و آمد های داخل شهر.

نوشته های مشابه

در مورد سواری هم باید بگم که زین این موتور میتونست یه مقدار نرم تر باشه! شاید از دور یه نگاهی به زینش بندازید فکر کنید که زین خیلی نرمی داره ولی وقتی چند دقیقه سوار موتور میشید یکم خسته کننده میشه براتون!

ارتفاع زین هم تا سطح زمین 77.5 سانتی‌متر هست و این باعث میشه تا افرادی که قد متوسطی هم دارن، مشکلی از این بابت با کی پی اس نداشته باشن. مثلا قد من حدود 175 سانتی متر هست که همونطور که گفتم مشکل خاصی از بابت کنترل موتور نداشتم.

فاصله راکب تا فرمون موتورسیکلت و همچنین نحوه قرارگیری پاها روی جاپایی طوری هست که فشاری به مچ دست‌های شما و کمرتون وارد نمیشه و در کل بدن شما در زاویه خوب و مناسبی روی موتور قرار میگیره. این مسئله باعث میشه تا اگه سواری طولانی مدتی هم با کی پی اس 200 داشتید مشکلی از بابت خستگی دست‌ها و کمر با این موتور نداشته باشید.

سیستم تعلیق لیفان کی پی اس 200

این موتور در قسمت جلو از دو کمک فنر تلسکوپی معکوس و در قسمت عقب هم از یک کمک فنر یا مونوشاک بهره میبره که در مجموع عملکرد قابل قبولی دارن. البته این موضوع رو باید بگم که کمک فنر عقب موتور به نسبت کمک جلویی یه مقدار خشک‌تره (نه این که بکوبه!) اما در کنار کمک‌فنرهای جلو میتونن تا حد خوبی ضربه‌ها رو دفع کنن.

وزن خشک کی پی اس 135 کیلوگرم هست اما وقتی شما میخواید این موتور رو روی جک وسط بذارید یا حتی پیاده اون رو جا به جا کنید احساس میکنید با یه موتور 160 کیلوگرمی طرف هستید! این مسئله نشون میده که هم یه مقدار این موتور برای این کارا اصطلاحاً بد دسته و هم تقسیم وزن به خوبی انجام نشده.

شاهین موتور در لیفان کی پی اس 200 از لاستیک‌های ایران یاسا استفاده کرده که سایز لاستیک جلو 80/100 و سایز لاستیک عقب هم 70/130 هست و روی رینگ‌های 17 اینچی این موتور سوار هستن.

همونطور که میدونید اکثر موتورسیکلت‌هایی که در ایران مونتاژ میشن از لاستیک‌های ایران یاسا استفاده میکنن و اگه میخواید تجربه بهتری از سواری با این موتور داشته باشید پیشنهاد میکنم لاستیک‌های فابریک لیفان کی پی اس 200 رو با نمونه‌های خارجی تعویض کنید.

ترمز های لیفان کی پی اس 200

این موتور در هر دو چرخ از ترمزهای دیسکی بهره میبره که کالیپر ترمز جلو دو پیستونه و کالیپر ترمز عقب تک پیستونه هست و نکته‌ای که وجود داره اینه که ترمز جلو عملکرد کاملا خوبی داره اما ترمز عقب خیلی ضعیف تر از حد انتظار خودش رو نشون میده! یه جورایی اصلا نیست! البته در کل نمیشه از ترمز عقب انتظار نگه داشتن موتورسیکلت رو داشت و کاربردش فقط در حد همون کنترل کردن موتور در ترافیکه.

در مجموع عملکرد کلی ترمزها به نسبت شتاب و سرعتی که این موتور در اختیارتون میذاره مناسبه و خطری از این بابت راکب رو تهدید نمیکنه.

عملکرد فنی لیفان کی پی اس 200

وقتی داشتم در مورد عملکرد فنی این موتور با یکی از کارشناس‌های شاهین موتور صحبت میکردم متوجه شدم که Kps 200 در مدل‌های قدیمی (مدل 97 و 98) مشکلی در گیربکسش داشته که باعث میشده در زمان‌هایی که گیربکس داغ میکرده، دنده‌ها به راحتی جا نمیرفتن اما در مدل‌های بعدی این مشکل برطرف شده و من با این موتورسیکلت که مدل 1400 هم هست، مشکلی از این بابت نداشتم.

در بخش مشخصات فنی خوندید که انجین کی پی اس 2 سوپاپ هست و این مسئله نسبت به رقبای این موتور که 4 سوپاپ هستن، ضعف به نظر میاد. البته اگه به دنبال شتاب و سرعت بیشتر باشید این مسئله یه جورایی ضعف این موتور به حساب میاد اما از سمت دیگه 2 سوپاپ بودن انجین باعث میشه استهلاک و هزینه تعمیرات اون در طولانی مدت کمتر باشه و اگه اینجوری بهش نگاه کنید این مسئله دیگه نقطه ضعف کی پی اس 200 نیست.

پس حواستون به این نکته باشه که اگه به دنبال شتاب و سرعت بالا هستید قطعاً این موتور شما رو راضی نمیکنه و من به شما گلکسی 180 رو پیشنهاد میکنم.

خدمات پس از فروش و تامین قطعات Lifan KPS 200

یکی از مهمترین نکاتی که هر شخص در زمان خرید موتورسیکلت باید بهش توجه کنه بحث تأمین قطعات اون موتور هست. اگه در جریان بازار موتورسیکلت و بحث قطعات باشید قطعاً میدونید که بعضی شرکت‌های واردکننده و مونتاژ‌کننده تعهدی ضعیفی نسبت به تأمین قطعات محصولاتشون در قبال خریدار دارن و این اصلاً مسئله خوبی نیست!

پس حتماً حواستون به این مسئله باشه تا بعد از خرید موتور دغدغه تامین قطعاتش رو نداشته باشید.

در مورد لیفان کی پی اس 200 هم باید بگم با توجه به تجربه‌ای که من از محصولات شاهین موتور دارم، این شرکت تا حد زیادی قطعات رو میتونه در اختیارتون بذاره. البته گاهی هم پیش اومده که قطعه مورد نظر رو موجود نداشتن و بعد از یکی دو هفته تأمین کردن که باز هم بنظرم از هیچی بهتره!

جمع بندی لیفان کی پی اس 200

با توجه به قیمتی که رقبای لیفان کی پی اس 200 (بنلی 180 و گلکسی 180) در بازار ایران دارن میشه گفت که لیفان قیمت مناسب‌تر و کمتری داره. در حال حاضر قیمت این موتور در نمایندگی های شاهین موتور حدود 90 میلیون تومان هست و اگه بودجه محدودی دارید این مسئله میتونه یه نکته مثبت برای شما باشه. این نکته رو هم اضافه کنم که شرایط خرید اقساطی هم برای این موتور در نمایندگی ها وجود داره.

در پایان اگه سواری، هندلینگ و تامین قطعات در درجه اول براتون اهمیت داره این موتورسیکلت میتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. اما اگه جزو اون افرادی هستید که خیلی به دنبال شتاب بهتر و سرعت بالاتر هستید بهتره سراغ گزینه‌های دیگه ای مثل بنلی 180 اِس و اِس وای اِم گلکسی 180 بری .

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

مشخصات موتور لیفان کی پی اس ۲۰۰

ابعاد موتور۱۰۶۷*۷۴۲*۲۰۸۱ ( میلی متر )
ارتفاع زین۷۷.۵ سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه،۲ سوپاپ، آب خنک
حجم موتور۲۰۰ سی سی
حداکثر قدرت۱۶.۷ اسب بخار در دور موتور ۸۰۰۰
حداکثر گشتاور۱۷ نیوتون متر در دور موتور ۶۵۰۰
نسبت تراکم۱۱ به ۱
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )۲.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر ۶ دنده
سیستم ترمز جلو و عقبجلو و عقب دیسکی
تعلیق جلو و عقبجلو تلسکوپی معکوس و عقب تک کمک
لاستیک هاجلو ۸۰/۱۰۰/۱۷ و عقب ۷۰/۱۳۰/۱۷ ایران یاسا
وزن خشک۱۳۷ کیلوگرم
حجم باک۱۵ لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )۱۳۰ کیلومتر بر ساعت

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه‌های اجتماعی زوموتور مثل اینستاگرام، تلگرام و یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما ما رو در فضای مجازی دنبال کنید.

دانلود دفترچه لیفان Kps 200

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

62 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    من این موتور ۲ روزه خریدم طبق دفترچه و مشخصات باید شارژر موبایل داشته باشه ولی فروشنده زیر بار نمیره وقتی میگم چرا روی بقیه موتورهای این مدل داخل فروشگاه هست میگه شانس شما بوده و مال شما نداره اخه مگه میشه؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنید چطوری به حقم برسم.
    شیراز

    1. سلام مجید جان وقت بخیر. اگه اون فروشگاهی که ازش خرید کردید نمایندگی شرکت شاهین موتور هست بهتون پیشنهاد میکنم حتماً با دفتر مرکزی این شرکت تماس بگیرید. شماره تماسشون روی سایتشون هست. داخل گوگل سرچ کنید “شاهین موتور”

      1. سلام
        ممنون از راهنماییتون
        اره همین کار کردم قرار شد اخر هفته برم واسم نصب کنه.تعجب من از نمایندگی هست ک راحت چنین کاری میکنه😞

          1. سلام. بیخود به خودت بابت این موارد عادی دز مورد عدم تعهد شرکت‌ها وارد نکن. متاسفانه کم نیست این موارد.
            از نقد و تحلیل خصوصیات موتورسیکلت لیفان kps200 دوست عزیزمون بسیار بسیار تشکر میکنم اتفاقا همیم فردا قصد خرید داشتم خیلی بدردم خورد. از صداقت و حقیقت گویی ایشان واقعا تشکر میکنم خدا خیرتون بده..

  2. سلام عرض خسته نباشید . چند مدته میخوام لیفان kpt200 رو بخرم ولی در مورد انجین اون یکم مطمئن نیستم . باتوجه به اینکه انجین اون با kps200 یکیه آیا میشه توی استفاده طولانی مدت بهش اطمینان کرد از لحاظ استهلاک؟؟ یعنی مثل آپاچی هست این انجین ؟؟؟ درصورت سرویس مرتب

    1. سلام علیرضا جان. ببین از لحاظ کیفیت به آپاچی 200 نمیرسه اما در صورتی که ازش خوب نگهداری کنی واست کار میکنه. این انجین روی مگلی 200 یا KPR200 هم هست که تست های خفنی روش انجام دادن و انجینش سالم مونده. تنها مطلبی که به نظرم باید از نمایندگی راجع بهش بپرسی مربوط به تامین لوازم و قطعات KPT هست. حتماً آمارشو بگیر که به مشکل نخوری. ❤

  3. سلام. خیلی عالی بود دستتون درد نکنه
    قطعاتش رو فقط باید از نمایندگی گرفت یا غیر از نمایندگی پیدا میشه تو بازار؟
    و اینکه برای استفاده توی شهری و از نظر دوام و کیفیت ساخت و امکانات، بنظرتون این بهتره یا سی اف 150؟
    ممنونم

    1. سلام علی جان. این موتور از سی اف 150 بهتره سواری و قدرتش. قطعاتش هم فقط تو نمایندگی پیدا میشه عموماً. فکر نمیکنم تو بازار راحت پیدا کنی.

  4. سلام وقتتون بخیر،بین این موتور و مگلی ۲۰۰ موندم کدوم رو بگیرم،به نظرتون کدوم کم استهلاک تر و کم خرجتره و موقع فروش راحتتر میتونم بفروشم،در کل کدوم رو پیشنهاد میدین برا خرید؟

    1. سلام علی جان. کیفیت و میزان استهلاک جفتشون یکیه چون همونجوری که گفتیم مشخصات فنیشون کاملا مشابه هم هست اما بازار خرید و فروش مگلی تا حدی بهتره. اونم به خاطر بازاریابی بهتر شرکت کویر و البته ظاهر نسبتاً جذاب تر مگلی هست. ولی از طرفی تامین لوازم شاهین موتور به مراتب از شرکت کویر بهتره! نهایتا انتخاب شما سلیقه ای هست و باید بحث تامین لوازم رو جدی بگیرید

  5. سلام وقتتون بخیر ، سال جدید رو تبرکی میگم
    درحال حاضر در فروردین ۱۴۰۲ قیمت این موتور در نمایندگی ها چقدر است؟
    همون ۸۱ تومن داخل سایت یا بیشتر؟

    1. سلام هادی جان. نه افزایش قیمت داشته. در حال حاضر نمایندگی هنوز قیمت جدید نداده ولی فکر میکنم دور و بر ۱۲۰ باشه.

    2. تو پیش فروش 97900000 من خودم گرفتم چند روز قبل 53600000 اول پرداخت میکنید مابقی موقع تحویل که گفتند اواخر خرداد تحویلش

  6. سلام وققتون بخیر
    یه سوال داشتم به نظرتون این موتور kps200 لیفان بهتره یا موتور nb200 همتاز ؟
    من برای تو شهر میخام و گه گداری اگه بشه مسافرت
    ممنون بابت سایت خیلی خوبت

    1. سلام سعید جان. ممنون از لطفت. خرید kps 200 به جهت بازار و تامین قطعه بهتر منطقی تره. البته که جفتشون زیاد به درد مسافرت نمیخورن و استفاده شون شهریه.

  7. سلام…یه نکته ای در فیلم اشاره کردید درباره کلاچش …آیا کلاچ در مسافت نسبتا طولانی و یا در ترافیک و گرمای هوا خوب عمل میکنه یا نه؟ مثلا موتور خودم که 150 هست و هوا خنکه وقتی داغ میکنه کلاچ پله ای میشه انگار کلاچ میزان نیست و باید پر گاز برم . این هم همینجور هست یا نه؟
    با تشکر

    1. سلام امیرحسین جان. من حدود ۳ ساعت مداوم با این موتور رانندگی کردم در زمان تست راید و همچین مشکلی درش ندیدم.

    2. سلام من حدودا دو ماهه که مدل ۱۴۰۲ این موتور رو دارم از روز اول مشکل بد جا رفتن دنده‌ها رو داشتم به خصوص وقتی گیربکس داغ میکنه الان کمی بهتر شده البته وقتی موتور سرد هست وگرنه با حدود یک کیلومتر راه رفتن و داغ شدن موتور دوباره مشکل داره تا جایی که برای خلاص کردن مجبورم موتور خاموش کنم یا در حال حرکت چند باره و چند باره کلاچ بگیرم تا به سختی بتونم دنده عوض کنم

      1. سلام پویا جان. زمانی که ما این بررسی رو نوشتیم مسئول فنیش گفت مدلهای پایین این موتور این مشکل رو داشتن ولی تو مدل های جدید حل شده. اگه موتورت مدل جدیده ببر نمایندگی و مشکل رو بهشون گزارش کن

  8. سلام خدا قوت. من این موتور رو پیش خرید کردم و یک سوال دارم. اگر بخوایم لاستیک فابریک خودش رو عوض کنم و یه لاستیک با کیفیت تر بندازم شما چه برندی پیشنهاد میدید؟ حدود قیمت هم اگر میشه لطف کنید بفرمایید.

    1. سلام علی جان. ممنون از شما. لاستیک سوالو کیفیت مناسبی داره اما من قیمت الانش رو ندارم که دقیق بهت بدم. زمانی که یک جفت ایران یاسا ۱.۸۰۰.۰۰۰ در میومد یک جفت سوالو میرفت روی ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومن.

  9. سلام ببخشید یه سوال داشتم
    اول میدونم این موتور زیاد بدرد جاده نمیخوره ولی ممنون میشم جواب سوال منو اگه میدونید بدید
    سوالم اینه که با این موتور kps200 به طور ثابت و پیوسته در اتوبان خلوت و یا جاده میشه با سرعت چند کیلومتر بر ساعت رفت که به انجین موتور فشار نیاد (بر فرض این که بنزین تموم نمیشه و موتور سوار هم اصلا خسته نمیشه )یکسره در حرکت باشه موتور
    ممنون

    1. سلام
      حدود 3ماه هست ک این موتور رو خریداری کردم
      هر روز حدود 1ساعت الی 1/5ساعت تا محل کار میرم و 1/5ساعت برمیگردم
      حداکثر سرعتش بدون دستکاری در انجین،100 کیلومتره،توی،سراشیبی تا 116تا باهاش رفتم اما بیشتر نمیره واقعا

      1. سلام علی جان. در تستی که ما گرفتیم در سراشیبی سرعت موتور به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت هم رسید.

      2. سلام خدمت دوستان من KPS200 دارم بنظرم حالتی که از نظر ارتفاع زین و همچنین شیب زین و نسبت ارتفاع دسته فرمان با سایر قسمت‌ها و قرار گرفتن اعضای بدن و جاپائی و همچنین شیب بدن خیلی خوب طراحی شده و به همین دلیل هندلینگ خوب و فیگوریشن مناسبی دارد و در گردش به جهات مختلف استیبل و کاملا قابل کنترل است ، با اینکه نسبتا قیمت مناسبی برای این محصول در نظر گرفته شده اما حس کم و کاستی ایجاد نمیکند.

  10. سلام و درود 🌹
    بین KPS 200 کارکرده (2000تا مدل 99) و بنلی 150 نو فیس قدیم به نظرتون کدوم مناسب تره ؟

      1. دلیلش لطف میکنید بگید؟ میشه بگید این موتور بهتره یا پیشرو bm200. و اینکه این موتور لیفان خوبه برای حمل وزن و بار سنگین ؟ لطف کنبد یک ویدیو هم درباره ترمز دیسکی و کاسه ای بزارید. موتور های تو همین رنج قیمت چی پیشنهاد میکنید؟

  11. سلام
    من بین اپاچی ۱۸۰ و این موتور موندم ؟
    و توی حجم های بالاتر لیفان ۲۵۰ بهتره یا na180?
    ممنون

  12. باعرض سلام و خسته نباشی
    ممنون بابت توضیحات کاملتون درباره این موتور واقعا عالی بود
    فقط یک سوال ممنون میشم من رو راهنمایی کنید
    من راستش موتور نداشتم و اطلاعات فنیم درباره موتور ها خیلی کم هست میخوام یه موتور تهیه کنم برا رفتن به سر کار که حدودا در روز ۲ الی ۳ ساعت نهایتا با موتور کار دارم اهل سرعت زیاد هم نیستم به نظر شما این موتور به دردمن میخوره یا برم آپاچی یا بنلی یا اصلا به نظر شما چه موتوری بگیرم بهتره (من این سبک موتور رو دوست دارم)
    واقعا ممنون میشم کمکم کنید و یه موتور راحت و اقتصادی رو بهم معرفی کنید
    با تشکر فراوان از شما

  13. سلام خسته نباشید با توجه به قیمتی که این موتور داره و رقیباش مثلا zontes n2 یا بنلی 150 شما نظرتون کدوم یکی ازین موتور ها هست که حرارت انجین کمی داشته باشه و استفاده ازش راحت تر باشه من اولین باره که میخوام موتور بخرم و خب تو این اوضاع بازار واقعا گیج شدم

  14. سلام
    بودجم محدوده و برای استفاده شهری و بیشتر تفریحی در نظر دارم
    این موتورو در نظر گرفتم ولی به نظر فروشش محدود باشه؟ چون مثلا تو دیوار از بنلی هزارتا وجود داره و ازین موتور 100 تا

    در کل میخواستم بدونم توصیه میکنید تو این رنج قیمتی؟ چرا اینقدر قیمتش از بقیه موتورا ارزون تره؟ مثلا از بنلی 150 بیست سی میلیون قیمت کمتری داره با اینکه قدرت موتوری بهتری داره

  15. سلام
    بنظرتون با این موتور میشه هر روز از تهران تا ورامین رفت یا باید گزینه ی دیگه رو بگیرم؟ پیشنهادتون چه موتوریه؟

  16. با سلام
    من دوتا موتور میتونم اقساط بگیرم یکی لیفان kps 200 یکی هم بنلی ۱۵۰ فیس قدیم … به نظرتون کدوم رو بگیرم…یا به موتور دیگری فکر کنم…با تشکر

  17. سلام
    من برای اولین بار میخام‌موتور بگیرم توی زندگیم
    برای من خب ظاهر موتور و کم استهلاک بودن و پیدا شدن راحت قطعات و بازار فروش خوبی داشته باشه چون شهرستان زندگی میکنم . این کم استهلاک بودن برام اونقدری مهمه که حتی ظاهری هم زیاد مهم نیس .
    طبق اطلاعاتی که دارین توی انواع سبک ها کدوم یک همچین ویژگی هایی رو داره میشه راهنمایی کنید چون کاملا گیج شدم

  18. سلام
    وقتتون بخير.من دننبال يه موتوريم كه خرج زيادي نداشته باشه بين اين موتور و آپاچي 150 و پالس150 موندم.از ظرفي اونها ديگه صفرشون تو بازار نيست از طرفيم ميگم ليفان چينيه و ممكنه خرج زيادي بزاره رو دستم.بنظرتون كدوم موتور براي داخل شهر كم خرجتره؟

  19. سلام عرض ادب
    خواستم یه نظری درمورد سواری ۴ ساله با این موتور بگم
    اول اینکه استهلاکش پایینه
    من حدود ۴۵ هزارتا باهاش تقریبا تو همه شهر و اتوبانها رفتم
    سواری نرم داره ولی همنجوری ک گفتید زینش یکم سفته و بیشتر از یه ساعت بشینی از پایین تنه بی حس میشی
    دوم از نطرم اینکه روش رانندگی هر شخصی نسبت به موتور میتونه باشه
    رعایت اصول رانندگی و گاز اضافه ندادن و تعویض بموقع دنده ها تو رانندگی هر موتوری میتونه اون موتور رو برای شما خوب یا بد گنه
    اول روی رانندگی خودمون باید کار کنیم
    از نظر تامین قطعات این موتور من تا حالا به مشکل نخوردم
    تقریبا همه رو از نمایندگی تونستم تهیه کنم
    تو بعضی از مصرفی ها ک با آپاچی ۱۸۰ یکی هست اعم از لنت جلو صفحه کلاج
    روغن شما گفتید ۱ لیتر ولی من از اول ۱.۳ لیتر ریختم
    معمولا روغن ک تو بنلی ۲۵۰ میرختن
    یه مشکلی ک تو این سال باهاش داشتم روشن شدن چراغ آب یا جوش اوردنش تو تابستان و ترافیکهای سنگین بوده
    ولی از نظر هندلینگ خوب بوده
    خوشبختانه تصادفی نداشتم
    از نظر قدرتم بگم ک من معمولا دوترک میرفتم و مشکلی نداشتم
    امیدوارم کمکی کرده باشم برای کسانی ک روی این موتور نظر دارن
    و روزهای خوبی برای همه دوستان زوموتری آرزو دارم
    ایام بکام.

  20. با سلام و خسته نباشید
    من در انتخاب بین NA 180 , NS 160, KPS 200 موندم اولویتم در مرحله اول نرمی زین و سیستم تعلیق خوبه (راحتی سواری) و در مرحله دوم خدمات پس از فروش خوب که برای تامین قطعه به مشکل نخورم شما کدوم رو پیشنهاد میدین.
    با سپاس فراوان

  21. سلام
    من بین NA 180 و NS 160 و KPS 200 برای انتخاب موندم لطفا راهنمایی بفرمایید اولویت اولم زین و تعلیق نرم و هندلینگ خوب (راحتی سواری) و در مرحله بعد خدمات پس از فروش خوب و تامین قطعه هست.
    با سپاس

  22. سلام خسته نباشید ممنون از توضیحاتتون
    من قصد خرید این موتور دارم ولی از بازار فروشش نگرانم بنظرتون تا سال دیگه میتونه بازار خوبی داشته باشه؟

  23. سلام با عرض خسته نباشید و خداقوت بابت راهنمایی هایی که در ضمیمه موتورسیکلت دارین میخواستن بدونم برای پیک یا کار در اسنپ چه موتوری بین آپاچی, kps200,کلیک و اینجور موتور عا مناسب تره (ترجیحا هوندانباشه)
    با تشکر

  24. سلام بر زوموتور عزیز.
    اقا من یه کی پی اس ۲۰۰ مدل ۱۴۰۰ خریدم ۵تا کارکرد کارشناسی هم کردیم سالم بود
    بعد الان هرچی بهش گاز میدم بیشتر از ۹۲ تا ۹۴ تا نمیره
    با دنده ۴ ۹۲تا میرم دیگه بیشتر نمیره
    دنده ۵ و ۶ هم سرعت روی همون ۹۳ اینا میمونه
    به نظرتون مشکل چیه؟ ممکنه کسی که ازش خریدیم سرعت رو بسته باشه؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید 🙏🙏

    1. سلام داداش. نه همچنین امکانی نیست که سرعت محدود دشده باشه. خیلی بستگی به نوع دنده دادنت و شرایط محیطی داره. این موتور در حالت کفی نهایتا ۱۱۰ تا میره بسته به وزن شما. تو تستی که من گرفتم تو سرپایینی سرعتش به ۱۲۵ تا ۱۳۰ رسید.

  25. سلام ممنون بابت اطلاعت خوبی که در اختیار مردم قرار میدید من یه راهنمایی میخواستم واقعا به سختی کار کردم و پولمو جمع کردم تا یه موتور بگیرم با توجه به اطلاعات سایت شما بین na 180 و kps 200 گیر کردم که کدوم رو بگیرم فقط برام کیفیت مهم هست نه چیز دیگه ای و اگه نیاز به قطعه داشت دسترسی بهش راحت باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  26. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم که موتور زونتس n2 230 n بهتره یا kps 200 چون هیچ نقد برسی از زونتس ندیدم خواستم از همه نظر بپرسم که کارکرد کدوم بهتر یا خدمات پس از فروش کدوم بهتر لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

    1. سلام داداش. اون مدل زونتس رو هم بررسی کردیم. ولی من پیشنهادم لیفانه. هم سواریش بهتره هم تامین قطعاتش.

      1. درود عزیز گرامی :::نقدو بررسی زونتس n2 230. را چطور میشه از سایت شما بهش دسترسی داشت

  27. سلام خسته نباشید
    ببخشید به سوال داشتم
    آیا رادیاتور کی پی اس ۲۰۰ دارای فن خنک کننده هیت؟
    ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا