نقد و بررسی موتورسیکلت

بررسی باجاج اونجر 220

مقدمه

زوموتوریا سلــــــــــــام. خیلی چاکریم. 😎❤

امروز میخوایم بریم سراغ یکی از موتورهای کهنه‌کار و خوشنام بازار ایران یعنی باجاج اونجر 220! موتوری که در ده دوازده سال اخیر خودش رو به خوبی ثابت کرده و مخصوصاً اونایی که موتور مسافرت میرن از اونجر 220 خاطرات خوبی دارن و همیشه به خوبی ازش یاد میکنن.

واسه این که دلیل این همه تعریف و تمجید من رو از این موتور بفهمید باید بگم که باجاج اونجر 220 از اون دسته موتورایی هست که فقط کافیه روغن و لوازم مصرفیش رو به موقع تعویض کنید و اون وقت این موتور براتون 100.000 کیلومتر رو بدون دردسر حرکت میکنه! 😮 (تو پرانتز این رو بگم که کارکرد 100 هزار تا برای خیلی از موتورای بازار ایران رویاست و به دلایل مختلف اصلاً به این کیلومترا نمیرسن!)

اگه از این صحبت من تعجب کردید و باورش براتون سخته فقط کافیه آمار کارکرد موتور اون رفقای موتورسواری رو بگیرید که با اونجر 220 کل ایران رو گشتن و حتی بعضیاشون به کشورهای همسایه مثل ترکیه، ارمنستان و … هم سفر کردن. 🔥

این موارد رو در همین قسمت مقدمه توضیح دادم که تا حد زیادی با این موتور دوست‌داشتنی آشنا بشید. البته این رو هم بگم که اونجر 220 موتور بدون ضعفی هم نیست و در یه سری موارد نقطه ضعف‌هاش معلوم میشه که در قسمت‌های بعدی مقاله بهشون اشاره میکنیم.

جا داره اینجا یه نکته خیلی جالب هم بهتون بگم و اون نکته این هست که باجاج اونجر 220 یه نسخه کپی از کاوازاکی الیمیناتور به حساب میاد و این کپی حاصل سال‌ها همکاری باجاج و کاوازاکی در بازار هندوستان بوده!

اگه به تصاویر دقت کنید میبینید که خیلی شبیه به هم هستن؛ موتورای طرح هم دنیایی دارنا! یکی مثل اونجر در سطح و اندازه خود موتور اصلی ظاهر میشه و یکی هم مثل انواع طرح کلیک و آیروکس گریه مشتری رو در میاره! 😂

اونجر 220 در دو نسخه فیس قدیم کاربراتور و فیس جدید انژکتور در بازار ایران حضور داره و همون اوایل دهه 90 شمسی فیس قدیم این موتور توسط شرکت پیشرو گستر فارس به بازار ایران راه پیدا کرد و تا سال 95 هم پلاک شد.

بنا به دلایل مختلفی از سال 96 تا 99 اونجر در بازار ایران حضور نداشت و بالاخره در سال 1400 این موتور توسط عرفان سیکلت دوباره به بازار ایران برگشت. این نکته رو هم اضافه کنم که در سال 1401 هم دوباره پیشرو گستر فارس اقدام به عرضه اونجر 220 کرد تا از این قافله جا نمونه.

این رو هم بگم که در این مقاله ما قصد داریم آخرین نسخه از اونجر 220 یعنی نسخه نیوفیس انژکتور رو بررسی کنیم و دیگه کاری به نسخه کاربراتش نداریم. (واسه اونایی که قصد خرید کاربراتش رو دارن بگم که اون هم موتور خوب و بی‌دردسریه.)

اونجر 220 نیوفیس - زوموتور

بررسی ظاهر و طراحی باجاج اونجر 220

همونطور که از ظاهر اونجر هم پیداست، این موتور در دسته موتورهای کروزر قرار میگیره و نسخه جدیدش با حفظ استخوان‌بندی مدل قبلی سعی داشته مدرن‌تر به نظر برسه.

یه جورایی میشه گفت اونایی که طرفدار کروزرهای کلاسیک هستن طراحی نسخه قدیمی اونجر رو بیشتر میپسندن تا این نسخه جدید. البته که من خودم ب ظاهر فیس جدید این موتور خیلی بیشتر ارتباط میگیرم و حس بهتری بهم میده تا نسخه قبلی!

نسخه قدیمی اونجر در رنگ‌های مشکی، آبی، قرمز، سفید و نقره‌ای در بازار حضور داشت و نسخه جدید فقط در دو رنگ قهوه‌ای تیره و سفید عرضه شده.

ابعاد این موتور ۲ متر ۲۱ سانتی‌متر (طول) در ۸۰ سانتی‌متر (عرض) در ۱ متر و ۳۲ سانتی‌متر (ارتفاع) هست.

یه نکته‌ای که لازمه در قسمت ظاهر بهش اشاره کنم این هست که نسخه‌ای عرفان سیکلت به بازار عرضه کرده از لحاظ ظاهری، تفاوت‌های کوچکی با نسخه‌ی پیشروگستر داره و اون تفاوت‌ها هم به برچسب‌های این موتور مربوط میشه.

در نسخه عرفان‌سیکلت در قسمت‌های مختلف موتور اسم ERFAN دیده میشه ولی در نسخه پیشروگستر برچسب‌های فابریک Avenger روی موتور چسبیده.

طراحی چراغ‌های Avenger 220

یکی از اون تغییراتی که باعث میشه فیس جدید اونجر از فیس قبلی متمایز بشه تغییر در طراحی چراغ جلو و عقب این موتورسیکلته.

چراغ جلوی اونجر ۲۲۰ حالت تقریباً سه ضلعیِ نرمی به خودش گرفته و چراغ عقب هم تغییر جزئی داشته.

در چراغ جلو دو دیلایت LED اضافه شده و نور بالا و نور پایین در قسمت مرکزی کاسه چراغ جا گرفتن. شکل و شمایل راهنماها مثل مدل قبلی هست با این تفاوت که شیشه اونها بی‌رنگ شده و دیگه نارنجی نیست.

تمام چراغ‌های استفاده شده در اونجر 220 به شکل لامپ‌های معمولی هستن به غیر از چراغ خطر عقب و دیلایت‌های جلو.

فرمان و کیلومتر اونجر 220

فرمون اونجر 220 از نوع فرمون‌های چامپ (Chump) هست و اگه با انواع فرمون آشنا نیستید بهتون پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخونید.

فرمون‌های چامپ علاوه بر ظاهر جذابی که به موتور میدن باعث میشن شما سواری راحت‌تری رو تجربه بکنید در مسافت‌های طولانی، دیرتر خسته بشید.

سمت راست فرمون کلید قطع و وصل برق موتور (Kill Switch)، کلید روشن کردن چراغ‌ها و استارت وجود داره و در قسمت چپ هم کلید تعویض نور پایین به نور بالا، راهنما، بوق و کلید Passing حضور دارن.

شکل و ظاهر قلوه‌ها همچنان مثل مدل قبلی هست و تغییری در این قسمت نداشتیم.

کیلومتر اونجر 220 نیوفیس - زوموتور

در قسمت کیلومتر اما اوضاع فرق داره. کیلومتر آنالوگ قدیمی جای خودش رو به یه کیلومتر تمام دیجیتال داده که نور پس زمینه‌ش فیروزه‌ای هست.

اطلاعاتی که این کیلومتر در اختیارتون میذاره شامل سرعت، مقدار کیلومتر طی شده (ODO) به همراه تریپ‌های مختلف، آمپر بنزین، ساعت و … میشه.

مثل نسخه قدیمی در اطراف کیلومتر خبری از چراغ‌های هشدار نیست و این چراغ‌ها در قسمت بالای درب باک کار شدن که یه طراحی متفاوت به حساب میاد! 😮

باک و زین باجاج اونجر

باک این موتور از لحاظ ظاهری تغییر خاصی نداشته و تنها تغییرات مربوط به همون قسمت چراغ‌های هشدار میشه که آمپر بنزین از اونجا حذف شده و به کیلومتر دیجیتال منتقل شده.

حجم باک هم 13 لیتره که با توجه به مصرف سوخت تقریبی 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر حجم مناسبی به حساب میاد.

در این بخش باید به این موضوع هم اشاره کنم که گارد‌های فابریکی هم روی اونجر همچنان وجود دارن که امنیت بدنه موتور و البته پای راننده رو در زمان زمین خوردن حفظ میکنن.

نوشته های مشابه
زین اونجر 220 - زوموتور

زین یک تکه، بزرگ و عریض اونجر انقدر راحته که اصلاً از سواری این موتور خسته نمیشید و یکی از دلایل مناسب بودن این موتور برای مسافرت همین زینش هست! 🤤

در قسمت ترک‌نشین هم فضای بزرگ و نرمی رو میبینیم که در انتهای اون یک تکیه‌گاه نرم و مطمئن هم حضور داره تا راحتی ترک‌نشین هم در زمان سواری با این موتور به خوبی تأمین بشه.

ارتفاع زین از سطح زمین 73.7 سانتی‌متره که این باعث میشه افراد مختلف مشکلی از بابت حفظ تعادل موتور نداشته باشن.

اگزوز و جک اونجر 220

در مدل جدید اونجر طراحی اگزوز عوض شده و یه جورایی احساس میکنید با یه اگزوز کوچک‌تر طرف هستید.

خوشبختانه جک وسط از اونجر 220 حذف نشده و همچنان در کنار جک بغل روی این موتور حضور داره.

نمای عقب و اگزوز avenger 220 - زوموتور zoomotor

مشخصات فنی باجاج اونجر 220

انجین

همونطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردم یکی از نقاط قوّت اونجر 220 مربوط میشه به بخش انجین این موتور. انجین 220 سی‌سی باجاج که به غیر از این موتور، روی پالس 220 هم دیده میشه جزو کم استهلاک‌ترین انجین‌هایی هست که بازار ایران به خودش دیده.

مهندسی این انجینِ روغن‌خنک به شکلی انجام شده که حتی اگه شما در یک سواری با اونجر مسافتی در حدود 200 یا 300 کیلومتر هم برونید و بهش استراحت ندید اصلاً حرارت این انجین بالا نمیره و اصطلاحاً داغ نمیکنه!

انجین اونجر 220 - زوموتور

اونجر 220 یک انجین 4 زمانه، تک سیلندر، روغن خنک و 2 سوپاپ (SOHC) داره که نسبت تراکمش 9.5 به 1 هست. انتقال سوخت در این انجین به کمک سیستم انژکتوری انجام میشه که به دست شرکت آلمانی Bosch ساخته شده. دقیقاً مثل بقیه موتورهای باجاج.

حجم دقیق انجین اونجر 220 سی‌سی هست و حداکثر قدرتی که میتونه تولید کنه 18.7 اسب‌بخار در دور موتور 8500 میرسه و حداکثر گشتاورش هم 17.55 نیوتون‌متر در دور موتور 7000 ایجاد میشه.

گیربکس و انتقال قدرت Avenger 220

اونجر دارای یک گیربکس 5 دنده هست و انتقال قدرتش هم به کمک سیستم زنجیر انجام میشه. نکته خوبی در این قسمت وجود داره این هست که با اینکه اونجر از تکنولوژی اسلیپر کلاچ بی‌بهره هست اما تعویض دنده‌ها کاملاً بی صدا انجام میشه و کلاچش هم خیلی نرمه.

حجم روغنی هم که باید در محفظه کارتل اونجر 220 بریزید 1 لیتر و 200 سی‌سی هست.

باجاج avenger 220 - زوموتور zoomotor

انتقادی که در بخش مشخصات فنی به اونجر وارد میشه قدرت نسبتاً کمی هست که تولید میکنه! البته برای افرادی که به صورت تک نفره مسافرت میرن این مسئله زیاد به چشم نمیاد اما وقتی شما به صورت دو نفره به همراه بار روی این موتور میشینید، قدرت نسبتاً کمی که داره خودش رو نشون میده و توی ذوقتون میزنه! 😑

علاوه بر این مسئله 5 دنده بودن گیربکس هم کاری میکنه تا در سرعت‌های کروز (100 کیلومتر بر ساعت) انجین با دور بالاتری کار کنه.

شتاب 0 تا 100 و حداکثر سرعت اونجر 220

حداکثر سرعت باجاج اونجر 220 در حدود 130 تا 140 کیلومتر بر ساعت هست.

اونجر 220 میتونه در مدت زمان 12 ثانیه از حالت سکون و سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسه.

بررسی شاسی و سیستم تعلیق باجاج اونجر 220

باجاج از یک شاسی گهواره‌ای دوبل در این موتور استفاده کرده که انجین و بقیه متعلقات موتور روی این شاسی سوار شدن. وزن اونجر 220 با احتساب روغن و بنزین به 163 کیلوگرم میرسه.

شاسی اونجر 220 - زوموتور

کمک فنر و لاستیک‌های Avenger 220

اونجر دارای دو کمک فنر تلسکوپی معمولی در چرخ جلو و دو کمک فنر ۵ حالته در قسمت عقب هست که هر دوی اونها از برند Endurance هندوستان ساخته شدن.

عملکرد این کمک‌فنرها در دفع ضربه‌های وارد شده به موتور خوبه و البته به لطف زین نرم و بزرگ این موتور شما سواری نرم و راحتی رو با اونجر ۲۲۰ تجربه میکنید.

در مورد لاستیک‌ها هم باید بگم که در چرخ جلو اونجر ۲۲۰ از یک لاستیک ۹۰/۹۰/۱۷ و در چرخ عقب یک لاستیک ۱۳۰/۹۰/۱۵ از برند نام‌آشنای MRF استفاده شده که کیفیت مناسبی دارن و به راحتی تا ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر براتون کار میکنن. این رو هم بگم که لاستیک‌ها تیوپی هستن.

سیستم ترمز اونجر ۲۲۰

یکی از پیشرفت‌های چشم‌گیر اونجر به نسبت نسل قبلی خودش اضافه شدن ترمز ضدقفل یا ABS هست که در هر ۲ چرخ موتور هم فعاله!

حالا یه نکته جالب‌تر هم وجود داره که در ادامه بهش می‌پردازم.

در چرخ جلو یک دیسک ۲۸۰ میلی‌متری و یک کالیپر ۲ پیستونه وجود داره و در چرخ عقب هم یک ترمز کاسه‌ای (درام) ۱۳۰ میلی‌متری دیده میشه و نکته‌ی جالب‌انگیز (😄) قضیه اینجاست که علاوه بر ترمز جلو که ABS هست، ترمز عقبم دارای سنسور RLP هست که مثل ترمز ABS در تأمین ایمنی راننده تأثیرگذاره!

قیمت باجاج اونجر 220

قیمت باجاج اونجر 220 در حال حاضر (اسفند 1401) 210 میلیون تومان هست که هم از طریق نمایندگی‌های پیشرو گستر فارس (همراه سیکلت) میتونید اقدام به خرید کنید و هم از عاملیت‌های فروش عرفان سیکلت.

شرایط اقساطی اونجر 220

متأسفانه هیچ کدوم از نمایندگی‌هایی که در قسمت بالا اسم بردیم این موتور رو به صورت شرایطی به فروش نمیرسونن و اگه قصد خرید اقساطی دارید باید به فروشگاه‌های معمولی بازار سر بزنید.

جمع بندی باجاج اونجر 220 و مقایسه با رقبا

اگه مقاله رو به صورت کامل خونده باشید قطعاً متوجه شدید که با یه موتور خوب طرف هستید؛ کیفیت ساخت بالا، قابل اطمینان بودن انجین، استهلاک کم موتور و در دسترس بودن قطعات و تعمیرکار اونجر 220 باعث شده تا این موتور به یه گزینه مناسب برای استفاده شهری و مسافرت‌های طولانی تبدیل بشه.

نکات مثبت و منفی اونجر رو به صورت جداگانه در قسمت پایین مینویسم تا تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید:

نکات مثبت:

  1. انجین با کیفیت و کم استهلاک
  2. سواری راحت و تعلیق نرم
  3. در دسترس بودن قطعات و تعمیرکار
  4. ترمز ABS در هر دو چرخ

نکات منفی:

  1. پایین اومدن شتاب و قدرت موتور در زمان سواری دو ترک

اونجر ارزون‌ترین موتور کروزر بازار ایران به حساب میاد اما با این افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر قیمتش خیلی بالا رفته.

اما اگه به دلیل گرون شدن موتور نمیتونید مدل صفر اونجر رو تهیه کنید باید بهتون بگم که مدل‌های کارکرده کاربراتوری این موتور هم گزینه مناسبی برای خرید هستن؛ البته به شرطی که موتور رو کارشناسی کنید و بعد از تایید تعمیرکار اون رو بخرید.

در مورد رقبای این موتور باید بگم که اکثر کروزرهای با ارزش بازار ایران 2 سیلندر هستن و قیمتی بالاتر 240 میلیون تومن دارن. اگه مشکلی با این قیمت‌ها ندارید پیشنهاد میکنم نگاهی هم به بندا BD 249 بندازید چون این موتور هم از خوبای کروزر بازار به حساب میاد.

مشخصات موتور باجاج اونجر 220

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)221*80*132 (سانتی متر)
ارتفاع زین73.7 سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه، 2 سوپاپ (SOHC)، روغن خنک
حجم موتور220 سی سی
حداکثر قدرت18.7 اسب بخار در دور موتور 8500
حداکثر گشتاور17.55 نیوتون متر در دور موتور 7000
نسبت تراکم9.5 به 1
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی ساخت Bosch
میزان مصرف سوخت (حدودی)2.5 تا 3 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، 5 دنده
سیستم ترمز جلودیسک 280 میلی‌متری، کالیپر 2 پیستونه، ABS
سیستم ترمز عقبدرام 130 میلی‌متری، ABS
سیستم تعلیق جلوجفت کمک‌فنر تلسکوپی، ساخت Endurance
سیستم تعلیق عقبدو کمک فنر 5 حالته، ساخت Endurance
لاستیک هاجلو 90/90/17 و عقب 130/90/15 برند MRF
وزن تَر163 کیلوگرم
حجم باک13 لیتر
نهایت سرعت (حدودی)130 تا 140 کیلومتر بر ساعت

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این محتوا بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شماره همراهتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت توسط زوموتور، از طریق اس ام اس باخبر میشی. یادت نره، اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه‌های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما ما رو در فضای مجازی دنبال کنید.

سوالات متداول اونجر 220

باجاج اونجر 220 توسط چه شرکتی در بازار عرضه میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت پیشرو گستر فارس که اخیراً با شرکت همراه‌سیکلت ادغام شده در بازار عرضه میشه.

حداکثر قدرت و گشتاور باجاج اونجر 220 چقدر هست؟

حجم دقیق انجین اونجر 220 سی‌سی هست و حداکثر قدرتی که میتونه تولید کنه 18.7 اسب‌بخار در دور موتور 8500 میرسه و حداکثر گشتاورش هم 17.55 نیوتون‌متر در دور موتور 7000 ایجاد میشه.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ و نهایت سرعت باجاج اونجر چقدر هست؟!

اونجر 220 میتونه در مدت زمان 12 ثانیه از حالت سکون و سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسه.
حداکثر سرعت باجاج اونجر 220 در حدود 130 تا 140 کیلومتر بر ساعت هست.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

42 دیدگاه

  1. ممنون اطلاعات خوبی دادید هر چند شخصا با این کلاس موتور حال نمیکنم و سبک نشستن اون منو یاد هیپیهای هارلی دیویدسون سوار امریکایی تو فیلمها میندازه.واقعا ۱۸ اسب برای مسافرت کمه چون در سفر با موتور باید خیلی تجهیزات سنگین با حجمهای مختلف برداری و این یعنی یک رانندگی خیلی بیحال در سفر باید تجربه کنیم.کاش حسرتهامون تو زندگی کم بود و حداقل داشتن یه موتور استاندارد ارزوی سختی نبود.

    1. سلام ساسان جان. ممنون از نظرت اره همونطور که در قسمت جمع بندی اشاره کردم این موتور برای سواری دو ترک یه مقدار کم جونه. اما دوستانی هستن که با سه تا باکس آلمینیومی فول لوازم هم تونستن با این موتور ایران رو بگردن. اما همونطور که گفتی خیلی بهتره که موتور پر قدرتتری برای این کار انتخاب بشه. امیدوارم اوضاع بهتر بشه و بتونیم موتورای بهتری سوار بشیم.

  2. اون چشمی که روی کاسه عقب سواره abs نیست. سنسور سرعت موتوره. و عقب این موتور abs نداره. لطفا اطلاعات غلط ندزن

    1. سلام محسن جان. اون فقط سنسور سرعت موتور نیست. سنسور RLP هم با اون ادغام شده که عملکردی شبیه به ABS داره! سنسور RLP کاری میکنه که در زمان ترمزگیری شدید چرخ عقب از زمین بلند نشه و این کار رو از طریق قطع و وصل کردن ترمز موتور انجام میده.

  3. دستتون درد نکنه.
    آقا تو این کلاس آکوییلا رو هم بررسی کنید.
    راستی لطفا این بخش نظرات رو یه دستی رو سر و روش بکشید. برای چی باید شماره تلفن وارد کنیم و اجباریه؟
    و اون قسمت کپچا هم خیلی بده. یعنی خیلی خیلی بده. من الان ۱۰ دقیقه هی زدم هی زدم تا بالاخره تیک خورد. این دیگه چیه؟ تا حالا کپچا به این بدی ندیده بودم. سرویس دهنده کپچا رو عوض کنید که با همین ایراد نظرات خیلی از کاربراتون رو از دست میدید.
    مرسی.

    1. سلام داداش ممنون از نظر و پیشنهادت
      سعی میکنیم خیلی زود اکوییلا هم بررسی کنیم.
      اما در مورد بخش دیدگاه ها باید بگم که، شماره رو برای این گذاشتیم که بتونیم راحت تر با شما ارتباط داشته باشیم و به محض جواب دادن کامنت شما، بتونید ازش مطلع بشید! برای ما راحت تر بود که اصلا فیلد شماره رو نذاریم ولی با این کار کیفیت پشتیبانی بالاتر میره! در مورد ریکپچا هم بگم که، به خاطر مشکلات زیرساخت مجبور شدیم از این سرویس استفاده کنیم، اما در مورد شخص شما، احتمالا آی پیتون رو نتونسته درست تشخیص بده وگرنه با یک یا نهایتا دوبار مشکل احراز هویت افراد حل میشه!

  4. سلام وقتتون بخیر
    بین باجاج اونجر و باجاج ان اس ۲۰۰ کدوم موتور برای رفت و آمد شهری به نظرتون کارآمد تره ؟
    می‌دونم از نظر کلاس کلا فرق دارن چون بودجه ام به دسته دوم این دو موتور میرسه میخواستم بدونم برای کاربرد شهری و استهلاک کم و نرمی کدوم گزینه انتخاب بهتره.
    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام وقت بخیر. اونجر ۲۲۰ موتور نرم تری هست اما از لحاظ استهلاک جفتشون گزینه های خوبی هستن.

  5. سلام من مدتی هستش که دنبال یک موتور برای سفر میگردم شماره هم گذاشتم اگه پیامک هم بدی ممنون میشم. هر چی گشتم دیدم ایرادهای بزرگی دارند. من موتوری میخوام که با توجه به شرایط کشور بابت پلاک شدن و… بشه خریداری کرد . برای سفر داخلی و خارجی البته دو ترک. تا اینجا به اس وای ام ان اچ 250 رسیدم . امروز هم فروشنده ای تو تهران فکنم تو جنت اباد بود تلفنی صحبت کردم گفت چند روز دیگه سوزوکی وی استروم 250 میارم مناسبه برا سفر چون باکس و اینها هم داره ولی الان بررسی سوزوکی رو خوندم برا سفر دوترک مناسب نیست خلاصه موندم .نظرت برام مهمه ممنون میشم کمکم کنی.

    1. سلام وقت بخیر. قطعاتشون یکی هستن و باید مونتاژ رو مقایسه کنید. البته هر دو شرکت مونتاژ خوبی دارن روی این موتور.

  6. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید خدا قوت
    من یه موتور با بودجه250تومن میخام
    ار اس 200مدل1400
    اونجر220جدیدصفر
    بنلی لیچینیو250صفر
    آپاچی 200مدل 98
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر. چون این موتورا در یه سبک نیستن من به صورت کلی نظر میدم و نظرم اینه که اونجر ۲۲۰ صفر گزینه اولتون باشه.

      1. بسیار جامع و کامل بود با نهایت سپاس از جنابعالی در صورت امکان نقد و بررسی اکویلا ۲۵۰ را هم انجام دهید

  7. سلام
    کیفیت قطعات انجین جدید انژکنوری به خوبیه کیفیت قطعات انجین کاربراتوری هست؟
    یا طبق معمول تاجرهای ایرانی برای ارزونتر تموم شدن موتور به تولید کننده گفتن از کیفیت موتور کم کنه؟

      1. سلام وقت بخیر
        این موتورو مدل کاربراتش میشه ریمپ کرد که قدرتش برای دونفر واسه مسافرت بهتر شه؟

        1. سلام موتورای کاربرات ای سی یو ندارن و اصلا ریمپ نمیشه. در حالت عادی هم برای مسافرت دو نفره مناسبه.

  8. سلام ، من خودم مدل ۱۴۰۰ دارم واقعا راضیم ، فقط اینکه این موتور دو ترک هم واقعا شتاب خوبی داره و اصلا اینطور که می گید نیست ، اگه میشه لطفا برسی ویدیویی رو هم بذارید چون واقعا خوبه برای کسایی که میخوان بخرن

  9. به عنوان کسی که هم کاربراتوری و هم همین الان انژکتوریش رو داره و هزاران کیلومتر یک ترک و دو ترک باهاش سواری کرده، باید بگم نه قدرتش کمه، نه شتابش کمه. یک موتور کاملا بالانس که اتفاقا خیلی از موتور های استریت رو توی شتاب اولیه میگیره!
    اما در خصوص سرعتش نهاییش توی دو ترک که نهایتا 120 هست، باید بگم اگر می خواید سرعت بالاتری برید باید خورشیدی عقب رو عوض کنید و کوچیکترش رو بگذارید. که در این صورت شتاب اولیه تون کم میشه ولی به سرعت نهایی اضافه می شه.

  10. با سلام به همه دوستان من 9 ساله اونجر 220 دارم خیلی هم بهش فشار آوردم چون کارای فنی میکنم کلی ابزار توی باکسش و روی زینش میبندم همه جا رفتم مسافرت های طولانی هم باهاش رفتم در کل یه جمع بندی براتون از مزایا و معایبش میگذارم که امیدوارم واسه دوستانی که تصمیم به خریدش دارند کمک کننده باشه
    فقط روغنش با کیفیت sl 20-50 بریزید و هز 1000 تا عوض کنید هوا که خیلی سرد باشه باید sl10-40 بریزید چون تو سرما بد کار میکنه
    مزایا
    1- یه موتور بسیار خرکار و مقاوم و سگ جونیه
    2- به نسبت جثه و حجم انجین شتاب نسبتا خوبی داره ولی در سرعت بالا قشنگ گیربکسش یه دنده کم داره گیربکس این موتور حتما باید 6 دنده می بود
    3- تا سرعت 100 تا بسیار نرم و بی صداس ولی سرعتهای بالاتر که من تا 150 تا هم باهاش مسافت کوتاه رفتم لرزش و صداش زیاد میشه البته هندلینگ اون خیلی عالیه چون ارتفاعش پایینه وکنترلش تو سرعت بالا دقیقا مثل سرعت های پایین و اصلا موتورر تو دستت ول نمیشه
    4- اگه با کلاس کروز حال نمیکنید که هیچ ولی اگه کلاس کروز رو دوست دارید به نسبت قیمت از اکویلا و بندا و …… بنلی و موتور های کلاس خودش بسیار کم خرج تر و کم هزینه تره البته مطمئنا مثل بندا و اکویلا هم راه نمیره چون اون دو تا 250 و 300 سی سی هستند ولی هزینه تعمیرات ونگهداری شون خیلی خیلی بالاتر از اونجر هستش
    4- مدل های جدیدش به لحاظ انژکتور شدن خیلی مشکل پیدا کرده و اکثرا سوال کردم ناراضی هستند.من ممدل کاربراتور رو دارم که بخاطر سوخت مزخرف مون خیلی بتهر ج میده و کمتر اذیت میکنه
    5- مثل ماشین های آمریکایی و آلمانی اگه با این کلاس حال میکنن اگر کروز رو دوست داشته باشید واقعا دیگه نمیتونید از این مدل دل بکنید.
    معایب
    1- لوازمش کمه و هر جایی ندارند بدرد پیک کار کردن و این داستان ها و شهرستان های کوچک نمیخوره چون لوازمش اونجاها نیست
    2-چون لوازم کمه قیمتش هم بالاست
    3- گیربکس یه دنده کمه
    4- ترمز عقب لنت هستش البته ترمز های قوی داره بخصوص ترمز جلوش خیلی عالیه ولی بهتر بود عقب هم دیسکی میشد من سایز لاستیک جلو رو یه سایز پهن تر انداختم که ترمز گیری خیلی بهتر شد
    5- لاستیک های فابریک ش رو حتما حتما عوض کنید لاستیک های هندیش فوق العاده آشغال هستند حتی اگه ایرانی هم بندازید بسیار بهتره
    6- مکانیک ش هم کمه در کل موتوریه که من از 100 امتیاز 85 بهش میدم
    باز اگه سوالی داشتید خوشحال میشم کمکتون کنم شماره تماسم 09212569064

  11. سلام وقت بخیر
    من دیسک کمر دارم و مجبورم از موتور استفاده کنم چند نفر بهم پیشنهاد اونجر دادن می خواستم بدونم نرمی این موتور چطوریه و ایا از این موتور نرمتر هم وجود داره ؟

  12. سلام
    به نظرتون برای استفاده شهری روزانه ۵۰-۶۰ کیلومتر به محل کار و برگشت این سبک موتور خوبه ؟
    با توجه به مانور توی ترافیک بین ماشینا یا دست انداز های زیاد توی سطح شهر

    1. سلام سینا جان. از بابت مسافت که خیالت راحت. فوق العاده راحته. یکم تو ترافیک ممکنه گیر کنی ولی از بابت دست اندازخ خیالت راحت.

  13. سلام خسته نباشید
    نظرتونو درباره ی کیفیت موتور کویرC2 میگید؟
    مشکل فنی و تامین نداره؟
    ممکنه سیم کشیهاش توی تابستون ذوب بشه؟
    درسته که قطعات بنلی مثل لنت و صفحه کلاچ باهاش مشترک هست؟

  14. سلام
    من میخوام نیو فیس ش رو بگیرم
    میخوام بدون قطعاتش تو بازار راحت پیدا میشه؟ مثلا قطعات اونجر قدیمی ها بهش میخوره؟

    1. سلام مهدی جان. قطعاتش پیدا میشه ولی قطعات مدل قدیمیش به این نمیخوره اکثرش

  15. سلام ممنون از سایت خوبتون من تو خرید mt15واونجر موندم کدوم بخرم برا مسافرت و تفریح، راحتی سرنشین دوم هم برام خیلی مهمه اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

  16. سلام من یکی مدل عرفان خریدم یک مسافت زیاد هم باش بیشتر نرفتم ولی خیلی خسته شدم ، و اینکه گارداش خیلی ضعیفه و زود میشکنه ، چون پیداست دست نفر قبل که بوده یک بار جوش داده ولی باز شکسته ، و صدای موتور هم نصبت با پالس 180 مه من داشتم خیلی زیاده ، باکش رو بنزین کردم بعد دیدم کلیش از یک خروجی بین دو لاستیک همش ریخته تو پارکینگ و هر چی گشتم شیر بنزین نداشت ببندم ، خلاصه بد تو ذوقم زد ، طرف هم پس نمیگیره ، وگر نه پس میدادم

    1. سلام داداش. احتمالا گارد فابریک روش نیست. موتور رو حتما ببرید مکانیکی تا انجین رو تنظیم کنه. فیلر گیری و … . چون صدای موتور در حد همون مدلای پالسه. و اینکه تمام موتورهای انژکتوری شیر بنزین ندارن.

    2. سلام وقت بخیر
      میخواستم بدونم دینامش چند آمپره، چون میخوام یه کمی تجهیزات جانبی بهش اضافه کنم (مثل لامپ و هدلایت و اینا)

  17. سلام خسته نباشید
    اول اینکه سایتتون عالیه
    دوم اینکه بنظر شما اپاچی ۲۰۰ مدل ۹۶ رو بفروشم سفر اونجر۲۲۰ بخرم؟

    1. سلام مجمد جان. ممنونم. بله این کار برای شما منطقیه. چون هم موتور خوبی دارید میخرید هم مدل موتور بالاتر میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا