رپورتاژ آگهی

آیا بیمه خودرو تعمیرات موتور را پوشش می دهد؟

به طور معمول، بیمه بدنه خودرو معمولاً تعمیرات موتور را پوشش نمی دهد مگر اینکه مستقیماً ناشی از یک حادثه یا خطر دیگری که توسط بیمه پوشش داده شود، باشند. اگر خودروی شما هنوز نسبتاً جدید است یا گارانتی نسبتا خوبی دارید، تولید کننده ممکن است در صورت خرابی موتور یا نقوص مکانیکی دیگر، هزینه تعمیرات را پرداخت کند. برخی از بیمه گزاران ممکن است بیمه تعمیرات مکانیکی یا برنامه های حفاظتی خودرویی ارائه دهند که پوششی برای خرابی مکانیکی در یک روش مشابه با گارانتی فراهم می کنند.

بیمه خودرو در چه صورتی تعمیرات موتور را پوشش می دهد؟

اگر شما بیمه تصادف بیمه بدنه را داشته باشید، به طور کلی در صورت آسیب دیدن موتور در حادثه یا به دلیل یک رویداد خارج از کنترل شما، مانند افتادن شاخه درخت بر روی خودرو، پوشش داده می شوید. در صورتی که مقصر حادثه شما نباشید، بیمه شخص ثالث . اگر موتور شما به خرابی مکانیکی یا خرابی ناشی از سایر پوشش ها به عنوان فرسایش طبیعی، خسارتی دیده باشد، بیمه خودرو به طور کلی هزینه تعمیر یا جایگزینی آن را پوشش نمی دهد.

آیا بیمه جامع خودرو تعمیرات موتور را شامل می شود؟

ابتدا لازم به ذکر است که هیچ بیمه بیمه بدنه ای با پوشش کامل یا جامع وجود ندارد چرا که هیچ بیمه‌نامه‌ای نمی‌تواند همه چیزی را که ممکن است برای خودروی شما اتفاق بیافتد در نظر بگیرد. برخی از افراد از اصطلاح بیمه جامع خودرو استفاده می کنند تا به ترکیب بیمه شخص ثالث و بدنه اشاره کنند، اما این مسئله ربطی به پوشش های بیمه نامه ندارد. اگر شما بیمه ثالث و بدنه داشته باشید، خودروی شما اگر موتور به دلیل یک حادثه یا یک رویداد خارج از کنترل شما آسیب ببیند ممکن است پوشش داده شود.

نحوه دریافت خسارت موتور خودرو

اگر موتور قبل از حادثه عیب داشته باشد، ادعای خسارت تعمیر آن پس از حادثه ممکن است تقلب بیمه خودرو تلقی شود. شما فقط باید برای آسیبی که ناشی از حادثه بوده است ادعای خسارت کنید. با بیمه گر خود در مورد آنچه اتفاق افتاده است به طور شفاف صحبت کنید تا از هرگونه مشکلی پیشگیری کنید.

اگر درگیر یک حادثه شده‌اید یا موتور خودروی شما از یک خطر تحت پوشش بیمه آسیب دیده است می‌توانید با تماس با بیمه گذار خود در اسرع وقت ادعای خسارت خود را ارائه دهید. آنها شما را از مراحل خاصی که برای دریافت حسارت بیمه نیاز دارید، مطلع خواهند کرد. ممکن است نیاز به ارائه مدارکی داشته باشید که نشان دهد که خسارت موتور ناشی از حادثه یا تصادف است و نه سهل انگاری، نگهداری ناکافی یا خرابی مکانیکی.

خرید بهترین بیمه بدنه برای تعمیرات موتور

عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه، از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. برای خرید بهترین بیمه بدنه برای تعمیر موتور، بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

ضمناً، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌هایی کارشناسان پشتیبانی بیمه دات کام رایگان و کاملاً بی‌طرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا