اخبار

عضو جدید سوزوکی | GSX-8S

مقدمه

انجین های دو سیلندر موازی از سال های گذشته تا امروز در دسته موتورسیکلت های نیکد میان وزن ​​پادشاهی میکنن. وجود سادگی در طراحی، تعمیرات و پایین بودن هزینه ساخت، از دلایلی هستن که اکثر شرکت ها رو به استفاده از این انجین ها مجاب میکنن. اما سوزوکی مدت زیادی هست که به SV650 که از یه انجین V-twin استفاده میکنه چسبیده تا بتونه در کلاس میان ​​وزن رقابت کنه. البته همه چیز قراره در سال 2023 تغییر کنه، چراکه سوزوکی در نمایشگاه EICMA 2022 از موتورسیکلت جدید خودش یعنی GSX-8S با انجین دو سیلندر موازی رونمایی کرده.

مشخصات انجین سوزوکی GSX-8S

نِیکد جدید سوزوکی از یک انجین دو سیلندر 776 سی سی ساخته شده در خونه‌ی سوزوکی یعنی شهر هاماماتسو استفاده میکنه. این انجین جدید دارای سیلندر 84.0 میلی متری، کورس 70 میلی متری و نسبت تراکم 12.8:1 هست که مثل خیلی از رقبای خودش از یک میل لنگ 270 درجه بهره میبره.

سوزوکی عدد و رقم اسب بخار و گشتاور مدل آمریکایی این موتور رو اعلام نکرده، اما مدل اروپایی این موتور چیزی در حدود 81.7 اسب بخار قدرت (در 8500 دور در دقیقه) و 77.9 نیوتون متر گشتاور (در 6800 دور در دقیقه) تولید میکنه. فکر میکنم این اعداد و ارقام اعلامی از سمت سوزوکی بتونه در ذهن شما یه تصویر کلی از قدرت این انجین دو سیلندر موازی ترسیم کنه و برای فهمیدن عملکرد این موتورسیکلت در واقعیت بهتره تا زمان ورود GSX-8S به بازار صبر کنیم.

سیستم سواری هوشمند سوزوکی شامل حالت‌های رانندگی مختلف، سیستم کنترل کشش سه مرحله‌ای، سیستم تعویض دنده سریع دو جهته، سیستم استارت آسان سوزوکی میشه که در کنار اون ترمزهای ABS با نمایشگر 5 اینچی TFT و چراغ های تماماً LED رو میشه دید. اگه خیلی دوست دارید که خیلی سریع و خشن با این موتور برونید میتونید سیستم کنترل کشش اون رو غیر فعال کنید!

شاسی، تعلیق و ترمز GSX-8S

انجین این موتور به عنوان یکی از اعضای تحت فشار شاسی از یک شاسی ستون فقراتی فولادی (backbone frame) آویزون شده که سوزوکی این شاسی رو با یک زیرشاسی فولادی و یک بازو شناور آلومینیومی جفت کرده.

در قسمت جلوی موتور یک جفت کمک فنر تلسکوپی معکوس از برند معروف KYB و در قسمت عقب یک کمک فنر مونوشاک که اون هم ساخته KYB هست دیده میشه.

لاستیک هایی که سوزوکی به صورت فابریک روی GSX-8S انداخته لاستیک دانلوپ Roadsport 2 هست که هر دوی این لاستیک ها روی رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی سوار هستن. تجربه نشون داده که لاستیک های انتخابی سوزوکی (همین مدل دانلوپ روداسپرت 2) میتونن در همه شرایط با چسبندگی عالی و طول عمر مناسبی که دارن خیال خریدار رو از این بابت راحت کنن.

امنیت سوزوکی GSX-8S رو سیستم ترمز نیسین (Nissin) تامین میکنه و در چرخ جلو دارای 2 کالیپر 4 پیستونه هست که با 2 دیسک 310 میلی‌متری هماهنگ شدن و یک کالیپر تک پیستونه هم در کنار دیسک 240 میلی‌متری در چرخ عقب مسئولیت نگه داشتن این موتورسیکلت 201 کیلوگرمی رو بر عهده دارن.

قیمت و رنگبندی GSX-8S

سوزوکی مدل GSX-8S رو در اوایل سال 2023 در رنگ‌های آبی کیهانی، سفید مرواریدی و مشکی متالیک مات، مشکی براق روانه بازار خواهد کرد. این شرکت هنوز قیمت جهانی مدل 2023 این موتورسیکلت رو اعلام نکرده اما بعضی از خبرگزاری های استرالیایی از قیمت 14.190 دلار (دلار استرالیا) GSX-8S خبر میدن که قیمت بسیار رقابتی برای این حجم و کلاس به حساب میاد.

امیدوارم که این مقاله به دردتون خورده باشه و ازش استفاده کرده باشین.یادتون نره نظرتونو در قسمت پایین ( دیدگاه ها ) برامون بذارید.سوالی هم داشتین حتما بپرسید جواب میدیم .

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا