رپورتاژ آگهی

سایز بندی انواع پوشک

نوزادانی که تازه متولد می‌شوند، پوستی بسیار لطیف و نرم دارند و باید در انتخاب پوشک دقت زیادی داشته باشید. پوست نرم نوزاد نمی‌تواند هیچ گونه ساییدگی و اصطکاک را تحمل کند، بلافاصله قرمز شده و خارش پیدا می‌کند. همچنین بسیاری از بزرگسالان به دلیل کهولت سن و یا مشکلات بیماری، باید از پوشک بزرگسال استفاده کنند. پوشک برای بزرگسالان نیز باید با دقت انتخاب شود تا بتوانند زندگی روزمره خود را بدون مشکل ادامه دهند. در ادامه سایز بندی پوشک بچه و بزرگسال را بیشتر توضیح خواهیم داد.

سایز بندی پوشک بچه

با توجه به برند پوشک می‌توانید پوشک کودک را در ۵ سایز خریداری کنید. معمولاً سایز بندی پوشک بچه را بر اساس وزن کودک در نظر می‌گیرند.

  • کودکانی که وزن ۲ تا ۵ کیلوگرم دارند، سایز ۱
  • کودکانی که وزن ۳ تا ۶ کیلوگرم دارند، سایز ۲
  • کودکانی که وزن ۴ تا ۹ کیلوگرم دارند، سایز ۳
  • کودکانی که وزن ۷ از ۱۸ کیلوگرم دارند، سایز ۴
  • کودکانی که وزن ۱۱ تا ۲۵ کیلوگرم دارند، سایز ۵

معمولا نوزادانی که وزن بسیار پایینی دارند یعنی زیر ۲ کیلو هستند و نوزادانی که نارس به دنیا می‌آیند، بهترین سایز بندی پوشک برای آن‌ها سایز صفر است. اما برندهای ایرانی سایز بندی پوشک را از یک در نظر گرفته‌اند و سایز صفر ندارند. برای خرید پوشک سایز صفر تنها باید از برندهای خارجی تهیه کنید.

پوشک سایز ۳ معمولاً تا ۹ ماهگی کودک قابل استفاده است. از آنجایی که کودکان در این سن می‌توانند، علاوه بر شیر مادر غذا نیز میل کنند، در نتیجه مدفوع و ادرار آن‌ها کمی تغییر پیدا می‌کند؛ در نتیجه پوشک باید جذب خوبی داشته باشد.

معمولاً پوشک‌های سایز ۴، ۵ و ۶ را استفاده نمی‌کنند، چرا که کودک از دو سالگی از سرویس بهداشتی استفاده می‌کند و دیگر نیازی به پوشک‌های سایز۴، ۵ و ۶ نخواهد بود. اما اگر همچنان قصد دارید برای کودک خود از پوشک سایزهای بزرگتر استفاده کنید، این پوشک‌ها گرچه بزرگ هستند اما نشستن، راه رفتن و حرکت برای کودک آسان است.

سایز پوشک شورتی برای کودکان

پس از دو سالگی کودک باید از سرویس بهداشتی استفاده کند، برای اطمینان خاطر می‌توانید از پوشک‌های شورتی برای کودک استفاده کنید. این پوشک‌ها نیز با توجه به وزن کودک تا ۷ سایز قابل خریداری هستند مثلا پوشک پریما سایز ۲ مناسب کودکان 3 تا 6 کیلو می شود

  • سایز ۱ برای وزن ۲ تا ۵ کیلوگرم
  • سایز ۲ برای وزن ۳ تا ۶ کیلوگرم
  • سایز ۳ برای وزن ۴ تا ۱۰ کیلوگرم
  • سایز ۴      برای وزن ۹ تا ۱۸ کیلوگرم
  • سایز ۵      برای وزن ۱۳ تا ۲۷ کیلوگرم
  • سایز ۶      برای وزن ۱۵ تا ۳۰ کیلوگرم
  • سایز ۷      برای وزن بیشتر از ۳۰ کیلوگرم

نکات مهم در خرید پوشک برای کودکان

معمولاً در پشت بسته‌بندی پوشک‌ها سایز بندی درج شده است و شما می‌توانید به راحتی با مشاهده جدول سایز بندی، انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. البته بهترین راهکار برای انتخاب سایز، اطلاع از وزن کودک است. اگر به صورت ماهانه کودک خود را وزن کنید، می‌توانید انتخاب بهتری برای خرید پوشک داشته باشید.

اگر پوشک را با سایز دقیق خریداری کنید، هیچ گونه نشتی از پوشک وجود نخواهد داشت. اگر سایز بندی پوشک بسیار تنگ باشد، از قسمت بالا و اطراف پا نشتی پیدا می‌کند چرا که فضای کافی در پوشک برای نگهداری مدفوع یا ادرار وجود ندارد.

در هنگام بستن کمر پوشک، اگر نوارها به یکدیگر نرسند، قطعاً نشانه تنگ بودن پوشک است. نباید با فشار کمر پوشک را ببندید، چرا که کودک اذیت خواهد شد. کمر پوشک باید کمی پایین‌تر از ناف قرار بگیرد، اگر از ناف خیلی پایین‌تر باشد، پوشک کوچک و اگر بالای ناف قرار بگیرد، پوشک بزرگ است.

برخی از برندها سایزهای یک تا پنج را در دو مدل ساده و پلاس تولید و به فروش می‌رسانند. به این معنا که پوشک سایز ۲ اگر برای نوزادان ۳ تا ۶ کیلو گرم است، اگر نوزادی جثه بزرگتری داشته باشد، می‌تواند سایز ۲ پلاس را خریداری کند.

سایز بندی پوشک بزرگسال

علاوه بر اینکه پوشک بزرگسال باید جذب خوبی داشته باشد، باید از متریال با کیفیت تولید شده باشد تا منجر به تحریک پوست و ایجاد بوی بد نکند. تنوع در پوشک بزرگسالان نیز بسیار زیاد است و باید با توجه به نیاز دقیق بزرگسال پوشک را خریداری کنید. اما آنچه در خرید انواع پوشک بزرگسال اهمیت پیدا می‌کند انتخاب سایز دقیق است.

برای بزرگسالان دو مدل پوشک چسبی و شورتی قابل تهیه است. برای انتخاب سایز بندی پوشک بزرگسال، باید دور کمر فرد را در نظر بگیرید. با توجه به اندازه دور کمر، سایز این پوشک‌ها در اندازه کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ در نظر گرفته شده است.

سایز کوچک برای دور کمر ۵۵ تا ۸۰ سانتی متر، سایز متوسط برای دور کمر ۸۰ تا ۱۱۰ سانتی متر، سایز بزرگ برای دور کمر ۱۱۰ تا ۱۳۰ متر و سایز خیلی بزرگ برای دور کمر ۱۳۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر مناسب است. سایز پوشک‌های شورتی و چسبی تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو در چهار سایز کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ قابل تهیه هستند پوشک شورتی جان پد مدیوم یکی از بهترین مارک های پوشک بزرگسال می باشد.

با یک متر به آسانی دور کمر را اندازه گرفته، سپس سایز مناسب پوشک را خریداری کنید. پوشک بزرگسال نیز اگر تنگ باشد، منجر به نشت ادرار خواهد شد. علاوه بر این پوست دچار خارش و قرمزی می‌شود. اما با انتخاب سایز مناسب از نشت ادرار جلوگیری می‌شود و بزرگسال می‌تواند بدون هیچگونه استرسی کارهای روزانه خود را انجام دهد.

نتیجه گیری و جمع بندی

امروزه در کنار کودکان که از پوشک استفاده می‌کنند، بزرگسالان نیز به دلیل مشکلاتی که دارند در برخی از مواقع باید از پوشک استفاده کنند. برای خرید پوشک کودک و بزرگسال مهمترین فاکتور در نظر گرفتن سایز دقیق است. اگر سایز بندی پوشک بزرگسال و کودک دقیق باشد، هیچ گونه ناراحتی برای کودک یا بزرگسال ایجاد نمی‌شود. هر دو برندهای داخلی و خارجی از یک چارچوب و استاندارد مشخصی برای سایز بندی پوشک‌ها استفاده می‌کنند و هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. پوشک جان به به سایز ۲ از جمله پوشک‌هایی هستند که در سایزهای دقیق تولید شده‌اند و می‌توانید برای کودک و بزرگسال خریداری کنید. هر یک از این برندها، پوشک‌ها را در سایزهای کامل به فروش می‌رسانند.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا