رپورتاژ آگهی

زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 کی است؟

چکیده : در این مطلب درباره روغن گیربکس هایما s7 صحبت می کنیم و نکاتی درباره حجم روغن گیربکس هایما s7 و… بیان می کنیم.

بیشترین آسیب‌ها و خساراتی که به گیربکس خودروی هایما S7 وارده شده است، به خاطر تاخیر در تعویض روغن آن بوده و این نشان می‌دهد که آگاهی از زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 بسیار اهمیت دارد. خودروی هایما S7 جزو پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در سال‌های 2013 و 2014 بوده و در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. عدم توجه به زمان مناسب تعویض روغن گیربکس خودروی هایما S7 باعث می‌شود تا مشکلات بیشتری در آینده برای این خودرو به وجود آید.

روغن گیربکس هایما s7

پیش از بررسی زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 به بررسی نکات مهمی در مورد روغن گیربکس Haima S7 می‌پردازیم. روغن گیربکس هایما S7 به منظور روان کردن و کاهش اصطکاک بین قطعات مختلف خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از روغن گیربکس در خودروی هایما S7 باعث کاهش دما و خنک شدن قطعات می‌شود.

روغن گیربکس هایما S7 وظیفه انتقال قدرت از موتور به جعبه دنده را برعهده دارد و به همین دلیل، به آن روغن دنده یا واسکازین نیز می‌گویند. لازم به ذکر است که عبارت “زمان تعویض واسکازین” بیشتر برای خودروهایی با دنده دستی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید بر روی قوطی روغن گیربکس مناسب برای خودروهای اتوماتیک مانند S7، عبارت ATF را مشاهده کنید. همچنین بر روی بطری روغن گیربکس ممکن است عبارت 74W-80، 80W-90 و 85W-90 را نیز مشاهده کنید که میزان گرانروی روغن در دماهای مختلف نشان داده می‌شود.

از جمله مشکلاتی که در هنگام عدم تعویض به موقع روغن گیربکس در خودروی هایما S7 به وجود می آید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش دمای روغن و ایجاد بوی سوختگی
  • افزایش دور موتور و لرزیدن خودرو موقع حرکت
  • فرسایش چرخ‌دهنده‌های گیربکس و یاتاقان‌ها
  • ایجاد صدا در حالت خلاص ماشین

اهمیت تعویض به موقع روغن گیربکس خودروی هایما S7 در زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 را می‌توانید از تاثیرات این کار مشاهده کنید که عبارتند از:

  • گیربکس روان‌تر و بهتر به کار خود ادامه می‌دهد.
  • عمر مفید قطعات موجود در گیربکس افزایش می‌یابد.
  • درجه‌ حرارت گیربکس کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل به گیربکس آسیب وارد نمی‌شود.
  • قطعات موجود در گیربکس سر و صدا نمی‌کنند و همه این موارد روی هم باعث می‌شود که خودرو بهتر کار کند.

زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7

گیربکس خودرو دستی باشد یا اتوماتیک، در هر حال باید در زمان مناسب، روغن گیربکس را تعویض کنید. روغن گیربکس هایما S7 به دلایل مختلفی مانند جمع شدن براده‌های ریز و درشت درون آن، آلودگی‌های محیطی مختلف، تغییر خواص فیزیکی به علت قرار گرفتن در معرض تنش‌های حرارتی و سایر عوامل از این دست به مرور زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد. بنابراین باید در زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کنید.

هایما s7

تعویض به موقع روغن گیربکس هایما S7 باعث می‌شود تا جعبه دنده بدون مشکل بتوانید فعالیت خود را ادامه دهد و آسیبی به قطعات گیربکس وارد نگردد. دقت داشته باشید که شما حتی اگر گران‌ترین و باکیفیت‌ترین روغن گیربکس را برای گیربکس خودروی هایما S7 خریداری کنید، لازم است تا پس از مدتی کارکرد، آن را تعویض نمایید.

در صورتی که تعویض روغن گیربکس هایما S7 در زمان مناسب و به موقع انجام نشود، روغن خاصیت خود را از دست می‌دهد و تبدیل به مایعی مانند آب می‌شود که هیچ خاصیتی در روانکاری و روغن کاری نخواهد داشت. حتی در برخی موارد ممکن است که این روغن رنگ خود را حفظ کرده باشد ولی در واقعیت دچار آلودگی شده است و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک همچون روغن موتور و سایر سیالات مورد استفاده در خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین همواره سعی کنید از بهترین روغن گیربکس اتوماتیک که از کیفیت بالایی برخوردار است استفاده نمایید

زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 جزو نکات بسیار مهمی است که دارندگان خودروی هایما S7 باید نسبت به آن آگاه باشند. این روغن گیربکس باید تقریبا هر 60 هزار کیلومتر تعویض شود که بدین منظور لازم است تا از پیچ مخصوص تخلیه روغن گیربکس کمک بگیرید. البته برخی از کارشناسان معتقدند که برای خودروهای چینی مانند S7 باید بین 30 تا 40 هزار کیلومتر اقدام به تعویض روغن گیربکس کرد. دقت داشته باشید که در هر بار تعویض روغن گیربکس هایما S7 لازم است تا فیلتر روغن گیربکس را تعویض کنید.

برای آگاهی از زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 لازم است تا گذشت زمان در کنار پیمایش خودرو را در نظر داشته باشید ولی در حالت کلی لازم است تا هر 60 هزار کیلومتر پیمایش، روغن گیربکس خودروی هایما S7 را تعویض کنید.

نحوه سنجش سطح روغن گیربکس

شما می توانید علاوه بر مشاهده میزان پیمایش خودروی هایما S7، آزمایش راحتی را نیز انجام دهید. برای اینکه بتوانید زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 را به خوبی تشخیص دهید، لازم است تا نشانه های زمان مناسب تعویض روغن گیربکس را مشاهده کنید. بدین منظور لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

1-خودرو را روشن کنید و دقایقی منتظر بمانید

2- گیج روغن گیربکس را بیرون بیاورید

3- گیج را با یک دستمال پاک و تمیز کنید

4- حالا گیج را دوباره سر جایش بگذارید و دو مرتبه بیرون بیاورید

5- خط روغن روی گیچ را بررسی کنید و ببینید که روغن کم شده یا نه

۶. اگر روغن کم شده باشد، باید به آن روغن گیربکس اضافه کنید

حجم روغن گیربکس هایما s7

روغن گیربکس هایما

ظرفیت روغن هایما دنده اتوماتیک برابر 7.5 لیتر است. با این حال بهتر است برای اطمینان بیشتر میزان 8 لیتر تهیه کنید.

شما لازم است تا در زمان زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 برای اطمینان بیشتر میزان 8 لیتر روغن گیربکس برای این خودرو تهیه کنید.

استفاده از بهترین روغن گیربکس اتوماتیک باعث می‌شود تا عمر مفید گیربکس خودروی شما افزایش پیدا کند و با کاهش سایش و آسیب به بخش‌های مختلف گیربکس، متحمل هزینه‌های کمتری برای تعمیر گیربکس هایما s7 شوید.

قیمت روغن گیربکس هایما s7

قیمت روغن گیربکس هایما S7 یک لیتری از 500 تا 800 هزار تومان متغیر است و برای خرید یک پکیج 8 لیتری روغن گیربکس اتوماتیک هایما S7 لازم است 3 تا 4 میلیون تومان خرج کنید.

سخن پایانی

در حالت کلی، زمان تعویض روغن گیربکس هایما s7 با گذشت زمان در کنار پیمایش خودرو مشخص می‌شود. بنابراین در صورتی که مدت زمان زیادی از این خودرو استفاده نکرده‌اید، بهتر است تا خودروی خود را در رابطه با تعویض یا عدم تعویض روغن گیربکس به تعمیرگاه گیربکس نشان دهید. در این راستا انتخاب یک روغن گیربکس مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که لازم است تا بدین منظور از دستورالعمل‌های تولیدکننده خودرو تبعیت کنید.

تعمیر گیربکس هایما s7

بررسی فیلتر و وجود یا عدم نشتی یا خرابی در سیستم نیز جزو مواردی است که لازم است تا در هنگام تعویض روغن گیربکس توجه داشته باشید. با انجام این کارها علاوه بر افزایش عمر مفید گیربکس خودرو می‌توانید از عملکرد بهتر گیربکس خودرو لذت ببرید. توصیه می‌کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران ارتباط برقرار کنید

یه عشق موتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا