رپورتاژ آگهی

دو دارویی که در صورت مصرف باعث اعتیاد شما می شوند!

عوامل شخصی، اجتماعی و حتی عاطفی مختلفی می تواند منجر به بروز عوامل و بستر لازم جهت اعتیاد شود.

 در حال حاضر در کنار مواد مخدر صنعتی و سنتی، قرص های اعتیاد آور مختلفی وجود دارند که از نظر خطرناکی و همچنین ایجاد نقص های مختلف در بدن و بافت های سلولی با مواد مخدر برابری می کند.

 داروهای اعتیاد آور به مرور زمان باعث تغییر حالت روحی و روانی فرد می شود و بدن شما وابسته به مصرف این داروهای مخدر و اعتیاد آور می شود. قرص اعتیاد آور آسیب های قابل توجه و غیر قابل جبرانی را به قسمت های مختلف مغز وارد می کند، تنها راه رهایی همیشگی از این داروهای اعتیاد آور ترک به موقع در یک شرایط امن می باشد.

داروهایی که موجب اعتیاد خواهند شد:

داروهایی که منجر به اعتیاد می شوند دارای ترکیبات خاص شیمیایی بوده که با فعل و انفعالات مغز واکنش ایجاد کرده و به راحتی حالات روحی و جسمی فرد را تغییر داده و گاهی اوقات از نظر روحی فقط به صورت لحظه ای شرایط روانی فرد بیمار را التیام می بخشد.

 این نوع از داروهای خاص اغلب به صورت قرص هستند، که فقط در موارد ضروری و در دوزهای بسیار کم با توجه به شرایط بیمار تجویز می شود و مصرف این داروها پس از اتمام دوره درمانی کاملا اشتباه و منجر به اعتیاد شدید می شود.

 این وابستگی به داروی شیمیایی و اعتیاد آور خود بسیار خطرناک بوده و حتی می تواند در مراحل پیشرفته ترک آن سخت تر باشد، در ادامه دو نمونه از داروهای اعتیاد آور را که امروزه به اشتباه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و عوارض جانبی این دارو به صورت مداوم مصرف می شوند، را به شما معرفی می کنیم.

 ریتالین:

از جمله سوالاتی که پیرامون این داروی اعتیاد آور وجود دارد، قرص ریتالین چیست؟ می باشد، در واقع در پاسخ به سوال قرص ریتالین چیست ؟

باید گفت: یکی از داروهای خطرناک و شناخته شده در جامعه بشری که به شدت جنبه اعتیاد آوری داشته و همچنین می تواند عواقب جبران ناپذیری را از نظر بدنی برای افراد مختلف ایجاد کند ریتالین می باشد.

 این قرص در واقع یک دارویی با ترکیبات و مواد معدنی خاص جهت کنترل ذهن است که در جهت اصلاح و درمان رفتارهای خاص در پیش فعالی و همچنین اختلال کم توجهی تجویز می شود این قرص درمان موثر اختلالات خواب در برخی از افراد خاص و نادر شناخته می شود.

 در صورتی که طبق تمامی آزمایش‌ های جدید در حوزه قرص های اعتیاد آور لقب نمونه خطرناک و مرگبار به این دارو اختصاص داده شده است و حتی بلافاصله پس از مصرف شما شاهد عوارض هولناک این دارو خواهید بود، اعتیاد به ریتالین در مرحله های اول فرد را از نظر روانی، جسمی و روانی تحت تاثیر خود قرار داده و به مرور با افزایش دوزهای مصرفی در یک شبانه روز فرد در دام اعتیاد به این دارو می افتد، ترک اعتیاد در خانه خصوصا نمونه های شیمایی مثلا ریتالین ایده ای کاملا غیر اصولی و پوچ می باشد.

ترک ریتالین برای فردی که دچار اعتیاد شدید به این ماده دارویی شده است، در هر حالتی سخت و دشوار می باشد و نیازمند تدارکات خاصی است، که ترک به صورت ۱۰۰ درصدی صورت گرفته و هرگونه آلودگی به قرص ریتالین از بدن او خارج شود.

ترک اعتیاد در خانه شاید برای افرادی قصد بازگشت به زندگی قبلی خود را بدون دردسر دارند، را گزینه مناسبی به نظر بیاید. در صورتی که ترک اعتیاد در خانه به هیچ وجه روش میسری شناخته نمی شود و حتی می تواند به مرور زمان با توجه عوامل روان شناختی از فرد بیمار مصرف او را در طول یک روز افزایش دهد.

جهت رهایی از دام اعتیاد به ریتالین مراجعه به کمپ را در اولویت نخست خود قرار داده و بیشتر از هر چیزی به سلامت جسمی و روحی خود شما باید ارزش دهید.

کتامین:

دومین داروی اعتیاد آور خطرناک در دنیا کتامین می باشد ترکیبات به کار رفته در این قرص به قدری خطرناک و مهلک است، که فقط در شرایط اضطراری در دنیای پزشکی از آن استفاده می شود.

 این دارو در واقع برای حفظ بیهوشی فردی که تحت عمل جراحی قرار دارد، تجویز می شود و به نوعی با تغییر فعالیت های مهم و حیاتی مغز او را وارد حالت خلسه کرده و حتی باعث تسکین درد او پس از جراحی های سخت می شود.

 این دارو به راحتی حتی برای تعداد زیادی از بیماران تجویز نمی شود، چون جنبه اعتیاد آوری کاملا بالایی دارد. این داروی شیمیایی و اعتیاد آور در حال حاضر به غلط توسط عده زیادی از جوانان جهت رهایی از دردهای روحی و جسمی مصرف می شود.

 غافل از این که عوارض مصرف کتامین بسیار هولناک بودا و حتی این دارو آینده سختی را برای افرادی که به طور مداوم آن را مصرف می کنند، در نظر گرفته است. عوارض مصرف کتامین شامل موارد زیر می شود:

●اختلال در فعالیت مربوط به سلول و همچنین افزایش احتمال ابتلا به بیماری های خود ایمنی نظیر سرطان ها 

●از بین رفتن قسمت عمده ای از مغز که شامل حافظه کوتاه مدت می شود.

●تشنج های شدید و مرگ آور که گاهی اوقات در صورت ادامه مصرف فرد وارد کما می شود.

●توهم و همچنین افزایش فشار خون و از بین رفتن بافت کبدی از دیگر عوارض شایع این قرص شناخته می شود.

به طور کلی جنبه درمانی این قرص فقط مختص تعداد اندکی از افراد جامعه می شود و شما باید به هیچ عنوان تحت هر شرایطی مصرف خودسرانه این دارو را آغاز نکنید و در صورت اعتیاد قطعا تنها راهکار مراجعه به کمپ ترک اعتیاد جهت آغاز فرآیند درمانی فرد بیمار می باشد، دنیایی پر از آرامش و رهایی از ضعف های جسمی مختلف در انتظار افراد پاک پس از ترک اعتیاد می باشد.   

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا