رپورتاژ آگهی

جدول معادل یابی روغن های صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

جدول معادل یابی روغن های صنعتی جدولی است که انواع مختلفی از روغن ها و سایر روانکارهای صنعتی را با یکدیگر مقایسه می کند. در این جدول اغلب روغن های صنعتی بر اساس ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مقایسه می شوند و در هر سطر از آن، روغن های مشابه قرار می گیرند.

در این جداول، معمولا ویژگی هایی مانند نقطه اشتعال، ویسکوزیته روغن، پایداری حرارتی و شیمیایی، نقطه ریزش و سایر ویژگی های مهم روغن ها درج می شوند. با توجه به این ویژگی ها، روغن های مختلف با یکدیگر مقایسه شده و جدول معادل یابی تهیه می شود تا کاربران بتوانند روغنی را که متناسب با نیاز خود است انتخاب کنند.

به عبارت دیگر جدول معادل یابی روغن های صنعتی، راهنمایی برای جایگزینی روغن های مختلف با یکدیگر است. این جداول به شما کمک می کنند تا روغن مناسب با کاربرد و نیاز خود را پیدا کنید، حتی اگر برند یا نوع روغن مورد نظر شما در دسترس نباشد.

این جداول به کارخانه ها، کارگاه ها و سایر مصرف کنندگان ای محصولات کمک می کنند تا روغن مناسب برای نیازهای خود را انتخاب نمایند یا در صورت نیاز به جایگزینی روغن، مورد جایگزین مناسب را پیدا کنند.

کاربرد جدول معادل یابی روغن

به عنوان مثال، اگر یک کارخانه نیاز به روغنی با ویژگی های خاص داشته باشد، اما روغن مورد استفاده آن در حال حاضر در به هر دلیلی دسترس نباشد، می تواند از جدول معادل یابی روغن صنعتی استفاده کند تا روغن مناسب و با نزدیک ترین ویژگی ها را پیدا و جایگزین نماید.

موارد موجود در جدول معادل یابی روغن های صنعتی

  • نام برند و نوع روغن: نام و مدل روغن های مختلف از برندهای مختلف.
  • مشخصات فنی: ویسکوزیته روغن، درجه حرارت عملیاتی، افزودنی ها و سایر مشخصات فنی روغن ها.
  • کاربرد: نوع ماشین آلات یا تجهیزاتی که روغن برای آن مناسب است.
  • معادل ها: روغن های دیگر برندها که از نظر عملکرد و مشخصات فنی مشابه روغن مورد نظر شما هستند.

اهمیت توجه به جدول معادل یابی روغن صنعتی

توجه به جداول معادل یابی روغن های صنعتی می تواند بسیار مهم باشد. در بخش زیر برخی از مهمترین دلایل اهمیت این جداول و دلایل توجه کردن به آن ها را بیان خواهیم کرد:

1. انتخاب روغن مناسب

این نوع جدول به کاربران این امکان را می دهد تا روغنی که با نیازهای خود بیشترین تطابق را دارد را انتخاب کنند. انتخاب روغن مناسب برای یک کاربرد خاص می تواند تاثیر مستقیم بر عملکرد، دوام و کارایی دستگاه ها صنعتی داشته باشد.

2. کاهش هزینه ها و افزایش راندمان دستگاه

با استفاده از جدول معادل یابی روغن های صنعتی، کاربران می توانند روغن هایی با قیمت کمتر یا بهره وری بیشتر را پیدا کنند که این امر می تواند سبب کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری شود.

3. حفظ کیفیت و عملکرد

انتخاب یک روغن مناسب باعث حفظ کیفیت و عملکرد دستگاه های صنعتی می شود. توجه داشته باشید که استفاده از روغن های نامناسب می تواند منجر به افت عملکرد، خرابی دستگاه و از بین رفتن زمان و سرمایه بیشتر برای تعمیرات و نگهداری شود.

4. کاهش خطرات

انتخاب روغن مناسب می تواند به کاهش خطرات مرتبط با استفاده از روغن های نامناسب، مانند حوادث ناگهانی، آسیب های انسانی و زیست محیطی کمک کند و طول عمر دستگاه ها را افزایش دهد.

5. انتخاب روغن مطابق با استانداردها و مقررات

انتخاب روغن براساس جدول معادل یابی، منجر به استفاده از روغن های مناسب و مطابق با استانداردها و مقررات مربوط به صنایع مختلف، از جمله استانداردهای ایمنی، زیست محیطی و کیفی می شود.

نکات مهم هنگام استفاده از جداول معادل یابی روغن های صنعتی

  • قبل از استفاده از هر روغن جایگزین، حتما به تمام مشخصات فنی آن، از جمله ویسکوزیته، درجه حرارت عملیاتی و افزودنی ها توجه کنید.
  • در صورت عدم دسترسی به روغن مورد نظر، می توانید از معادل آن با برندهای دیگر استفاده نمایید.
  • همیشه از روغن های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.
  • در صورت عدم اطمینان از انتخاب روغن مناسب، با یک متخصص مشورت کنید. برای مثال کارشناسان مجموعه فیدار اویل (بزرگترین و معتبر ترین شرکت ایران که در حوزه روغن صنعتی، گریس و ضد یخ و… فعالیت می کند) می توانند گزینه بسیار مناسبی جهت کسب مشاوره در این زمینه باشند.

نمونه جدول معادل یابی روانکارهای صنعتی

برندنام روغنویسکوزیتهدرجه حرارت عملیاتیکاربردمعادل ها
موبیلMobil DTE 2068-10 تا +100 درجه سانتیگرادسیستم های هیدرولیک صنعتیCastrol Hysol 68, Shell Tellus T 68, Fuchs Renolin D 68

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، بجای روغن موبیل مدل DTE 20 که دارای ویسکوزیته 68 و درجه حرارت عملیاتی 10- تا 100 درجه می باشد، روغن های کاسترول Hysol 68 و سایر مواردی که در ستون معادل ها قرار گرفتند گزینه های مناسبی می باشند. از این طریق استفاده کنندگان انواع روغن های صنعتی می توانند در صورتی که به هر دلیلی قادر به تهیه روغن مصرفی خود نشوند، یک نمونه جایگزین و معادل را انتخاب نمایند.

اما همیشه باید قبل از انتخاب روغن بر اساس این نوع جداول، اطمینان حاصل کنید که منبع جدول مدنظر معتبر باشد. منابع و وب سایت های زیادی هستند که جدول معادل یابی روغن ارائه می دهند اما ممکن است اطلاعات برخی از آن ها صحیح نباشد. جدول موجود در سایت فیدار اویل (fidaroil.com) یکی از بهترین جداول جهت انتخاب روغن صنعتی جایگزین می باشد. همچنین پس از انتخاب روغن مدنظر، می توانید جهت خرید آن به کارشناسان فروش fidaroil تماس گرفته تا محصول مدنظر را از هرکجای ایران با کمترین قیمت و کیفیت تضمینی تهیه نمایید.

یه عشق موتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا