رپورتاژ آگهی

مقایسه هزینه سفر به قشم با خودرو و هواپیما

شاید شما هم به دنبال مقایسه هزینه سفر به قشم با خودرو یا هواپیما باشید تا راحت تر تصمیم بگیرید که سفر خود را از چه طریق انجام دهید، ما در این مطلب هزینه سفر به قشم با خودرو و هواپیما را با جزئیات بررسی کرده ایم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جزیره قشم که به عنوان یک قطب گردشگری جنوب کشور محسوب می شود، پذیرای مسافرین زیادی از سراسر ایران است. اگر تصمیم بگیرید به این جزیره شگفت انگیز سفر داشته باشید، نحوه سفر شما در هزینه کلی سفرتان تاثیر دارد. خودرو و هواپیما، دو وسیله حمل و نقل مهمی هستند که اکثر مسافرین روش سفر خود را از بین این دو وسیله انتخاب می کنند. در ادامه هزینه سفر با این وسایل نقلیه از تمام جوانب محاسبه شده است ولی در حالت کلی برای سفر به قشم با هواپیما باید بیشتر از 12 میلیون تومان و برای سفر به قشم با خودرو باید بیشتر از 3 میلیون تومان در نظر بگیرید. این هزینه های بدون هزینه اقامت و خورد و خوراک در قشم محاسبه شده است.

هزینه سفر هوایی به جزیره شگفتی ها؛ قشم

سفر با هواپیما، راحت ترین و سریع ترین روش سفر به قشم است. به طور کلی قیمت بلیط قشم، با توجه به عواملی مانند مبدا سفر، زمان سفر، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تعیین می شود که اگر خوش شانس باشید و بلیط ارزان قیمت دقیقه 90 پیدا کنید، امکان دارد هزینه سفرتان کمتر شود. بیشترین پرواز ها برای قشم از تهران انجام می شود که مسافت هوایی بین این دو شهر 1072 کیلومتر و مدت زمان این پرواز 2 ساعت است. قیمت بلیط هواپیما تهران قشم در شهریور 1403 از 3 میلیون و 241 هزار تومان به بالا می باشد که در فواصل مختلف امکان افزایش و کاهش این قیمت وجود دارد.

در سفر با هواپیما به قشم علاوه بر قیمت بلیط رفت و برگشت قشم، باید هزینه حمل و نقل داخلی جزیره را نیز مد نظر داشته باشید، که می تواند به مجموع هزینه های سفر شما اضافه کند. برای حمل و نقل در سطح جزیره قشم، می توانید از تاکسی های سفید سطح شهر یا تاکسی های اینترنتی استفاده کنید و برای هر مسیری که در سطح شهر طی می کنید باید بین 100 تا 300 هزار تومان در نظر بگیرید. یکی دیگر از راحتترین روش های تردد در سطح جزیره قشم، استفاده از خودرو کرایه ای است که هزینه آن مقداری زیاد می شود. کمترین قیمت برای کرایه خودرو در قشم حدود 1 میلیون و 100 هزار تومان می باشد.

هزینه های سفر به قشم با خودرو شخصی

یکی از رایج ترین روش های سفر به قشم، استفاده از خودرو شخصی است. در این سفر، باید هزینه های بنزین، عوارض جاده ها و لندیگراف را برآورد کرد. اگر بخواهید از شهر تهران به قشم سفر کنید، با توجه به مسیر 1408 کیلومتری بین این دو شهر، برای هزینه بنزین یک خودرو با مصرف سوخت معمولی، مبلغی حدود 1 میلیون تا 2 میلیون را باید در نظر گرفت.

برای سفر به قشم با خودرو شخصی ابتدا باید خود را به بندر عباس برسانید و سپس با طی کردند 70 کیلومتر به بندر اسکله پل بروید. در آنجا سوار لندیگراف شوید و پس از 20 دقیقه در بندر لافت قشم پیاده شوید. هزینه حمل خودرو برای رفت و برگشت به جزیره با لندیگراف در سال 1403 حدود 450 تا 500 هزار تومان می باشد که در کنار آن، برای هر سرنشین هم باید بلیط به صورت اینترنی یا حضوری از بندر عباس بلیط تهیه کرد. قیمت بلیط دو طرفه برای هر مسافر 87 هزار تومان است.

اسکله های بندر شهید باهنر و بندر شهید حقانی نیز از دیگر مسیر های موجود است که می توانید برای جابجایی دریایی بین بندر عباس و قشم از آنها استفاده کنید.

بهشت جنوب منتظر شماست؛ هزینه‌ اقامت در جزیره قشم

هزینه اقامت در جزیره قشم با توجه به هتل، زمان سفر و مدت اقامت متفاوت است. از هتل های ارزان قشم تا هتل های 5 ستاره قشم با امکانات لوکس، همگی گزینه های پیش رو شما می باشند که با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید از بین بهترین هتل های قشم انتخاب داشته باشید. همچنین عواملی مانند فصل سفر و تقاضای گردشگران نیز بر قیمت‌ ها تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، با برنامه‌ ریزی دقیق و انتخاب زمان مناسب، می‌ توان اقامتی متناسب با بودجه در این جزیره‌ ی زیبا تجربه کرد.

با رزرو از هتل های ارزان قشم، می توانید در جهت کاهش هزینه های سفر اقدام کنید. ولی چنانچه به دنبال اقامتی رویایی در هتلی لوکس و مجلل باشید، پیشنهاد ما به شما اقامت در هتل آراکتا قشم است. هتل آراکتا، از بهترین هتل های قشم می باشد که در سال 1402 شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر تنها هتل 5 ستاره جزیره قشم محسوب می شود. اگر قصد رزرو هتل آراکتا قشم را داشتید، قیمت حدودی هر شب اقامت در این هتل زیبا، در شهریور 1403 از 4 میلیون و 300 هزار تومان شروع می شود. همچنین شما می توانید برای کاهش هزینه های سفر خود از بین هتل های ارزان قشم رزرو داشته باشید که قیمت پایین ترین هتل در قشم از شبی 350 هزار تومان شروع می شود.

کلام آخر

در این مقاله در خصوص هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی و هواپیما صحبت کردیم و با توجه به برآورد هزینه هایی که در مطلب فوق صحبت شد، سفر با ماشین شخصی مقرون به صرفه ترین سفر به این جزیره است. در سفر با خودرو به قشم، خستگی راه ممکن است برایتان خسته کننده باشد ولی اگر زمان کافی داشته باشید، در بین مسیر می توانید از سایر شهر ها هم دیدن فرمایید و از جاذبه های مسیر لذت ببرید. سفر با هواپیما با توجه به هزینه بیشتری که برایتان رقم می زند ولی راحت ترین و سریعترین راه سفر به قشم است.

زوموتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

یک دیدگاه

  1. سلام و درود به تیم خوب زوموتور
    یه راهنمایی میخواستم با بودجه ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تو دسته موتورای نیکد اسپرت چه موتوری بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا