رپورتاژ آگهی

تفاوت سپر آرسی و فابریک چیست؟

چکیده : تفاوت سپر آرسی و فابریک که بیشترین نوع آن در سپر پژو 206 دیده می شود، در کاربرد، جنس و ویژگی های آن است. سپر فابریک 206 در واقع سپر تولیدی کارخانه است که به صورت استاندارد با تکنولوژی و مواد مرغوب تهیه می‌شود و سپر آرسی(RC) 206 دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی از لحاظ طراحی و ظاهری است که با سپر فابریک تفاوت دارد.

تفاوت سپر آرسی و فابریک چیست؟

تفاوت سپر آرسی و فابریک که بیشترین نوع آن در سپر پژو 206 دیده می شود، در کاربرد، جنس و ویژگی های آن است. سپر فابریک 206 در واقع سپر تولیدی کارخانه است که به صورت استاندارد با تکنولوژی و مواد مرغوب تهیه می‌شود و سپر آرسی(RC) 206 دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی از لحاظ طراحی و ظاهری است که با سپر فابریک تفاوت دارد.

سپر آرسی چیست؟

استفاده از سپر آرسی و فابریک به کاربرد و نام خودرو بستگی دارد؛ بر همین اساس اگر شما از خودروی 206 استفاده می‌کنید، برای سپر جلو 206 و سپر عقب 206 می‌توانید از سپر آرسی به جای سپر فابریک استفاده کنید. چرا که استفاده از سپر RC برای تمامی تیپ‌های 206 مناسب است و ظاهری زیبا و جذاب به خودرو شما می‌بخشد.

سپر آرسی از جنس فایبرگلاس تولید و به صورت رنگ خام عرضه می‌شود. عرضه به صورت رنگ خام به مشتریان این امکان را می‌دهد تا براساس کد رنگ خودرو سپر را به صورت شخصی رنگ‌آمیزی نمایند. علاوه بر رنگ‌آمیزی به صورت سلیقه‌ای شما می‌توانید طراحی توری در سپر آرسی را نیز خودتان به صورت طرح زنبوری یا خطی تنظیم نمایید ویژگی‌هایی که در سپر فابریک وجود ندارد. سپر های آرسی با این نوع طرح را می توانید در سپر جلو 206 مشاهده کنید.

تفاوت سپر آرسی و فابریک

شاید بتوان گفت که بیشترین تفاوت بین سپر 206 فابریک و آرسی به خصوصیات خودرو و کاربرد آن بر می‌گردد. به این معنی که از سپرهای آرسی علاوه بر محافظت از خودرو برای اهداف زیبایی و اسپرت جوان پسند استفاده می‌کنند؛ ولی از سپرهای فابریک در خودروهای عادی به منظور محافظت و ایمنی از قسمت‌های مختلف بدنه خودرو استفاده می‌کنند.

بنابراین می‌توان گفت اگر به دنبال داشتن خودرویی شیک و جذاب متناسب با طراحی روز دنیا هستید، استفاده از سپر RC بهترین گزینه محسوب می‌شود و اگر صرفاً به دنبال محافظت از خودرو در برابر ضربه هستید سپر فابریک گزینه بهتری است. معمولاً از سپر آرسی برای خودروهای مدل بالا با طراحی اسپرت استفاده می‌کنند و از سپر فابریک برای خودروهای عادی و معمولی استفاده می‌کنند. البته لازم به توضیح است که استفاده از سپر فابریک و آرسی به سلیقه افراد نیز بستگی دارد. در حال حاضر برای سپر 206 از سپر آرسی استفاده می‌کنند چرا که با ایجاد طراحی اسپرت باعث افزایش جذابیت و زیبایی خودرو می‌شود.

انواع سپر ارسی در ایران

سپر ارسی انواع مختلفی به قرار زیر دارد:

  • سپر آرسی اورجینال: این نوع سپر در واقع نوعی سپر آکبد و اصل است که خیلی وقت است در جهان تولید نمی‌شود و در بازار ایران نیز یافت نمی‌شود.
  • سپر آرسی تانگ یانگ تایوان: همانطور که از نام این نوع سپر پیداست ساخت کشور تایوان است که در پشت سپر نام آن حک شده است، دارای استر طوسی است. این نوع سپر از لحاظ قالب همانند سپر اورجینال است. تنها تفاوت سپر تانگ یانگ با سپر اورجینال در داشتن ریش سپر است.
  • سپر ارسی چین: سپر آرسی چین به صورت خام و با رنگ مشکی تولید می‌شود که استر نخورده است. این نوع سپر از لحاظ قالب با نمونه اورجینال و همچنین تانگ یانگ تایوان دارای تفاوت‌های کمی است.
تفاوت سپر آرسی و فابریک

ویژگی‌های سپر فابریک و ارسی

استفاده از سپر فابریک یا آرسی کاملاً به سلیقه و کاربرد شما از خودرو بستگی دارد، استفاده از سپرهای فابریک و ارسی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مهم‌ترین ویژگی‌های سپر آرسی

  • قابلیت تغییر رنگ و رنگ‌پذیری بالا
  • وزن سبک
  • نصب آسان
  • قابلیت شستشو و مقاوم در برابر آب
  • بدنه کاملاً مقاوم در برابر ضربات و تصادفات

مهم‌ترین ویژگی‌های سپر فابریک

  • جلوگیری از افت قیمت خودرو
  • نصب آسان و سریع
  • قیمت مناسب
  • مقاومت در برابر آب و شستشوی مداوم
  • قابلیت استفاده برای انواع خودرو
  • مقاوم در برابر ضربه

قیمت سپر آرسی و فابریک

قیمت سپر آرسی و فابریک بسته به نوع برند، نوع خودرو، جنس محصول، نوسانات بازار و مواردی از این قبیل متغیر است البته لازم به توضیح است که قیمت سپر آرسی کمی گران تر از سپر فابریک است.

سخن پایانی

سپر فابریک و آرسی تنها از لحاظ شکل ظاهر و کاربردی که برای خودرو ایجاد می‌کنند با یکدیگر تفاوت دارند. به این صورت که سپر آرسی ظاهری اسپرت و زیبا به خودروی شما می‌دهد، بر همین اساس برای خودروهای مدل بالا مناسب است و این در حالی است که سپر فابریک برای خودروهای معمولی مناسب است. البته شما بسته به سلیقه و نوع کاربردی که از خودرویتان دارید برای خودروهای مدل بالای نیز می‌توانید از سپر فابریک استفاده کنید. وظیفه هر دو سپر فابریک و آرسی علاوه بر محافظت از خودروی ایجاد زیبایی و جذابیت و دادن ظاهری جذاب به خودرو است.

زوموتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا