رپورتاژ آگهی

بهترین باتری موتور سیکلت کدام است و از چه برندی بخریم؟

منبع تامین انرژی برای روشن شدن موتور سیکلت باتری می‌باشد. اگر باتری موتور سیکلت خراب شود و بخواهید بدون آگاهی یک باتری را خریداری کنید و برای وسیله نقلیه خود استفاده کنید قطعا به موتور خود آسیب خواهید زد. شما باید بهترین باتری موتور سیکلت را با توجه به نوع موتور خود خریداری نمایید، زیرا هر موتور دارای قدرت، شتاب و ویژگی‌های فیزیکی متفاوت با دیگری می‌باشد.

انواع باتری موتورسیکلت

باتری‌های موتور سیکلت دارای 2 دسته اصلی هستند:

  • باتری اسیدی
  • باتری اتمی

باتری‌های اسیدی بار شارژ شدن از اسید استفاده می‌کنند به همین دلیل به نگهداری و چک کردن دوره‌ای نیاز دارند. اما باتری‌های اتمی با نگهداری و مراقبت خاصی احتیاج ندارند و عمر طولانی‌تری نیز دارند به همین دلیل طرفداران بیشتری دارند.

بهترین باتری موتور سیکلت برندهای ایرانی

یکی از اصولی که برای نگهداری صحیح موتور سیکلت باید رعایت شود، استفاده از باتری مناسب برای تامین برق مورد نیاز دستگاه می‌باشد. بنابراین لازم است که افرادی که موتور دارند با بهترین برندهای باتری موتور سیکلت داخلی و خارجی آشنایی داشته باشند. در این بخش ما می‌خواهیم بهترین برندهای باتری موتور سیکلت را معرفی کنیم.

یکی از بهترین تولید کنندگان باتری موتور سیکلت که سال‌ها است با تجربه و دانش خود به تولید باتری‌های با کیفیت پرداخته است، برند داخلی صبا باتری می‌باشد که موفق شده است به استانداردهای درجه یک کشورهای پیشرفته دست پیدا کند. این باتری هر چند که ساخت کشور خودمان است اما دارای طول عمر بالا و سازگاری با تمامی موتورهای سیکلت می‌باشد.

از دیگر برندهای معروف داخلی در زمینه تولید باتری موتور سیکلت می‌توان به ولتا اشاره کرد که توسط صنایع تولیدی نیرو گستران خراسان به تولید می‌رسد. این برند طیف مختلفی از باتری‌های موتور سیکلت را با آمپر و ولتاژ مخصوص به تولید می‌رساند. برای مثال باتری 7-12 برند ولتا دارای ۷ آمپر و ۱۲ ولت می‌باشد که برای موتور سیکلت‌هایی که دارای حجم موتور ۱۰۰ تا ۱۲۵ سی سی هستند مناسب می‌باشد.

بهترین باتری موتور سیکلت برندهای خارجی

باتری‌های خارجی که در بازار ایران وجود دارند از کشورهایی مانند چین، تایلند، تایوان، ویتنام و … تهیه می‌شوند. خیلی از افراد تصور می‌کنند که این باتری‌ها کیفیت بهتری نسبت به مدل‌های ایرانی دارند اما باید گفت امروزه کیفیت باتری‌های داخلی نیز با پیشرفت‌های فناوری توانسته‌اند که هم‌سطح با باتری‌های خارجی شوند. اما باتری‌های خارجی خود مشکلات بزرگی دارند که یکی از این مشکلات، دیر رسیدن آن‌ها به دست ایران می‌باشد و باتری‌های که دیر به کشور وارد شوند تاریخ انقضای آن‌ها نیز زودتر از موعد می‌رسد. از بهترین باتری‌های خارجی می‌توان به باتری‌های تولید کشورهای تایلند و چین اشاره کرد که در کشور ایران نیز موجود هستند. این باتری‌ها از طول عمر خوبی برخوردارند و در انواع پایه کوتاه و بلند می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

انتخاب بهترین باتری موتور سیکلت

تمامی موتورسیکلت‌ها با یک روش ساخته نمی‌شوند و قطعات و داخلی و بیرونی متفاوتی دارند. بنابراین باید باتری را خریداری نمایید که با موتور سیکلت شما سازگار باشد. برای خرید بهترین باتری موتور سیکلت باید نوع موتور خود را در نظر بگیرید. نوع موتور در تعیین ولتاژ و آمپر باتری نقش مهمی دارد. در ادامه به بررسی موارد مهمی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند بتوانید بهترین باتری را برای موتور سیکلت خود انتخاب نمایید.

نوع باتری

اولین مورد که برای انتخاب بهترین باتری موتورسیکلت باید به آن توجه کنید، نوع باتری می‌باشد. باتری‌ها به‌طورکلی در دو نوع اسیدی یا چرب و اتمی یا خشک وجود دارند. انتخاب بین این دو بستگی به میزان استفاده شما از موتور سیکلت دارد. اگر جز افرادی هستید که به طور روزانه از موتورسیکلت استفاده می‌کنید، بهترین باتری برای شما باتری تر یا اسیدی می‌باشد. اما اگر تنها به‌صورت تفریحی و هرزگاهی از موتور سیکلت خود استفاده می‌کنید باتری خشک برای شما یک انتخاب بهتر می‌باشد، زیرا این باتری‌ها شارژ را به خوبی در خود نگه می‌دارند و نیاز به نگهداری منظم و بررسی دوره‌ای ندارند.

 آمپراژ باتری موتور سیکلت

مورد دوم برای انتخاب بهترین باتری موتور سیکلت این است که به آمپراژ باتری توجه کنید. باتری‌ها از نظر ولتاژ همگی ۱۲ ولتی می‌باشند، اما اینکه آمپر چقدر باشد بستگی به توان فنی موتور سیکلت شما دارد و با توجه به موتور سیکلت خود نیاز است که یک باتری با آمپراژ مناسب را انتخاب کنید. شاید از خود بپرسید که چه آمپری برای موتور سیکلت شما مناسب است؟ بهترین آمپر باتری موتور سیکلت همان آمپری است که بر روی باتری قبلی موتور درج شده است.

 سازگاری باتری با موتور سیکلت

از دیگر فاکتورهایی که برای انتخاب بهترین باتری موتور سیکلت باید به آن توجه کنید، تناسب باتری با مدل وسیله نقلیه شما می‌باشد. برای این کار باید مدل و برند موتور سیکلت خود را بگویید تا فروشنده بتواند مناسب‌ترین باتری را در بین انواع مختلف باتری‌های خود به شما معرفی کند. باید این نکته را بیان کنیم که اگر خیلی در مورد باتری موتور سیکلت اطلاعی ندارید حتما به یک نمایندگی فروش عمده باتری مراجعه کنید، زیرا در این نمایندگی‌ها طیف وسیعی از باتری‌های مرغوب و با کیفیت وجود دارد و شما می‌توانید با اطمینان از کیفیت کالا، خرید خود را از این نمایندگی‌ها انجام دهید.

 تاریخ تولید باتری

یکی از نکات برای خرید بهترین باتری موتور سیکلت که باید در نظر بگیرید، تاریخ تولید باتری می‌باشد. حتی‌الامکان سعی کنید باتری را خریداری کنید که تاریخ تولید نزدیک‌تری به تاریخ روز خرید شما داشته باشد. هرچند تاریخ انقضا نیز اهمیت فراوانی دارد، اما چیزی که نشان می‌دهد باتری چند وقت در انبار و بدون استفاده مانده است تاریخ تولید می‌باشد. اگر باتری‌هایی را خریداری کنید که تاریخ تولید دورتری دارند به سرعت خراب خواهند شد و شما را با مشکل روبرو می‌کنند.

قیمت باتری

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بهترین باتری موتور سیکلت را برای شما تعیین کند قیمت باتری می‌باشد. تمامی مواردی که تا به اینجا بیان کردیم خود تعیین کننده قیمت باتری هستند. توجه کنید که قیمت باتری‌های ایرانی نسبت به خارجی بسیار پایین‌تر است، درحالی‌که کیفیت بسیار مناسب و هم‌سطح با آن‌ها را نیز ارائه می‌دهند. همچنین باتری‌های ایرانی دارای گارانتی ۱ تا ۲ سال  هستند و خیال شما را از نظر خدمات پس از فروش راحت می‌کنند، درحالی‌که باتری‌های خارجی به دلیل اینکه به صورت غیرقانونی وارد می‌شوند هیچ‌گونه تضمینی ندارند. بنابراین بهتر است که به سمت باتری‌های داخلی که قیمت مناسب‌تری نیز دارند بروید.

جمع‌بندی

تمامی نکاتی که در این مطلب بیان کردیم، نشان دهنده بهترین باتری موتور سیکلت می‌باشند. با رعایت تمامی نکاتی که بیان کردیم می‌توانید یک باتری استاندارد، عالی، ایمن، با کیفیت و مناسب را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که باتری با کیفیت را از نمایندگی پخش باتری به سراسر کشور مانند آرکا باتری خریداری نمایید، زیرا این نمایندگی‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و رضایت خریداران را به سمت محصولات خود جلب نموده‌اند. در نهایت نیز باید این نکته را بیان کنیم که بهترین باتری موتور سیکلت برای شما باتری است که با ساختار موتور سیکلت شما سازگار باشد. با آگاهی از ویژگی‌های هر باتری و نوع موتور سیکلت خود می‌توانید یک باتری مناسب را انتخاب کنید.

زوموتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا