رپورتاژ آگهی

باتری موتور سیکلت چه مارکی خوبه؟ (بهترین برند)

موتور سیکلت یکی از پرطرف‌دارترین وسایل نقلیه در کشور ماست که شاید بتوان گفت اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن، هزینه‌های پایین‌تری است که معمولا نسبت‌به خودرو به همراه دارد. به‌علاوه، در شهرهای شلوغ و پرترافیک امروزه، سرعت و چابکی موتور سیکلت‌ها باعث شده تا تردد در ترافیک شهری بسیار راحت‌تر باشد. البته، باتری موتور سیکلت، تعویض و خرابی آن یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان موتور سیکلت است و طبیعی است که انتخاب بهترین باتری موتور سیکلت در بازار دشوار باشد؛ ازاین‌رو، اگر به‌دنبال بهترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار هستید، لیستی از پرفروش‌ترین‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

بهترین باتری موتور سیکلت در بازار کدام است؟

منبع تامین انرژی موتور سیکلت، باتری است که اتفاقا مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت است و گاهی به هر دلیلی ممکن است نیاز به تعویض یا خرید باتری جدید داشته باشید. خیلی‌ها هستند که از هر نوع باتری برای موتور سیکلت خود استفاده کرده‌اند و توجهی به برند و کیفیت آن نداشته‌اند؛ در واقع با این کار، به موتور خود به شدت آسیب رسانده‌اند. بهترین باتری که می‌توانید بخرید، باتریی است که متناسب با نوع موتور شما باشد؛ از قدرت موتور گرفته تا ولتاژ و شتاب آن، همگی در انتخاب باتری خوب موثرند.

اگر بخواهیم تعدادی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی را معرفی کنیم، می‌توانیم به برندهای زیر اشاره داشته باشیم:

بهترین باتری موتور سیکلت در بازار داخلی

بدون‌شک، یکی از اصول اساسی در نگهداری و استفاده از موتور سیکلت، استفاده از باتری مناسب برای تأمین سیستم الکتریکی و قدرت موتور در زمان نیاز است. کمپانی باتری ان ام اس، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری موتور سیکلت، با سال‌ها تجربه و دانش در تولید باتری‌های متنوع، به استانداردهای درجه یک اروپا و شرق آسیا دست یافته است. این باتری ساخت ایران بوده و دارای طول عمر بالا و سازگاری عالی با تمامی موتور سیکلت‌های استارتی است.

باتری موتور سیکلت ولتا که توسط صنایع تولیدی نیرو گستران خراسان تولید می‌شود، یکی از تأمین‌کنندگان باتری خودروسازان ایرانی است. مدل باتری ۱۲-۳ این برند دارای ولتاژ ۱۲ ولت و شدت جریان ۳ آمپر بوده و برای موتورهای هوندا ۱۲۵ و موتورهای مشابه مناسب است.

یکی دیگر از بهترین برندهای باتری موتور سیکلت داخلی، برند صبا باتری است. باتری موتور سیکلت شارک نیز یکی از برندهای مهم در ایران به شمار می‌آید. همچنین، باتری‌های پی ام اس نیز ازجمله بهترین باتری موتور سیکلت در بازار داخلی محسوب می‌شوند.

مشخصات و ویژگی‌های دو نمونه از بهترین برندهای ایرانی را می‌توانید در لیست زیر بررسی کنید:

باتری شارک مدل ۱۲N9-4B MF

  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • شدت جریان باتری: 9 آمپر
  • مناسب برای موتور آپاچی ۱۵۰، ۱۶۰ و ۲۰۰ سی‌سی، پالس NS 200

باطری موتور سیکلت برند N.M.S مدل YTX9-BS

  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • شدت جریان باتری: 9 آمپر
  • مناسب برای موتور سیکلت بنلی ۳۰۰، NS 200 و RS 200

بهترین باتری‌های خارجی موتور سیکلت

باتری‌های خارجی در بازار ایران از کشورهایی مانند چین، تایوان، تایلند و ویتنام تأمین می‌شوند و معمولا کیفیت بهتری نسبت‌به مدل‌های ایرانی دارند. مشکل اصلی این باتری‌های خارجی، تأخیر در رسیدن به ایران است که باعث می‌شود تاریخ تولید آن‌ها از موعد مقرر بگذرد. بااین‌حال، در لیست بهترین باتری موتور سیکلت در بازار ایران می‌توان به برندهای یورونت، ایبیزا، زد ایکس، هیلتون، یوکوهاما و سایکل اشاره کرد.

باتری موتور سیکلت ۱۲ ولت ۷ آمپر استارتی سایکل که ساخت کشور چین است، برای موتورهای استارتی و شارژی مناسب بوده و دارای کانکتور پیچ و مهره است. برند زد ایکس نیز که ساخت تایلند است، یکی از بهترین برندهای باتری موتور سیکلت در بازار ایران محسوب می‌شود و دارای طول عمر خوبی است.

قیمت باتری موتور سیکلت

نکات مهم در خرید باتری موتور سیکلت

اگرچه در هنگام خرید بهترین باتری موتور سیکلت در بازار، برند آن حرف اول را می‌زند، اما لازم است تا چند فاکتور اساسی را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا خیلی زود دچار خرابی و آسیب نشود.

در هنگام خرید باتری، حتما به این نکات توجه داشته باشید:

  • ولتاژ باتری: ولتاژ باتری که قصد خرید آن را دارید، باید با سیستم ولتاژ الکتریکی موتور سیکلت شما هماهنگ باشد. در کل، ولتاژ باتری موتورها، 12 ولت است.
  • نوع موتور سیکلت: در هنگام خرید باتری، اولین و مهم‌ترین نکته، توجه به نوع موتور سیکلت شماست؛ چرا که موتور سیکلت‌های مختلف، به آمپر ساعت، ولتاژ و ابعاد متفاوتی نیاز دارند.
  • آمپر ساعت: آمپر ساعت میزان ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی باتری را نشان می‌دهد. به‌طور کلی، موتور سیکلت‌های بزرگ‌تر به باتری‌هایی با آمپر ساعت بیشتر نیاز دارند.
  • ابعاد باتری: باتری باید به‌طور فیزیکی در محفظه باتری موتورسیکلت شما جا گیرد.
  • نوع باتری: دو نوع اصلی برای بهترین باتری موتور سیکلت در بازار وجود دارند که شامل باتری‌های اسید چرب و باتری‌های لیتیومی می‌شود. هزینه‌ها، نگهداری و عملکرد این دو گروه با هم تفاوت‌هایی دارد.
  • قیمت: قیمت باتری‌های موتور سیکلت می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت باشد.
  • گارانتی: گارانتی می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید باتری را تعویض یا تعمیر کنید.

همچنین، عمر مفید باتری‌های موتورسیکلت‌های برقی بین ۲ تا ۵ سال است. هر باتری دارای یک تاریخ انقضاست؛ اما در هنگام خرید باید به تاریخ تولید آن نیز دقت کنید. به‌علاوه، از خرید باتری‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است، خودداری کنید؛ حتی اگر تنها یک روز از تاریخ انقضای آن گذشته باشد.

قیمت باتری موتور سیکلت در ایمالز

کلام آخر

همه موتورسیکلت‌ها به یک شکل ساخته نمی‌شوند و قطعات و تجهیزات داخلی و خارجی متفاوتی دارند؛ بنابراین، باید باتریی را انتخاب کنید که مناسب ساختار موتورسیکلت شما باشد. با آگاهی از ویژگی‌های هر باتری و نوع موتورسیکلت، می‌توانید بهترین باتری موتور سیکلت در بازار را برای خود انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر بهترین باتری موتورسیکلت را خریداری کنید، نگهداری نادرست و استفاده غیر اصولی می‌تواند به باتری آسیب رسانده و موجب خرابی آن شود؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود علاوه‌بر توجه به خرید بهترین برند ایرانی یا خارجی موجود در بازار، ولتاژ، ابعاد و نوع باتری را چک کرده و به سراغ خرید از فروشندگانی بروید که گارانتی و ضمانت لازم را ارائه می‌دهند. بااین‌اوصاف، سایت ایمالز بستری را برای شما فراهم کرده است تا از هر فروشنده‌ای که می‌خواهید، خرید خود را بی‌واسطه و بدون دغدغه به انجام برسانید. از انواع باتری موتور سیکلت گرفته تا لوازم جانبی مربوطه، همگی در این سایت ارائه می‌شوند.

زوموتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا