نقد و بررسی موتورسیکلت

بررسی کی وی ویسته 249

مقدمه

سال گذشته بود که شرکت نیکران با فروش کی وی ویسته 249 ورود خودش رو به سبک اسکوترهای حجیم بازار ایران اعلام کرد. از حق هم نگذریم این شرکت با یه محصول جذاب که البته قیمت رقابتی هم در برابر رقبای خودش داشت پا به این سبک گذاشت.

این موتور در حالی به بازار عرضه شد که در اون زمان اس‌وای‌ام JX 250 با قیمت 150 میلیون تومنی، ارزون‌ترین اسکوتر 250 بازار به حساب میومد اما با ورود کی وی ویسته 249، ورق برای شرکت نیکران موتور برگشت و خیلی از افراد حتی قبل از ورود ویسته به بازار اون رو پیش خرید کرده بودن.

حالا امروز در این مقاله میخوایم با دقت به بررسی این اسکوتر چینی بپردازیم و ببینم چه چیزی برای عرضه داره؟! قبل از شروع بررسی یه موضوعی رو باید با هم دیگه حل کنیم!

حالا اون موضوع چیه؟!

هیچی مثل همیشه ما درباره اسم موتور با خیلیا اختلاف داریم. 😅

بعضیا از بدو ورود این موتورسیکلت به بازار اون رو “بنلی ویسته 249” نام میبردن که این اسم کاملاً اشتباه هست! حالا درسته که “کی وی” و “بنلی”، هر دو زیر مجموعه کمپانی QJ Group یا Zhejiang Qianjiang هستن اما نمیشه ویسته رو یک محصول از کمپانی بنلی در نظر گرفت!

پس حواستون باشه که اسم این موتور، “کی وی ویسته 249” هست. 😉

ویسته 249 - زوموتور

طراحی و ظاهر کی وی ویسته 249

بخش طراحی ظاهری جایی هست که میشه شرکت کی وی رو تحسین کرد! چراکه در این بخش ما با یه طراحی جذاب و مدرن طرف هستیم. البته که از نظر من طراحی ویسته از اسکوترهای حجم بالای یاماها الگوبرداری شده و یه جورایی وام‌دار اونهاست. اگه تصویر یاماها XMAX و TMAX رو در کنار تصویر کی وی ویسته قرار بدید متوجه این حرف‌های من خواهید شد.

ویسته - زوموتور

حالا چه الگو گرفته باشه چه نگرفته باشه، این موتورسیکلت از طراحی جذابی بهره میبره که حتی خیلی از افراد به خاطر همین ظاهر جذاب و دیدنیش به سراغش رفتن. البته این موتور جنبه‌های مثبت دیگه‌ای هم داره که در قسمت‌های بعدی به اونها اشاره میکنیم.

طول این موتور 1 متر 93 سانتی‌متر، عرضش 80 سانتی‌متر و ارتفاعش هم 1 متر و 13 سانتی‌متر هست.

کی وی ویسته 249 - زوموتور

طراحی چراغ‌های ویسته 249

اگه از جلو به کی وی ویسته نگاه کنید، چهره آشنایی از موتورهای دیگه میاد در ذهنتون! اولین چهره همونطور که گفتم، چهره‌ی یاماها TMAX و دومین چهره هم مربوط به دوکاتی پانیگال V4 میشه. این مسئله به خاطر فُرم طراحی چراغ‌های جلو هست که در اونجا، 2 کاسه چراغ جدا از هم وجود دارن و در درون اونها 2 دیلایت و 4 لنز مشاهده میشن.

راهنماهای جلو هم به صورت یکپارچه در بدنه موتورسیکلت کار شدن و خبری از بیرون زدگی اضافی نیست.

در قسمت عقب هم یک دسته چراغ به صورت خطی کار شدن و در قسمت چپ و راست اونها هم راهنماهای موتور جا گرفتن.

این نکته رو هم بگم که تمام چراغ‌های استفاده شده در این موتورسیکلت LED هستن و روشنایی خوبی رو در اختیارتون قرار میدن.

فرمون و کیلومتر کی وی ویسته 249

کی وی برای ویسته 249 از یک فرمون لوله‌ای استفاده کرده که شیب رو به عقبی داره و باعث میشه راکب در راحت ترین حالت ممکن روی موتورسیکلت قرار بگیره. اگه به استایل کلی راکب در زمان سواری با ویسته 249 دقت کنید، متوجه شباهت حالتش با موتورهایی مثل PCX و NMAX میشید.

فرمان ویسته 249 - زوموتور

سمت راست فرمون ویسته، کلیدهای فلاشر، Kill Switch (قطع و وصل کردن برق موتور) و استارت موتور وجود دارن و در قسمت چپ فرمون هم کلید Passing با کلید تعویض نور پایین به نور بالا ادقام شده و در قسمت پایین اونها کلید راهنما و بوق موتور رو میتونید ببینید.

نکته‌ای که درباره‌ی فرمون ویسته 249 وجود داره این هست که در سمت چپ فرمون یک کلید برای کنترل کردن گرم‌کن فرمون وجود داشته که با حذف کلی این آپشن، این کلید هم از روی ویسته‌های مونتاژ شده در ایران حذف شده!

کیلومتر ویسته 249 - زوموتور

کیلومتر ویسته 249، یک کیلومتر ترکیبی هست. طراحی این کیلومتر شمار به این شکله که 2 قسمت آنالوگ برای نمایش دادن دور موتور و سرعت در سمت چپ و راست یک صفحه تمام دیجیتال طراحی شده.

اطلاعاتی مثل دمای هوا، مقدار بنزین داخل باک، آمپر آب، ساعت، سرعت (به صورت دیجیتال) و مقدار کیلومتر طی شده (ODO) رو میتونید از طریق این صفحه دیجیتال مشاهده کنید.

داشبورد و سیستم Keyless ویسته 249

خوشبختانه کی وی ویسته به همراه آپشن استارت بدون سوییچ یا همون Keyless وارد بازار ایران شده و این یعنی شما میتونید بدون خارج کردن ریموت از جیبتون، موتور رو روشن کنید.

در سمت چپ و راست کنسول هم دو محفظه تعبیه شده که محفظه سمت راست دارای درب و محفظه سمت چپ (بدون درب) به همراه یک پورت USB طراحی شده تا بتونید گوشی موبایلتون رو با اون شارژ کنید.

جاپایی و باک ویسته 249 - زوموتور

باک کی وی Vieste 249

طراحی هوشمندانه کی وی باعث شده تا محفظه باک 10 لیتری ویسته به جای زیر زین، به قسمت جلوی این موتور منتقل بشه. با این که این کار باعث میشه فضای جلوی پای راکب محدودتر بشه اما در عوض هم عملیات سوخت‌گیری بدون پیاده شدن راکب انجام میشه و هم از فضای صندوق این موتور کاسته نشه.

زین و صندوق ویسته 249

زین این موتور یه تیکه، بزرگ و نرم طراحی شده که شیب کمی داره و این یعنی قرار نیست در زمان ترمزگیری یا شتاب‌گیری جای راکب تغییر کنه و نیاز داشته باشه که هر چند دقیقه جای خودش رو روی موتور تنظیم کنه در ضمن فاصله زین از سطح زمین 77 سانتی متر هست.

یه تکیه‌گاه کوچک هم در قسمت راکب تعبیه شده که البته کاربرد آنچنانی هم نداره ولی خب بودنش بهتر از نبودنش هست!

با این که باک موتور به قسمت جلو منتقل شده اما ویسته به نسبت اسکوترهای هم حجم خودش از فضای زیر زین کمی برخوردار هست. میشه گفت کوچک بودن جسّه موتور و بزرگ بودن انجین باعث شده تا فضای زیر زین کمتر از بقیه رقبا باشه.

مشخصات فنی و انجین کی وی ویسته 249

نکته‌ای که در این قسمت باید بهتون بگم این هست که این موتورسیکلت در کشورهای دیگه با انجین 278 سی‌سی و با اسم “ویسته 300” عرضه شده و این ابهام برای دوست‌داران این موتور در ایران پیش اومده که نسخه وارداتی در ایران 278 سی‌سی هست یا 244 سی‌سی؟!

درباره این موضوع باید بگم که هنوز منبع موثقی این مسئله رو تایید نکرده که ویسته‌هایی که در بازار ایران خرید و فروش میشن به انجین 278 سی‌سی مجهز شده باشن و خودِ شرکت نیکران موتور ادعا میکنه که این موتورسیکلت از یک انجین 244 سی‌سی بهره میبره.

البته زیاد نمیشه به ادعای شرکت نیکران اعتماد کرد! چراکه در سال 95 این شرکت ادعا میکرد که بنلی‌های 2 سیلندر دارای انجین‌های 249 سی‌سی هستن. اما با گذشت زمان و باز شدن انجین‌های این موتورها و اندازه‌گیری قطر سیلندر و پیستون، مشخص شد که مدل‌های 95 و 96 این موتور دارای انجین 302 سی‌سی بودن.

طبق اطلاعاتی که نیکران موتور از ویسته منتشر کرده این مدل از یک انجین 244 سی‌سی، 4 زمانه، تک سیلندر، 4 سوپاپ بهره میبره و نسبت تراکمش هم 11 به 1 هست. این انجین توان تولید قدرتی معادل 21 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 21 نیوتون‌متر رو داره.

سوخت‌رسانی در این انجین به کمک سیستم تزریق سوزنی انژکتور و انتقال قدرت هم به کمک یک گیربکس اتوماتیک و یک کلاچ گریز از مرکز انجام میشه.

نوشته های مشابه

نکته‌ی جالب و خوبی که در مورد انجین ویسته وجود داره این هست که این انجین به دست شرکت معروف پیاجیو (Piaggio) چین طراحی و ساخته شده و این مسئله نشون میده که با یک انجین قرص و مطمئن طرف هستیم.

حداکثر سرعت کی وی ویسته 249

حداکثر سرعتی که این موتورسیکلت میتونه بهش دست پیدا کنه چیزی در حدود 130 تا 140 کیلومتر بر ساعت هست.

شاسی و سیستم تعلیق Vieste 249

این موتور از یک شاسی لوله‌ای آندربن که از آلیاژ فولاد ساخته شده بهره میبره و وزن خشکش هم 140 کیلوگرم هست. در قسمت جلو دو کمک‌فنر تلسکوپی معمولی و در قسمت عقب هم دو کمک فنر معمولی وجود داره که هر دوی اونها ساخت برند KYB هستن!

لاستیک‌های استفاده شده در کی وی از برند Timsun و در سایز 100/70/13 در چرخ جلو و 130/70/13 در چرخ عقب تعبیه شدن.

تا اینجای کار ما یک پکیج کامل و با ارزشی رو از ویسته 249 دیدیم که تا حد خیلی زیادی ارزش خرید این موتورسیکلت رو بالا میبره. 👌

سیستم ترمز کی وی ویسته 249

چیزی که من رو به وجد میاره اینه که شرکت کی وی حتی در قسمت ترمزها هم به یک عملکرد معمولی بسنده نکرده و از ترمزهای برند J Juan اسپانیا که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی معروف Brembo هست استفاده کرده!

ترمز جلوی این موتور از یک دیسک 240 میلی‌متری و ترمز عقب هم از یک دیسک 220 میلی‌متری تشکیل شده که هر دوی این ترمزها هم به سیستم ضدقفل (ABS) مجهز شدن!

قیمت کی وی ویسته

اگه این مقاله رو کامل خونده باشید قطعاً متوجه شدید که ویسته کاملاً با رقبای چینی دیگه تفاوت داره و کی وی در ساخت قسمت‌های مختلف این موتور از برندهای معروفی کمک گرفته. پس احتمالاً انتظار دارید که این موتور قیمت نسبتاً بالایی داشته باشه اما خب اینطور نیست!

کی وی ویسته در مقایسه با رقبای 250 سی‌سی خودش کمترین قیمت رو داره!

در حال حاضر که دارم این مقاله رو براتون مینویسم، قیمت این موتور در نمایندگی‌های نیکران موتور حدود 213 میلیون تومنه که در مقایسه با اس‌وای‌ام JX250 حدود 10 میلیون تومن ارزون تره!

شرایط اقساطی کی وی ویسته 249

در حال حاضر شرکت نیکران این موتور رو به صورت اقساطی هم به فروش میرسونه که پیشنهاد میکنم برای اطلاع از شرایطشون یا به سایت نیکران سر بزنید و یا به صورت تلفنی باهاشون تماس بگیرید.

کی وی ویسته 249 - زوموتور

جمع بندی کی وی ویسته

در بازار فعلی تعداد اسکوترهای 250 سی‌سی در ایران کمتر از انشگتان یک دست هست و اگه بخوایم از لحاظ حجم انجین و سبک موتور رقبایی رو برای کی وی ویسته در نظر بگیریم این رقبا عبارتند از: اس وای ام جوی‌مکس (JX250)، یاماها XMAX، وسپا GTS و پیاجیو بِوِرلی 250 که با توجه به قیمت فوق رقابتی و فاکتورهای مهمی که کی وی ویسته از اونها برخوردار هست (مثل استفاده از انجین ساخت پیاجیو، سیستم تعلیق ساخت KYB و ترمزهایی از برند J Juan که زیر مجموعه شرکت برمبو هست) این موتور از ارزش خرید بسیار بالایی بهره میبره.

خدمات پس از فروش و تأمین قطعات

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید موتور باید به اون دقت کنید، تأمین قطعات اون موتورسیکلت هست. همونطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، کی وی ویسته تحت نمایندگی شرکت نیکران وارد بازار ایران شده و این شرکت هم در طول سال‌های قبل عملکرد خوبی رو در زمینه تأمین قطعات از خودش نشون داده. البته در طول یک سال گذشته نظراتی رو از دنبال‌کننده‌های پیجمون در اینستاگرام دریافت کردیم که نشون میداد بعضی از فالوورهامون در شهرستان به راحتی به قطعات موتورسیکلت‌های بنلی دسترسی نداشتن و مجبور شدن که برای تأمین قطعه به تهران بیان! و خب این مسئله زیاد خوبی نیست.

پس به شما پیشنهاد میکنم حتماً قبل از خرید موتورسیکلت، از نمایندگی‌های شهرتون درمورد موجود بودن قطعات این موتور سوال کنید تا مطمئن‌تر خرید خودتون رو انجام بدید.

نظر شما راجع به این اسکوتر ارزشمند چیه؟! اگه قصد خرید موتور با بودجه ۱۳۰، ۱۴۰ میلیونی داشته باشید سراغ کی وی ویسته میرید یا نه؟!

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

جدول مشخصات فنی Vieste 249

ابعاد موتور۱۱۳۰*۸۰۰*۱۹۳۰ ( میلی متر )
ارتفاع زین۷۷ سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ، آب خنک، ساخت پیاجیو
حجم موتور۲۴۴ سی سی
حداکثر قدرت۲۱ اسب بخار
حداکثر گشتاور۲۱ نیوتون متر
نسبت تراکم۱۱ به ۱
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتتسمه‌ای، کلاچ گریز از مرکز، گیربکس اتوماتیک
سیستم ترمز جلودیسک ۲۴۰ میلی‌متری، کالیپر ساخت J Juan
سیستم ترمز عقبدیسک ۲۲۰ میلی‌متری، کالیپر ساخت J Juan
سیستم تعلیق جلوجفت کمک‌فنر تلسکوپی معمولی ساخت KYB
سیستم تعلیق عقبیک کمک فنر (Mono Shock) ساخت KYB
لاستیک هاجلو ۱۰۰/۷۰/۱۳ و عقب ۱۳۰/۷۰/۱۳ برند تیمسُن Timsun
وزن خشک۱۴۰ کیلوگرم
حجم باک۱۰ لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

دفترچه راهنمای کی وی Vieste 249

ویسته 250 توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت نیکران موتور در بازار ایران عرضه میشه.

مشخصات فنی ویسته چیست؟

طبق اطلاعاتی که نیکران موتور از ویسته منتشر کرده این مدل از یک انجین 244 سی‌سی، 4 زمانه، تک سیلندر، 4 سوپاپ بهره میبره و نسبت تراکمش هم 11 به 1 هست. این انجین توان تولید قدرتی معادل 21 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 21 نیوتون‌متر رو داره.

شرایط اقساطی ویسته به چه صورت است؟

ویسته گاها در جشنواره های مختلف توسط شرکت نیکران موتور به صورت اقساطی هم به فروش میرسد و شما با پیش پرداخت های حداقل ۱۰ الی ۵۰ درصد میتونید این موتور رو در اقساط ۱۰ الی ۲۴ ماهه خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر با شرکت نیکران موتور تماس بگیرید.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

20 دیدگاه

  1. من این اسکوتر دارم یک هیولا کوچک هست و خیلی سرکش با ترمزهای عالی حیف که گرمکن حذف کردند پیشنهاد میمنم که این موتور 278 سی سی امتحان کنید.

    1. سلام
      جهت اطلاعات بیشتر در مورد KEEWAY Vieste به گروه تلگرام انجمن ویسته سواران ایران بپیوندید.
      viste249@

  2. سلام
    تشکر از شما بابت بررسی جامع این خوشکله
    در حال بررسی برای خرید هستم
    سپاس از شما

  3. با سلام
    ضمن تشکر از ارایه گزازش کامل و جامع به استحضار می رسانم اینجانت یک سالی می گذرد که یک دستگاه از این نوع اسکوتر خریداری کردم و تاکنون حدود هزار کیلومتر مسافت طی کردم و تاکنون خوشبختانه با ایراد یا نقصی مواجه نشدم با توجه به رانندگی با پی سی ایکس و ان مکس قبل از خرید این اسکوتر مردد بودم و چون از پارامترهای اصلی برای خرید این اسکوتر قدت و توان حرکتی بود پس از خریداری و تست به هدف اصلی یعنی همان حس قدرت و هیجان شتاب بالا رسیده و علم ارگومی بکار رفته در طراحی بدنه و پشت آمپر همواره حس خوش آیندی به شما منتقل می کند بطوری که همواره از انتخاب خودم راضی تر می کند از نظر قیمت بی شک بهترین گزینه انتخابی می باشد و قابل مقایسه با دیگر اسکوترهای هم رده نمی باشد از نظر کیفیت ساخت و مواد بکار رفته به هیچ عنوان قابل مقایسه با غول های مطرح جهانی مثل هوندا و یاماها قابل نبوده و کیفیت ساخت و متریال بکار رفته در آنها بی نظر بوده و از این بابت کی وی حرفی برای گفتن ندارد موتور پی سی ایکس و ان مکس فوق العاده نرم و روان و بدون لرزش بوده بطوریکه فقط با استارت زدن راننده حرفه ای به راحتی متوجه این مهم می شود و لذت می برد از طراحی فوق العاده دسته موتورها و ساختار کلی آن در مقابل کی وی با توجه به حجم بالای موتور و به طبع آن قدرت بالا هنگام کارکرد موتور لرزش و ارتعاش موتور به سر نشین منتقل می شود بنظر اینجانب هر کسی جهت خرید هر وسیله ای از آن وسیله انتظاراتی دارد و با توجه به پارامترهای که در ذهن دارد انتخاب خود بر مبنای انها متمرکز می کند اگر دنبال اسکتور با کیفت بالا و برند بدون در نظر گرفتن قیمت می گردید بهترین انتخاب هندا و یاماها می باشد و اگر دنبال قدرت و هیجان و قیمت مناسب می گردید بی شک بهترین گزینه پیش رو کی وی ویسته می باشد
    با سپاس

    1. سلام محسن جان. ممنون از تجربیاتت که در اختیارمون گذاشتی قطعا این نظرت به کار اونایی که قصد خرید این موتور رو دارن میاد.❤️

    2. سلام
      جهت اطلاعات بیشتر در مورد KEEWAY Vieste به گروه تلگرام انجمن ویسته سواران ایران بپیوندید.
      .
      viste249@

  4. سلام خسته نباشیدددددد
    اقا یه چنتا سوال پیش میاد ک نیکران هیچ اشاره ای نکرده به این موضوع !!!
    اول حجم روغن و گرانرویه ک چ روغنی با چ گرانروی برای این موتور پیشنهاد میدید و بعدم در رابطه با روغن گیریکس هم حجمش و هم گرانرویش ک عجیبه نیکران توی کاتالوگ این موتور هیچ اشاره ای به این موضوع نکرده

  5. سلام
    با وجود انجین بسیار عالی این موتور چند تا ایراد فنی داره که خوده نیکران موتور هم میدونه و دنباله اصلاحش هست

  6. درود بر همه دوستان
    من این موتور رو یکسال هست دارم و 9 هزار کیلومتر باهاش رفتم خواستم بگم که کمک فنرهای این موتور KYB نیست من چند بار بازشون کردم مونتاژ سری اول KYB بود که دیگه نیست و اینکه خود سایت نیکران موتور هم این ادعا رو از سایتش پاک کرده کمکهای بیخودی داره خیلی بیخود بعدها میام نظرم و کامل راجع به این موتور می گم و اینکه نمایندگی ها از خیلی چیزای این موتور سر در نمیارن که من با بدبختی تونستم اطلاعات جمع کنم ولی در کل من این موتور رو دوست دارم من کلیک ، پی سی ایکس ان مکس و ایکس مکس داشتم و هر کودوم رو مدت یک سال و شش ماه سوار شدم ولی این موتور یه چیز دیگس باید بگم من خیلی ادم حساسی هستم تو وسیله نقلیه

  7. سلام
    موتور من مدل 1401 و ۹ هزارتا کار هست
    چندتا مشکل هست که میخوام بدونم برای همه وجود داره یا فقط من
    1. درحالت درجا یا شروع حرکت لرزش شدید و صداهای ناجوری میده
    2. درجه آمپر خیلی میره بالا و به یکی مونده به اخر میرسه و فن فعال میشه
    3.بعد از طی مسافتای طولانی مثلا یکی دوساعت رانندگی مداوم موقع شروع حرکت انگار کلاچ ول میشه
    4.توی دست اندازها یه صدای تق از جلوی موتور میاد که نمایندگی بردم واونا گفتن همشون این صدارو دارن
    رفتم نمایندگی میگه همه این مورد ها غیر از مورد اخر بخاطر cvt هست و باید منتظر بمونم که سری cvt های جدید بیاد ولی امیدوار نباش.میخواستم ببینم درست میگن یا خیر

  8. سلام و درود
    این موتور بی نظیر هست و واقعا از خریدتون پشیمون نمیشی من حدود یک‌ماهه که دارم و واقعا هر چیزی که که از یه موتور خوب انتظار دارید رو بهتون میده.
    شتاب عالی
    نرم بودن موتور
    ظاهر به شدت جذاب
    هندلینگ فوق العاده
    کم مصرف
    ممنون از zoomotor

  9. سلام و درود
    این موتور بی نظیر هست و واقعا از خریدتون پشیمون نمیشید من حدود یک‌ماهه که دارم و واقعا هر چیزی که که از یه موتور خوب انتظار دارید رو بهتون میده.
    شتاب عالی
    نرم بودن موتور
    ظاهر به شدت جذاب
    هندلینگ فوق العاده
    کم مصرف
    ممنون از zoomotor

  10. من 10 ماهی است دارم موتور سنگینی است تو ترافیک قدرت مانور کمی داره بعد از 400 کیلومتر استفاده ضربه گیر جکش تو خیابون افتاد و من متوجه نشدم نمایندگی هم اصلا زیر بار نرفت و مجبور شدم دور جک نایلکس بپیچم تا تو دست انداز صدا نکنه موضوع بعدی هزینه تعویض روغن و فیلترش تو نمایندگی هر بار نزدیک 800 هزار تومان تمام می شود دقیقا مثل هزینه یک خوردو که 4 لیتر روغن عوض می کنید شرکت نیکران در مورد قطعات شانه خالی میکند . اما در مورد شتاب عرض کنم شتاب خوبی داره ولی ترمز های عقب به خوبی ترمز های جلو نیست تو این مدت مجبور شدم 2 بار لاستیک موتور را باد بزنم نمی دونم علت کم کردن چیست الان هم چند روزی است کیلومتر شمار دیجیتالش تا عدد 45 کیلومتر بالاتر نشون نمی ده که ببینم نمایندگی تو گارانتی 8 هزارتا درست می کنه یا بهانه میاورد

  11. سلام
    داداش یه سوال داشتم برای مسافت های تقریبا طولانی هم مناسبه؟ من هر روز باید سفر بین شهری حدود 50 کیلومتر با موتور برم میخواستم ببینم این موتور مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا