اخبار

نسل جدید کاوازاکی ZX-6R

مقدمه کاوازاکی ZX-6R

جمع زیادی از علاقه‌مندان و تحلیلگرهای دنیای موتورسیکلت این باور رو دارن که دیگه کار موتورهایی با انجین ۴ سیلندر کمتر از ۱۰۰۰ سی سی داره به خط پایان خودش نزدیک میشه اما فکر کنم این جمعِ زیاد یادشون رفته که به کاوازاکی این موضوع رو یادآوری کنن! 😅

چراکه در طول چند سال اخیر کمپانی کاوازاکی ۲ موتورسیکلت ۴ سیلندر با حجم‌های ۲۵۰ سی‌سی (کاوازاکی ZX-25R) و ۴۰۰ سی‌سی (کاوازاکی ZX-4RR) معرفی کرده و همین چند روز پیش از نسل جدید ZX-6R هم رونمایی کرد!

کاوازاکی ZX-6R مدل ۲۰۲۴

این در حالیه که کمپانی یاماها در سال ۲۰۲۰ تولید یکی از افسانه‌ای‌ترین موتورهای خودش یعنی یاماها R6 رو برای همیشه متوقف کرد و هوندا هم خط تولید CBR600RR رو محدود کرده.

تغییرات کاوازاکی ZX-6R جدید

تغییرات ظاهری ZX6R

واضح‌ترین تغییری که در نسل جدید نینجا ZX-6R میبینید مربوط به بخش ظاهری این موتور میشه.

طراحی کاوازاکی ۶۰۰ چهار سیلندر - زوموتور

نمای جلوی نینجا ۶۰۰ چهار سیلندر با تغییرات کوچیکی که داشته تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی خودش پیدا کرده. چراغ‌های LED جلو و راهنماها کاملا با نسل قبلی این موتور تفاوت دارن. 😍

همچنین کاوازاکی در نسل جدید این موتور از یه صفحه نمایش جدید ۴.۳ اینچی تمام رنگی TFT با قابلیت وصل شدن به گوشی هوشمند استفاده کرده.

کیلومتر نینجا ۶۰۰ ۴ سیلندر - زوموتور

تغییرات تکنولوژی نینجا ZX-6R

حالت‌های رانندگی ZX6R جدید نیستن، اما ظاهراً میتونیم حالت‌های رانندگی یکپارچه جدیدی رو ببینیم که البته تنظیمات از پیش تعیین‌شده KTRC و Power Mode رو اجرا میکنن، این در حالیه که امکان تنظیم دستی این آپشن‌ها برای راننده فراهمه.

راننده میتونه از بین این آپشن‌ها حالت مورد نظر خودش رو انتخاب کنه: حالت‌های مختلف رانندگی شامل: اسپرت، جاده و باران. با حالت‌های کنترل قدرت شامل: قدرت کامل یا کم و سیستم کنترل کشش در سه سطح متفاوت.

واحد ABS همچنان در جدیدترین مدل ZX-6R برای سیستم KIBS به‌روزرسانی شده، اما با وجود این به‌روزرسانی‌ها، هیچ اشاره‌ای به وجود سنسور IMU یا کنترل عملکرد ترمزها در پیچ‌ها برای سیستم ABS یا کنترل کشش وجود نداره! آپشن کوئیک شیفتر همچنان در حالت استاندارد و مدل پایه زد ایکس ۶ آر دیده میشه.

کاوازاکی zx6r - زوموتور

تغییرات سیستم تعلیق و ترمز ZX-6R

سیستم ترمز و لاستیک‌های نینجا ۶۰۰ چهار سیلندر هم بهینه‌سازی شدن و الان از دیسک های فولادی ضد زنگ نیمه شناور 310 میلی‌متری در کنار کالیپرهای ۴ پیستونه ساخت نیسین (Nissin) استفاده میکنن. لاستیک های مورد استفاده هم از برند پیرلی (Pirelli) و مدل دیابلو روسو IV استاندارد با ابعاد 120/70-17 جلو و 180/55-17 عقب خواهند بود.

هیچ تغییری در سیستم کمک‌فنر این موتور دیده نمیشه و کاوازاکی همچنان از کمک فنر تلسکوپی معکوس Showa با مدل SFF-BP در قسمت جلو و مونوشاک عقب Showa استفاده میکنه که هر دوی اونها هم به طور کامل قابل تنظیم هستن.

تغییرات انجین نینجا ۶۰۰ چهار سیلندر

انجین چهار سیلندر خطی 636 سی‌سی کاوازاکی ZX-6R مدل ۲۰۲۴ دستخوش تغییراتی شده که از جمله این تغییرات میشه به اصلاح پروفیل‌های بادامک برای داشتن عملکرد بهتر در دورهای پایین و البته تطابق آلایندگی موتور با استانداردهای یورو ۵ اشاره کرد.

قیف ورودی هوا هم طراحی جدیدی به خودش گرفته و هدرز سنسور اکسیژن و منبع اگزوز هم برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای اصلاح شدن.

کاوازاکی همچنین اشاره کرده که محفظه اگزوز جدید ZX-6R به کاهش حجم صدا کمک میکنه، اما اکثر خریداران این موتور احتمالاً اگزوز فابریک این موتور رو با یه نمونه افترمارکت عوض میکنن. 😅🔥

قیمت کاوازاکی ZX-6R

قیمت مدل پایه و KRT Edition کاوازاکی ZX6R در نسخه بدون ABS از ۱۱.۲۹۹ دلار شروع میشه در نسخه با ABS به ۱۲.۲۹۹ دلار میرسه.

در قسمت پایین میتونید ویدیو معرفی کاوازاکی ZX-6R رو ببینید.

مشخصات موتور کاوازاکی ZX-6R

ابعاد موتور۱۱۰*۷۱*۲۰۲ (سانتی متر)
ارتفاع زین۸۳ سانتی متر
نوع انجین۴ سیلندر، ۴ زمانه، ۱۶ سوپاپ، آب خنک
حجم موتور۶۳۶ سی سی
حداکثر قدرت۱۲۷ اسب بخار در دور موتور ۱۳۰۰۰
حداکثر گشتاور۶۹ نیوتون متر در دور موتور ۱۱۰۰۰
نسبت تراکم۱۲.۹ به ۱
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، ۶ سرعته
سیستم ترمز جلودو دیسک ۳۱۰ میلی‌متری، ABS
سیستم ترمز عقبدیسک ۲۲۰ میلی‌متری، ABS
سیستم تعلیق جلوجفت کمک‌فنر تلسکوپی معکوس Showa
سیستم تعلیق عقبیک کمک فنر Showa
لاستیک هاجلو ۱۲۰/۷۰/۱۷ و عقب ۱۸۰/۵۵/۱۷ برند پیرلی
وزن تر۱۹۸ کیلوگرم
حجم باک۱۷ لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )260 کیلومتر بر ساعت

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این محتوا بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شماره همراهتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت توسط زوموتور، از طریق اس ام اس باخبر میشی. یادت نره، اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

2 دیدگاه

  1. ممنون از زحماتی که میکشید و اطلاعات به روزی که برای دوستان سریع قرار میدید همیشه در اوج باشید

  2. ممنونم از شما که اطلاعات خوب و صحیح در اختیار ما میگذارید
    من از شما برای بهتر شدن کار در خاست دارم که از محتوا های داخل موتور و برقی ان که کمک به شتاب موتور میکند بیشتر در میان بگذارید
    ممنونم از تمام زحمات شما عزیزام💓

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا