اخبار

جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت ها در حال کاهش اند! 

سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص آمار حوادث رانندگی موتورسیکلت در تهران اظهار داشت: آمار تصادفات موتورسیکلت ها نسبت به سال گذشته در حال کاهش است اما تعداد افراد فوت شده هنوز کاهش نیافته است.
او گفت: تعدادی از تصادفاتی که منجر به فوت موتورسواران شده است ناشی از قرار گرفتن موتورسیکلت در نقاط کور خودرو ها به ویژه کامیون ها و سایر وسایل نقلیه است.

سرهنگ جوانبخت افزود: در اجرای «طرح ۱۰» تحت عنوان طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسواران شهر تهران، به موضوع حفظ جان انسان‌ ها که از اهمیت خیلی بالایی بر خوردار است، اشاره کردیم و قرار بر این است که این موضوع در دستور کار جدی پلیس راهور تهران بزرگ قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین شرایط رانندگی برای همه افراد، دید در جاده است. در واقع یکی از پیش نیاز های اصلی رانندگی دیده شدن و دیدن است.بنابراین دید بهتر رانندگان و همچنین دیدن افراد پیاده به کاهش تصادفات رانندگی بسیار کمک میکند.

بیشترین دلیل به وجود آمدن حوادث رانندگی در موتورسیکلت

پلیس راهور تهران بزرگ می گوید: موتورسیکلت ها به خاطر داشتن ابعاد کوچک تر و همچنین به دلیل داشتن قدرت مانور بالاتر نسبت به سایر خودرو ها، توی دید سایر رانندگان قرار نمیگیرند.

با توجه به ماده ۱۶۵ آیین‌ نامه راهنمایی و رانندگی: موتورسیکلت‌ ها نباید به موازات سایر خودرو های عبوری حرکت کنند چون در نقاط خارج از دید سایر رانندگان قرار می‌گیرند که منجر به تصادف می‌شود.

سرهنگ جوانبخت یادآور شد: در ماه گذشته یک دستگاه موتورسیکلت به موازات نقطه کور کامیون در حال تردد بوده که منجر به تصادف شد در آخر متاسفانه یک نفر در این سانحه رانندگی فوت شد.

پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شهروندان این تصور غلط را کنار بگذارند که اگر در حین رانندگی در هر جایی قرار گیرند رانندگان توانایی دیدن آنها را دارند، بلکه در نقاط کور به هیچ وجه قابل مشاهده نیستند و امکان به وجود آمدن هر گونه حادثه ای است. ادامه داد: طرحی با عنوان ۱۰ راهکار طلایی برای ساماندهی و انضباط‌ بخشی تردد موتور سیکلت سواران، در تهران در حال اجرا است.
منبع خبر: ایرنا

زوموتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا