اخبار

تعدیل نیرو در KTM و انتقال تولید به خارج از کشور برای بقا!

شرکت Pierer Mobility، که شرکت مادر و تولید کننده اصلی برند های KTM ،Husqvarna ،GasGas ،WP Suspension و همچنین مالک ۵۰.۱ درصد از MV Agusta است، بیانیه‌ ای منتشر کرده که در آن به کاهش فروش کلی در سال ۲۰۲۴ اشاره شده. این شرکت پیش‌ بینی کرده است که عملکرد ضعیف در طول سال همچنان ادامه خواهد داشت.

کاهش فروش در بازار های اروپا و آمریکا

پس از سه سال موفقیت‌ های “فراتر از حد انتظار”، این شرکت اعلام کرد که فروش موتورسیکلت‌ های خود در بازار های اروپا و آمریکا “به طور قابل توجهی کاهش یافته ” است و پیش‌ بینی میشود که حجم کلی فروش در سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از سطح قبلی در بخش‌ های موتورسیکلت و دوچرخه باشد.

تعدیل نیرو به دلیل تغییرات بازار

در پی این خبر، Pierer Mobility اعلام کرد که مجبور به کاهش تعداد کارکنان خود شده است. این شرکت در بیانیه‌ ای اعلام کرد: “با توجه به رشد فروش در دهه گذشته، تعداد کارکنان در شرکت KTM AG بیش از دو برابر شده است.”

این شرکت ادامه داد: “با توجه به تغییرات موقعیت مکانی و شرایط بازار، تعداد کارکنان باید تعدیل شود. این کاهش نیرو پس از سال‌ ها افزایش استخدام دردناک است، اما برای حفظ شرکت این کار ضروری است.”

مشکلات در بازار و افزایش هزینه‌ های تولید

دلیل اصلی این تصمیم، افزایش نرخ بهره در آمریکا و نوسانات بازار در اروپا، از جمله افزایش سریع هزینه‌ های تولید، عنوان شده است. به نظر میرسد که نمایندگی‌ ها نیز با مشکلاتی در فروش رو به رو هستند و سرمایه بیش از حد در نمایندگی ها راکد شده. به همین دلیل، Pierer اعلام کرده که از شبکه توزیع خود با تمدید شرایط پرداخت و تخفیف‌های بیشتر حمایت خواهد کرد، که این امر به نوبه خود بر کل سود تأثیر خواهد گذاشت.

انتقال تولید به کشورهای کم‌ هزینه

علاوه بر کاهش نیروی کار در اروپا، این برند برنامه‌ های خود را برای انتقال تولید از اتریش به کشور های دیگر را اعلام کرده است. Pierer از قبل با برند چینی CFMoto و شرکت هندی Bajaj همکاری داشته است و این خبر حاکی از آن است که تعداد بیشتری از موتورسیکلت‌ های این برند ها در چین، هند یا سایر محیط‌ های کم‌ هزینه تولید خواهند شد.

پیش‌ بینی بهبود با اجرای تدابیر کاهش هزینه

اگر چه این خبر برای بخش موتورسیکلت‌ سازی ناگوار به نظر میرسد، اما هیئت مدیره پیش‌ بینی کرده است که تدابیر کاهش هزینه‌ های ذکر شده می‌تواند به قدری موثر باشد که همچنان امکان دستیابی به یک سال سودآور فراهم شود.

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل اینستاگرام، تلگرام و یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

زوموتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا