نقد و بررسی موتورسیکلت

نقد و بررسی لیفان KPS 250

مقدمه

با بالاتر رفتن نرخ دلار در ایران و گرون تر شدن موتورسیکلت ها دیگه خیلی از مردم توانایی خرید موتورهای گرون قیمت رو ندارن. این مسئله باعث شده تا خیلیا سراغ موتورسیکلت هایی برن که قیمت پایین تری دارن و یا به صورت اقساط به فروش میرسن. لیفان KPS 250 هم در حال حاضر یکی از اون موتورسیکلت هایی هست که هم از لحاظ قیمت نسبت به بقیه رقبای خودش ارزون تره و هم به صورت اقساطی فروخته میشه.

به همین دلیل امروز میخوایم در این مقاله این موتور رو با هم بررسی کنیم تا متوجه بشیم ارزش خریدش چقدر هست. فقط قبلش بیاید یه نگاه کوتاهی به تاریخچه لیفان بندازیم تا ببینیم چند ساله به دنیای موتورسیکلت ها وارد شده و اصلا تجربه خوبی در این زمینه داره یا نه؟!

تاریخچه شرکت لیفان

شرکت لیفان که در ابتدا با اسم Hongda (چقدرم اسمش خلاقانه بوده، اصلا کپی نکرده:) ) فعالیت میکرد در سال 1992 تاسیس شد، یعنی حدود 30 سال قبل. این شرکت تا سال 2004 هم با این اسم فعالیت کرد اما در اون سال به دلیل بزرگ تر شدن کسب و کار Hongda یا همون لیفان خودمون، شرکت هوندا به دلیل تشابه اسمی این کمپانی چینی از اونها شکایت کرد و در نهایت دادگاه های چین، رأی خودشون رو به نفع کمپانی ژاپنی دادن و Hongda مجبور شد اسم کمپانی خودش رو تغییر بده و نام لیفان رو برای خودش انتخاب کرد.

جالبه بدونید که این شرکت جزو اون دسته از شرکت های معاصری هست که در ابتدا موتورسیکلت تولید میکرده و در سال 2005 و یک سال بعد از تغییر نام به تولید ماشین رو آورده.

قبل از KPS 250 هم لیفان موتورسیکلت های پر فروشی رو در ایران عرضه کرده که از بین اونها میتونم به لیفان KPS 200 و مگلی ۲۰۰ (این موتور اصالتاً برای لیفان هست و در ایران به اسم مگلی فروخته میشه) اشاره کنم.

خب حالا که یکم با شرکت لیفان آشنا شدیم برگردیم سراغ همین KPS 250 خودمون. این موتورسیکلت در سال 1400 با نمایندگی شرکت شاهین موتور در چهار رنگ آبی، زرد فسفری، سفید و مشکی وارد بازار ایران شده.

ظاهر لیفان کی‌پی‌اس ۲۵۰

لیفان این موتورسیکلت رو در سبک موتور های نیکد طراحی کرده و در نگاه کلی با یه موتور نسبتاً جذاب طرف هستیم. حالا چرا گفتم نسبتاً جذاب؟ چون به نظر من طراحی کلی موتور خوب انجام شده و خطوط شکسته ای که در طراحی بدنه اون به کار رفته باعث میشه تا مخاطب در ذهن خودش بگه که با یه موتورسیکلت سطح بالا طرف هستم! اما از سمت دیگه اضافه کردن برچسب های زیاد روی فلاپ های این موتور و طراحی شلوغ اونها کاری کرده که جذابیت ظاهریش یه مقدار کم بشه.

لازمه ابعاد KPS 250 رو هم بهتون بگم تا افرادی که از لحاظ جای پارک با محدودیت رو به رو هستن قبل از خرید این اطلاعات رو داشته باشن. طول این موتورسیکلت 2 متر هست، عرضش 76 سانته و ارتفاعش هم 1 متر و 7 سانتی متر.

چراغ های KPS 250

چراغ جلوی این موتور از 2 لنز و 2 دیلایت تشکیل شده که با روشن کردن موتورسیکلت نور پایین و دِی لایت های اون روشن میشه و هیچ کلیدی برای روشن خاموش کردن چراغ ها روی فرمون موتور تعبیه نشده. نور پایین موتور در لنز بالایی و نور بالا هم در لنز پایینی کاسه چراغ قرار گرفته.

راهنما های جلوی موتور روی باک طراحی شده و راهنما های عقب طبق روال بقیه موتورسیکلت ها به صورت جداگانه روی پایه پلاک و در طرفین چراغ خطر عقب جا گرفتن.

نکته قابل توجه در مورد چراغ های لیفان KPS 250 هم این هست که تمام این چراغ ها از نوع LED هستن که چراغ جلو و راهنما ها روشنایی و دید مناسبی رو در اختیارتون قرار میدن.

فرمون و کیلومتر لیفان KPS 250

فرمون KPS 250 بر خلاف اکثر موتور های نیکد بازار 3 تیکه هست و همین مسئله باعث میشه تا مثل پالس NS 200 در زمان روندن این موتور، به نسبت بقیه موتورسیکلت های نیکد بازار احساس سنگینی بهتون دست بده. سمت راست این فرمون کلید قطع و وصل برق موتور و کلید استارت و در قلوه سمت چپ کلید تعویض نور پایین به نور بالا، کلید های راهنما، فلاشر (جفت راهنما)، بوق و کلید Passing (نور بالا پلیسی) رو میتونید ببینید. راستی این موتور به صورت فابریک از دزدگیر و ریموت استارتر هم بهره میبره.

لیفان در قسمت کیلومتر KPS 250 از یک پنل LCD استفاده کرده که روشنایی خوبی داره. چراغ های هشدار موتورسیکلت هم در قسمت های بالا و پایین این کیلومتر طراحی شدن. مسئله ای که یکم تو ذوق میزنه کیفیت پایین فلاپ های مشکی دور کیلومتر هست که خب وقتی به قیمت این موتور نگاه میکنید این جور مسائل خیلی نقطه ضعف به حساب نمیاد و باید باهاشون بسازید!

باک و زین لیفان کی‌ پی‌ اس ۲۵۰

باک کی پی اس 250 تقریبا بزرگ طراحی شده و در قسمت چپ و راست اون دو باله باک هم وجود داره که به خاطر وجود راهنما، در قسمت های قبلی راجع بهشون صحبت کردم. حجم باک این موتور 14 لیتره و در قسمت جلوی باک هم یک پورت USB برای شما تعبیه شده که میتونید گوشیتون رو با اون شارژ کنید. یه نکته مثبت در این قسمت وجود داره! اون هم اضافه شدن گارد محافظ فابریک برای جلوگیری از آسیب دیدن پای راکب و حفاظت از قسمت های مختلف موتورسیکلت در زمان زمین خوردن هست. نوع طراحی این گارد هم به شکل لوله ای انجام شده که معمولاً این نوع گارد ها محافظت بیشتری به نسبت پروتکشن های معمولی دارن.

زین KPS 250 یه زین دو تیکه هست و فضای نسبتاً مناسبی رو در اختیار راکب و سرنشین موتور قرار میده ولی باز به نظرم یه خطا (شما بگو خزبازی!) تو طراحی زین وجود داره و اون هم لوگو چاپ شده لیفان، اون هم به رنگ سفید روی زین مشکی ترک نشین موتور هست که هم زیبایی موتور رو زیر سوال برده و هم این که آخه کدوم شرکت مطرحی رو دیدید که این کار رو انجام بده؟! 😐

علاوه بر این اگه از این زاویه به زین عقب موتور نگاه کنید سه تا لوگو لیفان در قسمت های مختلف میبینید که به نظرم انقدر هم لازم نیست روی برند تاکید بشه.

مشخصات فنی و انجین لیفان کی‌ پی‌ اس ۲۵۰

لیفان از یک انجین 4 زمانه، تک سیلندرِ آب خنک برای KPS 250 استفاده کرده که 4 سوپاپ داره و آرایش سوپاپ ها هم به صورت SOHC (تک میل بادامک) انجام شده. نسبت تراکم این انجین 11.5 به 1 هست و تزریق سوخت به صورت سوزنی و الکترونیک انجام میشه. لیفان برای کاهش لرزش های اضافی انجین در طراحی اون از یک بالانسر کمک گرفته که اتفاق خوبی در کی پی اس 250 به حساب میاد.

حجم دقیق این انجین 249 سی سی هست و حداکثر قدرتی که میتونه تولید کنه 25.5 اسب بخار در دور موتور 9000 هست. این انجین میتونه 22 نیوتون متر گشتاور هم در دور موتور 7000 تولید کنه.

این قدرت و گشتاور از طریق یک گیربکس 6 سرعته و زنجیر به چرخ عقب منتقل میشه. طبق اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای این موتور ثبت شده لازمه که در هر تعویض روغن 1.5 لیتر روغن موتور به داخل مخزن ریخته بشه و طبق سفارش این شرکت بهتره از روغن 15W50 در فصل تابستان و روغن 20W50 در فصل زمستان استفاده بشه.

شاسی و سیستم تعلیق لیفان KPS 250

شاسی کی پی اس 250 از نوع گهواره ای معمولی هست و وزن خشک این موتور 154 کیلوگرم اعلام شده که با یک باک کامل بنزین، روغن و آب رادیات این وزن به نزدیکی 170 کیلوگرم میرسه.

سیستم تعلیق کی پی اس 250 در قسمت جلو از دو کمک فنر تلسکوپی معکوس و در قسمت عقب از یک کمک فنر مونوشاک بهره میبره.

سایز هر دو رینگ این موتور 17 اینچ هست و از لاستیک های ایران یاسا به سایز 110/70 در چرخ جلو و 140/70 در چرخ عقب استفاده شده.

سیستم ترمز لیفان KPS 250

ترمز های لیفان 250 در هر دو چرخ از نوع دیسکی هست و هیچ تکنولوژی خاصی در اونها به کار نرفته. البته قرار بود که این مدل با ترمزهای ABS به بازار عرضه بشه اما به دلیل وجود مشکل در زمان پلاک گذاری این سیستم روی موتور فعال نشده.

عملکرد فنی لیفان KPS 250 و مقایسه با رقبا

اگه عملکرد فنی و بازده این موتور رو روی کاغذ با بقیه رقبای خودش مقایسه کنیم متوجه میشیم که لیفان کی پی اس 250 عملکرد کاملا معمولی رو از خودش نشون میده. از لحاظ قیمتی نزدیک ترین رقیب این موتور در بازار بنلی 250 تک سیلندر نیو فیس هست و رقبای بعدی اون به ترتیب CF 250 NK و زونتس R 250 به حساب میان که به مراتب قدرت بیشتری رو نسبت به این موتور تولید میکنن.

البته همونطور که همیشه گفتیم، مشخصات روی کاغذ با عملکرد فنی موتورسیکلت ها در واقعیت متفاوته که پیشنهاد میکنیم قبل از خرید حتما گزینه های مد نظرتون رو تست کنید تا از عملکرد واقعی اونها آگاه بشید!

جمع بندی

همیشه قیمت جزو مهم ترین فاکتور های خریدار در زمان خرید موتورسیکلت یا هر وسیله دیگه ای به حساب میاد که لیفان هم همیشه سعی کرده با پایین نگه داشتن قیمت، این برگ برنده رو از آن خودش کنه. التبه زمان نشون میده که چه کیفیتی در ازای پرداخت این هزینه در انتظار شماست و چون این موتور نزدیک به یک سال هست که در بازار ایران عرضه شده، زیاد نمیشه درباره این مسئله و استهلاک موتور در طولانی مدت حرف زد.

قیمت لیفان کی‌پی‌اس ۲۵۰

لیفان KPS 250 در حال حاضر (اسفند ۱۴۰۱) قیمتی در حدود 130 میلیون تومان داره که البته میتونید این موتور رو به صورت اقساط هم از طریق نمایندگی های شاهین موتور خرید کنید.

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق SMS باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

جدول مشخصات فنی لیفان KPS 250

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)200*76*107 (سانتی متر)
ارتفاع زین79 سانتی متر
نوع انجینتک سیلندر، ۴ زمانه،4 سوپاپ (SOHC)، آب خنک
حجم موتور249 سی سی
حداکثر قدرت25.5 اسب بخار در دور موتور 9000
حداکثر گشتاور22 نیوتون متر در دور موتور 7000
نسبت تراکم11.5 به ۱
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت ( حدودی )۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، ۶ دنده
سیستم ترمز جلودیسکی
سیستم ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق جلویک جفت کمک‌فنر تلسکوپی معکوس
سیستم تعلیق عقبیک کمک فنر (Mono Shock)
لاستیک هاجلو 110/70/۱۷ و عقب 140/۷۰/۱۷ ایران یاسا
وزن خشک154 کیلوگرم
حجم باک14 لیتر
نهایت سرعت ( حدودی )145 کیلومتر بر ساعت

دفترچه راهنمای لیفان KPS 250

سوالات متداول لیفان KPS 250

مشخصات فنی کی پی اس ۲۵۰ چیست؟

لیفان از یک انجین 4 زمانه، تک سیلندرِ آب خنک برای KPS 250 استفاده کرده که 4 سوپاپ داره و آرایش سوپاپ ها هم به صورت SOHC (تک میل بادامک) انجام شده. نسبت تراکم این انجین 11.5 به 1 هست و تزریق سوخت به صورت سوزنی و الکترونیک انجام میشه.
حجم دقیق این انجین 249 سی سی هست و حداکثر قدرتی که میتونه تولید کنه 25.5 اسب بخار در دور موتور 9000 هست. این انجین میتونه 22 نیوتون متر گشتاور هم در دور موتور 7000 تولید کنه.

شرایط اقساطی KPS 250 به چه صورت است؟

شما میتوانید فقط با پرداخت درصد کمی از قیمت کل موتور، کی پی اس رو به صورت اقساطی و بلند مدت خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر با شرکت شاهین موتور تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

لیفان KPS 250 توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت شاهین موتور در بازار ایران عرضه میشه.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

43 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    من بین لیفان ۲۵۰ و گلکسی ان ای ۱۸۰ گیر کردم
    همه میگن ان ای بهتر و بازار دار تره
    ولی شدیدا از ظاهر لیفان خوشم میاد
    تجربه اسکوتر لیفان هم داشتم و از کیفیتش راضی بودم
    میشه راهنمایی کنید کدوم رو بگیرم ؟
    ممنون

    1. سلام داش علی. ببین با توجه به اینکه این دوتا موتور تقریبا هم قیمت هستن به نظر میرسه ارزش خرید kps250 بالاتر باشه ولی در کل کیفیت نهایی موتور های اس وای ام از لیفان تا حدی بهتره. به نظرم این انتخاب بیشتر سلیقه ایه و باید ببینی با کدوم بیشتر حال میکنی. البته یه نکته ای هم بگم که وضعیت تامین قطعات شاهین موتور در حال حاضر کمی بهتر از نیرو موتور هست. نهایتا پیشنهاد میکنم از نزدیک دو موتور رو سوار شو یا اگر تونستی یه تستی بکن ببین با کدوم بیشتر ارتباط برقرار میکنی

    2. سلام. من هم مثل شما بین na180 و لیفان 250 و بنلی 180 میخواستم یکی رو بخرم
      هر سه رو امتحان کردم در نهایت na180 گرفتم.
      کیفیت و طول عمر قطعات na180 بالاتر از لیفان 250 هستش و مثل بنلی 180 داغ نمیکنه. ثانیاً گلکسی ان ای ۱۸۰ شتاب و هندلینگ بالاتری نسبت به لیفان داره. به نظر من از نظر ظاهر همشون طراحی خوبی دارن که اون هم سلیقه ای هستش…

      1. با سلام و عرض احترام خدمت همه عزیزان ، بنظرم با توجه به قیمت و امکانات، kps۲۵۰ ارزش خرید بیشتری داره ، کمک های معکوس جلو ، تجهیزات ترمز abs که روی موتور وجود داره و فقط باید فعال بشه ، دزدگیر و استارتر ، البته منم شش ماهی هست که دارم ۲۵۰ های بازار رو بررسی میکنم ، بین لاکی ۲۵۰ na250 ، kps250 و بنلی چرخیدم ، kps همه امکانات رو داره با اختلاف قیمت قابل توجه

  2. درود وقت بخیر
    توضیحات جامع و کاملی را گفتید فقط بحث قیمت هست که اگر قیمت قبلی بود تو این بازار باز می‌شود تصمیم گرفت

    1. سلام وقتت بخیر علی جان. ممنون ازت
      آره احتمالا باید منتظر یه افزایش قیمت باشیم …

  3. سلام من خیلی دوست دارم یکی از این موتور ها را داشته باشم اگر میشه شرایط اقساطی او را برای من توضیح دهید تا من بتوانم یکی از این موتورها را خریداری کنم ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر. با یکی از نمایندگی های شرکت شاهین موتور تماس بگیرید تا شرایط کامل اقساطی رو بهتون توضیح بدن

    2. سلام
      روی کاغذ با بنلی تک و الباقی 250 های بازار یکیه
      حتی همتراز بلنتا س.😟
      نمی دونم کیفیت خروجی هم مثه روی کاغذ هست یا نه؟
      واقعا دو به شک م بین لیفان با بنلی تک.
      لطفا راهنمایی کنید منو.
      چرا تست زاید تردید لیفان250 رو؟

  4. سلام خدمت دوستان من نزدیک به سه ماه این موتور خریدم و می‌خوام از تجربه سواری 2000کیلومتری بگم چون خودم موقع خرید واقعا سخت تونستم بخرم اول از همه من بین این سه موتور مونده بودم na180بنلی180s و kps250خوشحال هستم که انتخاب لیفاین کردم و به حرف فروشنده ها دقت نکردم چون سواری شتاب هندلینگ و کیفت سواری و زیبای خوبی داره و صدای متور سنگین داره و از وقتی که این موتور خریدم چنتا از همکارم وسوسه شدن وخریدن این موتور بین مردم جانیفتاه و برای مصرف کننده خیلی گزینه خوبیه هست فقط اگر خواستید بگیرید توجه کنید که بدنه روی انجین باید رنگ قهوه‌ای متالیک باشه که این یعنی جدید ترین هست که به گفته نمایندگی اصلاح شده قبلی هست من خودم مشکی گرفتم و رنگ قطعات تفاوت کرده نصبت به قبل عکس داخل سایت قدیمی هست

    1. سلام محمد جان. به سلامتی چرخش بچرخه. ممنون از تجربیاتت که در اختیارمون گذاشتی.

  5. سلام به همه،من چند جای مختلف در مورد این موتور مطلب خوندم،این موتور چون هنوز بین مردم جا نیفتاده خیلی ها در موردش گارد گرفتن و میگن برند های دیگه بهتره و…من یه ماهه این موتور و خریدم و اولین نکته ای که بهش بر خوردم اینه که ساختار موتور مثل هم‌رده های خودش پیچیده نیست و این نشون میده اقبال این موتور تو دراز مدت به علت تعمیر و نگه داری ساده تر از رقبای خودش بیشتره،به نظر من موتور خوبیه و از پس کار بر میاد هم به روزه هم اسب بخار خوبی داره و از همون لحظه اول که سوارش میشی قدرتشو حس میکنی،یه نکته هم بگم،نمیدونم چرا هر کسی میخواد دو تا موتور و مقایسه کنه میگه این موتور تو سرعت لیفان و میخوره،مگه خیابون پیست مسابقه س و هر کسی موتور تو این سطح داره حتما باید با نهایت سرعت حرکت کنه،موتور در طول زمان با فاکتور های مثل افت نکردن شاسی و اسب بخار و استحلاک کم باید با بقیه مقایسه بشه نه با تاپ اسپید،در کل به نظر من هر کسی این موتور و بخره اصلا ضرر نکرده و از سواری با این موتور لذت میبره.یا علی

  6. سلام امروز رفتم نمایندگی شاهین موتور این موتور رو پیش خرید کردم خیلی تحقیق کردم راجع به موتورا بهترین گزینه بود واسه خرید هم از لحاظ قیمت و کیفیت امیدوارم انتخاب درست انجام داده باشم

    1. سلام منصور جان وقتت بخیر. امیدوارم چرخش برات بچرخه. حتما بعد از استفاده تجربه ت رو همینجا در اختیارمون بذار.

    2. سلام اول از همه مبارکت باشه و به خوشی استفاده کنی
      و
      لطفا اگه میشه بگید قیمت چقدر گرفتید ؟
      اولش چقدر ؟ ماهی چقدر ؟
      اقساط چند ماهه؟
      اقساط از کی شروع میشه ؟
      ممنون میشم توضیح بدی آقا منصور

      1. سلام حدودا ۱۵ روز پیش ثبت نام کرد ۷۴۶۰۰۰۰۰تومان پیش قسط دادم تحویل برج ۴ اقساط بعداز تحویل طی ۵ قسط ۱۳۵۰۰۰۰۰تومان
        کلا میشه ۱۴۲۱۰۰۰۰۰ که این قیمت من خریدم
        تو این چند روز اخیر دوباره قیمت kpa 250 تغیر کرد وگران تر شد
        که حدودا ۱۶۰ میلیون تومان قیمت تمام شده همراه بااقساط هست

    3. وقت بخیر
      در مورد ریموت اطلاعی دارین
      صدای دزدگیر قطع شده فقط چراغ روشن و خاموش میشه

  7. سلام تجربه حدود سه ماه سواری بالیفان 249 روبگم، اولا تمام برچسبهاشو کندم زینم تودوزی کردم مرحله بعد اگزوز قهرمانی انداختم که دقیقا تاپ اسپیدم تا 140 بدون کاتاف رفت، ودرآخر تایرهای ایران یاسا روبا شینکو تعویض کردم کاملا ازعملکردش راضی هستم مخصوصا که یه مسافرت حدود هزارکیلومتری هم باهاش رفتم

    1. سلام محمد جان…میخواستم بدونم اینکه میگن سرعتش رو 120 قفله راسته؟…و اینکه انجین موتور شما مشکیه یا نقره ای؟

    2. سلام محمد جان.
      تاپ اسپید بیشتری یعنی نمیده از 140؟
      چون من خودم پیش خرید کردم و دیدم که بنلی و cf و na 180 تاپ اسپید به مراتب بالاتری دارند.

      1. سلام اصلا فکر خرید بنلی و cf رو نکن آشغال بتمام معنا با متریال درجه ۱۰ ،na هم مشکلات خودش رو داره طراحی واترپمپ و … اشتباهه ولی لیفان ۲۵۰ رو نمیدونم چه جوره اگه کسی اطلاعاتی راجبش داره ممنون میشم بهم بگه ۰۹۱۳۰۲۰۶۱۶۸

  8. سلام ایا این موتور ارزش خرید داره ؟؟ بچه هایی ک خریدن از بودن قطعاتش در بازار و سواریش بگین لطفا…. تو قیمت چیز بهتری هم هست ؟؟

  9. من هزارتا باهاش رفتم…تو تهران چند تا نمایندگی برای تعمیرات داره…کار همشونم خوبه…قطعات اینجور نیست که به وفور یافت بشه اما مث نیرو موتورم نیست که مطلقا هیچی قطعه نداشته باشه…اما خود موتور واقعا رخ خوبی داره…تو عکس خوبه ولی از جلو خوشگلترم هست…کیفیت لوازم استفاده شده تو ظاهر موتور عالی نیست یعنی در حد هوندا و یاماها و اینا نیست ولی راضی کنندس…انجین موتور قدرتی نزدیک به NS200 داره اما تو کورس حدود سه چهار متر از NS جا میمونه که اونم دلیل اصلیش شتاب اولیه فوق العاده nsعه که توشروع کورس یهو از رقیبش جلو میوفته…کیفیت انجین تو دراز مدت اما هنوز خودشو ثابت نکرده چون تازه اومده و نمیشه چیزی دربارش گفت…سیستم تعلیق خوبی داره…ترمز خوبی نداره حقیقتا…لاستیکاش ایران یاسا هستش که برای سرعت های خیلی بالا خطرناکه…زینش اندازه فوق العاده خوبی برای راکب و سرنشین داره ولی یکم سفته…هندلینگ و قدرت مانور نسبتا خوبی داره…شتاب اولیه خوبی داره یعنی اون اول خوب گاز میخوره…تاپ اسپید من توی اتوبان صیاد 135 تا باهاش رفتم که حس کردم بیشترم میره منتهی دیگه لزومی نداره واقعا بیشتر ازین سرعت رفتن…صدای خوبی هم داره تو پارکینگ استارت بزنی آژیر کل ماشینا صداش در میاد…اگه چیزبیشتری اومد تو ذهنم تو جواب همین کامنتم مینویسم

  10. جناب ناطقی عزیز
    میشه لطفا منو راهنمایی بفرمایید

    با حدود 130 تومن پول سر دو راهی موندم که لیفان 250 مدل 1400 بگیرم یا بنلی 250 تک مدل 96؟؟؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام علی‌جان. خرید هر دو موتور از یه سری لحاظ ها ریسکیه. بنلی مدلش پایینه و لیفان هم بازار خوبی نداره. با این پول اگه بری سراغ موتورای کم حجم تر مثل گلکسی ۱۸۰ برات بهتره. اما بین این دوتا موتوری که گفتی من لیفان رو پیشنهاد میدم.

  11. با سلام،
    من امروز مدل ۱۴۰۲ رو تحویل گرفتم، نسبت به کیفیتش خوبه، فقط واسم خیلی جالبه جک وسط نداره 😁

  12. سلام و درود
    من قبلا یه سوزوکی 250 اینازوما داشتم فروختن الان یه موتور 250 لیفان kps صفر 1402خریداری کردم هنوز سوار نشدم از تعریف های که دوستان داشتند و هندلینگ خوب و سواری روانی که داره خرید کردم امید وارم که تو ذوقم نخوره فقط

    1. سلام داداش ، موتور که خریدی ازش راضی هستی یا نه؟ ممنون آخه منم بین این موتور و گلکسی ۱۸۰ موندم ، اگر بگی متشکرم

  13. سلام من رنگ سفید شو 401 صفر خریدم واقعا نسبت به پولی که میدی عرزش داره سرعت وشتاب خوبی داره متاسفانه کیفیت فلاپش بد سواریه نرمی داره فرمون سه تیکش عالی پایداری بسیاری خوبی داره من اگزوز قهرمانی انداختم بدون تعصب میگم تنها موتور تک سیلندری که صدای نزدیک به دوسیلندر داره همین موتوره صدای شلاقی داره مصرف سوختش معمولیه صدی 4لیتره میسوزونه من شمع ایریدیوم دنزو انداختم شتابش عالی شده اگر تو موتور باریپ زدن مواجه شدید مشکل از شمعش شمعی که روی موتوره کیفیت خوبی نداره موتور به روغن حساسه برای این موتور ازروغن پروتکت استفاده کنید من 143باهاش پرکدم ولی هنوز جاداشت دوترک دنده5 130تا رفتم ولی اگر سواریه بهتری میخوایید لاستیک هاشو عوز کنید دوباک یکبار حدعقل از سوپر یا اکتان استفاده کنید امیدوارم نظرم کمکتون کرده باشه

  14. با سلام.قبلا کامنت گذاشتم و تجربیاتم رو ازین موتور گفتم که متاسفانه فقط یکیش پست شد…من با این موتور 5هزارتا رفتم…تا اینجا از قدرت و شتابش راضی بودم…به 5 هزارتا که رسیدم نیاز به آچارکشی پیدا کرد که با توجه به مونتاژ های کمپانی های ایرانی،طبیعیه…تو این قیمت،برای موتور نیکده صفر،باید بین na180 و kps250 ،یکی رو انتخاب کنید…جفتشون موتور های خوبی هستن…اگر فقط یه ترک سوارید na بهتره براتون و اگر سواری یکم با وقار تر و سنگین تر و دو ترکه میخواید،لیفان براتون بهتره…خدمات دهی شاهین موتورم از نیرو موتور بهتره…یکم تغییرات دادن این موتورو،اگر تونستید نسخه انجین نقره ای شو بخرید فک کنم بهتر باشه…شاهین موتور فیلتر فلزی شو برداشته و فیلتر کاغذی گذاشته که ارزون تر در میاد برای راننده…اگر میخواید لیفان بخرید،البته نمیخوام تبلیغ کرده باشم اما یکی از شعب شرق تهران شرایط خوبی برای لیفان گذاشته فک کنم 18 ماهه قسطی میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا