رپورتاژ آگهی

اگه خودرو تارا و شاهین این 3 مشکل رو داشتن اصلا خرید نکن! + پیشنهاد ویژه

در هر شرایطی از سال، افرادی هستند که برای شرکت در طرح فروش اقساطی شاهین و تارا برنامه‌ریزی مالی دارند و با این حال، نگران نکاتی بوده که نمی‌دانند. برای معامله خودرو به‌ویژه در شرایط اقتصادی فعلی باید به تمام نکات ریزبینانه توجه داشت و به آن‌ها، ارزش بالایی داد. در حال حاضر، شاهین یک تیپ دارد که به مدل G معروف است. این درحالی است که تارا 4 تیپ تولید دارد و فروشندگان، آن را با تیپ‌های V1، V2، V3 و V4 رده‌بندی می‌کنند. هر آنچه را که باید درباره سه‌تا از اصلی‌ترین نکات لازم برای بررسی بدنه فنی این دو اتومبیل دانست، در ادامه آمده است.

1- میزان مصرف سوخت خودرو

خریدار قبل از هر تصمیم به خرید در برنامه‌های فروش اقساطی شاهین و تارا باید از مشخصات فنی آن‌ها به طور کامل آشنایی داشته باشد. طبق نظرهای کارشناسی‌شده، موتوری که در ساخت ماشین شاهین استفاده شده، ترکیبی از دو اتومبیل تیبا و سایناست. در حال حاضر، شاهین برای هر 100 کیلومتر رانندگی، 8 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این درحالی است که مصرف سوخت تارا به 7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

در رابطه با مصرف خودروی شاهین، گفته‌های بسیاری وجود دارد. بعضی‌ها اشاره می‌کنند که این میزان مصرف براساس باک 47 لیتری، کمی زیاد است. در کنار این، به واسطه سازگاری موتور سایپا شاهین با بنزین نوع یورو 5 هر طور که شده، مالک را مجبور می‌کند تا از بنزین سوپر استفاده کند.

آرشا خودرو از مجموعه‌های معتبر برای خرید اقساطی شاهین، منعطف‌ترین شرایط را برای خریداران و مالکان فراهم کرده است. بارزترین ویژگی این مجموعه، در نظر گرفتن اقساط بلند مدت 36 ماهه است. اگر خریداران، چندباری در بازار معامله کرده باشند، به طرز شفافی متوجه هستند که این شرایط در نوع خودش، کم‌یاب بوده و تا فرصت باقی است، باید به طور ویژه از آن استقبال کرد.

2- قدرت خودرو

بررسی مشخصات فنی مانند قدرت و توان موتور قبل از فروش اقساطی تارا، شاید خریداران را کمی منصرف کند، اما جدید بودن پلتفرم آن و سطح امکاناتش باعث شده که کیفیت مونتاژ نامناسب و یا ضعف‌های طراحی آن، خیلی به چشم نیاید.

در رابطه با قدرت فنی موتور اتومبیل شاهین هم باید به موتور پراستهلاک و کم‌بازده آن اشاره کرد. با این حال، موتور توربوشارژ آن قدرت و گشتاور بیشتری پیدا کرده و تست‌ها نشان می‌دهد که شتاب آن بین 13 تا 13.2 ثانیه در گزارش‌هایی اعلام شده است.

3- ایمنی رانندگی با خودرو

آنچه که تارا را به یک گزینه خوش‌خرید در میان خودروهای ایرانی و داخلی تبدیل کرده، امنیت آن در طی رانندگی است. به طوری که در فروش اقساطی تارا، امن بودن آن به‌عنوان یکی از عوامل افزایش قیمتش تبدیل شده است. استانداردهایی که در ماشین‌های صفر تارا رعایت شده، عبارتند از:

  1. حفاظت از عابرین پياده
  2. وجود کنترل پايداری فعال الكترونيكی
  3. استفاده از ورق‌های دوفازی با استحكام بالا

در رابطه با بحث وضعیت کیفی و ایمنی شاهین از محصولات سایپا باید دانست که تست‌های ایمنی متعددی روی آن انجام شده و جزو ایمن‌ترین گزینه‌ها برای راندن در طولانی مدت به حساب می‌آیند. کیسه هوا از ملزوماتی بوده که شاهین به آن مجهز است و برای دقایقی بعد از تصادف می‌تواند از وارد شدن آسیب به راننده، به طور موثر جلوگیری کند.

سایر امکانات، آپشن‌ها و تجهیزات

در خودروی ایرانی تارا، آپشن‌های متعددی حذف شده‌اند و به نظر می‌رسد که مالکان هم با حذف‌شدن آن‌ها، دیگر مشکل خیلی جدی ندارند. مواردی که در طرح فروش اقساطی تارا هم نمی‌توان انتظارشان را داشت، شامل لیست زیر هستند:

  1. سانروف
  2. دوربین دنده عقب
  3. سیستم تاشوبرقی آینه‌های جانبی
  4. سنسورهای نور و باران
  5. سیستم ورود و استارت بدون کلید
  6. روکش‌های چرمی
  7. رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی
  8. صندلی‌های جلو برقی
  9. ایربگ‌های جانبی

البته نبودن این آپشن‌ها نباید روی دیده شدن قابلیت‌های خوب آن تاثیر بگذارد. امکانات زیر در لیست آپشن‌های تارا قرار دارند.

  1. ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS, EBD, HBA, TCS, ESC, HAS
  2. کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  3. فرمان برقی بهمراه کلیدهای کنترلی
  4. سیستم مالتی مدیا دارای 4 عدد بلندگو و قابلیت میرورلینک
  5. آنتن سقفي اكتيو
  6. شیشه‌ها و آینه‌های برقی
  7. مه‌شکن‌های جلو وعقب
  8. قابليت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
  9. چراغ روشنایی در روز
  10. چراغ مشایعت و خوش‌آمد گویی
  11. سیستم پايش فشار باد تايرها
  12. كروز كنترل و محدودکننده سرعت

همانند اطلاعات فروش اقساطی شاهین که خریداران از آن به طور کامل آگاه‌اند، این اتومبیل به موارد زیر مجهز است:

  1. سانروف
  2. فرمان کمکی برقی
  3. استارت دکمه‌ای
  4. نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  5. سنسور نور
  6. آینه تاشو برقی
  7. تهویه اتوماتیک
  8. تریم داخلی
  9. چرم مصنوعی
  10. کامپیوتر سفر
  11. سنسور پایش باد تایرها
  12. سنسور پارک عقب
  13. دوربین عقب
  14. رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی
  15. دو کیسه هوا

خرید اقساطی تارا و شاهین در آرشا خودرو

شرایط ویژه برای خرید اقساطی شاهین و تارا از ماشین‌های برتر و موردپسند خودروسازان داخلی در کمتر مجموعه‌ای ایرانی فراهم است. وقتی خرید اقساطی برای مشتری سود دارد که در شرایط بلندمدت، وقت کافی برای بازپرداختش داشته باشد. اگر شرایط پرداخت کمترین مبلغ هم فراهم باشد، این معامله برای هر خریداری واقعا سودده است. انتخاب مجموعه‌های معتبر برای خرید اقساطی تارا، کاری سخت و طاقت‌فرسا محسوب می‌شود، به خصوص اگر خریدار با مجموعه‌ای مانند آرشا خودرو آشنایی نداشته باشد.

آرشا خودرو در تهران، مدت‌هاست که فعالیت خودش را در زمینه فروش خودروهای اقساطی سایپا و ایران خودرو آغاز کرده است. انتخاب این مجموعه برتر به جهت سودده بودن خرید اتومبیل‌های صفر با پرداخت قسط در طولانی‌مدت، همیشه مورد تایید کاربران اینترنتی و حتی مراجعان حضوری بوده است. در معامله‌های انجام شده مجموعه آرشا خودرو، قیمت‌ ماشین مورد نظر از نوع واقعی است و مواردی مانند حباب‌های کاذب بازار در این معامله، جایی ندارند. برای بازپرداخت هر قسط هم رسیدی مشخص به مشتریان تحویل داده می‌شود تا از روند اجرایی شدن تمامی تعهدات، اطلاعات لازم و کافی را داشته باشند.

راه های ارتباطی :

تهران – فلکه دوم صادقیه – ابتدای آیت الله کاشانی – بوستان یکم – پلاک 6 – آرشا خودرو

02148000998

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا