رپورتاژ آگهی

مزایا و معایب خودروهای بسترن از دید خریداران و متخصصین

خودروهای چینی یکی از پرطرف­دارترین ماشین‌ها در عصر حاضر در کشور هستند. طراحی زیبا، قابلیت‌های فراوان و آپشن‌هایی که سازنده برای خودرو در نظر گرفته، بسترن را به یکی از جوان‌پسندترین ماشین‌ها تبديل کرده است. در صورت بروز هرگونه مشكل، لوازم يدكي اين خودروها به خوبي در بازار يافت مي‌شود و جاي هيچ نگراني نيست. يكي از مسائلي كه در رابطه با این خودروها افراد را دچار نگرانی می­کند، هزینه تمیرات بخش های مختلف بسترن است. ما در ادامه این مقاله به بررسي كامل خودروهاي بسترن می­پردازیم.

معرفی اجمالی خودروهای بسترن

این خودروها تحت نظارت کشور چین ساخته می‌شوند. در کشور ما معمولاً سازنده بسترن را گروه فاو می‌دانند. در واقع مجموعه بسترن یکی از زیرمجموعه‌های گروه فاو است. در داخل کشور گروه خودرو سازی بهمن وظیفه مونتاژ و عرضه بسترن را بر عهده دارد. به گفته تهران گیربکس: “یکی از ویژگی‌های خاص این خودروها را می‌توان زیبایی چشمگیر و قابلیت‌ها و آپشن‌های فراوان آنها دانست. خودروهای چینی به طور کلی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و در بازار رقابت‌ها به خوبی ماندگار شده‌اند.”

معایب خودروهای بسترن

هر ماشيني در كنار مزايا و خوبي‌هايي كه دارد، قطعاً بدون عيب و ايراد نيست. خودروهاي بسترن نيز از اين قاعده مستثنا نيستند. اطلاع از معايب موجود در اين خودرو باعث مي‌شود كه شما با آگاهي بيشتر تصميم به استفاده بگيريد و در صورت خريد متوجه مشكلات احتمالي شويد.

مشکلات گيربكس بسترن

آیا واقعا گیربکس های بسترن قدرتمند هستند؟ طبق بررسی های تخصصی و فنی که توسط متخصصان و تعمیرکاران انجام شده است و در مقاله تعمیر گیربکس بسترن منتشر شده است، درست است كه گيربكس خودروهاي بسترن از توليدات يك كمپاني ژاپني بوده و از كيفيت بالايي برخوردار هستند؛ اما عدم هماهنگي كامل بين گيربكس و موتور مي‌تواند مشكلاتي را به وجود آورد. متأسفانه در زمان رانندگي با این خودرو فرد با كمي تأخیر متوجه تعويض دنده می­شود كه ناشي از همين عدم هماهنگي است. خصوصاً زماني كه مسير در حالت سرازيري بوده چنين مسئله‌اي مي‌تواند آزار دهنده باشد، البته از بابت تعمیر گیربکس این خودروها جای هیچ نگرانی نبوده و تعمیرگاه های تخصصی گیربکس می توانند به سادگی این مساله را عیب یابی و تعمیر کنند.

كيفيت كابين داخلي

با توجه به طراحي زيباي بدنه خارجي خودرو، انتظار مي‌رفت كه در طراحي داخلي كابين نيز به همان اندازه سليقه به خرج داده شده و از متريال كم كيفيت استفاده نشود؛ اما متأسفانه متريال به كار رفته در فضاي داخلي كيفيت بالايي ندارد. در زماني كه موتور در دورهاي بالا قرار می­گيرد، صداي دور موتور به راحتي وارد كابين شده و در هنگام عبور از دست اندازها صداي ناشي از ضربه نيز حس می­شود.

سيستم تعليق ضعيف

در زمان رانندگي با خودروهاي بسترن اگر كسي در صندلي عقب بنشيند، در هنگام عبور از دست اندازها متوجه كيفيت پايين سيستم تعليق مي‌شود. معمولاً در اين بخش سيستم تعليق به خوبي كار نمي‌كند و ضربات در داخل كابين محسوس است. همچنين صداي ناشي از ضربات نيز تا حدودي شنيده می­شود. بهتر است در هنگام خريد هر خودرویی پس از رانندگي کردن خودتان، فرد ديگري اقدام به رانندگي كند و شما در صندلي عقب قرار بگيريد تا شرايط را به خوبي بررسي كنيد.

مزایای خودروهای بسترن

مدل‌هاي مختلف خودروهاي بسترن در بين ايرانيان طرف­داران بسياري دارد. مزيت‌هاي زيادي كه در اين خودروها وجود دارد، آنها را به يك گزينه عالي براي افراد تبديل كرده است. به‌طوری‌که در بين خودروهاي هم رده ديگر، معمولاً افراد بيشتر به سمت خريد بسترن تمايل دارند. در ادامه مهم‌ترين مزيت‌هاي اين خودرو مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

گيربكس عالی

يكي از نگراني‌هاي افراد معمولاً درباره تعمير گيربكس بسترن است. بايد گفت كه گيربكس اين خودرو توسط يك كمپاني ژاپني ساخته مي‌شود كه بسيار در سطح دنيا شناخته شده و معروف است. به‌طوری‌که از اين مدل گيربكس بر روي خودروهاي درجه يكي چون سوزوكي و شورلت نيز استفاده مي‌شود.

عملكرد عالي گيربكس بسترن در حدي است كه فشار بسيار كمي به موتور وارد مي‌شود و مصرف سوخت به شدت كاهش پيدا مي‌كند. همچنين يك سيستم خاص براي گيربكس این خودرو وجود دارد كه در صورت خرابي، بدون اينكه به قطعات آسيب جدي وارد شود با سرعت كم مي‌توان به سمت تعميرگاه حركت كرد.

ايمني بالا

در زمان استفاده از خودروهاي بسترن مي‌توانيد سطح ايمني را به خوبي درك كنيد. وجود سيستم‌هاي فراواني چون چند نوع مختلف از ترمز، كنترل كشش، كنترل پايداري و بدنه تقويت شده با فولاد مي‌تواند از خودرو در برابر هر حادثه‌اي محافظت كند.

طراحي زيبا

خودروهاي بسترن نسبت به ديگر موارد مشابه و هم رده در بازار از زيبايي بسيار بيشتري برخوردار است. چه در نماي بيروني و چه در فضاي داخلي توجه به زيبايي در عين كارآمدي و مقاومت را سازندگان آن مدنظر خود قرار داده­اند. در واقع زيبايي ظاهري كار به حدي است كه مي‌توان به عنوان يك مزيت آن را برشمرد.

آپشن‌هاي بالا

يكي از دغدغه‌هاي مصرف كنندگان این خودرو نگراني درباره خراب شدن و تعمير گيربكس بسترن است. بايد بيان كرد كه با توجه به آپشن‌هاي بالاي خودرو و كيفيت ساختي كه دارد، جاي هيچ نگراني نيست. آپشن‌هاي زيادي كه در خودرو به كار گرفته شده است، راحتي زيادي را در زمان استفاده براي شما فراهم مي‌آورد. برخی از این آپشن­ها عبارت­اند از:

  • كروز كنترل
  • كنترل صدا
  • صفحه نمايش
  • چراغ جلو اتوماتيك
  • قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو
  • سيستم كنترل كشش
  • حسگر پارك
  • سيستم كنترل پايداري الكترونيكي
  • ايزوفيكس صندلي

قيمت مناسب نسبت به خودروهاي هم رده

با توجه به آپشن‌ها، مزايا و امكاناتي كه در خودروهاي بسترن وجود دارد، بايد گفت كه نسبت به ديگر رقباي خود با هزينه‌اي بسيار رقابتي و كمتر وارد بازار می­شود. همين مسئله يك مزيت بزرگ در نگاه مصرف كنندگان براي يك خودرو است كه در عين داشتن كيفيت، از قيمت مناسبي نيز برخوردار باشد.

كلام آخر

همواره يكي از نگراني‌هاي خريداران خودروهاي بسترن، تعمير گيربكس بسترن است؛ چرا كه در سرعت‌هاي بالا مي‌تواند مشكلاتي را به وجود آورد. در این مقاله مزايا و معايب اين خودروها به طور كامل مورد بررسي قرار گرفتند. براي انتخاب چنين خودرويي بايد به مزايا و معايب در كنار يكديگر توجه کرد.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا