نقد و بررسی موتورسیکلت

بررسی هوندا CBR 250 RR

تیتر‌های اصلی نمایش

مقدمه

تا قبل از ورود هوندا CBR 250 RR چند سالی بود که نسل‌های مختلف کاوازاکی نینجا 250 بازار موتورهای ریس پلاک ملی ایران رو قبضه کرده بود و اگه کسی قصد خرید بهترین موتور ریس بازار رو داشت، چیزی بهتر از نینجا 250 پیدا نمیکرد!

اما از سال 96 به بعد اوضاع یکم فرق کرد. با اضافه شدن موتورهایی مثل یاماها R3، یاماها R25 و هوندا سی‌بی‌آر 250 آرآر دیگه نینجا به صورت مطلق بهترین موتور بازار نبود و رقابت تنگاتنگ شده بود.

در مقاله امروز میخوایم یکی از قوی‌ترین موتورهای دو سیلندر ریس بازار رو بررسی کنیم که مدل به مدل و سال به سال قوی‌تر از قبل شده!

البته با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در این موتور استفاده شده، میشه لقب «مدرن‌ترین رِیس 2 سیلندر بازار» رو هم بهش نسبت داد!

رنگ بندی هوندا CBR 250 RR - زوموتور

هوندا CBR 250 RR از سال 2017 وارد بازارهای جهانی و به خصوص بازار ایران شد و تا الان هر یکی دو سال یک بار هم از لحاظ رنگ‌بندی و هم از لحاظ مشخصات فنی تغییراتی داشته و بهتر شده.

مهم‌ترین تغییر هم مربوط میشه به ورژن 2022 این موتور که پیشرفت چشم‌گیری از لحاظ بازده انجین داشته که اون رو به قـــوی‌تـــریــن موتور 250 سی‌سی 2 سیلندر بازار ایران تبدیل کرده!

حالا در بخش مشخصات فنی کامل راجع به این پیشرفت‌ها صحبت میکنیم و شما هم قطعاً کُرک و پَرِتون از این اعداد میریزه! 😅🔥

این موتورسیکلت در ابتدای حضورش فقط در یک نسخه معمولی به بازار عرضه شد اما در سال 2022 یه نسخه ویژه یا به قول خودمون اِسپشیال ادیشن (Special Edition) از اون ساخته شد که آپشن‌های جذابی مثل کوییک شیفتر (سیستم تعویض دنده سریع) بهش اضافه شد. 🤤

نکته‌ای که در مورد هوندا CBR 250 RR وجود داره این هست که این موتور تحت نمایندگی انحصاری وارد ایران نمیشه و شرکت‌های مختلفی واردات اون رو انجام میدن. به همین دلیل نمیشه نمایندگی مشخصی از این موتور و البته برند هوندا در ایران پیدا کرد.

طراحی و ظاهر هوندا CBR 250 RR

از ظاهر این موتور میتونید به راحتی تشخیص بدید که هوندا CBR 250 RR در سبک ریس طراحی شده و میشه گفت از لحاظ طراحی این موتور در کنار هیوسانگ 250 و کاوازاکی نینجا ZX-25R ریس‌ترین موتورایی هستن که میتونید پیدا کنید!

حالا اینی که گفتم یعنی چی؟!

به این دوتا عکس دقت کنید.

اگه به موتورایی مثل نینجا 250 دو سیلندر دقت کنید متوجه میشید که ارتفاع فرمونشون به نسبت سه موتوری که بالاتر نام بردم بالاتره و استایل (حالت) نشستن راکب روی موتور با حالت موتورایی مثل هوندا CBR 250 RR تفاوت داره. در نینجا 250 راکب کمتر روی موتور میخوابه اما در هوندا CBR 250 RR ارتفاع پایین‌تره و راکب هم خوابیده‌تر!

حتی از بغل هم به فرمون این دوتا موتور دقت کنید متوجه این داستان میشید!

به همین دلیل هست که میگم این سه موتور ریس‌ترین موتورایی هستن که الان میتونید داخل بازار پیدا کنید.

این موتور در ابتدا در چهار رنگ قرمز مات، مشکی مات، قرمز/سفید مسابقه‌ای و سفید (سفیدش وارد ایران نشد 😢) وارد بازارهای جهانی شد و در نسخه‌های بعدی رنگ‌های قرمز مات و مشکی مات دچار تغییراتی شدن که این رنگ‌بندی‌ها رو جذاب‌تر هم کرد.

هوندا CBR 250 RR - زوموتور
سی بی آر با رنگ Tricolor

البته هوندا اخیراً رنگ مشکی براق و TriColor که مخصوص خودش هست و میتونید این رنگ رو روی تمام موتورهای ریس این کمپانی ببینید به رنگ بندی CBR 250 RR اضافه کرده که با روح و روان هر موتورسواری بازی میکنه. 🔥😍

ابعاد این موتور 2 متر 6.1 سانتی‌متر (طول) در 72.4 سانتی‌متر (عرض) در 1 متر و 11.4 سانتی‌متر (ارتفاع) هست.

طراحی چراغ‌های هوندا CBR 250 RR

کلاً ژاپنیا یه زبانِ طراحیِ آشنا مختصّ به خودشون دارن که باعث میشه حتی وقتی شما برای اولین بار وسیله‌هاشون (چه موتور، چه ماشین) رو میبینید یاد کمپانی‌های ژاپنی بیفتید. 💎

با دیدن طراحیِ قسمت جلوی سی بی آر 250 آرآر فقط یه کلمه به ذهن من میاد! «سامورایی»

نمای جلو هوندا CBR 250 RR - زوموتور

این همون زبان طراحی هست که بالاتر راجع بهش حرف زدم.

چراغ‌های جلوی این موتور در 4 قسمت و از خطوط شکسته‌ای تشکیل شدن که طراحی موتور رو خیلی جذاب کرده. دیلایت‌ها در قسمت بالا و چراغ‌های اصلی و نوربالای موتور در قسمت پایین تعبیه شدن.

چراغ جلو هوندا CBR 250 RR - زوموتور

نکته جالب در مورد چراغ‌های دیلایت این هست که زمانی که راهنما میزنید، دیلایت‌ها به چراغ راهنمای موتور تبدیل میشن و با خاموش کردن راهنما، نور نارنجی به نور سفید تبدیل میشه. (تصویر راست)

البته در بعضی مدل‌ها راهنمای جلو به صورت جداگانه هم به موتور اضافه شده. (تصویر چپ)

چراغ خطر هوندا CBR 250 RR هم از دو قسمت تشکیل شده که در حالت عادی فقط چراغ بالایی و در حالت ترمزگیری چراغ پایینی هم روشن میشه. راهنماهای عقب هم به صورت جداگانه، روی پایه پلاک موتور کار شدن.

چراغ خطر هوندا CBR 250 RR - زوموتور

فرمون هوندا سی‌بی‌آر 250 آرآر

در قسمت مقدمه‌ی طراحی به طور مفصل در مورد فرمون این موتور صحبت کردیم و الان درباره جزئیات و ریزه‌کاری‌های این قسمت حرف میزنیم.

فرمون هوندا CBR 250 RR از نوع فرمون‌های سه تیکه Clip On هست که فقط در موتورهای ریس و کاف ریس دیده میشه.

فرمون هوندا CBR 250 RR - زوموتور

در سمت راست فرمون کلید Kill Switch و کلید استارت به شکل متفاوتی با همدیگه ادغام شدن و خبری از کلید روشن/خاموش کردن چراغ‌های موتور نیست. چراکه با استارت زدن موتور چراغ‌ها هم به صورت اتوماتیک روشن میشن. (تصویر راست)

سمت چپ فرمون هم محل قرارگیری کلیدهای تعویض نور پایین به نور بالا (که با کلید Passing ادغام شده)، کلید راهنما، بوق، کلید Lap (برای استفاده از قابلیت زمان‌گیری مخصوص پیست) و کلید Mode (برای دسترسی به سه حالت مختلف رانندگی) هست. (تصویر چپ)

البته در بعضی مدل‌ها کلید فلاشر هم به صورت فابریک روی قلوه سمت چپ قرار گرفته.

نوشته های مشابه

کیلومتر هوندا CBR 250 RR

این موتور از یه کیلومتر تماماً دیجیتال بهره میبره که ظاهرش هم متفاوته. تقریباً میشه گفت یه ظاهر دایره‌ای شکل داره که دور موتور به صورت دایره‌ای در داخلش پُر میشه و سرعت هم در قسمت وسط اون نمایش داده میشه.

کیلومتر هوندا CBR 250 RR - زوموتور

جزئیات دیگه‌ای که این کیلومتر به شما نمایش میده شامل آمپر بنزین، آمپر آب، 3 حالت مختلف رانندگی، نمایشگر دنده، ساعت، مقدار کیلومتر طی شده (ODO) و فعال/غیرفعالی بودن کوییک شیفتر میشه.

2 دکمه برای دسترسی به تنظیمات کیلومتر و چراغ‌های هشدار مثل وضعیت خلاصی دنده (N)، راهنماها و … رو هم میتونید در اطراف کیلومتر ببینید.

سیستم سوییچ هوندا CBR 250 RR

این موتور بر خلاف رقیب دیرینه‌ش یعنی نینجا 250 کی‌لِس نیست و با یه سوییچ عادی باید اقدام به راه اندازیش کنید.

این رو هم بگم که نینجا فقط در نسخه SE به سیستم کی‌لِس مجهزه.

باک، مصرف سوخت و زین هوندا CBR 250 RR

هوندا باکِ سی‌بی‌آر 250 آر آر رو با خطوط شکسته‌ای طراحی کرده که اون رو عضلانی‌تر نشون میده. حجم این باک 14.5 لیتر هست که با توجه به مصرف سوختش (بسته به نوع رانندگی شما بین 2.5 تا 3 لیتر در هر 100 کیلومتر) بعد از هر بار سوخت‌گیری میتونه مسافتی بین 300 تا 400 کیلومتر رو طی کنه.

سی بی آر ۲۵۰ آر آر - زوموتور

زین هوندا CBR 250 RR به صورت 2 تیکه طراحی شده که فضای نسبتاً خوبی در قسمت راکب داره اما همونطور که از موتورای ریس انتظار میره، فضای قسمت ترک‌نشین این موتور خیلی زیاد نیست و از این بابت باید حواستون به تَرک دومی که سوار میکنید باشه.

زین هوندا سی بی ار - زوموتور

اگر هم قصد دارید کسی رو سوارِ موتورتون نکنید میتونید کاور پلاستیکی صندلی عقب هم استفاده کنید که در اون صورت کلاً قسمت عقب زین برداشته میشه.

طراحی و صدای اگزوز CBR 250 RR

هوندا در این قسمت هم یه مقدار متفاوت ظاهر شده و یه اگزوز تقریباً بزرگ برای سی‌بی‌آر 250 طراحی کرده که دارای دو خروجی هست.

اگزوز هوندا سی بی ار ۲۵۰ - زوموتور

با هم دیگه صدای این موتور رو با اگزوز R9 بشنویم.

مشخصات فنی هوندا CBR 250 RR

اگه از ابتدای این مقاله همراه ما بوده باشید میدونید که این بخش جایی هست که هوندا سی‌بی‌آر250آرآر حرف‌های زیادی برای گفتن داره!

اول مشخصات انجینش رو با هم مرور میکنیم و بعد به تغییراتی که در طول دو نسل مختلف در این موتور رخ داده صحبت میکنیم.

هوندا CBR 250 RR از یه انجین 2 سیلندر، 4 زمانه، 8 سوپاپ به حجم 249.8 سی‌سی بهره میبره و سَرسیلندر این موتور هم دارای دو میل بادامک (DOHC) هست. انجین این موتور به کمک یه رادیتورِ آب، خنک میشه و نسبت تراکم اون در مدل معمولی 11.5 به 1 و در مدل اسپشیال ادیشن 12.5 به 1 هست!

انجین هوندا cbr 250 rr - زوموتور

در حال حاضر سی‌بی‌آر250آرآر در ۲ نسخه‌ی نسخه معمولی و اسپشیال ادیشن تولید میشه که مدل SP (اسپشیال ادیشن) در سال ۲۰۲۲ دچار تغییرات چشمگیری در مهندسی انجین شد و این تغییرات باعث شد قدرت و گشتاور این مدل نسبت به مدل‌های معمولی افزایش پیدا کنه!

تفاوت قدرت و گشتار مدل‌های معمولی و اسپشیال ادیشن هوندا CBR 250 RR

طبق ادعای سایت آسترا-هوندا (کمپانی مشترکی که حاصل همکاری هوندا و آسترا اینترنشنال هست و یجورایی شعبه اندونزی هوندا به حساب میاد) سی‌بی‌آر250آرآر در نسخه اسپشیال ادیشن (SP) میتونه قدرتی معادل ۴۱.۵ اسب‌بخار رو در دور موتور ۱۳۰۰۰ تولید کنه و حداکثر گشتاورش هم به ۲۵ نیوتون‌متر در دور موتور ۱۱۰۰۰ هزار میرسه! 🔥😮

مدل معمولی و اسپشیال ادیشن سی بی ار  - زوموتور

این درحالیه که مدل‌های معمولی هوندا CBR 250 RR همون اعداد ارقام قبلی رو دارن و حداکثر قدرت انجین در این مدل‌ها ۳۸.۲ اسب‌بخار در ۱۲۵۰۰ RPM هست و میتونه ۲۳.۳ نیوتون‌متر گشتار رو در 11000 RPM در اختیار راکب بذاره.

اگه به اعداد ارقامی که برای مدل اسپشیال ادیشن اعلام شده دقت کنید و اون رو با بقیه رقبای سی‌بی‌آر مقایسه کنید متوجه میشید که این موتور بیشترین قدرت و گشتاور رو در بین رقبای خودش (مثل نینجا ۲۵۰ دو سیلندر و یاماها R25) داره!

این اعداد برای یه موتور ۴ زمانه ۲ سیلندر خیلی عالیه! 🤩

انتقال قدرت و گیربکس هوندا سی بی آر 250 آر آر

هوندا از زنجیر و یه گیربکس 6 سرعته برای انتقال قدرت و گشتاور این انجین استفاده کرده که در هر دو مدل معمولی و SP به اسلیپر کلاچ مجهز هست.

اسلیپر کلاچ سی بی ار ۲۵۰ ار ار - زوموتور

تنها تفاوتی که مدل‌های معمولی و SP در این قسمت دارن این هست که مدل‌های اسپشیال از تکنولوژی کوییک شیفتر هم بهره‌مند هستن. 💎

هوندا میزان روغن مصرفی در انجین این موتور رو 1.9 لیتر اعلام کرده.

تکنولوژی‌های هوندا CBR 250 RR

حالت‌های مختلف رانندگی

این موتور دارای سه حالت رانندگیِ مختلفِ کامفُرت (Comfort)، اسپرت (Sport) و اسپرت پلاس (Sport +) هست. حالت Comfort برای رانندگی‌های شهری و معمولی برنامه‌ریزی شده در این حالت قدرت و گشتاور موتور به شکل محسوسی محدود شده تا از در زمان‌هایی که به حداکثر قدرتِ انجین نیازی ندارید، مصرف سوخت شما کمتر باشه و از طرف دیگه روی زمین‌های خیس یا خاکی گشتاور بیش از حد باعث لیز خوردن چرخ عقب موتور نشه!

در حالت Sport و Sport Plus هم محدودیت‌ها به ترتیب برداشته میشن و شما میتونید به حداکثر قدرت و گشتاور این موتور وحشی دست پیدا کنید.

حالت های رانندگی سی بی آر - زوموتور

توصیه من به شما این هست که اگه تجربه کمی از روندن موتورسیکلت‌ها دارید سراغ موتور‌های بالای 200 سی‌سی نرید؛ چون کنترل کردن اونها به مهارت نسبتاً زیادی نیاز داره.

PGM-Fi

اگه به برچسب‌های بدنه‌ی اکثر موتورسیکلت‌های هوندا دقت کرده باشید حتما عبارت PGM-Fi رو دیدید. این عبارت مخفف Programmed Fuel Injection و تکنولوژیِ انحصاری هونداست که مربوط به سیستم انژکتور موتورسیکلت میشه و در کاهش آلایندگی‌ها و راندمان بهتر سوخت کمک میکنه.

دریچه گاز الکترونیکی (Throttle By Wire)

هوندا CBR 250 RR اولین موتوری بود که در بازار ایران با این تکنولوژی عرضه شد. با الکترونیکی شدن دریچه گاز دیگه خبری از سیم گاز نیست و این عملیات از طریق سنسورهای مخصوصی که روی گریپ فرمون (سمت راست فرمون) و بدنه دریچه گاز نصب شدن و توسط ECU کنترل میشن انجام میشه.

اسلیپر کلاچ (Slipper Clutch)

قبلاً زیاد راجع به این تکنولوژی در مقاله‌های مختلف صحبت کردیم. اسلیپر کلاچ در تأمین سلامت انجین و گیربکس در زمان‌هایی که شوکی به گیربکس وارد میشه نقش مهمی بازی میکنه و اجازه نمیده که این شوک انجین و گیربکس موتورسیکلت آسیب بزنه. اسلیپر کلاچ در نرم‌تر شدن کلاچ و راحت‌تر جا رفتن دنده‌ها هم کمک زیادی میکنه.

کوییک شیفتر (Quick Shifter)

این آپشن فقط در مدل‌های اسپشیال ادیشن هوندا CBR 250 RR دیده میشه و اگه با کاربردش آشناییت ندارید باید بگم که با وجود این آپشن شما میتونید بدون این که کلاچ موتورسیکلت بگیرید و یا گاز رو رها کنید، دنده‌ی موتور رو افزایش بدید. 👌

کوییک شیفتر سی بی آر 250 - زوموتور

کوییک شیفتر کمک میکنه تا در کمترین زمان ممکن بتونید عملیات شتاب‌گیری رو انجام بدید و به حداکثر سرعت موتور برسید.

شتاب و نهایت سرعت هوندا CBR 250 RR

شتاب 0 تا 100 هوندا CBR 250 RR

این موتور در مدت زمان 5 تا 6 ثانیه (بسته به شرایط و وزن راننده) میتونه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسه.

تاپ اسپید هوندا CBR 250 RR

حداکثر سرعتی که با سی‌بی‌آر 250 آرآر میتونید تجربه کنید 180 کیلومتر بر ساعت هست که البته این سرعت حدودیه و مثل بحث شتاب‌گیری به شرایط محیط و وزن راکب بستگی داره.

در این ویدیو میتونید تست شتاب‌گیری و تاپ اسپید این موتور رو ببینید.

شاسی، وزن و سیستم تعلیق سی‌بی‌آر 250 آرآر

هوندا از شاسی الماسی به عنوان استخوان‌بندی اصلی این موتور استفاده کرده و وزن تَر (به همراه مایعات ضروری) این موتور در مدل معمولی 166 کیلوگرم و در مدل اسپشیال ادیشن 168 کیلوگرم هست.

شاسی هوندا سی بی ار 250 - زوموتور

کمک فنر و لاستیک‌های CBR 250 RR

سیستم تعلیق به کار رفته در این موتور از برند ژاپنی Showa هست که از دو کمک فنر تلسکوپی معکوس در قسمت جلو و یک کمک فنر گازی 5 حالته در قسمت عقب تشکیل شده.

تقریباً میشه گفت هوندا از بهترین سیستم تعلیق موجود در بین موتورهای 250 سی‌سی استفاده کرده که البته نمونه اون رو در نینجا 250 دو و چهار سیلندر و یاماها آر 25 میشه دید.

در مورد لاستیک‌ها هم باید بگم که هوندا لاستیک‌های IRC رو به صورت فابریک زیر این موتور انداخته که سایز لاستیک جلو 110/70/17 و سایز لاستیک عقب هم 140/70/17 هست.

سیستم ترمز هوندا CBR 250 RR

در سی‌بی‌آر 250 آر آر ترمز‌های دیسکیِ ساخت Nissin وظیفه کنترل سرعت و نگه داشتن موتور رو بر عهده دارن و سیستم ترمز این موتور در چرخ جلو از یک دیسک 310 میلی‌متری و یک کالیپر 2 پیستونه و در چرخ عقب هم یک دیسک 240 میلی‌متری و یک کالیپر تک پیستونه تشکیل شده.

ترمز‌ ضدقفل یا ABS دو کاناله هم به صورت آپشن در دسترس خریداران هست و پیشنهاد ما به شما اینه که موتور بدون ABS سوار نشید! مگر این که دیگه چاره‌ای نداشته باشید.

قیمت هوندا CBR 250 RR

در حال حاضر قیمت این موتور در بازار ایران حدود 500 میلیون تومن قیمت داره و اگه قصد خریدش رو دارید باید از فروشگاه‌های معمولی اقدام به خریدش کنید!

شرایط اقساطی CBR 250 RR

همونطور که در قسمت مقدمه اشاره کردم، هوندا نمایندگی مشخص و انحصاری نداره که بتونید با مراجعه به اونجا به صورت نقد یا اقساطی خریدتون رو انجام بدید و اگه قصد خرید اقساطی داشته باشید، باید با یکی از فروشگاه‌های معمولی بازار که این موتور رو میفروشن در تماس باشید و از شرایط فروششون با خبر بشید.

سی بی ار ۲۵۰ ار ار - زوموتور

تأمین قطعات، معرفی رقبا و جمع بندی هوندا CBR250RR

تأمین قطعات

بحث تأمین قطعات یکی از اون بحث‌های مهمی هست که بعضی اوقات یَقه خریدار رو میچسبه! متأسفانه در حال حاضر اکثر موتورهای بازار از لحاظ تأمین قطعات وضعیتی شبیه به هم دارن و هوندا CBR 250 RR هم از این قاعده مستثنی نیست.

قطعات مصرفی و اکسسوری‌های تزئینی این موتور به راحتی در بازار پیدا میشن اما در مورد قطعات ظاهری یکم اوضاع فرق داره. ممکنه در صورت نیاز به قطعاتی مثل فلاپ‌ها و چراغ‌ها مدتی معطل بمونید تا نمایندگی (یا مونتاژ کننده) این موتور بتونه قطعه رو برای شما فراهم کنه.

همونطور که گفتم این مسئله در مورد اکثر موتورهای بازار و رقبای این موتور هم وجود داره.

رقبای سی‌بی‌آر 250 آر آر

اگه بخوام از لحاظ قیمتی رقبای سی‌بی‌آر 250 آر آر رو در بازار ایران بهتون معرفی کنم میتونم به کاوازاکی نینجا 250 دو سیلندر و یاماها R25 اشاره کنم. البته ریس‌های دو یسلندر دیگه‌ای مثل سوزوکی GSX250R، هیوسانگ GTR 250 و بنلی ریس 250 هم در بازار حضور دارن اما اختلاف قیمتی و قدرتی زیادشون باعث میشه تا نتونیم به عنوان رقیب مستقیم بهشون نگاه کنیم.

هوندا سی بی ار ۲۵۰ ار ار - زوموتور

نتیجه نهایی و پیشنهاد زوموتور

اگه قصد خرید یه موتور 2 سیلندر ریس رو داشته باشید، هر سه نماینده هوندا، کاوازاکی و یاماها گزینه‌های مناسب و با کیفیتی برای خرید هستن ولی بعد از سلیقه، یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث میشه راحت‌تر انتخاب خودتون رو انجام بدید بودجه شماست.

اگه بودجه محدودی دارید یاماها R25 با اختلاف قیمت 50 – 60 میلیون تومنی در مقایسه با کاوازاکی و هوندا میتونه انتخاب خوبی برای شما باشه و قطعاً از خریدتون راضی میشید!

انتخاب بین نماینده هوندا و کاوازاکی یجورایی سلیقه‌ای هست اما اگه محدودیتی از بابت هزینه ندارید، از بین هوندا سی‌بی‌آر و کاوازاکی نینجا، پیشنهاد ما به شما هوندا CBR 250 RR هست و دلیل این پیشناد هم به قدرت و گشتاور بیشتر، تکنولوژی بروز‌تر و البته ظاهرِ جذاب‌تر (اینو بگم که ظاهر سلیقه‌ایه! 😅) برمیگرده.

امیدوارم خوندن این مقاله در خرید هوندا CBR 250 RR کمکتون کرده باشه. ❤

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این موتور بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شمارتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت از سمت ما، از طریق اس ام اس باخبر میشی. اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی.

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

مشخصات موتور Honda CBR250RR معمولی / اسپشیال

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)206*72*111 (سانتی متر)
ارتفاع زین79 سانتی متر
نوع انجیندو سیلندر، ۴ زمانه، 8 سوپاپ (DOHC)، آب خنک
حجم موتور249.8 سی سی
حداکثر قدرت (اسب‌بخار)38.2 در 12500 / 41.5 در 13000
حداکثر گشتاور (نیوتون‌متر)23.3 در 11000 / 25 در 11000
نسبت تراکم11.5 به 1 / 12.5 به 1
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی
میزان مصرف سوخت (حدودی)3 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتزنجیر، 6 دنده اسلیپر کلاچ + کوییک شیفتر (SP)
سیستم ترمز جلودیسک 310 میلی‌متری، 2 پیستونه ABS نیسین
سیستم ترمز عقبدیسک 240 میلی‌متری، 1 پیستونه ABS نیسین
سیستم تعلیق جلوکمک‌فنر تلسکوپی معکوس، Showa
سیستم تعلیق عقبتک کمک فنر گازی، Showa
لاستیک هاجلو 110/70/17 عقب 140/70/17 برند IRC
وزن تَر166 کیلوگرم / 168 کیلوگرم
حجم باک14.5 لیتر
نهایت سرعت (حدودی)180 کیلومتر بر ساعت

سوالات متداول هوندا CBR250RR

هوندا سی بی ار 250 توسط چه شرکتی وارد ایران میشه؟

این موتور با نمایندگی شرکت هانی موتور، عرفان سیکلت، همراه سیکلت و چند شرکت دیگه در بازار عرضه میشه.

حداکثر قدرت و گشتاور هوندا CBR 250 RR چقدر هست؟

سی‌بی‌آر250آرآر در نسخه اسپشیال ادیشن (SP) میتونه قدرتی معادل ۴۱.۵ اسب‌بخار رو در دور موتور ۱۳۰۰۰ تولید کنه و حداکثر گشتاورش هم به ۲۵ نیوتون‌متر در دور موتور ۱۱۰۰۰ هزار میرسه!

نهایت سرعت هوندا CBR250RR چقدر هست؟!

حداکثر سرعتی که میتونید با این موتور تجربه کنید 180 کیلومتر بر ساعته.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

28 دیدگاه

  1. سلام
    مرسی از اینکه وقت میذارین و با عشق مطلب می‌نویسید
    خواندن مطالبتون همیشه واسم جذاب بوده🌹🌹🌹

    1. سلام محمود جان. وقتت بخیر. ممنون از همراهی و انرژی مثبتی که بهمون منتقل میکنی. ❤😍

  2. من عاشق این موتورم
    تلاش میکنم پولش رو جور کنم یه دونش رو بخرم

    مقاله هم واقعاً عالی بود، دست شما درد نکنه.

  3. سلام هندلینگ این موتور چطوره؟ موتور برای سواری حالت خشک داره یا خیر سواری باهاش نرم و راحت؟ واینکه نسخه هایی که تو ایران هست با بازار جهانی یکی هست یا خیر محدودیت سرعت براش گذاشتن واردش کردن؟منظورم برای نسخه اسپی ۲۰۲۲ است.

    1. سلام وقت بخیر. سواری موتورهای ریس کلاْ خشک تر از موتورای استریت و نیکد هست و انتظار اونا رو نباید از موتور ریس داشته باشید. نسخه ها با بازار جهانی یکی هستن.

  4. باسلام وتشکراز مقاله خوبتون مدت یکسالی هست که این موتور رو خریدم وسوارشم فرمایشاتتون کاملا صحیح است بنده هم ابتدا یاماها آر۲۵ خریدم وموتورخوبی بود البته نه به اندازه هوندا آرآر متاسفانه با آر۲۵ تصادف بدی داشتم که بخاطر فلاپهای شکسته خیلی اذیت شدم بهرحال فروختم و هوندا آر آر روکه سوار شدم تازه متوجه اختلاف قیمتش شدم فوق العاده هست واز سواریش سیر نمیشید امیدوارم شرایط جوری بشه که همه جوانان بالیاقت ایرانی براحتی توان خریداین موتورسیکلت رو داشته باشن موفق باشید.

    1. سلام محمد جان. ممنون از تجربه و پیامت ❤️. اره واقعا هوندا آر آر موتور قدرتمند و مدرنیه اما متاسفانه قیمتش واقعا زیاده و خریدش برای خیلیا محاله!

  5. خیلی دوست دارم اینو بخرم من ۳ روز پیش که میشه ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ زنگ زدم قیمت ۲۰۲۳ این موتور رو گرفتم شده بود ۶۹۰ میلیون و این اصلا ارزش خرید نداره با اینکه موتور بسیار بی نظیریه … قطعات این موتور هم ۱۰۰٪ پیدا نمیشه چون هنوز نمایندگی خاصی گردن نگرفتدش … بهترین گزینه های ریس بر خلاف میل باطنیم نینجا و یاماها هستن چون هم قیمت بهتره هم قطعاتشون بهتر پیدا میشه …میشه اینجور گفت که جا افتاده شدن…ولی هندا حتی بازار هم نداره

    1. سلام حسین جان. اره متاسفانه قیمتش خیلی عجیب غریب و بی دلیل بالا رفته. همچین قیمتی برای سی بی ار منطقی نیست و یاماها آر 25 با این اوضاع قیمتی گزینه بهتریه.

      1. سلام حسین جان من این موتور را با دلار ۶۲ تومان قیمت کردم برای خرید ۵۳۰ تومان البته اسپشیال فول با رینگ طلایی حالا جالب اینه که دلار پایین اومده نسبت به هفته قبل ولی متاسفانه ۶۹۰ تومان دارند میگند جریان چیه با افزایش دلار شنیده بودم قیمت زیادتر بشه ولی با کاهش دلار نشنیده بودم گرونتر بشه این دیگه آخرت مسخره بازیه

  6. جناب خیلییی سپاسگزارم ازین مقاله کامل و با عشق، سپاس از وقتی ک گذاشتین، یک ژورنال کامل از موتوری ک معرفی کردی، دمتون گرم.
    اون قسمت صدای انجین هم ک نگم🤤

  7. سلام ببخشید هرچند وقت یکیار باید روغن این موتورا(نینجا،r25،CBR) رو عوض کرد ؟! مثلا روغن 7100موتول ریخته بشه !

  8. سلام.خسته نباشید.دم شما گرم که واقعا با حوصله و عشق تمام اطلاعات رو در اختیار همه میزارید❤️❤️
    روغن این موتور باید چه شماره ای باشه و چه مدلی براش مناسب تره؟؟

    1. وحیدجان روغن موتول فرانسه اگر تو گمرک پیداکنی وحتما بگی فرانسوی میخوای هر جورش رو داشت بگیر البته مربوط به موتور ریس الان هندیش زیاد تو بازاره که خریدم خنده ام گرفت فرانسوی قرمز شفاف و هندیش کدرو داغونه داستانیه یه وقتا پولش هم باشه فایده نداره چون گیرنمیاد موفق باشید

  9. سلام فقط سوال من اینه که هوندا نینجا ۴سیلندرو میتونه بگیره؟ نینجا ۵۱ اسب قدرت داره

  10. سلام بچه ها اگه کسی خواست از مصرف کننده این موتور خریداری کنه بنده مدل ۲۰۲۰ جفت abs دارم برای فروش کسی خواست بهم زنگ بزنه ممنم از مقاله خوبتون ۰۹۱۲۸۴۹۸۳۱۰

  11. با سلام آقاجان دوماه قبل رفتم از نمایشگاه سند سی آر اف هوندا تریل رو ازشون بگیرم چشمم به آرآر که افتاد بی اختیارگفتم تریل رو اگر بردارید ۲۵۰ آر آر رو چجوری باید بخریم صاحب نمایشگاه که دوست بسیار خوبم هم هست گفت اشکال نداره یه چنتایی چک دادم و خریدمش خیلی هم ازش راضیم رفتم سندش رو بگیرم دوباره تریل سی آر اف رو دیدم که البته بخاطر کم بودن صفرش در بازار قیمت بالاتری رو داره تجربه میکنه گمونم دیگه نباید برم نمایشگاه موتور چون کار دست خودم میدم درآخر اینو بگم که تو موتور برند هوندا تو سیگار هم برند وینستون که شوخی کردم مرده شوی هرچی سیگاره بردن سالم باشید دمتون گرم

    1. خیلی تفاوت دارن. هم از لحاظ انجین هم سواری. بستگی داره که دنبال چی باشید.

  12. سلام خسته نباشید
    ممنون از مطالب خوبتون
    دوتا سوال داشتم
    اول اینکه این موتور از سال ۲۰۲۲ دارای کوئیک شیفتر شده ؟
    یعنی مدل های ۲۰۲۱ اش کوئیک شیفتر نداره؟
    دوم اینکه تو شتاب اولیه r3 رو میگیره؟

    1. سلام خواهش میکنم. از سال ۲۰۲۲ کوییک شیفتر به نسخه اسپشیال اضافه شده و قبلیا ندارن. خیر تو شتاب اولیه ار تیری رو نمیزنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا