نقد و بررسی موتورسیکلت

بررسی بندا BD 249

مقدمه

زوموتوریا سلام. 👋😎 امیدوارم حالتون خوب باشه. ❤

بندا BD 249 یکی از محصولات تقریباً جدید شرکت دینو موتور هست که در طول یکی دو سال گذشته که وارد بازار ایران شده، سر و صدای زیادی کرده و افرادی که طرفدار سبک کروزر (البته سبک دقیق این موتور بابر هست) هستن رو به سمت خودش کشونده.

در این مقاله میخوایم یه نگاه دقیقی به جزئیات این کروزر (بابر) چینی بندازیم و ببینیم که آیا در بازار آشفته ایران میتونه موفق و ماندگار بشه یا نه!

اوایل کار همه فکر میکردن بندا هم یکی از اون برند‌های بی‌نام و نشون چینی هست اما با گذشت زمان معلوم شد که برخی از محصولات بندا با برند Keeway در بازار کشورهای ایتالیا، هند و … عرضه شدن که این همکاری نشون میده با موتور شناخته شده‌ای طرف هستیم.

این موتور در بازار خیلی از کشورها از جمله ایران با نام Benda BD 249 یا BD 300 عرضه شده و در بعضی کشورهای دیگه هم اون رو به اسم Keeway Benda V302C میشناسنش!

حالا در مورد حجم انجین و حرف و حدیث‌هایی که درباره 249 یا 302 بودن بندا وجود داره در قسمت‌های بعدی بیشتر صحبت میکنیم چون این سوأل که “بندا 250 هست یا 300؟!” یکی از پرتکرارترین سوألاتی هست که در مورد این موتور میپرسن!

اگه بخوام بیشتر در مورد بندا BD 249 صحبت کنم باید بگم که این موتور در شهریور 1400 و با قیمت حدودی 125 میلیون وارد بازار شد که البته اولین موتور از برند بندا در ایران به حساب نمیومد و قبل‌تر از اون مدل شیان فان رایدر 250 هم در بازار عرضه شده بود.

بررسی ظاهر و طراحی بندا BD 300

بندا BD 249 در دسته موتورهای کروزر (بابر) اسپرت طراحی شده که فاکتورهایی از مدرنیزه شدن رو در ظاهر اون میتونید ببینید. مثل کیلومتر تمام دیجیتال و نئون‌های کار شده در چراغ جلو.

از لحاظ ظاهری تفاوت‌های زیادی بین BD 249 و بقیه مدل‌های موجود در ایرانه و اگه بخوام ظاهر اون رو با بقیه رقباش مقایسه کنم باید بگم که ظاهر مدرن و بروزتری داره که ظاهر کلاسیک موتورهایی مثل رگال رپتور دیتونا یا هیوسانگ آکوئیلا فاصله گرفته.

بندا BD 300 - زوموتور

بندا BD 249 در چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و یشمی در نمایندگی‌های دینو موتور به فروش میرسه و ابعادش هم 2 متر و 120 سانتی‌متر (طول) در 83.6 سانتی‌متر (عرض) در 1 متر و 5 سانتی‌متر (ارتفاع) هست.

چراغ‌های بندا BD 249

یکی از اون بخش‌هایی که BD 249 رو از بقیه کروزرهای بازار متمایز میکنه همین طراحی چراغ‌ها و به خصوص چراغ جلوی این موتورسیکلت هست.

چراغ جلو به شکل دایره‌ای طراحی شده که یک نوار نئون به همراه لوگو Benda به شکل جذابی در قسمت داخلی اون کار شده. نور پایین در داخل یک لنز و نور بالا هم به صورت هالوژن در کنار همدیگه قرار گرفتن.

چراغ عقب موتور به حالت بیضی شکل طراحی شده و راهنماها هم به شکل دایره‌ای در طرفین چراغ‌های عقب و جلو تعبیه شدن. خبر خوب این که تمام چراغ‌های استفاده شده در قسمت جلو و عقب از نوع LED هستن.

فرمون و کیلومتر بندا 250

بندا BD دارای یک فرمون لوله‌ایه که انحنای کمی داره. حالت طراحی فرمون و فاصله‌ای که از زین داره باعث میشه تا راننده یکم رو به جلو خم بشه و اگه این مسئله زیاد به مذاق شما خوش نمیاد میتونید با تعویض فرمون این مشکل رو رفع کنید.

خداروشکر انواع مختلفی از فرمون‌های موتورسیکلت‌های کروزر در بازار ایران وجود دارن و این تنوع زیاد خیلی به نفع مصرف کننده‌ست! اگه با انواع فرمون موتورسیکلت آشناییت ندارید پیشنهاد میکنم حتماً این مقاله رو در سایت ما مطالعه کنید.

فرمون بندا BD - زوموتور

سمت راست فرمون کلید Kill Switch و استارت موتور دیده میشه و در سمت چپ هم کلید‌های فلاشر، راهنما، تعویض نور پایین به نور بالا، بوق و Passing وجود دارن.

همونطور که دیدید خبری از کلید روشن خاموش کردن چراغ‌های موتور نیست و این یعنی چراغ‌ها با روشن کردن موتور به صورت یکسره روشن هست.

کیلومتر این موتور به شکل متفاوتی در قسمت پایین فرمون به صورت دایره‌ای طراحی شده که بر خلاف ظاهر جمع و جوری که داره اطلاعات خوبی رو در اختیارتون میذاره! دقیقاً مثل کیلومتر یاماها XSR 155.

کیلومتر بندا 250 - زوموتور

دور موتور، سرعت، ساعت، دنده شمار و مقدار کیلومتر طی شده (ODO) رو میتونید از طریق این کیلومتر مشاهده کنید. چراغ‌های هشدار هم در نیم دایره بالایی کیلومتر کار شدن و دو دکمه هم برای دسترسی به تنظیمات کیلومتر در قسمت چپ در نظر گرفته شده.

باک و زین بندا BD 300

طراحی باک این موتور به شکلی ساده و مینیمال انجام شده و تنها جزئیاتی که میشه روی اون دید مربوط به لوگو Benda میشه. حجم این باک 15 لیتره که برای BD 249 کاملاً مناسبه.

از جمله ایراداتی که به بندا BD 249 وارد هست مربوط به بخش زین این موتور میشه! البته این ایراد مربوط به قسمت ترک‌نشین میشه. جایی که فضای خیلی کمی برای نفر دوم در نظر گرفته شده به شکلی که اگه راننده یه کوله‌پشتی کوچیک روی دوشش بندازه دیگه هیچ جایی برای نشستن ترک‌نشین وجود نداره!

باک و زین بندا 300 - زوموتور

خیلیا بندا BD 249 رو یه موتور یک نفره در نظر میگیرن چراکه سواری دو ترک اون اصلاً لذت‌بخش نیست و حتی یه جورایی برای نفر دوم اذیت‌کننده‌ست!

البته در مواردی دیده شده که کارگاه‌های سفارشی‌سازی موتورسیکلت تغییراتی رو در قسمت گلگیر عقب اعمال کردن و در ادامه با بزرگ‌تر کردن زین، این مشکل رو تا حد زیادی برطرف کردن؛ اما خب در حالت فابریک مشکل کوچک بودن زین وجود داره.

زین بندا BD 250 - زوموتور

راستی ارتفاع زین راننده از سطح زمین 69 سانتی‌متره که باعث میشه کنترل موتور خیلی آسون‌تر از سبک‌های دیگه باشه! دقیقاً مثل بقیه کروزرها.

طراحی و تست صدای اگزوز بندا BD 249

همونطور که در تصاویر هم دیدید انجین بندا 2 سیلندر V شکله و به همین دلیل خروجی اگزوزش به صورت 2 به 1 هست. طول اگزوز به نسبت طراحی موتور کوتاه‌تر به نظر میرسه و صدای مناسبی هم داره.

نمای عقب و اگزوز بندا bd 300 - زوموتور

با همدیگه صدای این موتور رو میشنویم:

مشخصات فنی بندا BD 249

این بخش از همون بخش‌های جنجالی بندا BD 249 هست که اختلاف نظر خیلی توش زیاده! دقیقاً همون داستانی که با بنلی 2 سیلندر داشتیم رو با همین موتور هم داریم! شرکت واردکننده ادعا میکنه که انجین این موتور 249 سی‌سی قدرت داره اما تعمیرکارها و تیونینگ‌کارهایی که انجین این موتور رو باز کردن از 300 سی‌سی بودن انجین این موتور صحبت میکنن!

البته چون دلیل و مدرک محکمی از ادعای این عزیزان وجود نداره ما نمیتونیم فقط روی صحبت‌هاشون حساب کنیم اما وقتی سوار بندا BD 249 میشید یه مسئله‌ی دیگه‌ای نظرتون رو به خودش جلب میکنه و با خودتون میگید احتمال خیلی زیاد این موتور 300 سی‌سیه!

قبل از این که به اون مسئله اشاره کنم یه سری اعداد و ارقام رو با هم مرور کنیم: طبق ادعای دینو موتور، بندا BD 249 در حدود 19 نیوتون‌متر گشتاور داره و طبق ادعای سایت Keeway نسخه 300 سی‌سی این موتور گشتاورش به 26.5 نیوتون‌متر میرسه!

بندا 250 - زوموتور zoomotor

اون مسئله‌ای بالاتر راجع بهش صحبت کردیم به شتاب و سرعت نهایی این موتور مربوط میشه که شتاب خیلی بالایی داره و حداکثر سرعتش هم به بیش از 150 کیلومتر بر ساعت میرسه که این عملکرد در بین هیچ کدوم از موتورسیکلت‌های کروزر 250 سی‌سی بازار ایران دیگه دیده نمیشه!

نوشته های مشابه

این عملکرد بندا BD، ذهنیت ما رو بیشتر به سمت 300 ‌سی‌سی بودن انجینش سوق میده و از نظر من هم همین ذهنیت درسته! یعنی با توجه به صحبت‌های تعمیرکاران این موتور و همچنین عملکرد فنی بندا در واقعیت من فکر میکنم که انجینش 300 سی‌سیه و به نظرم دلیل انکار این قضیه از سمت دینو موتور این هست که بلایی که سر بنلی 300 دو سیلندر اومد، سر بندا BD نیاد و دینو بتونه همچنان اون رو با همون انجین 300 به بازار عرضه کنه!

حالا از تمام این نظریه‌ها که بگذریم در ادامه مقاله میخوام مشخصات فنی انجین هر دو مدل رو براتون بنویسم تا وقتی که خودتون سوار بندا BD شدید ببینید که کدوم اعداد و ارقام درسته!

انجین بندا BD 249

طبق اطلاعاتی که در سایت دینو منتشر شده بندا BD 249 دارای یک انجین 249 سی‌سیِ 2 سیلندرِ (V شکل) 8 سوپاپِ آب خنک هست که توانایی تولید قدرتی معادل 26.8 اسب‌بخار در دور موتور 9.000 دور در دقیقه داره و حداکثر گشتاورش هم به 19 نیوتون‌متر در دور موتور 7.000 میرسه.

حالا بریم سراغ مدل 300 سی‌سی!

بندا کی وی 300 - زوموتور

انجین بندا BD 300

طبق اطلاعاتی که در سایت Keeway ایتالیا منتشر شده کی‌وی V302C (که همون بندا BD 300 خودمون هست) دارای یک انجین 298 سی‌سیِ 2 سیلندرِ (V شکل) 8 سوپاپِ آب خنک هست که میتونه 29.5 اسب‌بخار قدرت رو در دور موتور 8500 در اختیارتون بذاره و حداکثر گشتاورش هم به 26.5 نیوتون‌متر در دور موتور 6500 میرسه.

اگه یه بار پشت بندا BD بشینید متوجه میشید که عملکرد واقعی موتور خیلی به نسخه 300 سی‌سی نزدیک‌تر هست تا نسخه 250 سی‌سی!

سیستم انتقال قدرت و گیربکس بندا BD 249

یکی از تفاوت‌هایی که این موتور با بقیه رقبای خودش داره مربوط به سیستم انتقال قدرتش میشه! قدرت و گشتاور ایجادی توسط انجین 2 سیلندر بندا توسط یک گیربکس 6 سرعته و تسمه به چرخ عقب منتقل میشه.

تسمه بندا BD 249 - زوموتور

البته که استفاده از تسمه برای انتقال قدرت چیز زیاد عجیبی نیست و حتی در مدل‌های حجم بالای هارلی دیویدسون و ایندین هم دیده میشه.

مسئله‌ای که در این مورد خیلی واضح هست اینه که طبیعتاً تسمه و زنجیر هر کدوم مزایا و معایب مخصوص به خودشون رو دارن و در همه‌ی شرایط نمیشه زنجیر رو نسبت به تسمه برتر دونست و برعکس!

شتاب 0 تا 100 و حداکثر سرعت بندا BD 249

حداکثر سرعت بندا BD 249 حدود 150 کیلومتر بر ساعت هست. البته در برخی از بررسی‌هایی که از این موتور در یوتوب وجود داره، دوستان هندی تونستن به سرعت 165 کیلومتر بر ساعت هم برسن که واقعاً برای یه موتور کروزر عجیب و جالبه!

بندا میتونه در مدت زمان 7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسه و این نشون میده که چقدر موتور سریعی هست! اونم با 167 کیلوگرم وزن خشک! واو!

شاسی و سیستم تعلیق بندا BD 249

انجین و بقیه متعلقات بندا BD روی یک شاسی گهواره‌ای سوار شدن و همونطور که قبل‌تر گفتم، وزن خشک این موتور 167 کیلوگرمه که با احتساب تمام مایعات ضروری به 180 کیلوگرم هم میرسه.

کمک فنر و لاستیک‌های بندا 250

بندا BD دارای یک جفت کمک فنر تلسکوپی معکوس 41 میلی‌متری در قسمت جلو هست و در قسمت عقب هم دو کمک فنر معمولی وظیفه دفع ضربه‌های وارده به موتور رو بر عهده دارن.

عملکرد کمک‌فنرهای استفاده شده در بندا BD کاملاً خوب ارزیابی میشه و شما میتونید با این موتور یه سواری نرم و بی نقص رو تجربه کنید. البته که سایز لاستیک‌های به کار رفته در بندا BD 249 هم در این مسئله تأثیر گذاره!

لاستیک‌های استفاده شده در بندا BD 249 از برند Timsun چینه و سایز لاستیک جلو 120/80/16 و سایز لاستیک عقب هم 150/80/16 هست که این پهنای زیاد لاستیک‌ها جذابیت خیلی خاصی رو به موتور داده.

سیستم ترمز بندا BD 300

هر دو ترمز به کار رفته در قسمت عقب و جلوی موتور دیسکی هستن و خوشبختانه تکنولوژی ترمز ضدقفل یا همون ABS هم روی هر دو ترمز فعال هست!

البته با قیمتی که این موتور داره فعال بودن ABS روی اون چیز دور از انتظاری نیست و ما هم خوشحالیم که واردکننده این آپشن رو حذف نکرده!

ترمز جلوی بندا BD از یک دیسک 300 میلی‌متری و ترمز عقب هم از یک دیسک 240 تشکیل شده.

قیمت بندا BD 249

قیمت بندا BD 249 در بهمن ماه 1401 حدود 258 میلیون تومان هست.

بندا bd 249 - زوموتور

جمع بندی بندا BD 249 و مقایسه با رقبا

با توجه به سبک این موتور نمیشه رقبای زیادی رو برای بندا BD 249 در نظر گرفت، چراکه این موتور یک کروزر بابر هست و اکثر رقبای اون در دسته‌های دیگه قرار میگیرن.

پس سلیقه‌ی شما یکی از مهم‌ترین عواملی هست که باعث میشه از بین بندا BD 249 و رقبای دیگه این موتور مثل هیوسانگ آکوئیلا، بندا شیان یا انواع مدل‌های رگال رپتور انتخاب نهاییتون رو انجام بدید.

یکی از برتری‌های چشم‌گیر بندا BD نسبت به بقیه رقبای خودش شتاب و سرعت نهایی بی‌نظیر اون هست که اصلا نمیتونید این داستان رو در بقیه موتورای کروزر داخل ایران پیدا کنید!

و اما مهم‌ترین مسئله که در زمان خرید هر موتورسیکلتی باید بهش توجه کنید مسئله تأمین لوازم و خدمات پس از فروشه! در مورد بندا BD 249 هم باید بگم که اگه قصد خرید این موتور رو دارید و در شهرهای بزرگی مثل تهران زندگی میکنید مشکلی از بابت تأمین قطعات نخواهید داشت.

keeway بندا bd 300 - زوموتور

اما با توجه به تجربیات افرادی که در شهرستان‌ها از دینو موتور خریده بودن باید بگم که ممکنه در تأمین قطعات با سختی‌هایی رو به رو بشید و در صورت نیاز به قطعات حیاتی (مثل قطعه‌ای در انجین، گیربکس یا سیستم برق) ممکنه موتور یه مدت بخوابه تا قطعه به دستتون برسه!

البته این مسئله فقط در مورد این موتور وجود نداره و متأسفانه بحث تأمین قطعاتِ 60 درصد از مدل‌های مختلف موتورسیکلت در ایران به این شکل هست که امیدواریم شرکت‌ها نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدامی انجام بدن!

در مجموع اگه نظر من رو بخواید بدونید بندا BD 249 یه موتور با ارزش خرید مناسب هست و پکیجی در اختیارتون میذاره باعث میشه تا از هزینه‌ای که کردید کاملاً راضی باشید!

البته شاید با خودتون بگید 250 میلیون تومن برای یه موتور خیلی زیاده اما باید یاداوری کنم که قیمت همه موتورها هم مثل بقیه چیزا در ایران خیلی بالا رفته و ما ارزش خرید بندا رو در برابر بقیه رقبای خودش سنجیدیم.

مشخصات موتور بندا BD 300

ابعاد موتور (طول*عرض*ارتفاع)105*83.6*212 (سانتی متر)
ارتفاع زین69 سانتی متر
نوع انجین2 سیلندر، ۴ زمانه، 8 سوپاپ (DOHC)، آب خنک
حجم موتور298 سی سی
حداکثر قدرت29.5 اسب بخار در دور موتور 8500
حداکثر گشتاور26.5 نیوتون متر در دور موتور 6500
نسبت تراکم11.5 به 1
سیستم سوخت رسانیانژکتور برقی دلفی
میزان مصرف سوخت (حدودی)3 تا 3.5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم انتقال قدرتتسمه، 6 دنده
سیستم ترمز جلودیسک 300 میلی‌متری، ABS
سیستم ترمز عقبدیسک 240 میلی‌متری، ABS
سیستم تعلیق جلوجفت کمک‌فنر تلسکوپی معکوس 41 میلی‌متری
سیستم تعلیق عقبجفت کمک فنر
لاستیک هاجلو 120/80/16 و عقب 150/80/16 برند Timsun
وزن تَر180 کیلوگرم
حجم باک15 لیتر
نهایت سرعت (حدودی)150 کیلومتر بر ساعت

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این محتوا بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شماره همراهتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت توسط زوموتور، از طریق اس ام اس باخبر میشی. یادت نره، اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه‌های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما ما رو در فضای مجازی دنبال کنید.

سوالات متداول بندا BD 249

بندا BD 249 توسط چه شرکتی در بازار عرضه میشه؟

این موتور با نمایندگی دینو موتور در ایران به فروش میرسه.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ و نهایت سرعت بندا BD 249 چقدر هست؟!

بندا میتونه در مدت زمان 7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسه و این نشون میده که چقدر موتور سریعی هست! اونم با 167 کیلوگرم وزن خشک! واو!
حداکثر سرعت این موتور هم به بیش از 150 کیلومتر بر ساعت میرسه!

آخر حجم انجین بندا BD چقدره؟ 249 سی‌سی یا 300 سی‌سی؟

شرکت واردکننده ادعا میکنه که انجین این موتور 249 سی‌سی قدرت داره اما تعمیرکارها و تیونینگ‌کارهایی که انجین این موتور رو باز کردن از 300 سی‌سی بودن انجین این موتور صحبت میکنن!
البه مورد دیگه‌ای که باعث میشه به 300 بودن اون مطمئن‌تر بشیم مربوط به شتاب بندا میشه. این موتور شتاب خیلی بالایی داره و حداکثر سرعتش هم به بیش از 150 کیلومتر بر ساعت میرسه که این عملکرد به مشخصات فنی نسخه 300 که در کشورهای دیگه هم عرضه شده نزدیک‌تره!

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

45 دیدگاه

      1. سلام.لطفا راهنماییم کنین
        من عاشق بندا راک شدم
        الان بین چند تا موتور گیر کردم.
        بندا صفر
        دوک ۲۰۰ یا ۲۵۰ در حد
        ام تی ۲۵ و زد ۲۵۰ کار کرده مدل ۹۷_۹۸
        چیز هایی که برام مهه:
        شتاب و سرعت نهایی
        نرمی موتور و کیفیت
        تامین قطعات هستش
        قبلا هم اپاچی۱۸۰،پالس ۲۲۰،بنلی۲۵۰ تک،که آشغال بود.زونتس آر که خیلی خشک بود.
        اگر پیشنهاد دیگه ایی هم دارید خوشحال میشم بفرمایید.
        سپاس گذارم

        1. سلام آرین جان. بین این موتورایی که گفتی تقریبا وضعیت تامین لوازم همشون مثل همه و خیلی خوب نیست. نکته مهمی که وجود داره اینه که شما دو سبک نیکد و کروزر رو داری مقایسه میکنی و اول باید تکلیف این موضوع رو روشن کنی که اصلاً به کدوم سبک علاقه داری! چون مثلا ام تی ۲۵ با بندا قابل مقایسه نیست! ولی دوک توی تامین لوازمش بیشتر به مشکل میخوری.در کل ام تی شرایط بهتری داره به نسبت گزینه های نیکدی که گفتی!

        2. بنظرتون بین راک و بی‌دی کدوم امتخاب مناسبتری هست؟ ۵۰میلیون تفاوت قیمت دارن ولی فنی یکی هستن بنظر.

  1. سلام وقتتون خوش بررسی جذابی بود
    من سه هفته ای هست که دستم رسیده نزدیک ۲۰۰ تا روندم استایل خوبی داره نگاهارو کاملا جذب میکنه
    هنوز با موتور دیگه مقایسش نکردم ولی انصافا شتاب و چالاکی خوبی داره
    فقط مصرف سوختش بنظرم یکم بیشتر
    از اول ۱۷ لیتر زدم ۲۰۰ تا رفتم الان اخرای باکه
    احتمالا صدی پنج شش باشه

    1. سلام داداش. خواهش میکنم. ممنون از نظر و تجربه‌ای که در اختیارمون گذاشتی. چرخش بچرخه. 😍

  2. مثل همیشه عالی و جامع توضیح دادید.لطفا بفرمایید از
    بین طرح های کلیک ۱۵۰ کدام یک خدمات بهتر
    و کیفیت ساخت بیشتری دارند.

    1. سلام رضا جان ممنون از نگاهت. ببین کلا از لحاظ کیفیت همشون در یه حد اندازه هستن و نمیشه زیاد روشون حساب باز کرد. بهترینشون میشه گفت واریو کلیک ثاقبه.

  3. سلام ممنون از شما، بین بندا 249 و دیتونا رگال رپتور کدوم رو انتخاب کنم به نظر شما؟
    از لحاظ موجود بودن قطعات، مصرف سوخت، کم دردسر بودن

    1. سلام علی جان. رگال رپتور مدل های مختلفی داره. ولی باز بین همه مدل هاش من همین بندا رو بهتون پیشنهاد میدم. از همه لحاظ بهتره. کیفیت، شتاب، تامین قطعه و … .

  4. امروز شد پنج هزار کیلومتر که با این موتور راه رفتم
    یه راید ۷۰۰ کیلومتری دو روزه هم‌باهاش داشتم
    به دوستی گفته مصرف سوختش بالاست
    موافق نیستم نهایتا ۳ لیتر باشه و بسیااااار کم مصرفه
    من اگزوز رو کاستوم‌کردم صدای خروجیش با موتور هزار سی‌سی فرقی نداره و هیولاس
    هر شهری باهاش رفتم از بچه تا پیر فقط مات چهره موتور میشدن
    این موتور اگه اسم و‌اوازه بنلی توی ایرانو داشت الان باید حدود ۴۰۰ قیمت میخورد
    خیلیا با بنلی جفت مقایسه میکنن که مقایسش شبیه شوخی میمونه و بنلی هیییچ حرفی برای گفتن نداره توی هیچ‌ضمینه ای ، نه شتاب نه فیس نه کیفیت ساخت و سواری
    اعداد و ارقام روی کاغذش خیلی ضعیفه بندا ولی توی عمل هیولاس
    مخصوصا توی شتاب و کیفیت سواری
    نهایت سرعتی که باهاش رفتم با اکتان ۱۶۱ بوده توی اتوبان
    و برای رسیدن به این سرعت زمانی رو صرف نمیکنه و این سریع رسیدن به این سرعت این حسو میده که شاید سرعتش محدود شدس یا میشه با دستکاری به سرعت بالا تری رسید
    توی تاپ اسپید موتور کاملا به زمین چسبده بدون هیییچ لرزشی، و کاملا حس امنیت میده
    بار ها توی شتاب گیری حتی توی دنده ۳ پشت موتور توی هوای بارونی لیز خورده به شدت اما جلوی موتور کاملا ثابت میمونه و اصلا نمیذاره موتور از کنترل خارج بشه
    بنظر من با اختلاف بهترین کروز بازاره، و از نزدیک دیدنش خیلیییی متفاوته با عکس و فیلماش، هر کسی ببینه از نزدیک دیگه به خرید هیچ موتوری فکر نمیکنه جز بندا
    فیلتر روغنش صد تومنه و روغن موتورش در میاد حدود ۱۶۰ تومن ، لنتاش گرونه و ۵۰۰ تومنه

    1. سلام علی جان. وقتت بخیر. ممنون از این که تجربیات با ارزشت رو در اختیارمون گذاشتی. قطعاً به کار اونایی که میخوان بخرن میاد. در مورد لوازم و قطعاتش هم اگه میشه اطلاعات بده. آیا قطعاتی که لازم داشتی رو به راحتی تونستی گیر بیاری؟

      1. سلام ارادت
        بله من اصفهان هستم و نمایندگی که تازه تاسیس کردن همه لوازمش رو داره
        اگه خدایی نکرده تصادف هم ایجاد بشه
        میشه وسایل مورد نیازش رو از نمایندگی های تهرانش راحت سفارش داد
        فیلتر روغن و فیلتر هوا ، شمع ، لنت از مصرفی هایی هستن که راحت در دسترس هست
        من هم بخاطر نگرانی از نبود قطعه قید خرید این موتور رو زده بودم اما وقتی توی نمایندگی دیدمش اونقدر خاص بود که با خودم گفتم مهم نیست قطعاتش نباشه خیلی کم سوارش میشم تا قطعاتش به مرور زمان بیاد
        این موتور اینده کروز بازار ایرانه چون هرکسی دیده و قصد خرید موتور رو داشته حتما این موتور رو انتخاب میکنه
        مهم میست عاشق چه سبکی باشی
        وقتی این کروز باشه سلیقه عوض میشه
        مثل من که عاشق ریس بودم

      2. سلام اقا امیر
        بله خوشبختانه
        اصفهان حدود دوماه نمایندگیش تاسیس شده و لوازم مصرفیشو هم داره
        اگه قطعات بیشتری هم نیاز باشه و چیزی که از نمایندگی هاشون پرسیدم دونمایندگی ازادی و پاسدارن شعبه تهران با پست ارسال میکنن
        بنظرم نگران قطعات نباشیم
        دینو یه مدل جدید بندا وارد کرده
        همینطور کویر هم بندارو با اسم کیوجی وارد کرده
        این کروز به زودی بازار رو قبضه میکنه چون رقیبی توی کروزها نداره و قطعا هم تامیرکاراش زیادتر میشه و هم قطعاتش فراوان تر و در دسترس‌تر

    1. سلام احتمالا بچه ها هم جواب شما رو بدن ولی در کل به خاطر سبکی که این موتور داره احتمال خیلی زیاد مشکلی روی این موتور نخواهید داشت ولی پیشنهاد میکنم حتما قبل از خرید یکبار تست کنید

      1. موتورهای خانواده کروزر کلا ارتفاع زین پایینی دارن اما به خاطر حالت قرارگیری پاها و البته نوع فرمون مشکلی از بابت سواری و کنترل موتور برای افراد قد بلند پیش نمیاد.

  5. دمتون گرم خدایی خیلی عالی بود واقعا کامل و همه چی تموم
    بررسیش رو هم بزارید عالی میشه…

  6. سلام ، ممنون میشم به من یک راهنمایی بدید من الان چند ماهه بین خرید کروزر ها گیر کردم ، بین کارای رگال پیلدر و دیتونا ، بندا و اونجر
    بیشتر برام نرمی و راید راحت و زیبایی موتور برام مهمه کلا زیاد اهل سرعت نیستم قیمتم هم برام مهم نیست

    1. سلام آریان جان. بهتره مدل های رگال رپتور رو از گزینه هات خارج کنی چون به نسبت مدله های بندا و اونجر کیفیت نسبتا پایین تری دارن. بندا راک و bd فکر میکنم بهترین گزینه برای شما باشه.

  7. سلام یه سوالا یندا راک که تازه از شرکت دینو موتور معرفی شده هم گفتن با همین انجین هستش اونم به نظرتون 300 سی سی هستش؟

    1. سلام وقت بخیر. انجین دقیقا با بندا bd یکی هست. البته ما هنوز از نزدیک بررسیش نکردیم اما صحبتی در مورد کاهش حجم انجین هم نشنیدیم.

  8. سلام جایی هستش که روی زین بندا بتونن تعقییراتی بدن تا برای مسافرت دو ترک مناسب بشه؟؟؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  9. سلام ممنون از بررسی کامل شما همراه جهان کروزر ۲۵۰ رو دیدم خیلی خوش ظاهر و خوش صدا بود به نظرتان بین بندا و هایرلی همراه جهان کدوم بهتره برا خرید

    1. سلام وق بخیر. از لحاظ کیفیت بندا چند لول از همراه جهان بالاتره. بدون شک بندا.

  10. موتور خوبی
    هندلینگ خوبی داره
    شتاب سرعتش خوبه
    نرم وبی صدا
    معایب ….
    درجه حرارت انجین رو نشون نمیده
    مخزن آب رادیاتور در دست رس نیست
    دست رسی. به زیر باک خیلی مشکله
    برای نمونه بوق مشکل پیدا کرد …رسیدن بهش سخت بود..
    اصلان مناسب دو ترک نیست
    کمک عقب برای سواری دو ترک ضعیفه…
    در هنگام خلاص کردن مشکل داره ….
    یعنی کلاچ مشکل داره…
    ترمز عقب هم عمل کرده ضعیفی داره…

  11. سلام آقا دستتون دردنکنه بابت اطلاعات مفید کی در اختیار گذاشتین و یه سوال نمایندگی شرکت دینو تو اذربایجان شرقی هست

  12. سلام دوست عزیز
    اول از همه میخوام از سایت خوب و تواناتون تشکر کنم دست مریزاد.
    من از موتور خیلی خوشم اومده و دوست دارم بگیرم اما با انتقال قدرتش حال نمیکنم به دو دلیل: اول اینکه شتاب موتور رو کاهش داده و دوم هم اینکه خیلی قیمت تسمه و فولی ها بالاس چیزی که من پرسیدم گفتن حدود ۲۰ تمن که خیلی بالاست
    خواستم بپرسم میشه انتقال قدرت این موتور رو زنجیر کرد
    ممنون میشم جواب بدین

  13. سلام من بیت bd و اکویلا موندم نرمی برام خیلی مهمه چون دیسک کمر دارم میشه راهنمایی بفرمایید
    اکویلا جدیدم بررسی می نمایید

  14. سلام میخواستم بدونم ایا این موتور برای مسافرت و جاده قابل اعتمادتره یا اونجر ۲۲۰ انژکتور
    هم از لحاظ طول عمر قطعات و استهلاک
    هم از لحاظ هزینه نگهداری
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام محراب جان. بدون شک اونجر. بندا استهلاک بالایی داره، قیمت قطعاتش بیشتره و هزینه نگهداریش هم بالاتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا