رپورتاژ آگهی

فروش گیربکس اتومات استوک

در راستای افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو، به‌ویژه گیربکس‌های اتوماتیک، آمار فروش گیربکس اتومات استوک بالا رفته است. علاوه بر مناسب بودن قیمت گیربکس اتوماتیک استوک نسبت به نمونه‌های کارنکرده، گاهی هم جعبه دنده نو مناسب خودروی شما پیدا نمی‌شود؛ در این صورت راه‌ چاره خرید قطعه استوک است. جعبه‌دنده‌های استوک از خودروهای قدیمی مشابه استخراج می‌شوند و پس از تعمیر و نگهداری، مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ لذا خرید آن‌ها با ریسک بالایی همراه است.

گیربکس اتوماتیک استوک چیست؟

جعبه‌دنده‌های اتوماتیک به دلیل مزایای قابل‌توجهی همچون رانندگی آسان‌تر، سهولت در ترافیک، خستگی کم‌تر و صرفه‌جویی در سوخت بسیار محبوب هستند. این قطعات در داخل کشور تولید نمی‌شوند و به‌همین‌صورت، انواع استوک آن نیز وارداتی هستند. به‌طورکلی، خرید قطعات یدکی استوک وارداتی کیفیت بهتری دارند؛ زیرا در کشورهای خارجی به‌دلیل توان مالی بیشتر، خودروهایی که آسیب کم‌تری دیده‌اند نیز اوراق می‌شوند و قطعات آن‌ها سالم‌تر هستند.

با توجه به آنچه بیان شد، در بازار قطعات یدکی خودرو، استخراج جعبه‌دنده از خودروهای قدیمی و فروش آن به‌عنوان قطعه یدکی دست‌دوم، امری مرسوم است؛ این قطعات برای خودروهای مشابه که از یک سال ساخت مشابه استفاده می‌شوند، کارایی دارند و با قیمت پایین‌تر از نمونه‌های نو به فروش می‌رسند.

گیربکس‌های استوک، با توجه به سن و شرایط استفاده قبلی آن‌ها، ممکن است تعمیر شده باشند؛ برهمین‌اساس، پیش‌ از خرید باید به‌خوبی بررسی شده و حتما از یک مرکز فروش گیربکس اتومات استوک معتبر خریداری شوند.

چرا گیربکس استوک بخریم؟

مهم‌ترین دلیلی که مردم خرید جعبه‌دنده استوک را ترجیح می‌دهند، هزینه آن است. قیمت گیربکس اتوماتیک استوک، به مراتب کم‌تر از نمونه‌های آکبند است. گاهی گیربکس کاملا نو که مناسب خودروی شما باشد، یافت نمی‌شود؛ بنابراین تنها گزینه‌ پیش رو، خرید قطعه استوک یا دست‌دوم است.

آیا خرید گیربکس استوک یا دست دوم ایده خوبی است؟

در اکثر موارد، خرید جعبه‌دنده استوک، راهکار بسیار خوبی برای راه‌اندازی مجدد ماشین شماست؛ اما خرید این قطعات با توجه به کارکرد قبلی و احتمال تعمیر شدنشان، ریسک بالایی دارد؛ بنابراین، اگر بتوانید یک قطعه تعمیر شده با کارکرد عالی از یک فروشنده معتبر بخرید، خرید بسیار به‌صرفه‌ای خواهید داشت.

ریسک خرید گیربکس استوک

خرابی گیربکس منجر به مشکلات زیادی در خودرو می‌شود تا جایی که ممکن است خودرو را به مرحله اسقاط برساند؛ درهمین‌راستا، پیش از خرید، باید دلیل جداشدن آن و اوراقی شدن ماشین را بپرسید. اگر ماشین تصادف کرده است، باید مطمئن شوید که گیربکس آن آسیبی ندیده باشد.

به‌طورکلی، برای خریدی مطمئن، علاوه بر مراجعه به یک مرکز فروش گیربکس اتومات استوک معتبر، باید چند نکته مهم را مورد بررسی قرار دهید.

هنگام خرید گیربکس اتومات استوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

چندین فاکتور مهم وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه کنید، شانس خرید گیربکس اتوماتیک استوک خوب را برای خود افزایش خواهید داد. در اینجا هرکدام از موارد مهم در خرید جعبه‌دنده‌های استوک را به تفکیک توضیح داده‌ایم.

تاریخچه خدمات

اولین مورد، توجه به سابقه سرویس و نگهداری جعبه‌دنده است. توجه کنید که آیا این قطعه به‌درستی نگهداری شده است یا خیر. برای مثال، یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حفظ کارکرد گیربکس‌های اتوماتیک تعویض به‌هنگام روغن آن است. اگر تعویض روغن به‌موقع انجام نشده باشد، در خطر خرید قطعه‌ای هستید که مشکلاتی را برای خودروی شما به وجود خواهد آورد.

جهت حفظ کارکرد جعبه‌دنده و عملکرد بهتر خودرو، باید پس از طی مسافت 60 هزار کیلومتر، نسبت به خرید روغن گیربکس اتوماتیک و تعویض به‌هنگام آن اقدام کنید.

بررسی دوشاخه تخلیه تراشه

اکثر گیربکس‌ها از یک پلاگین تخلیه مغناطیسی برخوردارند. دوشاخه‌های تخلیه با گرفتن هرگونه براده‌ای از چرخ‌دنده‌ها، مانع از آسیب‌دیدن بیشتر آن‌ها می‌شوند. با برداشتن پلاگین تخلیه و یک نگاه سطحی، می‌توانید ببینید آیا براده‌های زیادی به آن چسبیده است یا خیر. اگر براده‌ای وجود داشته باشد، به احتمال زیاد این جعبه دنده، در شرایط خوبی نبوده و مشکل‌دار است؛ پس به دنبال گزینه دیگری بروید.

بررسی کنید که چرا گیربکس از خودروی قبلی خارج شده است

مناسب بودن قیمت فروش گیربکس اتوماتیک استوک نباید شما را وسوسه کند؛ زیرا خرید یک قطعه معیوب و مشکل‌ساز، هزینه‌های به‌مراتب بیشتری از خرید قطعه نو ایجاد خواهد کرد. اگر دلیل حذف‌شدن گیربکس از خودروی قبلی را بدانید، چیزهای زیادی در مورد وضعیت عملکرد و کارایی آن دستتان می‌آید.

  1. درصورتی که خودرو دچار تصادف جزئی، به ویژه از قسمت عقب شده باشد، گیربکس دلیل اسقاط آن نبوده است و این خرید، ریسک ندارد.
  2. اگر خودرو دچار تصادف شدید شده باشد، احتمال آسیب رسیدن به گیربکس بالاست؛ بنابراین، حتی در صورت تعمیر شدن، ممکن است بعدا مشکلاتی را برای شما به‌وجود بیاورد.
  3. اگر خودرو تصادف نکرده است، باید دلیل اسقاط شدن آن را بدانید؛ زیرا جعبه‌دنده‌های معیوب، یکی از دلایل رایج اوراقی شدن خودروها و خارج شدن آن‌ها از جاده هستند.

بررسی کنید آیا فروش گیربکس اتوماتیک استوک گارانتی دارد یا خیر؟

بعضی از فروشنده‌های معتبر، نوعی گارانتی سلامت محصول به خریدار ارائه می‌دهند که این یک نوع آرامش خاطر ایجاد می‌کند؛ اما، عدم ارائه گارانتی فروش گیربکس اتوماتیک استوک، به‌هیچ‌وجه نشانه بدی نیست و با بررسی‌های ذکر شده، می‌توانید از سلامت فیزیکی محصول مطمئن شوید. 

بررسی موارد فوق‌الذکر، در یک خرید خوب و هوشمندانه به شما کمک خواهد کرد؛ اما، اگر وقت یا آگاهی کافی برای بررسی چنین مواردی ندارید، بهتر است به یک مرکز فروش گیربکس اتومات استوک گربکس هاب مراجعه کنید. اعتبار فروشنده و اعتمادی که به وی دارید، مانع از خرید دردسرساز و متضرر شدن شما خواهد شد.

خرید روغن گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک بیشتر از انواع معمولی، در معرض خرابی هستند. یکی از عوامل مهم در حفظ و نگهداری جعبه دنده‌های اتومات، تعویض منظم روغن است. عدم تعویض به‌وقع و منظم منجر به کاهش عمر مفید این قطعات خواهد شد؛ بنابراین نباید نسبت به خرید روغن گیربکس اتوماتیک و تعویض به‌هنگام آن بی‌اهمیت باشید. قیمت روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به اینکه خارجی و یا ایرانی تهیه کنید و نسبت به مقدار روغن گیربکس مورد نیاز متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت روغن گیربکس اتوماتیک هم میتوانید به مرکز فروش گیربکس اتومات استوک گیربکس هاب مراجعه کنید.

لیست قیمت گیربکس اتوماتیک

قیمت گیربکس اتومات ۲۰۶ نیز یکی از عواملی است که هنگام خرید نمونه‌های استوک باید مورد توجه قرار دهید. قیمت این قطعه براساس عوامل مختلفی از جمله نوع و برند محصول، تکنولوژی و ویژگی‌هایی خاص، نوع خودرو و شرایط بازار متفاوت است. برای خرید جعبه‌دنده‌ استوک با قیمت مناسب بهتر است به فروشندگان باسابقه و مراکز بزرگ فروش قطعات یدکی خودرو مراجعه کنید.

نکات مهم فروش گیربکس اتومات استوک

vخودروهای دنده اتوماتیک مزایای زیادی برای راننده دارند؛ از این جهت طرفداران این خودروها بیشتر شده است. با مراجعه به مراکز فروش گیربکس اتومات استوک مانند گیربکس هاب و خرید این قطعات با قیمت مناسب‌تر از نمونه‌های کاملا نو، خریدی به‌صرفه‌تر خواهید داشت؛ البته باید چند نکته مهم را که در مطالب فوق بیان کردیم، مورد بررسی قرار دهید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا