رپورتاژ آگهی

فرصت تکرارنشدنی برای تخفیف جریمه بیمه موتور سیکلت در شهریور 1402

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث یک فرصت تکرارنشدنی برای خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت بدون پرداخت جریمه دیرکرد است. بیمه مرکزی با توجه تعداد زیاد موتورسواران فاقد بیمه شخص ثالث طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت را همرمان با طرح بخشودگی بیمه ماشین اعلام کرد. بر اساس اعلام بیمه مرکزی طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور سیکلت در سال 1402 از تاریخ 2 الی 18 شهریور و به مدت 17 روز به مرحله اجرا در آمده است. در ادامه این مقاله در مورد جزییات طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت با شما صحبت می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تردد موتورسیکلت‌های بدون بیمه شخص ثالث ممنوع است

بر اساس قوانین بیمه شخص ثالث تردد وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه شخص ثالث ممنوع است. به همین دلیل نیروی انتظامی و ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند با شناسایی وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌های بدون بیمه‌نامه، نسبت به توقیف موتورسیکلت‌ها و جریمه آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. بر اساس همین قانون نیروی انتظامی وظیفه دارد به صورت منظم در بازه‌های 6 ماهه گزارش جریمه و توقف همه وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت‌های بدون بیمه شخص ثالث را به دادستان کل کشور، بیمه مرکزی، کمیسیون‌های قضایی، حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیت ملی و سیاست‌های خارجی اعلام نمایند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای موتورسواران بدون بیمه نامه

 براساس قانون تمامی راکبانی که بیمه شخص ثالث ندارد به صورت روزشمار جریمه می‌شوند. جریمه دیرکرد به ازای هرروز نداشتن بیمه شخص ثالث به افراد تعلق می‌گیرد. برای محاسبه جریمه دیرکرد موتورسیکلت‌ها عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. از جمله عوامل موثر در تعیین میزان جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربری موتور
  • ظرفیت موتور
  • تعداد سیلندر
  • شرکت بیمه‌گر

برای محاسبه جریمه دیرکرد موتورسیکلت‌ها از فرمول زیر استفاده می‌شود:

حق بیمه پایه بدون در نظر گرفتن تخفیفات بیمه‌نامه تقسیم بر تعداد روزهای سال (365 روز)

آیا جریمه دیرکرد موتورسیکلت بخشیده می‌شود؟

جریمه دیرکرد موتورسیکلت به جز در زمان اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت قابل حذف و بخشیده شدن نیست. بر همین اساس هر نماینده بیمه‌ای جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور را حذف کند یا در میزان آن تخفیف بدهد، مطابق با قانون مرتکب جرم شده است. از طرفی با توجه به تعداد زیاد موتورسواران بدون بیمه‌نامه شخص ثالث قانون برای برخورد با این افراد جرایمی مانند: توقیف موتورسیکلت، جریمه راننده متخلف و ابطال کارت سوخت را در نظر گرفته است.

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت چیست؟

بهتر است بدانید قانون حامی بیمه گریزان است و برای حمایت از آن‌ها با همکاری بیمه مرکزی در هر سال به مناسبت‌های مختلفی طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را اجرا می‌کند. به این ترتیب تمامی راکبان بدون بیمه‌نامه می‌توانند با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله و بدون پرداخت جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خود، بیمه را خریداری کنند و مشمول طرح بخشودگی جرایم دیرکرد شوند.

زمان اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت در سال 1402 نیز به اجرا در آمده است. این طرح در شهریور ماه از تاریخ 2 الی 18 شهریور به مرحله اجرا در آمده است و تمام موتورسیکلت‌های بدون بیمه‌نامه و دارای جریمه دیرکرد می‌توانند با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از پرداخت تمامی جرایم دیرکرد بیمه خود معاف شوند. این طرح یک فرصت طلایی برای راکبان موتورسیکلت بدون بیمه‌نامه است.

علت اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

بیمه مرکزی با آگاهی از وجود بیش از 11 میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه‌نامه و با در نظر گرفتن شرایط بیمه‌گزاران امسال نیز طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه را در شهریور 1402 اعلام کرد. علت اجرای طرح بخشودگی در سال 1402 وجود تعداد بسیار وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه، هفته دولت، تعداد زیاد موتورسواران در کشور، تردد زائران اربعین، آغاز سفرهای تابستانی، ترویج فرهنگ خرید بیمه شخص ثالث و کاهش تعداد موتورسواران بدون بیمه نامه در سطح کشور اعلام شده است.

خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یک ساله از بیمه دات کام و معافیت از پرداخت جرایم دیرکرد

برای شرکت در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت باید یک بیمه شخص ثالث یک ساله را خریداری کرد. با توجه به ترافیک کاری در روزهای آخر تابستان، خرید اینترنتی بهترین راهکار برای افراد است. بر همین اساس بیمه دات کام در روزهای بخشودگی جرایم دیرکرد در کنار بیمه‌گزاران و موتورسواران قرار گرفته است.

افراد می‌توانند با ورود به سامانه Bimeh.com و انتخاب بیمه شخص ثالث موتورسیکلت مراحل خرید بیمه را به راحتی و در چند مرحله ساده انجام دهند. با خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت از بیمه دات کام می‌توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث
  • پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته بیمه دات کام
  • خرید قسطی بیمه شخص ثالث بدون نیاز به چک و سفته
  • ارسال رایگان بیمه‌نامه شخص ثالث به آدرس دل‌خواه
  • کاهش ترافیک و هزینه

فرصت طلایی خرید بیمه شخص ثالث برای راکبان موتور سیکلت دارای جریمه دیرکرد

تمامی راکبان موتور سیکلت بدون بیمه‌نامه می‌توانند از تاریخ 2 الی 18 شهریور و به مدت 17 روز برای شرکت در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت اقدام نمایند. به این ترتیب راکبان موتورسیکلت بدون بیمه شخص ثالث با خرید یک بیمه شخص ثالث یکساله از پرداخت تمامی جرایم دیرکردبیمه خود معاف می‌شوند. در این مقاله در مورد اهمیت خرید بیمه شخص ثالث و طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور سیکلت با شما صحبت کردیم. اگر شما هم از راکبان بدون بیمه شخص ثالث هستید در اولین فرصت ممکن موتورسیکلت خود را بیمه کنید و با خیال راحت موتورسواری کنید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا