آموزشی

سیستم استارت القایی یا SMG

مقدمه

اگه مقاله زوموتور درباره تکنولوژی Blue Core رو خونده باشید میدونید که استارت القایی یا SMG یکی از ده‌ها تکنولوژی به کار گرفته شده در Blue Core هست. قبل از این که بخوام در مورد نحوه کارکرد این سیستم بهتون توضیح بدم بذارید بهتون بگم که وجود این استارت القایی در یک موتورسیکلت رو از کجا میشه تشخیص داد؟!

اگه تا حالا پشت موتورهایی مثل هوندا کلیک، پی‌سی‌ایکس یا یاماها آیروکس و ان مکس نشسته باشید و اونها رو رونده باشید، قطعاً یه مسئله‌ای توجه شما رو به خودش جلب کرده!

اون هم نحوه استارت خوردن و روشن شدن انجین این موتورهاست؛ که بدون نگه داشتن دکمه استارت و با یک فشار لحظه‌ای بدون اینکه صدایی بشنوید انجینشون روشن میشه و شروع به کارکردن میکنه!

دلیل این استارت بی سر و صدا به کار رفتن سیستم استارت القایی یا SMG (مخفف Smart Motor Generator) در مهندسی انجین هست. البته اصطلاح SMG اصطلاح ویژه کمپانی یاماهاست ولی برندهای دیگه‌ای با اسم‌های مختلفی از این تکنولوژی استفاده کردن مثل: هوندا، وسپا و … .

موتور الکتریکی القایی - زوموتور zoomotor

سیستم استارت القایی چجوری کار میکنه؟!

اگه بخوام نحوه کارکرد این سیستم رو به زبون ساده بهتون توضیح بدم باید بگم که در استارت القایی از یک مولد یا استارتر الکتریکی در کنار انجین اصلی موتورسیکلت استفاده میشه و وظیفه اون راه‌اندازی و روشن کردن انجین موتورسیکلت هست.

موتورهایی که از سیستم استارت القایی یا SMG بهره میبرن باید دارای باتری‌های قوی، حجیم و با کیفیتی باشن چراکه استفاده از این نوع استارت نیازمند برق زیادی هست. البته وظیفه شارژ کردن همون باتری هم بر عهده همین استارتر الکتریکی هست.

استارت القایی یا SMART MOTOR GENERATOR SYSTEM - زوموتور

مزایای سیستم استارت القایی یا SMG

وجود این سیستم در موتورسیکلت کاری میکنه که شما فقط با یک فشار لحظه‌ای موتور رو روشن کنید و این روشن شدن هم بدون هیچ سر و صدای اضافه‌ای صورت میگیره.

در ضمن وجود این آپشن روی موتورسیکلت باعث میشه تا شرکت موتورساز بتونه آپشن استارت استاپ (یا آیدلینگ استاپ) رو روی اون موتور راه‌اندازی کنه و اگه از دنبال‌کننده‌های وبسایت زوموتور باشید میدونید که قبلاً به صورت مفصل در مورد سیستم استارت استاپ صحبت کردیم و اگه هنوز اون مقاله رو نخوندید میتونید از طریق این لینک اون رو هم بخونید.

در پایان پیشنهاد میکنم ویدیو رسمی یاماها در مورد سیستم استارت القایی رو ببینید چون با یه اینفوگرافی جذاب نحوه کارکرد و مزایای این آپشن رو به خوبی براتون توضیح داده.

در ابتدای این ویدیو نحوه کارکرد استارترهای معمولی به نمایش گذاشته میشه و در ادامه به معرفی سیستم استارت القایی میپردازه.

رفیق خیلی خوشحال میشیم نظر یا تجربتو در مورد این محتوا بدونیم. پس هر کامنتی داری توی قسمت دیدگاه های همین پایین سایت بذار تا هم ما استفاده کنیم هم بقیه. راستی اگر شماره همراهتو بذاری به محض جواب دادن به کامنتت توسط زوموتور، از طریق اس ام اس باخبر میشی. یادت نره، اطلاعاتت پیش ما محفوظه! مرسی که زوموتور رو دنبال میکنی. ❤️

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

امیرحسین ناطقی

من به هرچیزی که به موتورها ارتباط پیدا میکنه علاقه دارم؛ از ساختن ویدیو بررسی و نوشتن محتوا برای موتورها بگیر تا سواری و مسافرت و دور دور. /"

1 دیدگاه

  1. سلام من دوروزه توهمه سایتها گشتم به یه جواب یانتیجه واسه استارت موتور نرسیدم اگه جوابی داری بدین ممنون میشم شماره همراهم ۰۹۳۵۹۶۹۰۴۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا