رپورتاژ آگهی

سریع‌ترین روش و استعلام پرداخت عوارض آزادراهی در نوروز 1403 چیست؟

بسیاری از افراد با عبور از بزرگراه‌های کشور به‌دنبال روش‌هایی برای استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت آن هستند تا در صف‌های طولانی خودرو در ایام نوروز معطل نشوند. اگر شما نیز قصد تردد از این مسیرهای زمینی را دارید، بهتر است از همین حالا با روش‌هایی که برای این کار وجود دارد آشنا شوید.

به‌طور کلی باید گفت هر راننده‌ای علاوه‌بر پرداخت عوارضی باید به‌دنبال روش‌هایی برای دریافت استعلام از خلافی خودرو باشد تا با تسویه بدهی‌هایی که روی پلاک خودرو وجود دارد خیال خود را بابت عدم اعمال جریمه راحت کند. در ادامه با روش‌هایی موجود برای این فرآیندها آشنا می‌شویم برای آگاهی از آن‌ها تا انتهای متن با ما همراه باشید.

روش‌های قدیمی استعلام عوارض آزادراهی و دردسر آن‌ها

در گذشته افراد از چه روش‌هایی می‌توانستند از عوارض آزادراهی استعلام دریافت کنند؟ دراین‌خصوص باید گفت رانندگانی که موفق نمی‌شدند در طول مسیر عوارض را به‌صورت نقدی پرداخت کنند، برای تسویه باید به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کردند.

مراجعه حضوری برای پرداخت خلافی نیز صدق می‌کند. البته افراد برای این منظور باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند. ضمن اینکه راننده‌های زیادی هستند که هنوز هم برای دریافت استعلام و پرداخت بدهی‌های اعمال‌شده روی پلاک، مانند عوارض آزادراهی و خلافی روش‌های حضوری را انتخاب کنند.

به‌طور کلی باید گفت مراجعه حضوری اتلاف وقت صاحب خودرو را به‌همراه دارد. چراکه راننده باید در ساعت‌های مشخص به دفاتر مربوطه مراجعه کند و گاهی برای مدت طولانی در صف منتظر بماند.

به همین دلیل نیز این روش را مناسب فردی نمی‌دانیم که برای نماندن در صف‌های پرداخت عوارض آزادراهی، از تسویه این مبلغ خودکاری می‌کند. ازاین‌رو لازم است به معرفی سایر روش‌هایی که سرعت انجام فرآیند استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت آن را افزایش می‌دهند بپردازیم.

روش‌های استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی و خلافی

شما به‌عنوان مالک خودرو باید با روش‌هایی که برای استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت آن وجود دارد، آشنا باشید. همچنین بهتر است راه‌کارهایی را که برای پرداخت خلافی وجود دارد بشناسید تا این فرآیندها را در زمانی کوتاه انجام دهید.

البته بهتر است روشی را انتخاب کنید که با استفاده از آن فرآیند دریافت استعلام از عوارضی و خلافی به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. در ادامه علاوه‌بر بررسی روش‌های کلی به‌معرفی این راه‌کار کاربردی نیز می‌پردازیم. این موارد عبارت‌اند از:

استعلام عوارض آزادراهی با کد دستوری

اگر موبایل هوشمند در دست ندارید و نمی‌خواهید عوارض را در لحظه پرداخت کنید بهترین کار استفاده از کد دستوری *720*8# است. با شماره‌گیری این عدد و وارد کردن اطلاعات لازم، مبلغی که روی پلاک اعمال شد به شما نمایش داده می‌شود.

استعلام عوارضی با تلفن گویا

راه‌کار دیگری که به شما در آسان‌سازی مسیر پرداخت عوارض کمک می‌کند، تماس با تلفن گویا است. برای این منظور باید عدد 1531 را شماره‌گیری کنید. با وارد کردن سایر اطلاعات، اپراتور مبلغ عوارض را به شما اعلام می‌کند.

استعلام خلافی از سامانه پیامکی

اگر می‌خواهید کل بدهی‌های موجود روی پلاک را تسویه کنید، بهتر است روش‌های موجود برای دریافت استعلام از خلافی را نیز بشناسید. یکی از این روش‌ها ارسال کد 17 رقمی VIN به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است.

با انجام این کار پیامکی حاوی اطلاعات مورد نیاز یعنی مبلغ، شناسه پرداخت و شناسه قبض برای شما ارسال می‌شود تا با استفاده از آن‌ها بتوانید پرداخت را به‌راحتی از روشی دیگر انجام دهید.

دریافت خلافی با کد دستوری

همان‌طور که استعلام عوارض آزادراهی با کد دستوری امکان‌پذیر بود، برای استعلام خلافی نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید. با شماره‌گیری کد *110# خلافی به شما نمایش داده می‌شود.

پرداخت عوارض آزادراهی با مراجعه به خودپرداز

یکی از روش‌های ساده و در دسترس برای پرداخت عوارض آزادراهی که برای تسویه خلافی نیز کاربرد دارد، مراجعه به دستگاه خودپرداز است. با انتخاب این روش در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید از خانه خارج شوید و پرداخت را انجام دهید.

درصورتی‌که به دستگاه‌ کارتخوان دسترسی دارید نیز می‌توانید به‌راحتی با استفاده از آن مبلغ عوارض یا خلافی را تسویه کنید. البته پیش‌از این کار باید از روش‌های دیگر استعلام را دریافت کرده باشید.

استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت آن با اپلیکیشن

نصب اپلیکیشن برای دریافت استعلام عوارضی و پرداخت آن از کاربردی‌ترین روش‌ها به‌شمار می‌آید. افرادی همواره فرآیندهای مختلف را با موبایل خود انجام می‌دهند بهتر است برای پرداخت عوارضی و خلافی نیز از روش استفاده کنند؛ چراکه ازنظر سرعت حرف اول را می‌زند.

مراجعه به وب‌سایت‌ها برای استعلام و پرداخت عوارضی

‌یکی دیگر از روش‌های آنلاین دریافت استعلام عوارضی و پرداخت آن، مراجعه به سامانه‌هایی است که برای این منظور طراحی کرده‌اند. سایت‌ها نیز مانند اپلیکیشن همواره در دسترس هستند و با استفاده از موبایل یا سیستم کامپیوتری خود می‌توانید به‌راحتی از این روش استفاده کنید.

بهترین روش استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت آن کدام است؟

بهترین روش را می‌توان گزینه‌ای دانست که با استفاده از آن فرآیند دریافت استعلام عوارضی و پرداخت آن در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. ازاین‌رو باید گفت نصب اپلیکیشن به‌دلیل در دسترس بودن و سرعت بالا روشی کاربردی و در واقع بهترین راه‌کار به‌شمار می‌آید.

با نصب یک اپلیکیشن می‌توانید علاوه‌بر استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت آن به‌صورت آنی، برای دریافت خلافی و تسویه آن اقدام کنید. به همین دلیل نیز این روش برای افرادی که مالک خودرو هستند بسیار کاربردی خواهد بود.

دراین‌خصوص می‌توانیم اپلیکیشن تاپ را معرفی کنیم. در واقع با نصب این سوپر اپلیکیشن به تمام خدمات آنلاین خودرو دسترسی خواهید داشت و دیگر لازم نیست در ایام نوروز برای مدت طولانی در صف‌های پرداخت عوارض بمانید یا به‌دنبال روش‌های استعلام این مبلغ باشید.

اگر صاحب یک خودرو هستید و می‌خواهید در انجام فرآیندهایی مانند پرداخت بیمه، دریافت استعلام از عوارضی یا خلافی، تعمیر ماشین و حتی بردن آن به کارواش با اتلاف وقت مواجه نشوید، بهتر است تاپ را روی گوشی خود نصب کنید و از سرویس‌های متنوع آن بهره‌مند شوید.

کاربردی‌ترین روش برای پرداخت خلافی

با شناخت روش‌هایی که برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد و استفاده از آن‌ها، می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و درگیر روش‌های حضوری استعلام و پرداخت خلافی نشوید.

یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی که برای این منظور وجود دارد نصب اپلیکیشن تاپ است. با نصب برنامه‌ای مانند تاپ علاوه بر پرداخت عوارض آزادراه و خلافی، به سایر خدمات آنلاین خودرو نیز دسترسی خواهید داشت.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا