رپورتاژ آگهی

راهنمای جامع خرید باتری ماشین های MVM

باتری خودرو که به عنوان یک قطعه مصرفی محسوب می‌شود، بین دو تا سه سال عمر می‌کند. خودروهای شرکت مدیران خودرو که بیشتر از برند MVM هستند، این روزها به خاطر ظاهر زیبایی که دارند، در بین جوان‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این خودروها نیز همچون سایر ماشین‌های ایرانی و خارجی به باتری نیاز دارند. شرکت ام وی ام برای ساخت محصولات خود آپشن‌های برقی زیادی را در نظر گرفته است که همین موضوع مصرف باتری خودرو را نیز بالا می‌برد. اما برای اینکه در خرید باتری خودرهای ام وی ام دچار اشتباه نشوید، لازم است به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌شود، دقت داشته باشید.

مشخصات باتری برای خودروهای MVM

با توجه به تنوع محصولات شرکت مدیران خودرو، هر یک از آن‌ها به باتری متفاوتی نیاز دارند. به این معنا که برای خودروی ام وی ام x22 نمی‌توانید باتری ام وی ام x33 را خریداری کنید. در جدول زیر مشخصات باتری هر یک از محصولات شرکت MVM آمده است:

نام خودروآمپراژ باتری (حداقل)آمپراژ باتری (حداکثر)نوع باتری
ام وی ام X2260 آمپرکوتاه
ام وی ام X3370بلند راست
ام وی ام 11045بلند
ام وی ام 31560کوتاه
ام وی ام ایکس 556066 و 70کوتاه چپ

طبق این جدول می‌توانید باتری با آمپراژ مناسب برای خودروی MVM را خریداری کنید. نوع باتری که باید بلند یا کوتاه باشد، در این جدول آمده است که می‌تواند راهنمای شما برای خرید باتری ام وی ام باشد.

توجه به تاریخ تولید باتری MVM

یکی از اشتباهاتی که بسیاری در زمانی خرید باتری ام وی ام X22 یا سایر محصولات این شرکت مرتکب می‌شوند، بی‌توجهی به تاریخ تولید است. به طور کلی اگر بیش از 6 ماه از زمان تولید باتری گذشته باشد، آن محصول عمر کوتاه‌تری خواهد داشت. در این مواقع ممکن است فروشگاه عرضه کننده قیمت باتری ام وی ام را پایین‌تر از حد بازار مشخص کند که به معنای ارزان بودن آن نیست.

بررسی ابعاد و محل قرار گرفتن قطب مثبت و منفی

محل قرار گرفتن قطب مثبت و منفی هم یکی دیگر از نکات مهم زمان خرید باتری ماشین ام وی ام آریزو، تیگو، چانگان، X22 و …. است. هر یک از این خودروها به یک باتری با ابعاد مشخص شده نیاز دارند که محل قرار گرفتن قطب منفی و مثبت در آن‌ها متفاوت است. این مشخصات نیز در مورد باتری در دفترچه راهنما هر خودرو آمده است.

قیمت باتری خودروهای ام وی ام

لیست قیمت باتری های ام وی ام با توجه به عوامل زیر تعیین می‌شود:

  • آمپراژ یا شدت جریان باتری
  • کیفیت باتری
  • برند تولید کننده
  • کوتاه یا بلند بودن باتری
  • ایرانی یا خارجی بودن باتری

آیا برای ام وی ام باید باتری خارجی بخریم؟

باتری باید از نظر ابعاد، آمپراژ و نوع آن (کوتاه یا بلند بودن) با خودروی شما تناسب داشته باشد. پس فرقی نمی‌کند که برای خودروهای ام وی ام (ام وی ام X22، ام وی ام X33، آریزو 5، تیگو 5، چانگان و …) باتری ایرانی بخرید یا خارجی. اما باید تمامی مشخصات مربوط به باتری را در دفترچه راهنما مطالعه کرده و سپس برای خرید آن اقدام کنید.

برندهای ایرانی زیادی وجود دارد که باتری‌های مورد نیاز برای MVM را تولید می‌کنند که از جمله باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شرکت سپاهان باتری
  • شرکت صبا باتری
  • وایا باتری
  • دورنا باتری
  • برنا باتری
  • پاسارگاد صنعت باتری
  • آذر باتری

شما می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی از جمله ایران باتری، یکی از برندهای بالا را انتخاب کرده و برای خودروی MVM خود باتری مناسب را خریداری کنید.

جمع بندی

باتری یک قطعه مصرفی است که بین دو تا سه سال عمر می‌کند و نحوه مراقبت شما نیز بستگی دارد. اما فراموش نکنید که باتری باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد تا سریع خراب نشود و مجبور به تعویض و خرید مجدد باتری نشوید. به همین دلیل زمان تهیه باتری ماشین باید از فروشنده کارت گارانتی را نیز دریافت کنید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا