نقد و بررسی موتورسیکلت

دومینار 250، هندیِ تازه‌وارد

مقدمه دومینار ۲۵۰

با توجه به داستان تحریم های هند و یه سری مشکلات گمرکی دیگه تقریباً داشتیم از حضور دومینار ۲۵۰ در ایران ناامید میشدیم اما بالاخره بعد از ۳ سال انتظار و امروز و فردا کردن، دومینار ۲۵۰ به صورت پلاک شده وارد بازار ایران شد تا موتورهای هندی هم یه نماینده ۲۵۰ سی سی تو بازار ایران داشته باشن. با توجه به کیفیت و مشخصات فنی خوب این موتور اگه دومینار ۲۵۰ هم دقیقا مثل بقیه موتورهای هندی بازار از لحاظ تامین قطعات مشکلی نداشته باشه خیلی خوب میتونه جای خودش رو در این حجم و کلاس باز کنه.

رقبای دومینار ۲۵۰ در بازار ایران، کی تی ام دوک ۲۵۰، سی اف ۲۵۰، زونتس آر ۲۵۰، هانوی ۲۵۰، سنکی ۲۵۰ و بنلی ۲۵۰ تک سیلندر و چندتا موتور دیگه هستن که این نشون میده این موتور هندی برای رقابت کار سختی رو در پیش داره که البته سابقه خوب هندی ها در ایران کمک زیادی به این موتور میکنه!در حال حاضر (شهریور ۱۴۰۱) دومینار ۲۵۰ با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان به فروش میرسه و این در حالی هست که فروشگاهها همچنان دارن إن اس ۲۰۰ رو با این قیمت به فروش میرسونن!

مشخصات فنی dominar 250

قطعا خیلیا مثل خودم منتظر این موتور بودن و به نظرم میتونه سهم خوبی از بازارو بگیره ولی بدبختی، زمانی که حرف از اومدنش میزدن قیمت موتورها مثل الان نبود و میشد به خریدش فکر کرد 🤦🏻‍♂️ الان فک کنم حدود ۲۰۰ باشه …

این موتور سه چهار سالی هست که در هند معرفی شده و تقریبا میشه گفت امتحانشو تو اون کشور پس داده. به نظرم در کنار همه خوبی‌هایی که این موتور داره، یه نکته منفی بزرگ وجود داره و اون وزن بالای این موتور هست

۱۸۰ کیلوگرم وزن تَر، برای یه موتور ۲۵۰ سی‌سی تک سیلندر وزن خیلی خوبی به حساب نمیاد و همین مسئله باعث شده عملکرد این موتور تو بحث شتاب ۰ تا ۱۰۰ و همچنین تاپ اسپید، خیلی شبیه به اِن‌اِس و آر‌اِس ۲۰۰ (محصولات دیگه باجاج) هست.

نظرتون چیه درباره دومینار ۲۵۰؟ به نظرتون میتونه فروش خوبی که باجاج با ان‌اس ۲۰۰ در ایران داشت رو دوباره تکرار کنه؟

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

10 دیدگاه

  1. خدمات پس از فروش عرفان سیکلت برای این موتور عالی هست و میتونید با خیال راحت از این شرکت بخرید

  2. سلام خدمت شما آدمین محترم بخوای لاستیکهاش رو عوض کنی و از برندهای خارجی بذاری تا چه سایزی از لحاظ پهنا منظوره میشه برای رینگ جلو و تا چه سایزی برای رینگ عقب میشه انداخت و در کل پیشنهاد خودتون چه برندی (خارجی)هست و چه سایزی برای جلو و چه سایزی برای عقب ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. سلام وقت بخیر. رینگ جلو تا ۱۲۰ نهایتا. ولی پیشنهاد میدم همون ۱۱۰ فابریکی باشه. رینگ عقب تا ۱۵۰.
      برند هم بستگی به بودجه شما داره. پیرلی؛ متزلر؛ دانلوپ؛ میتاس و … لاستیکای خوبین.

  3. سلام آقا امیرحسین ممنونم بابت تمام کارشناسیهاتون
    من بین دومینیک ۲۵۰ با لاکی ۲۵۰ t3 موندم کدومو بخرم منو راهنمایی می کنین.
    ممنونم از بابت تمام زحماتتون

    1. سلام داداش. دومینار ۲۵۰ قطعا انتخاب بهتریه. هم از لحاظ کیفیت هم سواری و تمام موارد دیگه.

  4. سلام
    حدودا 4 تا 5 تا شرکت دارن این موتور رو عرضه میکنن اینا چه فرقی با هم دارن و بهترینشون کدومه؟
    آیا ارزش داره NS200 رو بدم و این رو بخرم؟ آیا بهتره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا