رپورتاژ آگهی

انواع روغن صنعتی و کاربرد آن در صنایع

روغن صنعتی نقش مهمی در صنایع دارد که برای محافظت و جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر به ابزار آلات و تجهیزات صنعتی و همچنین بهبود عملکرد آن ها در حین کار، استفاده می شود. در هر صنعت، عمل روانکاری قطعات صنعتی بایستی به روش کاملاً درست و برنامه ریزی شده انجام شود تا از مزایا و ویژگی های روغن صنعتی بهره ببرید. روان کننده ها با کارایی بالا یک سیستم را از خرابی زودرس نجات داده و برای طیف وسیعی از مصارف گوناگون با درجه حرارت مختلف، قابل استفاده می باشند.

برای آشنایی بیشتر با خواص و مشخصات روغن صنعتی باید بدانید که این نوع روغن ها متشکل از چه موادی هستند. روغن های روانکار از روغن پایه و مواد افزودنی ساخته شده اند تا برای روان کردن سطوح بین قطعات متحرک و ثابت در صنایع، با پایداری حرارتی مناسب استفاده شوند.

کاربرد روغن صنعتی در صنایع نساجی چیست؟ این روغن ها با خاصیت پاکسازی عالی برای خنک کاری و جلوگیری از الکتریسیته ساکن در ماشین آلات گرد باف استفاده می شود.

مشخصات روغن صنعتی برای صنعتگران بسیار مهم است. چرا که برای روانکاری دستگاه های خود، نیازمند به اطلاعات دقیق از میزان ویسکوزیته، حجم و کیفیت می باشند. یک روغن روانکاری با ویسکوزیته مناسب، برای کاربرد های دمای بالا و پایین در صنایع غذایی، دریایی، پتروشیمی، خودروسازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال بهتر است برای سیستم روانکاری خود یک برنامه ریزی داشته باشید تا روان کننده شما کارایی و مزایای خود را نشان دهد.

کاربرد روغن صنعتی بستگی به خواص شیمیایی و فیزیکی روغن مدنظر دارد. مثلاً در عملیات برشکاری یا تراشکاری، از روغن برش بهران یا سایر برند ها در حفاظت از قطعاتی که در معرض ساییدگی و آسیب قرار دارند استفاده نمایید. در واقع برای روانکاری هر نوع تجهیزات، بهتر است از یک روغن صنعتی متناسب با همان دستگاه یا تجهیزات استفاده کنید تا دستگاه و قطعات خود را از آسیب های جدی دور نگهدارید.

انواع روغن صنعتی

انواع روغن صنعتی از طبقه بندی های مختلفی تشکیل شده اند و ترکیبات آن ها از فرومولاسیون خاصی تبعیت می کند که توسط شرکت تولید کننده آن از مواد پایه روغن و افزودنی های مخصوص تهیه شده اند. هر یک از انواع روغن صنعتی دارای دیتا شیت مخصوصی هستند که قبل از خرید و فروش روغن صنعتی پیشنهاد می شود حتما آن را مورد بررسی قرار دهید.

انواع روغن صنعتی و کاربرد آن در صنایع بسیار متنوع است که در زیر مشاهده می کنید:

  • روغن موتور Motor Oil
  • روغن توربين Turbine Oil
  • روغن دنده Gear Oil
  • روغن صنعتی Industrial Oil
  • روغن انتقال حرارت Heat Transfer Oil
  • روغن عمليات نورد و شكل دهی فلزات
  • روغن انتقال قدرت Hydraulic Oil
  • روغن خنك كننده تراشكاری Coolant Oil
  • روغن محافظ Protecting Oil
  • روغن عايق كننده Insulation Oil
  • روغن عمليات حرارتی و آبكاری Quenching Oil

همانطور که گفتیم انواع روغن صنعتی تنوع زیادی دارند که با توجه به مواد افزودنی که در هنگام ساخت به آن ها اضافه شده، می توانند ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند؛ به همین دلیل است که هر یک از آن ها را در صنایع مختلف به کار می بریم. برای مثال انواع روغن موتور برای موتور خودرو ها استفاده می شوند که به سه روش از روغن هایی با پایه تمام سنتتیک، نیمه سنتتیک و معمولی یا مینرال ساخته شده اند.

خرید روغن صنعتی با کیفیت

برای خرید روغن صنعتی به برند، تاریخ انقضا و کیفیت آن بیشترین توجه را داشته باشید. پس از انتخاب روغن مدنظر، آن را به میزانی که نیاز دارید تهیه نمایید. چرا که برای جلوگیری از خرابی و دلایلی مانند نداشتن شرایط و فضای نگهداری، بهتر است روغن را به صورت سطلی یا معمولی تهیه کنید و میزان بیش از حد نیاز را نخرید. ولی اگر نیازمند به روغن با حجم زیاد در فواصل روانکاری کم هستید، مقرون به صرفه تر است آن را به صورت بشکه ای تهیه نمایید و از شرایط نگهداری آن باید بگوییم که در جای خشک با دمای مناسب قرار دهید.

یکی از سئوالات مهم در زمینه خرید روغن صنعتی، وجود امکان ترکیب آن با دو یا چند روغن دیگر است، آیا این امر امکان پذیر است؟ باید بگوییم که مخلوط کردن روغن های صنعتی ممکن است منجر به تولید محصولی با خصوصیات متفاوت شود اما نتیجه مخلوط کردن روغن‌ های صنعتی به نوع روغن‌ و فرمولاسیون شیمیایی آن ها بستگی دارد.

در برخی موارد مخلوط کردن روغن‌ های صنعتی مختلف ممکن است بسیار پر کاربرد بوده و در برخی موارد دیگر منجر به کاهش کارایی و عملکرد نادرست روغن شود.

قیمت روغن صنعتی اصل

قیمت روغن صنعتی بر اساس موارد زیر تعیین می گردد :

  • حجم
  • برند
  • کیفیت
  • مشخصاتی چون ویسکوزیته، گرانروی، گرید و…
  • نوع کارایی
  • مدل روغن

مجموعه فیدار اویل در زمینه فروش روغن صنعتی با برند های ایرانی و خارجی به شرط اصل بودن محصولات فعالیت می کند. این فروشگاه از سایت های معتبر فروش و ارسال روغن های صنعتی با قیمت های استاندارد به سراسر کشور می باشد. برای استعلام قیمت روغن صنعتی از برند های داخلی نظیر : بهران، پارس و ایرانول و نمونه های خارجی مثل : شل، موبیل، توتال و نیناس وارد وبسایت www.fidaroil.com شوید تا بهترین خرید روغن صنعتی به صورت آنلاین یا حضوری را تجربه کنید.

این شرکت ها به عنوان بهترین برند های روغن صنعتی شمرده می شوند که برای خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر، بایستی به نماد الکترونیکی توجه نمایید. فروشگاه اینترنتی فیدار اویل، به صورت تخصصی در زمینه روغن صنعتی فعالیت خود را از سال ها پیش آغاز کرده است. مشتریان این مرکز می توانند به دفتر مرکزی fidaroil واقع در تهران مراجعه نموده و یا حتی به صورت آنلاین و تنها با یک تماس یا پیام در شبکه های اجتماعی، محصول خود را بدون واسطه و مستقیماً از شرکت اصلی با منصفانه ترین قیمت ها تهیه نمایند.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا