رپورتاژ آگهی

گیربکس صنعتی چیست؟

یک گیربکس صنعتی یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را از یک دستگاه به ابزار راننده انتقال می‌دهد تا گشتاور را افزایش داده و سرعت را کاهش دهد. یک گیربکس از چندین قطعه تشکیل شده است که به طور هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند تا وظایف صنعتی متنوعی را که نیاز به ارسال قدرت بالا از منبع تغذیه دارند ، تکمیل کنند.

گیربکس‌های صنعتی در بیشتر تجهیزات جابجایی مواد ، خرد کردن ، نقاله‌ها ، برج‌های خنک کننده و جرثقیل‌ها یافت می‌شوند. صنعت تولید در طول فرایند تولید از گیربکس‌ها استفاده می‌کند ، به خصوص در هنگام فرآوری مواد خام.

معروف‌ترین انواع گیربکس‌ها شامل گیربکس هلیکسی، گیربکس هلیکسی-کرمی، گیربکس هلیکسی-مخروطی، گیربکس‌های سیاره‌ای و گیربکس‌های کاهش حلزونی هستند. در این مقاله به مبانی گیربکس‌های صنعتی، از جمله اهمیت و مزایا آن‌ها و قیمت انواع گیربکس صنعتی می‌پردازیم.

گیربکس صنعتی چیست؟

گیربکس صنعتی سیستمی است که انرژی مکانیکی را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می‌کند و برای افزایش گشتاور در حالی که سرعت را کاهش می‌دهد مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیربکس‌ها قادرند سرعت و گشتاور خود را تغییر داده و انرژی را به یک فرم سازگار تبدیل کنند. آن‌ها در آسان کردن عملکرد مکانیکی در صنایع مفید هستند.

گیربکس هلیکال، گیربکس برجسته هلیکال، گیربکس برجسته هلیکال شیب‌دار و گیربکس سیاره‌ای جزء جعبه‌های استانداردی هستند که در صنایع استفاده می‌شوند. قیمت انواع گیربکس صنعتی، با توجه به کاربرد و مدل آن متغیر هستند.

صنایعی که از گیربکس به طور گسترده استفاده می‌شود شامل صنایع بزرگ می‌شوند؛ مانند:

  • صنعت کاغذ
  • صنعت سیمان
  • صنعت قند و شکر
  • صنعت فولاد
اهمیت گیر بکس صنعتی در چیست

 اهمیت یک گیربکس صنعتی در چیست؟

 یک گیربکس صنعتی قطعه مهم در بی‌شمار ماشینی است که در تقریباً هر صنعتی استفاده می‌شود. هر دستگاهی که نیاز به تغییر تورک یا سرعت دارد، احتمالاً دارای یک گیربکس است. بدون آن‌ها، بسیاری از دستگاه‌ها به طور کارآمد عمل نخواهند کرد. در حالی که گیربکس‌های صنعتی نیازمند ملاحظات نگهداری هستند، اما همچنین به حداکثر تولید و کم کردن اتفاقات محیط کار کمک می‌کنند.

دستاوردهای فناورانه اخیر، گیربکس‌ها را، به ویژه گیربکس‌های صنعتی، قوی‌تر از همیشه کرده است. به طور معمول برای نظارت بر جهت چرخش و تبدیل تورک یا قدرت به خروجی مورد نیاز استفاده می‌شود. گیربکس‌های صنعتی همچنین بسیار قابل اعتماد هستند و به همین دلیل عنصری متداول در تجهیزات صنعتی مدرن هستند.

گیربکس‌های صنعتی بسیار قابل تنظیم هستند و برای هر کاربردی مناسب هستند. مشخصات جزئی می‌توانند به گیربکس اجازه دهند تا با سرعت و تورک‌های مختلف سازگاری پیدا کند. می‌توان به گونه‌ای طراحی شوند که به حداکثر سرعت یا تورک برسند.

کاهش سرعت در گیربکس

از اهمیت استفاده از گیربکس صنعتی در صنایع مختلف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش سرعت

یکی از فواید گیربکس‌های صنعتی، قابلیت کاهش سرعت آن‌ها است. با استفاده از نسبت‌های دنده مختلف، سرعت می‌تواند کاهش یابد و این امکان را برای کنترل و دقت بیشتر در برنامه‌های مختلف فراهم می‌کند. این موضوع به خصوص در فرایندهایی که نیاز به حرکت‌های آهسته و پیوسته مانند تسمه نقاله‌ها یا خطوط تولید دارند، بسیار مهم است.

تطبیق شتاب 

در دو دهه گذشته، تولیدکنندگان سروموتورها اقدامات بهبود را ارائه دادند، مانند استفاده از مواد سبک‌تر، پیچ و رول مفتول‌های مسی با تراکم بالاتر و مغناطیس‌های با انرژی بالا که به خصوص برای موتورهایی طراحی شده‌اند که بر اساس اندازه فریم آن‌ها مقدار بیشتری گشتاور ایجاد می‌کنند.

اگر جرم بار به طور قابل توجهی بیش از مقدار جرم موتور باشد، ممکن است زمان استقرار بیشتری را برای سیستم ایجاد کند و یا حتی از حد اندازه سرعت بیشتری بهره ببرد. هر دو مشکل، خروجی خط تولید را کاهش می‌دهند. یک موتور بزرگ‌تر از نیاز مورد نظر هزینه بیشتری دارد و نیاز به توان بیشتری برای شتاب‌دهی به جرم خود دارد.

صرفه جویی در هزینه

استفاده از گیربکس می‌تواند به بهبود کلیت کارایی یک سیستم صنعتی کمک کند. با استفاده از نسبت دنده مناسب، موتور می‌تواند با سرعت موثرتر خود عمل کرده و در نتیجه مصرف انرژی و هزینه‌ها را کاهش دهد. همچنین، گیربکس‌ها با کاهش باری که موتور به آن تحمل می‌کند، به حداقل رساندن سایش و خرابی موتور کمک می‌کنند. برای اطلاع از قیمت انوع گیربکس‌های صنعتی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تنوع

گیربکس‌های صنعتی انواع و اقسام گزینه‌ها و تنظیمات متنوعی را برای سازگاری با برنامه‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. آن‌ها در اندازه‌ها، نسبت‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا نیازهای خاص را برآورده کنند. این تنوع به شخصی‌سازی و قابلیت سازگاری در فرآیندهای صنعتی مختلف اجازه می‌دهد.

انواع گیربکس صنعتی

دوام و قابلیت اعتماد

گیربکس‌های صنعتی برای تحمل بارها، شوک‌ها و لرزش‌های بالا ساخته می‌شوند. آن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا در شرایط دشوار عمل کرده و از دوام و عمر طولانی برخوردار باشند. علاوه بر این، گیربکس‌ها به صورت دقیق طراحی و اجرا می‌شوند تا عملکرد پایدار و قابل اعتمادی ارائه دهند و هزینه‌های توقف و نگهداری را به حداقل برسانند.

کلام آخر

شرکت سام‌تجهیز، با ارائه انواع گیربکس‌های صنعتی برای انواع صنایع آماده خدمت به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

برای اطلاع از قیمت انواع گیربکس‌های صنعتی با ما تماس بگیرید.

منبع: گیربکس صنعتی چیست؟

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا