رپورتاژ آگهی

مرکز معتبر پخش و تولید نهال گردو در شهر های همدان، یاسوج، شیراز

کشور ایران در تولید میوه گردو توانسته است جزو رتبه‌های برتر و تک رقمی در جهان قرار بگیرد، مخصوصاً در سال‌های گذشته مراکز معتبر پخش و تولید نهال گردو در شهرهای مختلف ‌اندازی شده‌اند، و کمک زیادی به کشاورزان کرده‌اند تا کیفیت و کمیت میوه گردوی تولید شده را ارتقا ببخشند، امروزه در مناطق سردسیری معتدل و مناطق گرمسیری می‌توان خرید نهال گردو در همدان ژنوتیپ و اصلاح شده را کاشت، آمال به دست آمده مشخص کرده بارداران شهر همدان یاسوج و شیراز در دهه گذشته جهش چشمگیری در تولید میوه گردو داشتند، در ادامه اقلیم این سه شهر و مراکز معتبر پخش و تولید نهال گردو در شهرهای همدان یاسوج و شیراز را معرفی خواهیم کرد.

نهال گردو سازگار با شهر همدان، یاسوج و شیراز کدام است؟

از چالش‌های رایج کشاورزان همدان، یاسوج و شیراز خرید نهال گردو در شیراز ، ژنوتیپ و اصلاح شده سازگار با منطقه خود است، کشاورزان با مراجعه به سایت مراکز تولید و فروش نهال گردو می‌توانند به صورت رایگان با کارشناسان این منطقه در تماس بوده و سوالات خود را بپرسند، ما در جدول زیر اقلیم شهرها را به صورت جداگانه و نهال سازگار با این منطقه را به شما معرفی خواهیم کرد.

نام شهراقلیم و آب و هوابارش سالیانهارتفاع از سطح زمیننهال گردو سازگار
یاسوجشهر یاسوج یک منطقه کوهستانی بوده و به خاطر تابستان‌های متعدل و زمستان‌های سرد و یخبندانی که دارند جزو اقلیم‌های مدیترانه‌ای محسوب می‌شود، میزان بارش باران و برف شهر یاسوج بالا بوده به همین خاطر ذخایر آبی مناسبی دارد، این شهر دارای رودخانه و چشمه‌های پرآبی است.۵۰۰ میلی متر۱۸۷۰ مترنهال گردو ژنوتیپ ۹، نهال گردو فرنور
همدانیکی دیگر از مناطق کوهستانی با آب و هوای مدیترانه‌ای، شهر همدان است، باغداران این منطقه باید در خرید نهال گردو توجه داشته باشند تا بتواند ارتفاع ۱۸۰۰ متر و زمستان‌های سرد یخبندان را تحمل کند.۴۴۰ میلی متر۱۸۰۰ مترنهال گردو ژنوتیپ ۹، نهال گردو فرنور، نهال گردو اسرائیلی
شیرازاز مهم‌ترین ویژگی‌های شهر شیراز می‌توان به بادهای شمالی آن اشاره کرد این بادها به خاطر وزش از سمت سیبری بسیار سرد و خشک بوده به همین خاطر باعث صدمه به تنه درختان می‌شود، اقلیمی که برای شهر شیراز در نظر گرفتند آب و هوای گرم و نیمه خشک است براین کشاورزان می‌توانند نهال‌های زودگل آمریکایی، کانادایی و ایرانی را در این منطقه کاشت کنند.۳۹۸ میلی متر۱۵۰۰ مترنهال گردو ژنوتیپ، نهال گردو چندلر و گردو فرنور برای ارتفاعات بالاتر از ۱۵۰۰ متر

مراقبت از درختان در مناطق باران‌زا چگونه است؟

مهندسین نهالستان به هنگام فروش نهال گردو میزان بارش سالیانه یک منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهند، همچنین نکات مهمی که کشاورزان باید در این مناطق رعایت کنند را گوشزد می‌کنند، همانطور که جدول بالا را مطالعه کردید چه شهر همدان شیراز و یاسوج جزو شهرهای پرباران محسوب می‌شود، برای مراقبت از درختان گردو در مناطق باران‌زا، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. انتخاب منطقه مناسب: مطمئن شوید که مکان انتخابی برای کاشت درختان گردو دارای خاک مناسبی است که آب را به خوبی جذب کرده و از آن خارج می‌شود.
  2. استفاده از دیوار بادشکن، موقعیت درختان به گونه‌ای باشد که از تکان‌های شدید باد در معرض خطر نباشند در صورت لزوم می‌توانید از دیوار باد شکن یا درختان صنوبر و پالونیا به عنوان درختان بادشکن استفاده کنید.
  3. آبیاری منظم: بر خلاف باور اشتباه باغداران در مناطق باران‌زا، معمولاً عمق زمین به اندازه کافی آبیاری نشده و ریشه‌هایش زیرین تشنه می‌مانند، بنابراین لازم است که درختان گردو را بطور منظم و به میزان کافی آبیاری کنید، با استفاده از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، مخزن‌های آبیاری یا روش‌های دیگری مراقب رطوبت خاک باغ باشید.
  4. کاربرد مواد آلی: بکارگیری کودهای آلی نه تنها به رشد بهتر درختان کمک می‌کند بلکه زمین را برای نگهداری آب بهبود می‌بخشد و آبیاری بیشتری در تابستان انجام می‌دهد.
  5. مراقبت از زمین: رفت و آمدهای بیش از حد و فشار زیاد بر روی زمین می‌تواند باعث جمع شدن زمین و کاهش نفوذپذیری آن برای آب شود، بنابراین همیشه سعی کنید از ورود به منطقه اطراف درختان گردو خودداری کنید و جاهایی که به زمین فشار اضافه می‌کند، را محدود کنید.
  6. مقابله با آفات و بیماری‌ها: در مناطق باران زا مانند همدان شیراز و یاسوج درختان گردو ممکن است مورد حملات آفات مختلف قرار بگیرند و به بیماری‌ها ابتلا شوند، از شیوه‌های شناسایی و مقابله با آفات و بیماری‌ها استفاده کنید، در خرید نهال گردو در یاسوچ نیز سعی کنید نهال‌های ژنوتیپ را انتخاب کنید.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو در شهر های بیرجند، ارومیه و تهران سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو پکان آمریکایی مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

البته برای کشاورزان شهر همدان یاسوج و شیراز قیمت نهال گردو نیز مهم است، آنها برای کسب اطلاعات کافی در مورد فروش نهال گردو به صورت اینترنتی آخرین تغییرات قیمت نهال گردو می‌توانند به سایت مراکز معتبر پخش و تولید نهال گردو مراجعه کرده و با کارشناسان در تماس باشند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا