رپورتاژ آگهی

خرید قسطی چه موتور هایی بهتر است؟

اگر ایده خرید موتور اقساطی را در سر می‌پرورانید، انتخاب یک موتور اسکوتری قابل‌اعتماد که علاوه‌بر کارکرد خوب، تعمیر و نگهداری آن نیز آسان باشد، بسیار مهم است.

قدرت و عملکرد، اندازه و وزن، ارگونومی و راحتی، ویژگی‌های ایمنی و مقرون‌به‌صرفه بودن، برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که هنگام خرید یک موتورسیکلت جدید، لازم است تا بررسی شوند.

به‌طورکلی، وسیله نقلیه شما، باید به‌حدی قدرتمند باشد که بتواند به حداقل سرعت مجاز در بزرگراه‌ها دست یابد؛ اما، نه آن‌قدر قدرتمند که کنترل آن در سرعت‌های بالا، بسیار سخت یا غیرممکن شود.

اندازه و ابعاد موتور اسکوتری خریداری‌شده نیز باید به‌گونه‌ای باشد تا یک راننده تازه‌کار بتواند به‌راحتی آن را کنترل و مدیریت کند. ارگونومی استاندارد، کنترل‌های قابل دسترسی و سیستم تعلیق مناسب، همه از مواردی هستند که به کنترل‌پذیری هرچه بهتر موتور، کمک خواهند کرد.

هنگام خرید موتور اقساطی ، علاوه‌بر موارد ذکرشده، بهتر است ویژگی‌های ایمنی بهبودیافته مانند ترمزهای ABS، کنترل کشش و سیستم تعلیق قابل‌تنظیم را نیز مورد بررسی قرار دهید.

با وجود گزینه‌های بسیار زیاد موجود در بازار، ممکن است انتخاب کردن برای شما کمی دشوار باشد. ما در این مقاله، فهرستی از بهترین موتورسیکلت ‌هایی که می‌توانید به‌صورت قسطی بخرید را بررسی خواهیم کرد.

بهترین موتورسیکت‌ها برای خرید قسطی

هرساله، سازندگان موتورسیکلت ، طراحان، مکانیک‌ها و مهندسان خود را موظف می‌کنند تا موتورهای اسکوتری ارتقا‌یافته‌ای را ارائه کنند.

در ادامه مقاله، به معرفی بهترین موتورسیکلت ‌های موجود در بازار، خواهیم پرداخت.

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 400

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 400، یک موتور اسکوتری سبک و سریع است که از رانندگی با آن، لذت خواهید برد؛ بنابراین، یک انتخاب عالی برای تازه‌کارها خواهد بود.

این مدل، ارگونومی مناسب و ظاهری امروزی دارد که باعث می‌شود تا طیف وسیعی از افراد را به خود، جذب کند. Ninja 400، همچنین، دارای امکانات پیچیده‌ای از جمله ترمز ABS و کنترل کشش است که ایمنی و عملکرد کلی آن را بهبود می‌بخشد.

این مدل با ظرفیت 399 سی‌سی در گستره موتورسیکلت ‌های اسپورت قرار گرفته و نیروی محرک خود را از یک موتور 4زمانه موازی و یک گیربکس 6سرعته دستی، تامین می‌کند.

موتورسیکلت هوندا ربل 300

هوندا ربل 300، یک موتورسیکلت سبک‌وزن با ارتفاع صندلی کم است که آن را به انتخابی عالی برای افراد کوتاه‌قامت یا رانندگان مبتدی، تبدیل می‌کند.

این موتور دارای مصرف سوخت بهینه، عملکرد قابل‌اعتماد و ظاهری کلاسیک بوده و به‌طورکلی، یکی از بهترین گزینه‌های موجود هنگام خرید موتور اقساطی است.

Rebel 300، همچنین، دارای ترمز ABS و اگونومی بسیار مناسبی است که به یک تجربه رانندگی ایمن و لذت‌بخش، کمک خواهد کرد.

این مدل با ظرفیت 286 سی‌سی در گروه موتورسیکلت ‌های کروزر، دسته‌بندی شده و نیروی محرک خود را از یک موتور تک‌سیلندر 4زمانه و یک گیربکس 6سرعته دستی، تامین می‌کند.

موتورسیکلت یاماها YZF-R3

یاماها YZF-R3، یک موتور اسکوتری مقرون‌به‌صرفه با ارگونومی مناسب، هندلینگ سریع و موتوری بادوام و قدرتمند است که می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها هنگام خرید موتور اقساطی به‌حساب آید.

بهره‌وری سوخت و فناوری‌های به‌کاررفته در این موتور، مانند ترمزهای ABS و کنترل کشش، ایمنی و عملکرد آن را بسیار بهبود بخشیده است.

این مدل، از یک موتور دوسیلندر خطی 4زمانه با ظرفیت 286 سی‌سی برخوردار بوده و یک موتورسیکلت ‌ اسپورت به‌حساب می‌آید.

موتورسیکلت KTM 390 Duke

KTM 390 Duke، یک موتور اسکوتری خوب با موتور تک‌سیلندر 4زمانه و گیربکس 6سرعته دستی است که سواری ایمن، سریع و راحتی را ارائه می‌دهد.

طراحی شیک، ویژگی‌های ایمنی بهبودیافته و سواری راحت، این مدل را به انتخابی عالی برای خرید موتور اقساطی ، تبدیل کرده است.

390 Duke، همچنین مجهزبه ترمز ABS، سیستم تعلیق قابل‌تنظیم و کنترل کشش است که ایمنی و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

موتورسیکلت کاوازاکی Z400 ABS

کاوازاکی Z400 ABS، یک موتورسیکلت کلاس نیکد (Naked) با موتور دوسیلندر 4زمانه و ظاهری مدرن است که سواری راحت و ایمنی را ارائه می‌دهد.

ارگونومی مناسب، هندلینگ عالی و سایر امکانات جانبی مانند ترمزهای ABS و کنترل کشش، این مدل را به یک انتخاب عالی برای موتورسوارانی که به‌دنبال خرید یک موتور اسکوتری اسپرت و همه‌کاره هستند، تبدیل می‌کند.

موتورسیکلت BMW G 310 R

BMW G 310 R، یک موتورسیکلت نیکد با موتور تک‌سیلندر 4زمانه مجهزبه چهار سوپاپ و گیربکس 6سرعته است که سواری نرم و قابل‌اعتمادی را ارائه می‌دهد.

این مدل، همچنین، دارای طراحی مدرن، هندلینگ عالی و امکانات پیشرفته از جمله ترمزهای ABS و کنترل کشش بوده و به‌طورکلی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید موتور قسطی به‌شمار می‌رود.

موتورسیکلت ROYAL ENFIELD METEOR 350

Royal Enfield Meteor 350، یک موتورسیکلت کروزر با موتور تک‌سیلندر 4زمانه و گیربکس 5سرعته است که تجربه سواری راحت و آرامی را ارائه می‌دهد.

این مدل دارای طراحی کلاسیک، ویژگی‌های ایمنی بهبودیافته و مصرف سوخت مناسب است که آن را به یک انتخاب عالی برای خرید، تبدیل می‌کند. Meteor 350، همچنین، مجهزبه ترمز ABS است که ایمنی و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

موتورسیکلت یاماها MT-03

یاماها MT-03، یک موتور اسکوتری نیکد با موتوری سریع و ظاهری مدرن است که تجربه رانندگی بسیار لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد.

سواری راحت، هندلینگ مناسب و ویژگی‌های ایمنی بهبودیافته مانند ترمزهای ABS، این مدل را به یک انتخاب عالی برای کسانی که به‌دنبال خرید یک موتورسیکلت اسپرت و همه کاره هستند، تبدیل می‌کند.

موتورسیکلت گلکسی طرح آیروکس

موتور گلکسی طرح آیروکس با ظرفیت 155 سی‌سی، یک موتور اسکوتری ایمن و سریع با شتاب صفر تا صد 120 کیلومتربرساعت و مصرف سوخت 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر است.

نوع ترمزهای جلو و عقب این مدل، دیسکی بوده و از یک سیستم تعلیق کمک‌فنر هیدرولیکی بهره می‌برد. جعبه دنده آن نیز اتوماتیک است.

از سایر امکانات موتور قسطی گلکسی طرح آیروکس می‌توان به چراغ ال‌ای‌دی، رادیاتور هواخنک و رینگ آلومینیمی اشاره کرد.

شما می‌توانید این مدل موتور و همچنین موتورسیکلت‌های دیگر را به‌صورت اقساطی تا سقف 200 میلیون تومان و با اقساط 60 ماهه از دیجی شهر خریداری کنید:

موتور قسطی

https://dgshahr.com/product-category/motor_bike/motorcycle/

جمع‌بندی

درپایان، می‌توان گفت که قدرت، قابلیت اطمینان و سهولت استفاده، مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام خرید موتور اقساطی باید مورد توجه قرار گیرند.

با وجود برندها و مدل‌های بسیار زیاد موتورسیکلت ، انتخاب گزینه مناسب ممکن است کمی دشوار باشد؛ به همین دلیل است که ما به معرفی لیستی از برترین موتورهای اسکوتری موجود در بازار که ترکیبی عالی از هر سه فاکتور نام‌برده، ارائه می‌دهند، پرداختیم.

به یاد داشته باشید که هنگام تصمیم‌گیری، ترجیحات و نیازهای شخصی خود را نیز در نظر گرفته و درصورت امکان، از افراد دارای تجربه در این زمینه، کمک بگیرید.

منبع:

https://www.motorcyclelegalfoundation.com/best-beginner-motorcycles/

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا