رپورتاژ آگهی

بهترین و مناسب ترین روغن موتور سیکلت کدام است

روغن موتور مناسب یکی از عوامل مهم در حفظ عملکرد بهینه و عمر طولانی موتورسیکلت است که انتخاب روغن مناسب در کنار فیلتر روغن خوب برای موتورسیکلت شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و عمر موتور داشته باشد. در اینجا به نقل از سایت اسب آهنی ، به بررسی عواملی که در انتخاب روغن موتور سیکلت مناسب تأثیرگذار هستند، می‌پردازیم:

  1. انواع روغن

 روغن‌ موتور سیکلت به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند:

  1. روغن‌های معدنی
  2. روغن‌های نیمه سنتتیک (نیمه ‌مصنوعی) 
  3. روغن‌های سنتتیک (مصنوعی)

. روغن سنتتیک، با ویژگی‌هایی مانند پایداری حرارتی بالا، روانکاری بهتر و مقاومت بهتر در برابر اکسیداسیون، گزینه‌ی مناسب‌تری برای موتورسیکلت‌های با عملکرد بالا است. اما در صورتی که موتورسیکلت شما در شرایط عادی استفاده می‌شود، روغن معدنی نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

  • روغن‌ موتورهای معدنی برای موتورسیکلت‌هایی با حجم کم مناسب هستند که شرایط عملیاتی دشوار ندارند.  , یک گزینه اقتصادی محسوب می‌شود.
  • روغن‌ موتورهای نیمه سنتتیک (نیمه مصنوعی) برای موتورسیکلت‌هایی با حجم کم مناسب هستند که شرایط عملیاتی دشوار دارند.
  • روغن‌ موتورهای مصنوعی (سنتتیک) برای موتورسیکلت‌هایی مناسب هستند که مانند موتورهای ورزشی و مسابقه‌ای حجم موتور آن‌ها بالا است

2-ویسکوزیته(غلظت روغن):  ویسکوزیته روغن موتور نشان‌دهنده‌ی غلظت آن است و در واقع میزان مقاومت روغن در برابر جریان حرکات قطعات انجین است. برای انتخاب ویسکوزیته مناسب باید به نوع و شرایط استفاده از موتورسیکلت توجه کنید. در شرایط آب و هوای گرمتر، ویسکوزیته کمتری و در شرایط سردتر، ویسکوزیته بیشتری مورد نیاز است که نشان‌دهنده گرانروی در زمان سرد بودن موتور و گرم بودن موتور است.

از یک سری اعداد برای نشان دادن درجه ویسکوزیته استفاده می شود. این اعداد در استاندارد رتبه‌بندی SAE  تعریف شده اند:  SAE مخفف انجمن مهندسان خودرو (Society of Automotive Engineers) است.

رتبه‌بندی SAE از اعداد 0 تا ۶۰ برای تعیین درجه ویسکوزیته روغن موتور استفاده می‌کند:

اعداد ۰ تا ۲۵ برای هوای سرد و زمستانی است .(مانند روغن موتور 10W40 )

اعداد ۳۰ تا ۶۰ برای هوای گرم و تابستانی هستند(مانند روغن موتور20W50 )

برای مثال در فصل زمستان باید از گرانروی های پایین تر مانند 10W40_5W30_5w40_10W30    استفاده کرد. و در تابستان باید از گرانروی های    10W50_10W60_15W50_20W50 استفاده کرد.

3-تغییرات فصلی : در برخی مناطق، شرایط آب و هوایی در طول فصول تغییر می‌کند. برای حفظ عملکرد موتورسیکلت در تمام فصول، ممکن است نیاز به تغییر روغن موتور داشته باشید. در فصول سردتر، استفاده از روغن با ویسکوزیته بالاتر می‌تواند کمک کند تا موتور در شرایط سرما بهتر عمل کند.

 4-شرکت تولید کننده : انتخاب شرکت تولید کننده مناسب باعث می شود روغن موتور سیکلت با کیفیت و دارای استانداردهای لازم را خریداری کنید که علاوه بر عدم صدمه به قطعات انجین باعث طول عمر و بهره وری بهتر موتورسیکلت شما می شود  .شرکت موتول (Motul Oil) یکی از بهترین شرکت ها و معروفترین تولید کنندگان روغن موتور با گرانروی های متفاوت  در سراسر دنیا می باشد که با روغن موتول در ایران شناخته می شود  که در سایت اسب آهنی به صورت اورجینال به  فروش می رسد .

. در نهایت، برای انتخاب روغن مناسب، بهتر است از محصولات معتبر و با کیفیت از تولیدکنندگان معروف مانند شرکت موتول استفاده کنید. اینکه روغن مورد نظر شما مطابق با استانداردهای معتبر صنعتی مانند API (American Petroleum Institute) یا JASO (Japanese Automotive Standards Organization) باشد، نیز مهم است.  که ما به شما روغن های شرکت موتول را پیشنهاد می کنیم که دارای استاندارها لازم است.

روغن موتول شامل محصولات زیر می باشد :

  • روغن موتورسیکلت 3000 موتول

این محصول 100درصد معدنی یا ساخته شده از نفت میباشد که این محصول مناسب برای موتورسیکلت های سبک تا حجم 180 cc میباشد و دارای استاندارد JASO MA2 میباشد.

  • روغن موتورسیکلت 5000 موتول

این محصول پایه سنتتیک میباشد که به معنی ساخته شده از مواد اولیه مشتقات نفتی میباشد و مناسب برای موتورسیکلت های تا حجم 250cc میباشد و دارای استاندارد JASO MA2 میباشد

  • روغن موتورسیکلت 5100 موتول

این محصول نیمه سنتتیک یا نیمه مصنوعی می باشد این محصول مناسب موتورسیکلت های 250 cc به بالا میباشد و همچنین دارای استاندارد JASO MA2 میباشد یکی دیکر از خصوصیات این محصول که انرا به یک محصول خاص تبدیل کرده فناوری استر میباشد

فناوری استر: یک فناوری خاص مختص به شرکت موتول می باشد که این فناوری حفاظت از انجین و روان کنندگی و تمیزکنندگی را برعهده دارد.

  • روغن موتورسیکلت 7100 موتول

روغن موتول 7100 یک محصول منحصر به فرد یک روغن فول سنتتیک یا تمام مصنوعی با رنگ روغن قرمز  میباشد یک روغن بسیار قدرتمند با سپر حرارتی بالا و مناسب برای موتورسیکلت هایی با حجم انجین بالا .یکی از ویژگی های خاص این محصول استارت سریع میباشد و همچنین باعث کاهش مصرف سوخت هم می شود این محصول دارای استاندارد JASO MA2 و فناوری استر میباشد

  • روغن موتورسیکلت 300V موتول

این محصول قدیمی ترین و قدرتمند ترین محصول شرکت موتول می باشد

روغن موتول 300 v اولین روغن فول سنتتیک جهان با فناوری استر میباشد که مخصوص موتورسیکلت های دور بالا و مسابقه ایی ساخته شده است و قدمت این محصول به بیش از یک قرن برمی گردد این محصول فوق العاده با رنگ روغن سبز فسفری یکی از محبوب ترین روغن ها ‌بین موتورسوارها میباشد که دارای پیشرفته ترین فناوری استر در بین محصولات موتول می باشد .

اگر به دنبال مرجع معتبری برای خرید روغن موتورسیکلت و لوازم حرفه ای موتور سواری مانند فیلتر روغن و کلاه کاسکت هستید و همچنین برای انتخاب راحت تر و بررسی قیمت انواع روغن موتول می توانید به سایت اسب آهنی به نشانی  https://asbeahanin.com مراجعه نمایید .این فروشگاه نمایندگی روغن موتول بوده و روغن های اصل و با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه می نماید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

2 دیدگاه

  1. سلام داداش من تریل sx2 دلتا رو به تازگی خریدم مال ۲۵۰ سی‌سی چهار سوپاپ با رادیاتور روغن و دارای فیلتر روغن کاغذی و سیستم برق بوش ،بنظر شما غیر از موتول چی استفاده کنم ،آلان پروتک و تیتان و پارس و ایرانول و راپیدو رو پرسیدم گفتند به هیچ عنوان نریز واقعا توش موندم چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا