رپورتاژ آگهی

نکات مهمی که قبل از خرید رینگ و لاستیک موتور باید بدانید

رینگ و لاستیک موتور نقش مهمی در حفظ عملکرد صحیح موتور دارند و در حین فشار، ترمز و اصطکاک زمین، منجر به توقف لحظه‌ای موتورسیکلت خواهند شد. اگر لاستیک‌ها فرسوده باشند یا در صورت استفاده طولانی‌مدت، کارکرد مثبت خود را از دست دهند و مناسب رانندگی نباشند، به طور حتم احتمال تصادف و لغزش، تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت. از این ‌رو تهیه و انتخاب رینگ و لاستیک مناسب، به حفظ پایداری و تعادل موتور کمک می‌کند.

فروش اقساطی موتور کمک کرده تا بسیاری از افراد با وام کالا فوری اقدام به خرید موتور و لوازم دیگری چون رینگ و لاستیک کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی را درباره خرید رینگ و لاستیک موتور در اختیارتان قرار دهیم.

انواع لاستیک موتورسیکلت

لاستیک‌های جاده‌ای Street Tires

اگر شما نیز خواهان سرعت بالا، چسبندگی مناسب و کاهش مصرف سوخت موتور هستید، لاستیک‌های جاده‌ای می‌توانند گزینه‌ هوشمندانه‌ای برای شما باشند. نوع آج‌ لاستیک Street Tires به شکلی صاف و صیقلی است و برای استفاده در جاده‌های آسفالت پیشنهاد می‌شود.

لاستیک‌های آفرود Off-Road Tires

Off-Road Tires با قابلیت آج‌های عمیق شیاردار خود در لاستیک، به افزایش بالای چسبندگی در نواحی ناهموار و زمین‌های برفی کمک می‌کند. این لاستیک‌ها به گونه‌ای فقط برای جاده‌های خاکی و ناهموار تولید شده‌اند.

لاستیک‌های اسپرت Sport Tires

طراحی و تولید این مدل از لاستیک‌ها، از تطابق و ترکیب لاستیک‌های آفرود و جاده‌ای و همچنین آج‌های عمیق و صاف صورت گرفته است. با وجود بیشترین شباهت به دیگر لاستیک‌ها، از چسبندگی بیشتری برخوردار هستند و عملکرد بالایی در نحوه راندن موتورها دارند. Sport Tires نیز همانند لاستیک‌های آفرود برای کلیه مسیر‌های آسفالت و خاکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لاستیک‌های رادیال Radial Tires

در این لاستیک‌ها آج‌های موتور به روش محوری ساخته شده‌اند و سیم‌ها در میان نقطه عرضی لاستیک جای‌گذاری می‌شوند. ساختار قطعات لاستیک ‌رادیال سبب می‌شود که همواره برای تمامی مناطق آب و هوایی مناسب باشند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست ندهند.

لاستیک‌های تورینگ Touring Tires

لاستیک‌های تورینگ با دارا بودن آج‌های صاف خود، معمولا برای مسافت‌های طولانی و مسیر‌های سربالایی و نیز وضعیت بارانی مناسب هستند و عملکرد مناسبی را در شرایط بحرانی انجام‌ می‌دهند.

لاستیک‌های کراس Cross Tires

لاستیک‌های کراس با نوع آج‌های عمیق خود به منظور افزایش چسبندگی در عمق زمین، برای سایر جاده‌های گل‌آلود و شنی تولید شده‌اند. به دلیل اینکه نقش مهمی را در استقامت، مقابل ضربه و به‌هم‌ساییدگی ایفا می‌کند، گزینه‌ای عالی در رقابت‌های موتور کراس و مسابقه موتور کراس اندرو محسوب می‌شود.

لاستیک موتور شهری

آج لاستیک‌های موتور شهری متوسط است و به این منظور بیشتر برای محیط‌های خشک و برای رانندگی داخل شهری ساخته شده‌اند.

در هنگام خرید رینگ و لاستیک موتور به چه چیزهایی توجه کنیم؟

  • مدل موتور سیکلت: هر برند مطرح و مدلی، دارای لاستیک‌های منحصر‌به‌فرد خود هستند. به عنوان مثال موتور‌های آفرود، به لاستیک‌های مخصوص خود با آج‌های عمیق نیازمندند تا قابلیت چسبندگی بیشتری را برای استفاده در جاده‌های پرپیچ‌و‌خم و ناهموار داشته باشند.
  • تاریخ تولید: تاریخ ساخت لاستیک غالبا بر روی ناحیه کوچکی از لاستیک‌ها درج می‌شود. بنابراین با توجه به تاریخ دقیق تولید آن، لاستیک‌هایی که چند سال از تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است و به فروش نرسیده‌اند را خریداری نکنید.
  • اندازه‌گیری: توجه به اندازه لاستیک‌ها و سایز رینگ موتور، اهمیت فراوانی در انتخاب شما دارند. در صورت لزوم و احتیاط بیشتر جهت خرید مناسب لاستیک‌ها، سعی کنید موتور خود را نیز به همراه داشته باشید و تناسب و تطابق رینگ و لاستیک را با یکدیگر بسنجید.
  • قیمت مناسب: هزینه در نظر گرفته شده برای خرید رینگ و لاستیک موتور باید به میزان نسبی از محدوده قیمتی مناسب برخوردار باشد. قیمت این محصولات به عواملی مانند طول عمر‌ بالای لاستیک، دارا بودن استاندارد‌های ایمنی، نام برند و کیفیت مطلوب بستگی دارد.
  • میزان تحمل وزن: اگر رینگ و لاستیک موتور خود را به منظور حمل کالا و مسافران خریداری می‌کنید، قبل از اقدام به خرید، اطلاعات مربوط به تحمل وزن آن را بررسی کنید. مکان درج این اطلاعات به طور معمول در بخش کوچکی از نواحی کناره‌های لاستیک قرار دارد.
  • مقدار سرعت مجاز: گاهی ممکن است لاستیک‌ها از توان لازم برای سرعت‌های بالا برخوردار نباشند و نسبت‌ به عملکرد ساخت خود منجر به محدودیت‌هایی در استفاده طولانی‌مدت شوند. بنابراین حداکثر سرعت مجاز استفاده از آن را روی لاستیک بررسی کنید.
  • میزان ساییدگی: مقدار تعیین شده ساییدگی به صورت یک کد و یا نمایش یک عدد خاص درج می‌شود. هر چقدر عدد قابل نمایش بالاتر باشد، نشان‌‌دهنده استحکام و مقاومت بیشتر در برابر سایش، ضربه‌گیری و دوام است. به عنوان مثال لاستیک‌ها با قابلیت سایش ۴۰۰ از عدد ساییدگی ۲۰۰ مقاوم‌تر هستند.
  • مقاومت حرارتی: توجه به شاخص نمایشی روی لاستیک به صورت حروف A،B،C به ترتیب جایگاه بیشترین و کمترین درصد مقاومت حرارتی را نشان می‌دهد.
  • میزان چسبندگی: مقدار بالای چسبندگی رینگ و لاستیک‌ها یکی از مزیت‌های مهم کیفیتی در عملکرد آن محسوب می‌شود. حروف درج شده روی لاستیک‌ها نظیر AA،A،B،C مقدار چسبنده بودن لاستیک در جاده‌ها و مسیر‌ها را نشان می‌دهد. به ترتیب حروف AA بیشترین مقدار چسبندگی و C کمترین مقدار چسبندگی را مشخص می‌کند.

نکات تکمیلی خرید بهترین رینگ و لاستیک موتور

  1. لاستیک‌های فرسوده و قدیمی معمولا کیفیت و کارایی پایین‌تری نسبت به لاستیک‌های جدید دارند. بنابراین در صورت خرید محصول، بهتر است رینگ و لاستیک‌هایی را خریداری کنید که به تازگی ساخته و عرضه شده‌اند.
  2. انواع متنوع لاستیک‌ها برای رفع نیازها و شرایط خاصی تولید می‌شوند. در نهایت بهتر است در حین انتخاب و تهیه آن، به مواردی چون تناسب نوع مدل موتورسیکلت و لاستیک‌های انتخابی دقت کنید.
  3. در هنگام خرید لاستیک حتما باد داخلی آن را هم بررسی کنید. از طریق ایجاد ضربه به طور دورانی در تمامی قسمت‌ها، باد کافی لاستیک را بسنجید و از سالم بودن لاستیک اطمینان حاصل کنید.
  4. لاستیک‌ موتورها باید از استاندارد بالا و کیفیت مطلوبی برخوردار باشند. در نتیجه سعی کنید به مراکز مخصوص فروش رینگ و لاستیک‌ها مراجعه کنید تا بهترین محصولات اصل و اورجینال خود را در اختیار شما قرار دهند.

سخن پایانی

داشتن اطلاعات کافی و مورد نیاز در رابطه با خرید رینگ و لاستیک موتور، بهترین گزینه انتخابی را در اختیارتان قرار می‌دهد. توجه به فاکتورهایی چون نوع مدل موتورسیکلت، شرایط مکانی در رانندگی و بودجه در نظر گرفته‌شده برای خرید لاستیک، استانداردهای ایمنی موتور، نحوه عملکرد و سایر قابلیت‌ها، شما را در خرید درست راهنمایی می‌کند.

زوموتور

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام خدمت تیم قوی زو موتور
    اقا امیرحسین یه سوال داشتم خدمتتون .بنده قصد خرید موتور دارم به نظر شما sf 180 از لحاظ کیفی خوبه ؟بین اون و لاکی ۱۸۰ و j200 موندم . شما کدوم پیشنهاد میدید ؟

  2. سلام و احترام خدمت تیم قوی زوموتور .
    اقا امیرحسین یه سوال داشتم خدمتتون.بنده قصد خرید موتور دارم.sf180 به نظرتون از لحاظ کیفیت و سواری چطوره ؟بین اون j200 و لاکی ۱۸۰ موندم . پیشنهاد شما چیه کلا تو این بازه قیمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره موبایل

دکمه بازگشت به بالا