تاریخچه ها

تاریخچه شرکت سی‌اِف موتو | CF MOTO

زوموتوریا سلام چطورین؟

سی اف بازا با حتما تا آخر این مقاله رو بخونن. جالبه!

وقتی حرف از کمپانی‌های آسیای شرقی مخصوصاً در صنعت موتورسیکلت وسط میاد، حتما بنلی، اس وای ام، لیفان و یکی از این اسامی به ذهنتون میاد. ولی یکی از بزرگترین و خفن ترینشون که شاید خیلی باهاش آشنا نیستیم شرکت سی اف هست که یه جورایی یه سر و گردن از رقیبای آسیایی خودش بالاتره.

سی اف یکی از شرکت‌های محبوب چینی هست که تقریباً به تازگی بر سر زبان ها افتاده، مخصوصاً در بازار ایران و در این چند سال اخیر. این شرکت با استراتژی حرفه‌ای و سرمایه گذاری‌های هوشمندانه در جنبه‌های مختلف تولید و تحقیق و توسعه‌ش انجام داده، تونسته جایگاه خوبی در رنکینگ تولید کننده های موتورسیکلت بنزینی، برقی، چهارچرخ و … پیدا کنه.

نگاه کلی این برند تولید محصولاتی بود که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه، بتونن کیفیت قابل قبولی داشته باشن و همیشه با خروجی هایی که داشته این موضوع رو به خوبی میشه فهمید!

سی اف موتو مخفف چیه؟

سی اف مخفف کلمه Chunfeng هست به معنی نسیم ملایم. در اصل شرکت CF Moto زیر مجموعه کمپانی اصلی و بالادستی خودش، به اسم نسیم ملایم هست و اسمشو از اونجا الهام گرفته! ولی عجب اسم عجیب غریبی داره خداوکیلی! 🙂

تاسیس شرکت سی اف

این شرکت در سال ۱۹۸۹ و در شهر Hangzhou چین تاسیس شد و از همون ابتدا با نگاه درست و ساختار خوبی که داشت تونست سهم بازار خوبی در چین و مخصوصا در حوزه صادرات به کشورهای دیگه رو در تولیدات موتورسیکلت، ATV، UTV و … به خودش اختصاص بده!

این در حالیه که غول‌های صنعتی بزرگ و نام آشنایی هم در این کشور در حال فعالیت بودند مثل کیان ژیانگ (تولید کننده محصولات بنلی)، لیفان، زونگشن و … که همچنان هم جزو رقبای تجاری این شرکت به حساب میان.

فعالیت رسمی شرکت سی اف

سی اف به طور رسمی از سال ۲۰۰۰ شروع به فعالیت و تولید کرد. سال‌های قبل به خاطر نداشتن مجوز رسمی از دولت وقت نتونست تولید انبوهی داشته باشه و فقط روی یک سری از موتورهای ۱۲۵ سی‌سی کار میکرد که اون ها رو برای شرکت‌های دیگه تولید میکرد. تا اینکه در سال ۲۰۰۷ کارخونه ای با ۴۹۰۰۰۰ متر مربع در هانگژو چین با ۱۵۲۰ نیروی کار آماده، تغییر بزرگی در فرآیند تولیدات خودش داد و این نقطه عطف بزرگی برای این شرکت به حساب میومد.

سی اف در کنار بزرگان!

همونجوری که گفتم سی اف با ساختار هوشمندانه و حرفه‌ای که در قسمت‌های مختلف شرکتش داشت تونست خیلی زود خودش رو به لول تولید کننده‌های جهانی و اروپایی برسونه. نمونه‌ش همکاری با برند های بزرگی مثل KTM و BOSCH بود. سی اف رو یه جورایی میشه با برند شیائومی که در حوزه موبایل و گجت‌های هوشمند فعالیت داره مقایسه کرد. اینکه با قدمت خیلی کم و پتانسیل‌های خیلی کمتر نسبت به رقبای چندین ساله‌ش، تونست جای پای خودش رو در صنعت موتورسیکلت محکم کنه.

امروزه این شرکت یکی از چند صادر کننده بزرگ در آمریکا و اروپا به حساب میاد که با توسعه خودش در بازار جهانی و استفاده از نیروهای کار حرفه ای و حتی مهندسین و متخصصین خارجی تونسته پا به عرصه موتورهای سنگین با کلاس جهانی بذاره که اتفاقاً به تازگی چند موتورسیکلت قدرتمند از لحاظ طراحی و فنی رونمایی کرده که کمپانی‌های بزرگ جهانی رو کاملا تحت تأثیر قرار داده.

محصول CF در کلاس جهانی

این محصول جدید سی اف رو ببینید! آدم لذت میبره. یکی از خفن ترین طراحی هایی که خودم تا الان دیده بودم.

اسم این محصول SR_C21 هست. وقتی از کلاس جهانی حرف میزنیم یعنی این! کمک فنر ها از برند Ohlins و ترمزهای Brembo و … همگی نشون از این هست که با یه غول طرفیم! این موتور ۴۰۰ سی‌سی هست و الان قصد بررسیش رو نداریم و صرفاً برای روشن شدن قدرت سی اف در بازار جهانی این موضوع رو آوردیم وسط.

به گفته خود شرکت ۲۵ درصد از کارکنانش در قسمت طراحی و توسعه اون در حال فعالیت هستند و سالانه بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت، ATV  و … روونه بازار جهانی میکنه.

شرکت سی اف در بازار ایران

سی اف چند سالی هست که در بازار ایران ورود کرده و به نمایندگی شرکت جهان رو محصولاتش رو به فروش میرسونه. سی اف ۱۵۰، سی اف ۲۵۰ و همچنین سی اف ۲۵۰ ریس که احتمالاً به زودی شاهد حضورش در ایران هستیم، استقبال خوبی در ایران داشتن و کیفیت به نسبت خوبی هم دارن. اگه به چهارچرخ‌ها هم علاقه مند هستید میتونید اون‌ها رو در نمایندگی‌های شرکت جهان رو پیدا کنید.

توسعه کسب و کار، تکنولوژی روز و فناوری این شرکت رو میتونید در همین سی اف ۲۵۰ ببینید. طراحی بدنه بسیار مدرن، حالت‌های مختلف رانندگی، ترمز های ABS و … که با این قیمت و در رنج موتور های ۲۵۰ سی‌سی خیلی کم دیده میشه.

امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشین و با نسیم ملایم (CF moto)، این شرکت در حال توسعه چینی بیشتر آشنا شده باشید هر سوال و نظری هم در این موضوع دارید در قسمت نظرات برامون بنویسید، حتما جواب میدیم.

راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل اینستاگرام، تلگرام و یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید.

علی زارع

توسعه دهنده، بلاگر و عاشقِ دنیای موتور و موتورسیکلت

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا